Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Passat B6 Sedan

Szósta generacja Passata (B6) produkowana w latach 2005-2010. Sylwetka auta była inspirowana wyglądem luksusowego Volkswagena Phaetona. Bardziej luksusowe niż kiedykolwiek wcześniej jest również wnętrze samochodu. W 2006 roku Passat VI był bliski pierwszego zwycięstwa w konkursie na Samochód Roku, przegrał jedynie z Renault Clio i zajął drugą pozycję w plebiscycie. W 2010 roku w ofercie niemieckiej marki ustąpił miejsca Passatowi B7. W Chinach model sprzedawany był jako Volkswagen Magotan.

Volkswagen Passat TSI EcoFuel - silnik
Volkswagen Passat TSI EcoFuel - tył - bagażnik otwarty
Volkswagen Passat TSI EcoFuel - wlew paliwa
Volkswagen Passat TSI EcoFuel - emblemat
Volkswagen Passat TSI EcoFuel - obrotomierz
Volkswagen Passat TSI EcoFuel - deska rozdzielcza
Volkswagen Passat TSI EcoFuel - pełny panel przedni

Generacje Volkswagen Passat

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
Luzacjusz: Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.

Wersje nadwozia Volkswagen Passat B6

Silniki Volkswagen Passat B6 Sedan

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Passata można kupić tanio, ale z kiepskim silnikiem pod maską. Benzynowe 1.6l o mocy 102KM i tak radzi sobie lepiej, niż mogłoby się wydawać, ale osiągi, jakie generuje bardziej pasują do przeciętnego kompaktu, niż ładnie skrojonej limuzyny. Jedne z lepszych wyborów to dwie jednostki z doładowaniem – 1.4TSI 122KM i 1.8TSI 160KM. Ta słabsza nie jest nadzwyczajna, ale zapewnia to minimum potrzebne do jazdy. Bardziej obrazowo – 122KM wystarczy przeciętnemu kierowcy, a 160KM przeciwnikom fotoradarów. Dzięki doładowaniu w obu silnikach subiektywne odczucia, co do ich mocy są całkiem przyjemne. Dobrym motorem jest również 2.0l liczące 150KM, zresztą można je też dostać w wersji z turbosprężarką. Ma trochę inną charakterystykę pracy, ale zapewnia wystarczające osiągi i pracuje cicho. Dla szaleńców widlaste 3.2l z napędem na wszystkie koła lub 3.6l z batalią 300KM. Diesli jak to w Passacie jest całe mnóstwo. 1.9TDI 105KM zaczyna przechodzić do historii, dlatego znacznie lepszym wyborem jest jego młodszy brat o pojemności 2.0l, najlepiej 140 lub 170-konny. Słabsza wersja to najmniejsza, rozsądna moc w tym aucie, którą warto się zainteresować. Sam silnik oczywiście denerwuje turbodziurą na początku obrotomierza, ale jak już sprężarka zabierze się do pracy, to robi się znacznie ciekawiej.

Publikacje o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat - ewolucja zamiast rewolucji

Jeśli ktoś chciałby połączyć słowo "Rewolucja" ze słowem "Volkswagen" musiałby się nieźle namęczyć. O wiele lepiej do tej marki pasuje "Ewolucja". Ba! To chyba ulubione słowo marketingowców, księgowych, projektantów oraz, co ciekawe, końcowych odbiorców, którzy niemal w...

TOP 10 Niezwykłe odmiany zwykłych samochodów

Nie od dziś producenci przygotowują niezwykłe wersje swoich popularnych samochodów. My przedstawiamy te najciekawsze.

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi
 
Nasz test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion

Alltrack został stworzony z myślą o klientach, którzy potrzebują przestronnego samochodu o uniwersalnym charakterze, jednak z różnych względów nie chcą kupić crossovera lub SUV-a. Uterenowione kombi stanowi też ciekawą propozycją dla osób planujących zakup Passata, który będzie wyraźnie różnił się od...

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Przeczytaj pozostałe 17 artykułów o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PassatautoWcentrum - społeczność Volkswagen Passat

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Passat

Volkswagen Passat 2.5 TDI V6 4MOTION 78,27

Volkswagen Passat 1,9 TDI HIGHLINE 79,92

Volkswagen Passat B3 GT VR6 81,19

Volkswagen Passat SEDAN 1.9 TDI 73,36

Volkswagen Passat strata czasu. 91,51

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Passat

Demonus 91,80

ArizonacarWawa 89,15

Sroqraf 94,78

acieply 62,26

dylu89 93,22

baaartez 97,58

Majkel 65,43

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Passat

klamot
klamot wlasciwie ten car ma jedna zalete malo pali i to wszystko napalilem sie zeby go ...
Dawno mnie nie było
Dawno mnie nie było Witam tak dawno mnie tu nie było.Co do mojego samochodu to nadal go posiadam i n...
Wymiana intercoolera
Wymiana intercoolera Intercooler wymieniony, trochę tam mało miejsca ale się udało. Poprzedni chyba ...
układ hamulcowy przód
układ hamulcowy przód Po ponownym wystąpieniu drgań na kierownicy zdecydowałem o wymianie przednich ta...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Passat

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Passat
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Passat
 

Volkswagen Passat najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
1.4 Turbo ECOTEC LPG (140 KM)
BMW Seria 3
335d (313 KM)
Mazda 6
2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP (150 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 HYBRID AWD Demonstracyjny Infiniti Q50 HYBRID AWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 267 212 zł 227 000 zł
Zyskujesz: 40 212 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 2.2d Premium Demonstracyjny Infiniti Q50 2.2d Premium
Rocznik: 2013. Przebieg: 8 900 km. Silnik: 2.2 170KM, diesel.
Cena: 217 400 zł 169 900 zł
Zyskujesz: 47 500 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
1.9 diesel 105 KM
172 000 km, 2007
26 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
165 000 km, 2006
29 900 PLN
Volkswagen Passat
1.9 diesel 101 KM
169 000 km, 2003
15 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
190 000 km, 2009
44 000 PLN

Ocena auta Volkswagen Passat B6 Sedan

Wybrane opinie

Volkswagen Passat Sedan 2.0 TDI (140 KM)

pomimo ze ma kilka drobych wad - olej bierze silnik, czujnik deszczu działa jak chce, hamulce nawaliły, to auto które mam ma rolety na tylnych oknach (boczne ręczne a na tylnej szybie elektryczną), zestaw głośnomówiący premium - super sprawa, podgrzewwane siedezenia, duzo miejsca, duży bagażnik, super linia nadwozia, doświetlanie przy skręcaniu i dlatego chyba jednak mój drugi to też będzie passat tylko ze z autoamtyczna DSG i variant no i przynajmniej 170 km

dodał: anko
Volkswagen Passat Sedan 2.0 TDI (140 KM)

Komfortowy, niezawodny i ekonomiczny samochód rodzinny szczególnie w wersji Variant. Silnik 2.0 TDi jest bardzo dobrym wyborem pod względem ekonomicznosci a jednoczesnie nie zmusza doi rezygnacji z dynamicznej jazdy. Skrzynia 6-biegowa jest dodatkowym atutem. Wyposażenie zawiera wszyskto co niezbędne w dzisiejszym samochodzie zarówno w dziedzinie komfortu jak i bezpieczeństwa. Choć może poduszek jest mniej niż u dzisiejszych rywali klasowych.

dodał: mirjon@wp.pl
Volkswagen Passat Sedan 2.0 TDI (140 KM)

Jakość wykonania katastrofa: (nowy model) w ciągu trzech lat została wymieniona już po 15.000km skrzynia biegów i sprzęgło a po 75.000km następna skrzynia biegów, 101.000 km!!!!! uległ uszkodzeniu łańcuch napędowy pompy olejowej(ta część nie figuruje w wykazie części zamiennych VW) co uszkodziło całkowicie silnik(silnik do wymiany koszt ok.12.000Euro) - koszmar to wygląda jak chinski wyrób nie niemiecki

dodał: din0
Volkswagen Passat Sedan 2.0 TDI (140 KM)

USTERKI ELEKTRONIKI,USTERKI UKŁADU ZAWIESZENIA(3 RAZY W CIĄGU 75 TYS.PRZEBIEGU SERWIS SUGEROWAŁ USTAWIENIE GEOMOTRII(NA GWARANCJI ODPŁATNIE),WYMIANA TULEJI ,BRAK PODŁĄCZENIA GNIAZD ZAPALNICZEK DO PRĄDU (USŁUGĘ PODŁĄCZENIA CHĘTNIE WYKONA ODPŁATNIE SERWIS),PRZEGLĄDY CO 15 TYS KM.TO WSZYSTKO PSUJE ZADOWOLENIE Z EKSPLATACJI BARDZO FAJNEGO ,OSZCZĘDNEGO I DYNAMOCZNEGO SAMOCHODU.

dodał: KKNATKAN@POCZTA.ONET.PL
Volkswagen Passat Sedan 2.0 TDI (140 KM)

Mam mojego PASSKA ok. 5 miesięcy i jestem z niego bardzo zadowolony. Silnik 2.0 TDI pracuje jak mażenie. 9 sek do setki, V max 210 km/h. Wykończenie jest topowe. Elementy z najwyższej półki. Dóżo też jeżdze w nocy i świetnie spisują się opcjonalne bi-xenony doświetlające zakręty. Opcjonalne beżowe skóżane fotele są świetne, tak jak ich trzymanie boczne.

dodał: ***Łuki***

Galerie Volkswagen Passat

Volkswagen Passat 2005 Volkswagen Passat TSI EcoFuel Volkswagen Passat V W8 Volkswagen Passat V Sedan Volkswagen Passat B7 Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM - galeria redakcyjna Volkswagen Passat 4-Motion Volkswagen Passat R-Line Volkswagen Passat B8 GTE Variant (2015) Volkswagen Passat B8 GTE sedan (2015) Volkswagen Passat B8 sedan 2.0 TDI 240KM 4MOTION (2015)
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Passat

  • 1.
  • 2,25 Volkswagen Passat B4 2.0 (107KM) 1996r.
    dodał: passat, 17.03.2010

    montowałem instalację w tej firmie tzn. auto gaz stefanowski, jest fatalnie zrobona, brak profesjonalizmu, po momi dużej reklamy tej firmy. Pracują tam młodzi ludzie,którzy uczą się tam. Ale nie wychodzi im to dobrze.Ceny instalacji w tej firmie są bardzo wygórowane. Odradzam montaż instalacji w tej firmie, a tym bardziej tankowanie się w ich stacji gazowej w ŁODZI przy ul. Srebrzyńskiej, mają bardzo zły gaz a pomimo tego obsługa jest delikatnie mówiąc niegrzeczna. To tak jak oni byli by dla mnie, dla KLIENTA a nie ja dla nich. Jeszcze nie zrozumieli co to praca. Serdecznie pozdrawiam , były klient tej dziwnej firmy.

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.6 (100KM) 2000r.
    dodał: tomaszek123, 13.06.2011

    coz tu duzo gadac jak jest poprawnie zalozona instalacja jest zawsze wszystko ok.spadku mocy nie ma tylko wystarczy sie po bawic dobrze sterownikiem i ustawic mapy.a co do spalania to sie nie wypowiem bo noge mam ciezka i roznie pali ale moze z pol litra wiecej to maks. polecam tę istalację dlatego iż jest bardzo dobrze wykonana i idealnie pracuje ze sterownikiem silnika nie ma zadnych szarpniec przy przelanczaniu sie czy co kolwiek jest ok a serwisuje sobie sam bo nie ma nic w tym trudnego. podstawa jest dobry gaz im lepszy tym rzadziej trzeba serwisowac:D

  • 3.
  • 4,00 Volkswagen Passat B5 1.8 20V (125KM) 1998r.
    dodał: cameleons, 01.04.2012

    Koledzy, na początku byłem przeciwny założeniu instalacji, jednak po kilku miesiącach posiadania Passata zdecydowałem się założyć instalację BRC sq24 u mechanika w Krakowie, ul. Mysliwska. Spisał się świetnie - przejechałem już ok45tys km zaoszczędzone prawie 6tys, koszt instalacji 2,7 tys zl = przyjemny zysk. Przy przebiegu rocznym powyżej 15tys nie ma się co zastanawiać. POlceam gazownika, ja z autem nie miałem i nie mam problemów. WIęcej jeżdzę i cieszę się z tanich podróży, droższych niż 2 lata temu, ale benzyna podrożała duużo więcej! Polecam!

  • 4.
  • 4,50 Volkswagen Passat B3 1.8 (90KM) 1992r.
    dodał: czart78, 21.04.2012

    Silnik passata B3 1,8 90KM jest idealny do zainstalowania "podtlenku LPG" :) Silnik nie jest juz mlody, ma 20lat z czego prawie polowe swojego zywota jezdzi na instalacji jaka mu zamontowano. Do dzis nie ma z nia zadnych problemow.Niedawno regenerowalem reduktor bo zauwazylem delikatny wyciek plynu chlodzacego, kosztowalo mnie to 50zl + wlasna 2h pracy. Powodem wycieku byly sparciale juz uszczelki, po tylu latach pracy to normalne. Teraz znow smiga jak szalony. Jestem bardzo zadowolony z instalacji w tym aucie.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.8 T 20V (150KM) 2001r.
    dodał: pasek, 09.02.2011

    Mam w swoim pasku 1.8T kompletna instalacje BRC Sequent 24 i jestem bardzo zadowolony, mimo tego ze to silnik z turbina to gaz nie jest mu straszny. Pracuje rownie dobrze jak na benzynie. Nie odczulem straty mocy a jedynie to ze zostawiam znacznie mniej pieniedzy na stacjach. Auto nie szarpie, nie przerywa ani wcale nie wybiera sie do serwisu na naprawy:) ta instalacja jest poprostu genialna! Mysle ze za takie pieniadze nie znajdziecie nic lepszego. Wszystko robione w EGP w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 2,00 Volkswagen Passat B5 1.9 TDI (101KM) 2003r.
    dodał: karolina, 31.01.2014

    Od radomszczanina : " Nie polecam, a raczej przestrzegam przed wizytą w (nazwijmy to warsztacie samochodowym) Andrzeja Kotlarka, mieszczącego się w Radomsku przy ul. Wyszyńskiego 173. Ten pan, to naciągacz i partacz. Specjalnie uszkadza auta klientów, aby ich zmusić do powrotu do swojego warsztatu celem wyciągnięcia dodatkowych pieniędzy. Wizyta u tego pana oznacza uszczuplenie zasobów portfela oraz poważne problemy z autem. Omijajcie jego budę szerokim łukiem. "

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

958 komentarzy

635 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bawaria~bawaria

Do ~Celica: Japonce z lat 90 to sa cacka, ale akurat montazem gazu to sie nie popisałeś

~bawaria~bawaria

VW parch najwieksze niemieckie gowno do tego passat to niby fajne auto ale dla niższej klasy, lepiej odłożyć więcej kasy i kupić porządne AUDI a tego parcha na szrot

~STAGE~STAGE

Gaz krzywdzi auta.... żal to nie te czasy. Jest wiele rodzaju instalacji gazowej. dobra sekwencja i nic samochodu nie zaszkodzi.
To chyba bardziej już diesel się niszczy gdy zalewamy ropę niewiadomego pochodzenia.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
55 574
Przejechany dystans
43 182 732 km
Zatankowanego paliwa
2 183 023 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 782
Wydanych pieniędzy
3 316 167 zł
Średnie wydatki na auto
1 252 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 358
Wydanych pieniędzy
3 551 509 zł
Średnie wydatki na auto
1 341 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 648)

Testy zderzeniowe Volkswagen Passat

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Passat przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B6 Sedan

Na podstawie 420 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: endru, dodano: 26.04.2013 00:06

Bardzo ciężko złamać granicę 10 litrów LPG. Kiedyś trasę 200km zrobiłem z 19 litrów co daje 9,5l / 100km ; ale do dziś nie umiem tego powtórzyć. Na ogół zalewam pełno (42-43 litry LPG wchodzą) i wyjeżdzam około 400 kilometrów (85% jazdy w trasie), co daje spalanie 10,7 litra (jazda w miare ekonomiczna, do 120 km/h). Przy załadowanym aucie (4 osoby plus full bagażnik) i jeździe ekspresówkami i krajowymi 120-150 km/h wyszło mi 11,5. Maksymalnie w trasie (klima, 4 osoby + bagaże, autostrada i ciągle predkosci 140-170) wyszło 12,5 litrów LPG. Po mieście jeżdżę rzadko, więc nie wiem jaki jest max. z klimą i w korkach. Kiedyś wyszło mi 12,5 l - jazda miejska, krótkie trasy (~7 km bez korków na niedogrzanym silniku). Silnik 1.6 nie należy do ekonomicznych, takie spalanie to osiąga niejeden dwulitrowy motor o dużo większej mocy.. Tutaj mocy troche brakuje, ale da się przeżyć, jak sie go pokręci wyżej na niskich biegach to jeszcze sie odpycha ;)

pełny raport Volkswagen Sedan 1.6

autor: Niedowiarek, dodano: 17.09.2014 14:53

K..wa nie wierzę, w to co to czytam. Spalanie 3l/100 km i to co mnie dobija, to przebiegi podawane przez kierowców. Mój passat ma w chwili obecnej 550 tys. km przebiegu. Średnie spalanie ok. 6,5 l/100 km, trasa 5,5 l/100 km, miasto 7-8 l/100 km. Swojego passata kupiłem w Niemczech. Samochody te miały tam przebieg od 300 tys. km w górę. Głównie 300-500 tys. km i było to prawie 10 lat temu. A u nas te same samochody mają przebiegi rzędu 180-190 tys. km. Ludzie puknijcie się w głowę. Co wy piszecie. Te samochody mają grubo ponad 500 tys. km na budziku. U mojego wuja 4 letni passat ma już 180 tys. km, a wasze 15-18 letnie mają też 180 tys. km. Brawo w optymizm sprzedawców turków i innych naciągaczy w Polsce. Co do samochodu, to jest dużo lepszy niż nowsze passaty. Ale jest dużo lepszych aut na rynku. Wady passata to zawieszenie i osprzęt silnika. Pompa, sterownik. Zalety to przestronność wnętrza i względna wytrzymałość (patrząc na nowe auta).

pełny raport Volkswagen Sedan 1.9 TDI

autor: Majkel, dodano: 13.03.2009 12:30

Witam, spalanie w samochodzie bardzo zależy od stylu jazdy, każde większe wdepnięcie w gaz skutkuje większym spalaniem, a fakt faktem, że ogromny moment i krótkie przełożenia robią z tego auta prawdziwą torpedę, czasem się nie nadąża ze zmianą biegów. W trasie min. jakie osiągnąłem to jadąc przez Finlandię ze stałą prędkością 90-100km´h i było wtedy 5,4 wg komputera. Średnie na trasie przy wyprzedzaniu i jeździe no ze 150 to około 6-7. W mieście da radę mieć spalanie 6,ale jeśli chce się jechać w miarę dynamicznie, często zmieniać pasy wciskać się gdzie się da to trzeba się liczyć ze spalaniem 7l:) Przy ciśnięciu na maksa w mieście każdy bieg do 5tys obr miałem wg komputera spalanie 11l. Dodam jeszcze, że spalanie bardzo zależy od stosowania ecodrivingu dla przykładu mój ojciec jeździ dużo spokojniej w mieście ale co chwila sprzęgło i hamulec i ma 8l, ja przy jeździe dynamicznej, ale z zastosowanie zawsze stylu eco mam 7:) Pozdrawiam

pełny raport Volkswagen Variant 2.0 TDI-CR DPF

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Passat B6 Sedan

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Passat B6 Sedan

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Passat B6 Sedan
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Passat, oglądali także