Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Passat B6

Szósta generacja Passata (B6) produkowana w latach 2005-2010. Sylwetka auta była inspirowana wyglądem luksusowego Volkswagena Phaetona. Bardziej luksusowe niż kiedykolwiek wcześniej jest również wnętrze samochodu. W 2006 roku Passat VI był bliski pierwszego zwycięstwa w konkursie na Samochód Roku, przegrał jedynie z Renault Clio i zajął drugą pozycję w plebiscycie. W 2010 roku w ofercie niemieckiej marki ustąpił miejsca Passatowi B7. W Chinach model sprzedawany był jako Volkswagen Magotan.

Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - maska otwarta
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - tylna kanapa
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - kokpit
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu

Generacje Volkswagen Passat

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
Luzacjusz: Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.

Wersje nadwozia Volkswagen Passat B6

Silniki Volkswagen Passat B6

Lista silników:
1.4 TSI (122KM), 1.6 i (102KM), 1.6 FSI (116KM), 1.8 TSI (160KM), 2.0 i 16V FSI (150KM), 2.0 TSI (200KM), 2.0 FSI (150KM), 3.2 V6 FSI (250KM), 3.6 R36 (300KM), 1.9 TDI (105KM), 1.9 16V TDI PDE (140KM), 2.0 TDI (170KM), 2.0 TDI-CR DPF (110KM), 2.0 TDI (140KM), 2.0 TDi (120KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Passata można kupić tanio, ale z kiepskim silnikiem pod maską. Benzynowe 1.6l o mocy 102KM i tak radzi sobie lepiej, niż mogłoby się wydawać, ale osiągi, jakie generuje bardziej pasują do przeciętnego kompaktu, niż ładnie skrojonej limuzyny. Jedne z lepszych wyborów to dwie jednostki z doładowaniem – 1.4TSI 122KM i 1.8TSI 160KM. Ta słabsza nie jest nadzwyczajna, ale zapewnia to minimum potrzebne do jazdy. Bardziej obrazowo – 122KM wystarczy przeciętnemu kierowcy, a 160KM przeciwnikom fotoradarów. Dzięki doładowaniu w obu silnikach subiektywne odczucia, co do ich mocy są całkiem przyjemne. Dobrym motorem jest również 2.0l liczące 150KM, zresztą można je też dostać w wersji z turbosprężarką. Ma trochę inną charakterystykę pracy, ale zapewnia wystarczające osiągi i pracuje cicho. Dla szaleńców widlaste 3.2l z napędem na wszystkie koła lub 3.6l z batalią 300KM. Diesli jak to w Passacie jest całe mnóstwo. 1.9TDI 105KM zaczyna przechodzić do historii, dlatego znacznie lepszym wyborem jest jego młodszy brat o pojemności 2.0l, najlepiej 140 lub 170-konny. Słabsza wersja to najmniejsza, rozsądna moc w tym aucie, którą warto się zainteresować. Sam silnik oczywiście denerwuje turbodziurą na początku obrotomierza, ale jak już sprężarka zabierze się do pracy, to robi się znacznie ciekawiej.

Publikacje o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat - ewolucja zamiast rewolucji

Jeśli ktoś chciałby połączyć słowo "Rewolucja" ze słowem "Volkswagen" musiałby się nieźle namęczyć. O wiele lepiej do tej marki pasuje "Ewolucja". Ba! To chyba ulubione słowo marketingowców, księgowych, projektantów oraz, co ciekawe, końcowych odbiorców, którzy niemal w...

TOP 10 Niezwykłe odmiany zwykłych samochodów

Nie od dziś producenci przygotowują niezwykłe wersje swoich popularnych samochodów. My przedstawiamy te najciekawsze.

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi
 
Nasz test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion

Alltrack został stworzony z myślą o klientach, którzy potrzebują przestronnego samochodu o uniwersalnym charakterze, jednak z różnych względów nie chcą kupić crossovera lub SUV-a. Uterenowione kombi stanowi też ciekawą propozycją dla osób planujących zakup Passata, który będzie wyraźnie różnił się od...

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Przeczytaj pozostałe 17 artykułów o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PassatautoWcentrum - społeczność Volkswagen Passat

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Passat

Volkswagen Passat B3 GT VR6 81,19

Volkswagen Passat LoongVwagen 82,29

Volkswagen Passat niebieski :) 74,26

Volkswagen Passat Olivka 86,08

Volkswagen Passat VR6 swap TDI PD 79,94

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Passat

baaartez 97,57

rekord5 98,27

dba38 80,14

jaworznianin 86,94

Gabriks 67,35

IBIZAS 66,35

Jopasek 71,25

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Passat

Pierwszy serwis
Pierwszy serwis Po przejechaniu 6600km nadszedł czas na podstawowy serwis,TeDi otrzymał nowe fi...
Wymiana intercoolera
Wymiana intercoolera Intercooler wymieniony, trochę tam mało miejsca ale się udało. Poprzedni chyba ...
pęknięty kolektor wydechowy.
pęknięty kolektor wydechowy. witam ostatnio pojawił mi się problem pekl mi kolektor wydechowy i faluja mi obr...
Pół roku za nami
Pół roku za nami Przed kilkoma dniami minęło pół roku odkąd stałem się właścicielem zielonego Pa...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Passat

od 75 890 zł do 194 590

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (122 - 300 KM): 1.4 TSI, 1.4 TSI ACT, 1.4 TSI BlueMotion, 1.8 TSI, 2.0 TSI, 3.6 V6

 

Diesel (105 - 240 KM): 1.6 TDI, 1.6 TDI CR DPF BlueMotion, 2.0 TDI, 2.0 TDI Bi-Turbo, 2.0 TDI CR BlueMotion, 2.0 TDI CR DPF BlueMotion

Skrzynie biegów

manualna: , 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa, 7-stopniowa
Katalog nowych aut Volkswagen Passat
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Passat

Volkswagen Passat 1.4 TSI 122KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
alufelgi
radio / CD
komputer
ESP
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
niezależne ogrzewanie
system nawigacji
czujnik parkowania
tempomat
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Lusterka - 750
Czujnik deszczu - 1 430
Nawigacja - 5 950
Zimowy I - 1 320
990 - 990
Pakiet dla palących - 100

Cena katalogowa

87 990

Zobacz ofertę Volkswagen Passat 1.4 TSI 122KM - 4 drzwiowy sedan
 

Volkswagen Passat najczęściej porównywane z:

Ford Mondeo
2.0 Duratorq TDCi DPF (163 KM)
Audi A4
2.0 TDI (150 KM)
Opel Insignia
1.6 Turbo ECOTEC (170 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 2.2d Premium Demonstracyjny Infiniti Q50 2.2d Premium
Rocznik: 2013. Przebieg: 8 900 km. Silnik: 2.2 170KM, diesel.
Cena: 217 400 zł 169 900 zł
Zyskujesz: 47 500 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
1.9 diesel 105 KM
172 000 km, 2007
26 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
165 000 km, 2006
29 900 PLN
Volkswagen Passat
1.9 diesel 101 KM
169 000 km, 2003
15 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
190 000 km, 2009
44 000 PLN

Ocena auta Volkswagen Passat B6

Wybrane opinie

Volkswagen Passat Variant 2.0 i 16V FSI (150 KM)

Jeżdżę nim jako służbowym - czasem w dłuższe trasy czasem w krótsze. Samochód dobry. Brak większych zastrzeżeń ale też brak superlatyw. Nie ma się do czego przyczepić ale też nic nie przyprawia o żywsze bicie serca. Jest to dobry uczeń, który siedzi cicho w ławce i próbuje dorównać najlepszym ale też nie chce dać się zjeść przeciętniakom. Ot po prostu sprawdza się grupa docelowa tej marki. Za 105 tysięcy można przebierać w ofertach i kupiłbym za tą kwotę coś innego.

dodał: maciek
Volkswagen Passat Sedan 2.0 TDI (140 KM)

pomimo ze ma kilka drobych wad - olej bierze silnik, czujnik deszczu działa jak chce, hamulce nawaliły, to auto które mam ma rolety na tylnych oknach (boczne ręczne a na tylnej szybie elektryczną), zestaw głośnomówiący premium - super sprawa, podgrzewwane siedezenia, duzo miejsca, duży bagażnik, super linia nadwozia, doświetlanie przy skręcaniu i dlatego chyba jednak mój drugi to też będzie passat tylko ze z autoamtyczna DSG i variant no i przynajmniej 170 km

dodał: anko
Volkswagen Passat Sedan 2.0 TDI (140 KM)

Komfortowy, niezawodny i ekonomiczny samochód rodzinny szczególnie w wersji Variant. Silnik 2.0 TDi jest bardzo dobrym wyborem pod względem ekonomicznosci a jednoczesnie nie zmusza doi rezygnacji z dynamicznej jazdy. Skrzynia 6-biegowa jest dodatkowym atutem. Wyposażenie zawiera wszyskto co niezbędne w dzisiejszym samochodzie zarówno w dziedzinie komfortu jak i bezpieczeństwa. Choć może poduszek jest mniej niż u dzisiejszych rywali klasowych.

dodał: mirjon@wp.pl
Volkswagen Passat Variant 2.0 i 16V FSI (150 KM)

Silnik OK, wygląd super, jakość materiałów super. Natomiast obsługa elektroniki i jej toporność jest przerażająca. To samo co w Renaulcie czy Fordzie jest zrobione łatwo i prosto, w Passacie wymaga czytania 10 stron instrukcji. Koszmar, bo na końcu okazuje się, że i tak się nie da po ludzku tego używać (mówię szczególnie o rozbudowanym komputerze pokładowym i sterowaniu radiem z kierownicy). Czujnik deszczu to jakaś pomyłka, działa jak chce.

dodał: Eljot
Volkswagen Passat Sedan 2.0 TDI (140 KM)

Jakość wykonania katastrofa: (nowy model) w ciągu trzech lat została wymieniona już po 15.000km skrzynia biegów i sprzęgło a po 75.000km następna skrzynia biegów, 101.000 km!!!!! uległ uszkodzeniu łańcuch napędowy pompy olejowej(ta część nie figuruje w wykazie części zamiennych VW) co uszkodziło całkowicie silnik(silnik do wymiany koszt ok.12.000Euro) - koszmar to wygląda jak chinski wyrób nie niemiecki

dodał: din0

Galerie Volkswagen Passat

Volkswagen Passat B7 - galeria redakcyjna Volkswagen Passat B8 GTE sedan (2015) Volkswagen Passat B7 Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM - galeria redakcyjna Volkswagen Passat B8 sedan (2015) Volkswagen Passat 4-Motion Volkswagen Passat B6 Variant - galeria społeczności Volkswagen Passat B7 kombi (2011) Volkswagen Passat B5 Sedan - galeria społeczności Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM - galeria redakcyjna Volkswagen Passat Sedan Blue Motion
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Passat

  • 1.
  • 2,25 Volkswagen Passat B4 2.0 (107KM) 1996r.
    dodał: passat, 17.03.2010

    montowałem instalację w tej firmie tzn. auto gaz stefanowski, jest fatalnie zrobona, brak profesjonalizmu, po momi dużej reklamy tej firmy. Pracują tam młodzi ludzie,którzy uczą się tam. Ale nie wychodzi im to dobrze.Ceny instalacji w tej firmie są bardzo wygórowane. Odradzam montaż instalacji w tej firmie, a tym bardziej tankowanie się w ich stacji gazowej w ŁODZI przy ul. Srebrzyńskiej, mają bardzo zły gaz a pomimo tego obsługa jest delikatnie mówiąc niegrzeczna. To tak jak oni byli by dla mnie, dla KLIENTA a nie ja dla nich. Jeszcze nie zrozumieli co to praca. Serdecznie pozdrawiam , były klient tej dziwnej firmy.

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.6 (100KM) 2000r.
    dodał: tomaszek123, 13.06.2011

    coz tu duzo gadac jak jest poprawnie zalozona instalacja jest zawsze wszystko ok.spadku mocy nie ma tylko wystarczy sie po bawic dobrze sterownikiem i ustawic mapy.a co do spalania to sie nie wypowiem bo noge mam ciezka i roznie pali ale moze z pol litra wiecej to maks. polecam tę istalację dlatego iż jest bardzo dobrze wykonana i idealnie pracuje ze sterownikiem silnika nie ma zadnych szarpniec przy przelanczaniu sie czy co kolwiek jest ok a serwisuje sobie sam bo nie ma nic w tym trudnego. podstawa jest dobry gaz im lepszy tym rzadziej trzeba serwisowac:D

  • 3.
  • 4,00 Volkswagen Passat B5 1.8 20V (125KM) 1998r.
    dodał: cameleons, 01.04.2012

    Koledzy, na początku byłem przeciwny założeniu instalacji, jednak po kilku miesiącach posiadania Passata zdecydowałem się założyć instalację BRC sq24 u mechanika w Krakowie, ul. Mysliwska. Spisał się świetnie - przejechałem już ok45tys km zaoszczędzone prawie 6tys, koszt instalacji 2,7 tys zl = przyjemny zysk. Przy przebiegu rocznym powyżej 15tys nie ma się co zastanawiać. POlceam gazownika, ja z autem nie miałem i nie mam problemów. WIęcej jeżdzę i cieszę się z tanich podróży, droższych niż 2 lata temu, ale benzyna podrożała duużo więcej! Polecam!

  • 4.
  • 4,50 Volkswagen Passat B3 1.8 (90KM) 1992r.
    dodał: czart78, 21.04.2012

    Silnik passata B3 1,8 90KM jest idealny do zainstalowania "podtlenku LPG" :) Silnik nie jest juz mlody, ma 20lat z czego prawie polowe swojego zywota jezdzi na instalacji jaka mu zamontowano. Do dzis nie ma z nia zadnych problemow.Niedawno regenerowalem reduktor bo zauwazylem delikatny wyciek plynu chlodzacego, kosztowalo mnie to 50zl + wlasna 2h pracy. Powodem wycieku byly sparciale juz uszczelki, po tylu latach pracy to normalne. Teraz znow smiga jak szalony. Jestem bardzo zadowolony z instalacji w tym aucie.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.8 T 20V (150KM) 2001r.
    dodał: pasek, 09.02.2011

    Mam w swoim pasku 1.8T kompletna instalacje BRC Sequent 24 i jestem bardzo zadowolony, mimo tego ze to silnik z turbina to gaz nie jest mu straszny. Pracuje rownie dobrze jak na benzynie. Nie odczulem straty mocy a jedynie to ze zostawiam znacznie mniej pieniedzy na stacjach. Auto nie szarpie, nie przerywa ani wcale nie wybiera sie do serwisu na naprawy:) ta instalacja jest poprostu genialna! Mysle ze za takie pieniadze nie znajdziecie nic lepszego. Wszystko robione w EGP w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 2,00 Volkswagen Passat B5 1.9 TDI (101KM) 2003r.
    dodał: karolina, 31.01.2014

    Od radomszczanina : " Nie polecam, a raczej przestrzegam przed wizytą w (nazwijmy to warsztacie samochodowym) Andrzeja Kotlarka, mieszczącego się w Radomsku przy ul. Wyszyńskiego 173. Ten pan, to naciągacz i partacz. Specjalnie uszkadza auta klientów, aby ich zmusić do powrotu do swojego warsztatu celem wyciągnięcia dodatkowych pieniędzy. Wizyta u tego pana oznacza uszczuplenie zasobów portfela oraz poważne problemy z autem. Omijajcie jego budę szerokim łukiem. "

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

958 komentarzy

635 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bawaria~bawaria

Do ~Celica: Japonce z lat 90 to sa cacka, ale akurat montazem gazu to sie nie popisałeś

~bawaria~bawaria

VW parch najwieksze niemieckie gowno do tego passat to niby fajne auto ale dla niższej klasy, lepiej odłożyć więcej kasy i kupić porządne AUDI a tego parcha na szrot

~STAGE~STAGE

Gaz krzywdzi auta.... żal to nie te czasy. Jest wiele rodzaju instalacji gazowej. dobra sekwencja i nic samochodu nie zaszkodzi.
To chyba bardziej już diesel się niszczy gdy zalewamy ropę niewiadomego pochodzenia.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
55 527
Przejechany dystans
43 162 247 km
Zatankowanego paliwa
2 181 600 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 779
Wydanych pieniędzy
3 313 892 zł
Średnie wydatki na auto
1 253 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 351
Wydanych pieniędzy
3 548 414 zł
Średnie wydatki na auto
1 342 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 645)

Testy zderzeniowe Volkswagen Passat

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Passat przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B6

Na podstawie 713 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Mirek, dodano: 27.11.2010 11:57

Witam, od razu zaznaczę, że podane przeze mnie spalanie to realne spalanie (wg dystrybutora), a nie wartości podawane przez komputer pokładowy (który w moim przypadku przekłamuje o 10% przy oponach 15` 195/55). Niestety większość moich przedmówców podaje spalanie paliwa wg wartości pokazanych przez komputer pokładowy - co może wprowadzać wielu przyszłych nabywców Passata B4 tdi 1z w błędne przekonanie o rzeczywistym spalaniu rzędu dajmy na to 3,5 litrów ON/100km. Średnie minimalne spalanie 4,4 l/100km to mój systematycznie powtarzający się wynik osiągany podczas dojazdów do pracy (dziennie 35km w 1 stronę). Co ciekawe - jadąc do pracy (mieszkam w norweskich górach) droga jest w większości pochylona w dół, co sprzyja swobodnemu rozpędzaniu się samochodu bez potrzeby duszenia pedału gazu. Tak więc dojazd do pracy daje spalanie nawet 3,5 l/100km. Jednak jak nietrudno się domyśleć powrót z pracy to konieczność pokonania wielu stromych podjazdów, przez co spalanie wzrasta do ponad 5 l/100km. Maksymalne spalanie to średnie jaką obliczyłem z dwóch wyników spalania: szybkiej, monotonnej jazdy autostradą z większymi prędkościami oraz wolnej, równie monotonnej jazdy miejskiej po Oslo. Wiadomo, że "jazda miejska" to subiektywny termin Jednak uważam, że jazdę w zatłoczonej stolicy Norwegii można z pewnością zaliczyć do raczej ciężkiej przeprawy dla kierowcy, samochodu i spalania. Z kolei szybką jazdę autostradą rozumiem przez jazdę 100-120 km/h, czyli taka dolna granica prędkości z jakimi poruszają się przedstawiciele handlowi i młodzi gniewni po szosach polskich miast ;)... Minimalne spalanie tak jak już wyżej opisałem 3,5 l/100km. Jednak pragnę nadmienić, że takie wyniki nie biorą się ze wspaniałej technologii silnika tdi, która ma jakby nie patrzeć 30 lat na karku. Dobrej jakości paliwo, dobra jakość dróg i niskie zagęszczenie ruchu na pewno zaowocuje osiągnięciem niskiego spalania. Jednak najważniejsza składowa ekonomicznej jazdy to przede wszystkim sam kierowca i jego umiejętności prowadzenia pojazdu. Bez tego i VW lupo 1.2 tdi będzie spalał 9 litrów ON/100km jeśli za sterami zasiądzie... no nie bójmy się użyć tego stwierdzenia - debil :) pozdrawiam ps.: silnik nie bierze oleju, cały osprzęt sprawny, skrzynia biegów długa, 97km/h na 5 biegu to 2000obr/min (symbol bodajże CTN), turbo się NIE niszczy jeżdżąc na 5 biegu 1500obr/min (turbo nie ma zmiennej geometrii w silniku 1z!)... inne mity na temat monotonnej, mało "energicznej" jazdy również obalam - przejechałem moim passatem 320 tys km bez awarii silnika, co więcej jego sprawność po podłączeniu do VAG wynosi blisko 100% więc proszę się nie bać jazdy przy 1500obr/min - bardziej szkodzi z pewnością jazda powyżej 3500obr/min lub jak niektórzy się przechwalają 5000obr/min hehe..

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

autor: DAWIDOFF NOSS, dodano: 02.01.2009 00:10

Jeżdże w miarę oszczędnie. Przejechałem 6tys. km a średnie spalanie mam na poziomie 4,9 litra na 100km !!! W tych 6 tysiącach zawarte jest mnóstwo godzin jazdy w mieście i stania w korkach. Dla mnie wynik niesamowity. Na trasie przy 110-120 km/h spala mi od 3,5 l do 3,9 l . Powyżej 140 km/h raczej trudno zejść poniżej 4 litrów, ale przy jednostajnej jeździe przy 140 km/h spala ok. 4,2 litra. Powyższe wyniki mogłyby być na pewno o wiele gorsze, ale nie preferuję głupiego stylu jazdy (np. nie luzuję, żeby zaoszczędzić, bo wtedy auto spala o wiele więcej paliwa, przyśpieszam dynamicznie, ale nie wciskam gazu do dechy bo to i tak na nic, nie jest to samochód sportowy, a ze 105KM nie da się zbyt wiele wykrzesać :) Na tym samochodzi można sporo zaoszczędzić, ale trzeba wiedzieć jak. Ekonomiczna jazda wcale nie oznacza "wlec się jak żółw", trzeba tylko umiejętnie wykorzystywać pedał gazu i w odpowiednim momencie zmieniać biegi.

pełny raport Volkswagen Sedan 1.9 TDI

autor: Kamil, dodano: 30.08.2011 14:30

Nie mam pojęcia dlaczego sporej części użytkowników ten samochód tak dużo spala. Może coś nie tak z waszymi Paskami ?? Jeżdżąc spokojnie bez większych problemów można zejść do wyników, które podałem. Nie ma sensu wpisywać maksymalnego spalania, które wystąpiło na dystansie poniżej 2km lub też w skrajnych warunkach np.: zimowych lub podczas stania w korku na takim właśnie dystansie - takie w każdym samochodzie będzie wysokie. W mieście jeżdżąc dynamicznie 6,2 jest normalnym wynikiem, z którego przy odrobinie starań można jeszcze zejść. Trasa to już inna bajka. Nie udało mi się przekroczyć 5,2 ale też bardzo ciężko zejść poniżej 4,7. Lato trasa Kraków - podkarpackie 200km z włączoną klimatyzacją: 4,8l/100km - pusty samochód. Ta sama trasa, te same warunki pogodowe pełny skład: 5 osób + bagaż 5,2l/100km. Podsumowując spalenia SUPER !!! Nie wiem jakie będą koszty części i napraw usterek, które na pewno wystąpią bo autko ma już ponad 200kkm. To co uda się zaoszczędzić pewnie pójdzie na naprawy :) Średnie spalanie nie według komputera na dystansie 5kkm to 5,4 - według moich własnych wyliczeń wyszło nawet mniej. Troszkę wolniej - do tych co narzekają !!! 5 można wbić spokojnie przy 60km/h. Jak będziecie nim spokojnie jeździć i nie przekraczać 110 - 120km/h nie powinno palić więcej niż te 5 litrów. Te 5 minut nigdy was nie zbawi !! Na sporych dystansach da się naprawdę sporo zaoszczędzić. :) Serdecznie polecam

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Passat B6

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Passat B6

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Passat B6
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Passat, oglądali także