Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI

Najbardziej udany i najlepiej sprzedający się samochód w licznej rodzinie Passatów. Piąta generacja modelu (B5) debiutowała w Europie w roku 1996 (dwa lata później w Ameryce Pn.). Passata V zbudowano na tej samej platformie podłogowej, co Audi A4. Pod względem stylistycznym, stanowił on prawdziwy przełom w długiej historii modelu. B5 zdobył mnóstwo nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód wg m. in.: „Auto Express”, „What Car?” i magazynu „Top Gear”; trzeci w wyścigu o Samochód Roku w 1997 r.). W roku 2000 model został poddany modernizacji. W 2005 roku zakończyła się jego produkcja.

Generacje Volkswagen Passat

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
Luzacjusz: Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.

Wersje nadwozia Volkswagen Passat B5

Silniki Volkswagen Passat B5 Sedan

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat - ewolucja zamiast rewolucji

Jeśli ktoś chciałby połączyć słowo "Rewolucja" ze słowem "Volkswagen" musiałby się nieźle namęczyć. O wiele lepiej do tej marki pasuje "Ewolucja". Ba! To chyba ulubione słowo marketingowców, księgowych, projektantów oraz, co ciekawe, końcowych odbiorców, którzy niemal w...

TOP 10 Niezwykłe odmiany zwykłych samochodów

Nie od dziś producenci przygotowują niezwykłe wersje swoich popularnych samochodów. My przedstawiamy te najciekawsze.

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi
 
Nasz test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion

Alltrack został stworzony z myślą o klientach, którzy potrzebują przestronnego samochodu o uniwersalnym charakterze, jednak z różnych względów nie chcą kupić crossovera lub SUV-a. Uterenowione kombi stanowi też ciekawą propozycją dla osób planujących zakup Passata, który będzie wyraźnie różnił się od...

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Przeczytaj pozostałe 17 artykułów o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PassatautoWcentrum - społeczność Volkswagen Passat

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Passat

Volkswagen Passat Olivka 85,71

Volkswagen Passat LoongVwagen 82,13

Volkswagen Passat SEDAN 1.9 TDI 73,36

Volkswagen Passat 1,9 TDI HIGHLINE 79,92

Volkswagen Passat 85,42

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Passat

Phill4 90,54

robert72 63,26

kajos 81,54

ArizonacarWawa 84,01

daropast 87,39

Demonus 92,10

qqrydziany 88,44

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Passat

Ciekawe Odkrycie
Ciekawe Odkrycie Jadąc w zeszły weekend ze Szczecina do Konina (odwiedzając groby bliskich) w Gor...
Woda w bagażniku cz. 2
Woda w bagażniku cz. 2 Dzisiaj wyciągnąłem całą tapicerkę z bagażnika, bo chciałem zrobić odpływ. Co si...
Pierwsze zmiany, nowe radio z nawigacja
Pierwsze zmiany, nowe radio z nawigacja Jako że potrzeba posiadania nawigacji w tych czasach jest dość uzasadniona, stan...
kolejna wymiana sprzęgła i koła dwumasowego
kolejna wymiana sprzęgła i koła dwumasowego Niestety drugi zestaw sprzęgła i koła dwumasowego LUK przeszedł do historii. Po ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Passat

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Passat
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Passat
 

Volkswagen Passat najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
1.6 Turbo ECOTEC (170 KM)
BMW Seria 2
M235i (326 KM)
BMW Seria 3
328i (245 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Mondeo Ghia Ford Mondeo Ghia
Rocznik: 2012. Przebieg: 70 916 km. Silnik: 2.0 103KM .
Cena: 59 900 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Citroen C5 1.6 HDi Business Citroen C5 1.6 HDi Business
Rocznik: 2011. Przebieg: 136 211 km. Silnik: 1.6 81KM .
Cena: 41 900 zł 41 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
1.9 diesel 105 KM
172 000 km, 2007
26 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
165 000 km, 2006
29 900 PLN
Volkswagen Passat
1.9 diesel 101 KM
169 000 km, 2003
15 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
190 000 km, 2009
44 000 PLN

Ocena auta Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 137 opinii
  • 4,05
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Volkswagen Passat Sedan 1.9 TDI (130 KM)

Ogolnie dośc dobre auto, silnik, prowadzenie i wyglad to mocne punkty tego samochodu, świetnie się prezentuje na alufelgach w pakiecie chromowanym, fajne wnetrze, fajne zegary(ładne podświetlenie),ponadczasowa sylwetka, niestety drobne usterki psują wizerunek ciężko wypracowany prze VW we wczesniejszych latach, psują się zamki, problemy z klimą, niektórzy narzekaja na psujące się przepływomierze i na pompowtryski ja akurat nie mialem z tym problemu, Kolejny Passat, to bedzie prawdopodobnie 1.8 Turbo w benzynie(poprostu mniej awaryjny od diesla)

dodał: Pablosd90
Volkswagen Passat Sedan 1.9 TDI (130 KM)

Co wy chcecie od niemieckich marek. Nie jest to już nowy model, klepany od kilku lat, więc nie porównujcie go z Mazdą 6 lub Toyotą Avenssis, ale swoje może i ma, mi tam się podoba. jak się kupuje Paska po przejściach i klepie go za 2,500 tyś zł. aby jechał to póxniej jak by nie patrzył wszystko wyjdzie. Praw fizyki się nie pokona. Każdy nit kiedyś straci swoją wytrzymałość. No NIE.!!!! W serwisie nie byłem, więc nie wyrażę opini. Ludzie róznie reagują, tak jak na ulicy tak i w serwisie.

dodał: golfasarek@plusnet.pl
Volkswagen Passat Sedan 1.9 TDI (130 KM)

jest to samochód taki jaki chciałem...miałem wczesniej 3 golfyIV w różnych wersjach a ostatnio fokusa więc niema do czego porównywac ale są samochody znacznie lepsze od paska. w Swoim VW mam Bi-xenon dużą NAVI i duuuużo różnych dodatków co go troszke wyróżna od tych wszystkich zwyklaków na ulicy... w skrucie powiem że na tą chwile samochód SUPER! jestem zadowolony 100% i polecam!!! Pamiętajcie jedynie o wlewanie Oleju Norma 505 01 i czestym sprawdzaniu stanu!

dodał: Sławek-Ożarów Maz.
Volkswagen Passat Sedan 1.9 TDI (130 KM)

w moim egzemplażu dobry obraz całości psuje fatalna jakość fabrycznego alarmu, ochrona wnętrza nie istnieje po wybiciu szyby można wyjąć wszystko z wnętrza a alarm nie reaguje, serwis podłącza kompa i twierdzi ze alarm jest OK, ja otwieram okno aktywuje alarm i wyjumuję co chcę z auta, alarm nic, serwis podłącza znowu kompa i twierdzi że jest OK i tak do znudzenia ja im pokazuje, iż alarm jest do bani a oni, że komputer pokazuje iż jest OK

dodał: maciek1954
Volkswagen Passat Sedan 1.9 TDI (130 KM)

niewiarygodnie praktyczne i wygodne auto. Jestem zadowolony z bogalego wyposazenia navi klima elektryka tempomat podgrzewane i wentylowane skorzane fotele komputer pokladowy ktory liczy chyba wszystko. Żona pokochala ten samochód. Jest w nim tak miło ze zaraz zasypia, Tesciowa tez HA HA. I olbrzymi bagaznik przewiozlem 35m2 terakoty 4 drzwi, 2 worki ziemi, farbe i jeszcze bym cos upchnol.

dodał: hubik

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Passat

Volkswagen Passat B5 Sedan - galeria społeczności Volkswagen Passat Sedan Blue Motion Volkswagen Passat B7 sedan (2011) Volkswagen Passat B8 sedan 2.0 TDI 240KM 4MOTION (2015) Volkswagen Passat B7 Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM - galeria redakcyjna Volkswagen Passat B7 kombi (2011) Volkswagen Passat B8 sedan (2015) Volkswagen Passat B6 Sedan - galeria społeczności Volkswagen Passat B6 Variant - galeria społeczności Volkswagen Passat Kombi Blue Motion
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Passat

  • 1.
  • 2,25 Volkswagen Passat B4 2.0 (107KM) 1996r.
    dodał: passat, 17.03.2010

    montowałem instalację w tej firmie tzn. auto gaz stefanowski, jest fatalnie zrobona, brak profesjonalizmu, po momi dużej reklamy tej firmy. Pracują tam młodzi ludzie,którzy uczą się tam. Ale nie wychodzi im to dobrze.Ceny instalacji w tej firmie są bardzo wygórowane. Odradzam montaż instalacji w tej firmie, a tym bardziej tankowanie się w ich stacji gazowej w ŁODZI przy ul. Srebrzyńskiej, mają bardzo zły gaz a pomimo tego obsługa jest delikatnie mówiąc niegrzeczna. To tak jak oni byli by dla mnie, dla KLIENTA a nie ja dla nich. Jeszcze nie zrozumieli co to praca. Serdecznie pozdrawiam , były klient tej dziwnej firmy.

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.6 (100KM) 2000r.
    dodał: tomaszek123, 13.06.2011

    coz tu duzo gadac jak jest poprawnie zalozona instalacja jest zawsze wszystko ok.spadku mocy nie ma tylko wystarczy sie po bawic dobrze sterownikiem i ustawic mapy.a co do spalania to sie nie wypowiem bo noge mam ciezka i roznie pali ale moze z pol litra wiecej to maks. polecam tę istalację dlatego iż jest bardzo dobrze wykonana i idealnie pracuje ze sterownikiem silnika nie ma zadnych szarpniec przy przelanczaniu sie czy co kolwiek jest ok a serwisuje sobie sam bo nie ma nic w tym trudnego. podstawa jest dobry gaz im lepszy tym rzadziej trzeba serwisowac:D

  • 3.
  • 4,00 Volkswagen Passat B5 1.8 20V (125KM) 1998r.
    dodał: cameleons, 01.04.2012

    Koledzy, na początku byłem przeciwny założeniu instalacji, jednak po kilku miesiącach posiadania Passata zdecydowałem się założyć instalację BRC sq24 u mechanika w Krakowie, ul. Mysliwska. Spisał się świetnie - przejechałem już ok45tys km zaoszczędzone prawie 6tys, koszt instalacji 2,7 tys zl = przyjemny zysk. Przy przebiegu rocznym powyżej 15tys nie ma się co zastanawiać. POlceam gazownika, ja z autem nie miałem i nie mam problemów. WIęcej jeżdzę i cieszę się z tanich podróży, droższych niż 2 lata temu, ale benzyna podrożała duużo więcej! Polecam!

  • 4.
  • 4,50 Volkswagen Passat B3 1.8 (90KM) 1992r.
    dodał: czart78, 21.04.2012

    Silnik passata B3 1,8 90KM jest idealny do zainstalowania "podtlenku LPG" :) Silnik nie jest juz mlody, ma 20lat z czego prawie polowe swojego zywota jezdzi na instalacji jaka mu zamontowano. Do dzis nie ma z nia zadnych problemow.Niedawno regenerowalem reduktor bo zauwazylem delikatny wyciek plynu chlodzacego, kosztowalo mnie to 50zl + wlasna 2h pracy. Powodem wycieku byly sparciale juz uszczelki, po tylu latach pracy to normalne. Teraz znow smiga jak szalony. Jestem bardzo zadowolony z instalacji w tym aucie.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.8 T 20V (150KM) 2001r.
    dodał: pasek, 09.02.2011

    Mam w swoim pasku 1.8T kompletna instalacje BRC Sequent 24 i jestem bardzo zadowolony, mimo tego ze to silnik z turbina to gaz nie jest mu straszny. Pracuje rownie dobrze jak na benzynie. Nie odczulem straty mocy a jedynie to ze zostawiam znacznie mniej pieniedzy na stacjach. Auto nie szarpie, nie przerywa ani wcale nie wybiera sie do serwisu na naprawy:) ta instalacja jest poprostu genialna! Mysle ze za takie pieniadze nie znajdziecie nic lepszego. Wszystko robione w EGP w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 2,00 Volkswagen Passat B5 1.9 TDI (101KM) 2003r.
    dodał: karolina, 31.01.2014

    Od radomszczanina : " Nie polecam, a raczej przestrzegam przed wizytą w (nazwijmy to warsztacie samochodowym) Andrzeja Kotlarka, mieszczącego się w Radomsku przy ul. Wyszyńskiego 173. Ten pan, to naciągacz i partacz. Specjalnie uszkadza auta klientów, aby ich zmusić do powrotu do swojego warsztatu celem wyciągnięcia dodatkowych pieniędzy. Wizyta u tego pana oznacza uszczuplenie zasobów portfela oraz poważne problemy z autem. Omijajcie jego budę szerokim łukiem. "

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

958 komentarzy

635 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bawaria~bawaria

Do ~Celica: Japonce z lat 90 to sa cacka, ale akurat montazem gazu to sie nie popisałeś

~bawaria~bawaria

VW parch najwieksze niemieckie gowno do tego passat to niby fajne auto ale dla niższej klasy, lepiej odłożyć więcej kasy i kupić porządne AUDI a tego parcha na szrot

~STAGE~STAGE

Gaz krzywdzi auta.... żal to nie te czasy. Jest wiele rodzaju instalacji gazowej. dobra sekwencja i nic samochodu nie zaszkodzi.
To chyba bardziej już diesel się niszczy gdy zalewamy ropę niewiadomego pochodzenia.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
57 120
Przejechany dystans
47 325 715 km
Zatankowanego paliwa
2 237 061 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 929
Wydanych pieniędzy
3 372 901 zł
Średnie wydatki na auto
1 245 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 791
Wydanych pieniędzy
3 644 574 zł
Średnie wydatki na auto
1 345 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 710)

Testy zderzeniowe Volkswagen Passat

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Passat przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Passat 2.0 TDI 'Comfortline', LHD
2014

Volkswagen Passat
VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010

Volkswagen Passat
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI

Na podstawie 163 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Kamil, dodano: 30.08.2011 14:30

Nie mam pojęcia dlaczego sporej części użytkowników ten samochód tak dużo spala. Może coś nie tak z waszymi Paskami ?? Jeżdżąc spokojnie bez większych problemów można zejść do wyników, które podałem. Nie ma sensu wpisywać maksymalnego spalania, które wystąpiło na dystansie poniżej 2km lub też w skrajnych warunkach np.: zimowych lub podczas stania w korku na takim właśnie dystansie - takie w każdym samochodzie będzie wysokie. W mieście jeżdżąc dynamicznie 6,2 jest normalnym wynikiem, z którego przy odrobinie starań można jeszcze zejść. Trasa to już inna bajka. Nie udało mi się przekroczyć 5,2 ale też bardzo ciężko zejść poniżej 4,7. Lato trasa Kraków - podkarpackie 200km z włączoną klimatyzacją: 4,8l/100km - pusty samochód. Ta sama trasa, te same warunki pogodowe pełny skład: 5 osób + bagaż 5,2l/100km. Podsumowując spalenia SUPER !!! Nie wiem jakie będą koszty części i napraw usterek, które na pewno wystąpią bo autko ma już ponad 200kkm. To co uda się zaoszczędzić pewnie pójdzie na naprawy :) Średnie spalanie nie według komputera na dystansie 5kkm to 5,4 - według moich własnych wyliczeń wyszło nawet mniej. Troszkę wolniej - do tych co narzekają !!! 5 można wbić spokojnie przy 60km/h. Jak będziecie nim spokojnie jeździć i nie przekraczać 110 - 120km/h nie powinno palić więcej niż te 5 litrów. Te 5 minut nigdy was nie zbawi !! Na sporych dystansach da się naprawdę sporo zaoszczędzić. :) Serdecznie polecam

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

autor: Daniel, dodano: 08.04.2014 21:18

Passat od nowości w rodzinie. od 2001 roku jeździł nim wujek mieszkający w Zagłębiu Ruhry w Niemczech. Samochód posiadam już ponad rok i przejechałem nim już 16 tys km. Z czego 6 tys w wakacje (Bałkany). Od samego początku tankuję "pod korek" i wyjeżdzam paliwo do rezerwy. Spalanie obliczam w arkuszu kalkulacyjnym i mogę stwierdzić że pokrywa się ono zawsze z tym co wskazuje komputer. Spalanie średnie z całego przebiegu to 8,07 l/100km. Uważam że jest to przyzwoita wartość jak na benzynowy silnik i spory samochód. Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe to cierpliwy ecodriving na stosunkowo krótkim odcinku 60km trasą s-8 do Wrocławia (prędkość 80-100km/h) bez gwałtownego przyspieszania i wykorzystywania terenu. Najwyższe spalanie średnie z całego baku osiągnąłem zimą jeżdżąc dynamicznie w trasie i dużo po Wrocławiu. Jazda do mieście w normalnym ruchu, korki i światła to spalania 10-11 litrów. Gdy wyjedzie się w trasę spalanie od razu spada. Gdy jeździ się normalnie co wg mnie oznacza dynamiczne przyspieszanie i jazda z różnymi prędkościami bez zwracania uwagi na spalanie to spalanie oscyluje w okolicach 8 litrów. I takie jest ogólne średnie spalanie z mojego dotychczasowego przebiegu. Podsumowując gdy się chce i ma się cierpliwość da się nawet na całym baku przejechać spokojnie 800km i więcej. Jednak jazda po mieście i szybsza jazda to spalanie średnie wzrasta do 8-9 litrów. Trasa Niemcy Polska 900km jazda z prędkością 120-130km 7,3 Trasa Polska - Czarnogóra w 5 osób na pokładzie jazda z prędkością 120km/h 7,2 Samochód w trasie pali przyzwoicie. i wbrew temu jaka krązy o tym silniku opinia - "muła", zaprzeczam. Wcześniej jeździłem c-maxem ojca 2.0Tdci 140KM i nie ma porównania ale jak się ten silnik pokręci to daje frajdę z jazdy i sprawnie jedzie, rozpędza się spokojnie do 190km/h. Jednak jest to okupione większym spalaniem ale to benzyna. Pozdrawiam.

pełny raport Volkswagen Sedan 1.6

autor: Piotr 2004pas1., dodano: 04.02.2009 16:02

Mam go od roku i jest to Tiptronic 4,2 na setke przy 70km/h 5,5l/100km trasa przy 90 km/h, 7,9l/100km trasa przy 140km/h, 9-1l/100km codzienna jazda w zalezności ile poruszałem się tzw. obwobnicami po Wawie. Przy 220km/h maksymalnej prędkości 18 litrów . Na zbiorniku przecietnie560-680km po Wawie. Ten silnik pod wzgledem zużycia paliwa słabo wypada wiem że tiptronic to plus 10% climatronic następne10% ale bez ja.ec . Styl jazdy przeciętny. Latem jak climatronic daje to 11 litrów to raczej norma. Więc jak ktoś pisze że pali 6,2 przy 160-180 to bzdura albo niech mi to udowodni. Chyba że całą trase 500 kilometrów zrobił przy prędkości do 110km/h i raz rozpędził sie do 180km/h. Wstawiając dobrze passacikowi mozna spokojnie zobaczyć 17litrów po mieście na 100km dodam ze wczesniej palił więcej tylko dostał chipa który podwyszszył jego moc na ok.170KM i się teraz tak nie męczy(moc nie sprawdzona bo jest to Tiptronic). A może to ten 6-ty bieg sprawia że tak mało pali :)))

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Passat B5

Passat to flagowy po Golfie model Volkswagena, produkowany od bardzo dawna. Za każdym razem modele są ulepszane.

Zobacz dane techniczne Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 130KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Passat, oglądali także