Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TSI

Szósta generacja Passata (B6) produkowana w latach 2005-2010. Sylwetka auta była inspirowana wyglądem luksusowego Volkswagena Phaetona. Bardziej luksusowe niż kiedykolwiek wcześniej jest również wnętrze samochodu. W 2006 roku Passat VI był bliski pierwszego zwycięstwa w konkursie na Samochód Roku, przegrał jedynie z Renault Clio i zajął drugą pozycję w plebiscycie. W 2010 roku w ofercie niemieckiej marki ustąpił miejsca Passatowi B7. W Chinach model sprzedawany był jako Volkswagen Magotan.

Volkswagen Passat TSI EcoFuel - silnik
Volkswagen Passat TSI EcoFuel - tył - bagażnik otwarty
Volkswagen Passat TSI EcoFuel - wlew paliwa
Volkswagen Passat TSI EcoFuel - emblemat
Volkswagen Passat TSI EcoFuel - obrotomierz
Volkswagen Passat TSI EcoFuel - deska rozdzielcza
Volkswagen Passat TSI EcoFuel - pełny panel przedni

Generacje Volkswagen Passat

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
Luzacjusz: Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.

Wersje nadwozia Volkswagen Passat B6

Silniki Volkswagen Passat B6 Sedan

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Passata można kupić tanio, ale z kiepskim silnikiem pod maską. Benzynowe 1.6l o mocy 102KM i tak radzi sobie lepiej, niż mogłoby się wydawać, ale osiągi, jakie generuje bardziej pasują do przeciętnego kompaktu, niż ładnie skrojonej limuzyny. Jedne z lepszych wyborów to dwie jednostki z doładowaniem – 1.4TSI 122KM i 1.8TSI 160KM. Ta słabsza nie jest nadzwyczajna, ale zapewnia to minimum potrzebne do jazdy. Bardziej obrazowo – 122KM wystarczy przeciętnemu kierowcy, a 160KM przeciwnikom fotoradarów. Dzięki doładowaniu w obu silnikach subiektywne odczucia, co do ich mocy są całkiem przyjemne. Dobrym motorem jest również 2.0l liczące 150KM, zresztą można je też dostać w wersji z turbosprężarką. Ma trochę inną charakterystykę pracy, ale zapewnia wystarczające osiągi i pracuje cicho. Dla szaleńców widlaste 3.2l z napędem na wszystkie koła lub 3.6l z batalią 300KM. Diesli jak to w Passacie jest całe mnóstwo. 1.9TDI 105KM zaczyna przechodzić do historii, dlatego znacznie lepszym wyborem jest jego młodszy brat o pojemności 2.0l, najlepiej 140 lub 170-konny. Słabsza wersja to najmniejsza, rozsądna moc w tym aucie, którą warto się zainteresować. Sam silnik oczywiście denerwuje turbodziurą na początku obrotomierza, ale jak już sprężarka zabierze się do pracy, to robi się znacznie ciekawiej.

Publikacje o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat - ewolucja zamiast rewolucji

Jeśli ktoś chciałby połączyć słowo "Rewolucja" ze słowem "Volkswagen" musiałby się nieźle namęczyć. O wiele lepiej do tej marki pasuje "Ewolucja". Ba! To chyba ulubione słowo marketingowców, księgowych, projektantów oraz, co ciekawe, końcowych odbiorców, którzy niemal w...

TOP 10 Niezwykłe odmiany zwykłych samochodów

Nie od dziś producenci przygotowują niezwykłe wersje swoich popularnych samochodów. My przedstawiamy te najciekawsze.

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi
 
Nasz test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion

Alltrack został stworzony z myślą o klientach, którzy potrzebują przestronnego samochodu o uniwersalnym charakterze, jednak z różnych względów nie chcą kupić crossovera lub SUV-a. Uterenowione kombi stanowi też ciekawą propozycją dla osób planujących zakup Passata, który będzie wyraźnie różnił się od...

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Przeczytaj pozostałe 17 artykułów o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PassatautoWcentrum - społeczność Volkswagen Passat

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Passat

Volkswagen Passat VR6 79,31

Volkswagen Passat 1,9 TDI HIGHLINE 80,00

Volkswagen Passat B3 GT VR6 81,20

Volkswagen Passat 84,49

Volkswagen Passat Black Cat 76,29

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Passat

jaworznianin 93,80

Majkel 61,52

IBIZAS 66,74

Adams93 88,36

Gabriks 65,71

lukas_auto 91,51

dakun 65,96

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Passat

Dawno mnie nie było
Dawno mnie nie było Witam tak dawno mnie tu nie było.Co do mojego samochodu to nadal go posiadam i n...
Zakup lusterka.
Zakup lusterka. Zapomniałem dodac o wczorajszego wpisu, więc pisze dziś. Wczoraj gdy wracałem do...
O Passku
O Passku Witam! Nie wiem jak do Was pisać, bo już daaaawno nie pisałem :))). Opowiem tr...
Pół roku za nami
Pół roku za nami Przed kilkoma dniami minęło pół roku odkąd stałem się właścicielem zielonego Pa...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Passat

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Passat
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Passat
 

Volkswagen Passat najczęściej porównywane z:

Honda Accord
2.0 VTEC (156 KM)
Honda Accord
2.2 DTEC (150 KM)
Mazda 6
2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP (175 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Volkswagen Passat 1.6 TDi Trendline Volkswagen Passat 1.6 TDi Trendline
Rocznik: 2012. Przebieg: 137 630 km. Silnik: 1.6 77KM .
Cena: 56 900 zł
Nissan Pulsar ACENTA
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 85KM .
Cena: 65 900 zł
Zyskujesz: 7 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
1.9 diesel 105 KM
172 000 km, 2007
26 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
165 000 km, 2006
29 900 PLN
Volkswagen Passat
1.9 diesel 101 KM
169 000 km, 2003
15 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
190 000 km, 2009
44 000 PLN

Ocena auta Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TSI

  • Średnia ocena
    na podstawie 17 opinii
  • 4,27
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Volkswagen Passat Sedan 2.0 TSI (200 KM)

piękny wyglond zewnentrzny i wewnetrzny jak w francuskim zegarku !!!

dodał: OBAR

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Passat

Volkswagen Passat R36 Volkswagen Passat Variant 2005 Volkswagen Passat B7 Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM - galeria redakcyjna Volkswagen Passat V Sedan Volkswagen Passat R-Line Volkswagen Passat B5 Kombi - galeria społeczności Volkswagen Passat TSI EcoFuel Volkswagen Passat B8 GTE sedan (2015) Volkswagen Passat B6 Variant - galeria społeczności Volkswagen Passat B8 - prezentacja w Sardynii - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Passat

  • 1.
  • 2,25 Volkswagen Passat B4 2.0 (107KM) 1996r.
    dodał: passat, 17.03.2010

    montowałem instalację w tej firmie tzn. auto gaz stefanowski, jest fatalnie zrobona, brak profesjonalizmu, po momi dużej reklamy tej firmy. Pracują tam młodzi ludzie,którzy uczą się tam. Ale nie wychodzi im to dobrze.Ceny instalacji w tej firmie są bardzo wygórowane. Odradzam montaż instalacji w tej firmie, a tym bardziej tankowanie się w ich stacji gazowej w ŁODZI przy ul. Srebrzyńskiej, mają bardzo zły gaz a pomimo tego obsługa jest delikatnie mówiąc niegrzeczna. To tak jak oni byli by dla mnie, dla KLIENTA a nie ja dla nich. Jeszcze nie zrozumieli co to praca. Serdecznie pozdrawiam , były klient tej dziwnej firmy.

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.6 (100KM) 2000r.
    dodał: tomaszek123, 13.06.2011

    coz tu duzo gadac jak jest poprawnie zalozona instalacja jest zawsze wszystko ok.spadku mocy nie ma tylko wystarczy sie po bawic dobrze sterownikiem i ustawic mapy.a co do spalania to sie nie wypowiem bo noge mam ciezka i roznie pali ale moze z pol litra wiecej to maks. polecam tę istalację dlatego iż jest bardzo dobrze wykonana i idealnie pracuje ze sterownikiem silnika nie ma zadnych szarpniec przy przelanczaniu sie czy co kolwiek jest ok a serwisuje sobie sam bo nie ma nic w tym trudnego. podstawa jest dobry gaz im lepszy tym rzadziej trzeba serwisowac:D

  • 3.
  • 4,00 Volkswagen Passat B5 1.8 20V (125KM) 1998r.
    dodał: cameleons, 01.04.2012

    Koledzy, na początku byłem przeciwny założeniu instalacji, jednak po kilku miesiącach posiadania Passata zdecydowałem się założyć instalację BRC sq24 u mechanika w Krakowie, ul. Mysliwska. Spisał się świetnie - przejechałem już ok45tys km zaoszczędzone prawie 6tys, koszt instalacji 2,7 tys zl = przyjemny zysk. Przy przebiegu rocznym powyżej 15tys nie ma się co zastanawiać. POlceam gazownika, ja z autem nie miałem i nie mam problemów. WIęcej jeżdzę i cieszę się z tanich podróży, droższych niż 2 lata temu, ale benzyna podrożała duużo więcej! Polecam!

  • 4.
  • 4,50 Volkswagen Passat B3 1.8 (90KM) 1992r.
    dodał: czart78, 21.04.2012

    Silnik passata B3 1,8 90KM jest idealny do zainstalowania "podtlenku LPG" :) Silnik nie jest juz mlody, ma 20lat z czego prawie polowe swojego zywota jezdzi na instalacji jaka mu zamontowano. Do dzis nie ma z nia zadnych problemow.Niedawno regenerowalem reduktor bo zauwazylem delikatny wyciek plynu chlodzacego, kosztowalo mnie to 50zl + wlasna 2h pracy. Powodem wycieku byly sparciale juz uszczelki, po tylu latach pracy to normalne. Teraz znow smiga jak szalony. Jestem bardzo zadowolony z instalacji w tym aucie.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.8 T 20V (150KM) 2001r.
    dodał: pasek, 09.02.2011

    Mam w swoim pasku 1.8T kompletna instalacje BRC Sequent 24 i jestem bardzo zadowolony, mimo tego ze to silnik z turbina to gaz nie jest mu straszny. Pracuje rownie dobrze jak na benzynie. Nie odczulem straty mocy a jedynie to ze zostawiam znacznie mniej pieniedzy na stacjach. Auto nie szarpie, nie przerywa ani wcale nie wybiera sie do serwisu na naprawy:) ta instalacja jest poprostu genialna! Mysle ze za takie pieniadze nie znajdziecie nic lepszego. Wszystko robione w EGP w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 2,00 Volkswagen Passat B5 1.9 TDI (101KM) 2003r.
    dodał: karolina, 31.01.2014

    Od radomszczanina : " Nie polecam, a raczej przestrzegam przed wizytą w (nazwijmy to warsztacie samochodowym) Andrzeja Kotlarka, mieszczącego się w Radomsku przy ul. Wyszyńskiego 173. Ten pan, to naciągacz i partacz. Specjalnie uszkadza auta klientów, aby ich zmusić do powrotu do swojego warsztatu celem wyciągnięcia dodatkowych pieniędzy. Wizyta u tego pana oznacza uszczuplenie zasobów portfela oraz poważne problemy z autem. Omijajcie jego budę szerokim łukiem. "

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

958 komentarzy

635 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bawaria~bawaria

Do ~Celica: Japonce z lat 90 to sa cacka, ale akurat montazem gazu to sie nie popisałeś

~bawaria~bawaria

VW parch najwieksze niemieckie gowno do tego passat to niby fajne auto ale dla niższej klasy, lepiej odłożyć więcej kasy i kupić porządne AUDI a tego parcha na szrot

~STAGE~STAGE

Gaz krzywdzi auta.... żal to nie te czasy. Jest wiele rodzaju instalacji gazowej. dobra sekwencja i nic samochodu nie zaszkodzi.
To chyba bardziej już diesel się niszczy gdy zalewamy ropę niewiadomego pochodzenia.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
59 198
Przejechany dystans
48 457 069 km
Zatankowanego paliwa
2 312 092 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
10 188
Wydanych pieniędzy
3 464 790 zł
Średnie wydatki na auto
1 242 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
14 254
Wydanych pieniędzy
3 732 835 zł
Średnie wydatki na auto
1 338 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 789)

Testy zderzeniowe Volkswagen Passat

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Passat przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Passat 2.0 TDI 'Comfortline', LHD
2014

Volkswagen Passat
VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010

Volkswagen Passat
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TSI

Na podstawie 27 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Mirek, dodano: 27.11.2010 11:57

Witam, od razu zaznaczę, że podane przeze mnie spalanie to realne spalanie (wg dystrybutora), a nie wartości podawane przez komputer pokładowy (który w moim przypadku przekłamuje o 10% przy oponach 15` 195/55). Niestety większość moich przedmówców podaje spalanie paliwa wg wartości pokazanych przez komputer pokładowy - co może wprowadzać wielu przyszłych nabywców Passata B4 tdi 1z w błędne przekonanie o rzeczywistym spalaniu rzędu dajmy na to 3,5 litrów ON/100km. Średnie minimalne spalanie 4,4 l/100km to mój systematycznie powtarzający się wynik osiągany podczas dojazdów do pracy (dziennie 35km w 1 stronę). Co ciekawe - jadąc do pracy (mieszkam w norweskich górach) droga jest w większości pochylona w dół, co sprzyja swobodnemu rozpędzaniu się samochodu bez potrzeby duszenia pedału gazu. Tak więc dojazd do pracy daje spalanie nawet 3,5 l/100km. Jednak jak nietrudno się domyśleć powrót z pracy to konieczność pokonania wielu stromych podjazdów, przez co spalanie wzrasta do ponad 5 l/100km. Maksymalne spalanie to średnie jaką obliczyłem z dwóch wyników spalania: szybkiej, monotonnej jazdy autostradą z większymi prędkościami oraz wolnej, równie monotonnej jazdy miejskiej po Oslo. Wiadomo, że "jazda miejska" to subiektywny termin Jednak uważam, że jazdę w zatłoczonej stolicy Norwegii można z pewnością zaliczyć do raczej ciężkiej przeprawy dla kierowcy, samochodu i spalania. Z kolei szybką jazdę autostradą rozumiem przez jazdę 100-120 km/h, czyli taka dolna granica prędkości z jakimi poruszają się przedstawiciele handlowi i młodzi gniewni po szosach polskich miast ;)... Minimalne spalanie tak jak już wyżej opisałem 3,5 l/100km. Jednak pragnę nadmienić, że takie wyniki nie biorą się ze wspaniałej technologii silnika tdi, która ma jakby nie patrzeć 30 lat na karku. Dobrej jakości paliwo, dobra jakość dróg i niskie zagęszczenie ruchu na pewno zaowocuje osiągnięciem niskiego spalania. Jednak najważniejsza składowa ekonomicznej jazdy to przede wszystkim sam kierowca i jego umiejętności prowadzenia pojazdu. Bez tego i VW lupo 1.2 tdi będzie spalał 9 litrów ON/100km jeśli za sterami zasiądzie... no nie bójmy się użyć tego stwierdzenia - debil :) pozdrawiam ps.: silnik nie bierze oleju, cały osprzęt sprawny, skrzynia biegów długa, 97km/h na 5 biegu to 2000obr/min (symbol bodajże CTN), turbo się NIE niszczy jeżdżąc na 5 biegu 1500obr/min (turbo nie ma zmiennej geometrii w silniku 1z!)... inne mity na temat monotonnej, mało "energicznej" jazdy również obalam - przejechałem moim passatem 320 tys km bez awarii silnika, co więcej jego sprawność po podłączeniu do VAG wynosi blisko 100% więc proszę się nie bać jazdy przy 1500obr/min - bardziej szkodzi z pewnością jazda powyżej 3500obr/min lub jak niektórzy się przechwalają 5000obr/min hehe..

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

autor: htz, dodano: 07.02.2009 19:17

HIGHLINE na DSG 2.0 tdi jazda po miescie w korkach to okolo - 11,5 litra miasto z umiarkowanym natezeniem ruchu - ok 8,5 litra trasa na autostradzie przy predkosciach rzedu 140-170km/h okolo 8litrow trasa na drogach krajowych ze srednimi predkosciami 80-120km/h okolo 6 litrow na baku tym autem wlasnie zrobilem 880 km. Komputer pokazuje jeszcze 40km do przejechania czyli tak nrapwde mozna zrobic jeszcze okolo 70km... srednie spalanie wychodzi 6,6 litra na 100km przy baku 60 litrow wiec dla mnie rewelacja! to 880km zrobione przy stosunku 70% trasa autostrady i drogi krajowe 30% miasto w bardzo duzych korkach. skrzynia DSG REWELACJA jezeli chodzi o autoamty ale i tak kazda manualna skrzynia jest lepsza no i auto wtedy jeszcze mnie jpali. Jezeli ktos jezdzi 80-90km/h to spokojine zejdize ponizej 5 litrow. Z autem nic sie nie dzieje poki co. Standart wykonania dosyc wysoki ale w Audi A6 lepszy no i audi ma troszke lepsza stabilnosc i prowadzenie. Mniej trzepie:) Za pseudo drewno w tym aucie powinno sie tych "dekoratorow" wykastrowac !!!!!!!

pełny raport Volkswagen Sedan 2.0 TDI

autor: endru, dodano: 26.04.2013 00:06

Bardzo ciężko złamać granicę 10 litrów LPG. Kiedyś trasę 200km zrobiłem z 19 litrów co daje 9,5l / 100km ; ale do dziś nie umiem tego powtórzyć. Na ogół zalewam pełno (42-43 litry LPG wchodzą) i wyjeżdzam około 400 kilometrów (85% jazdy w trasie), co daje spalanie 10,7 litra (jazda w miare ekonomiczna, do 120 km/h). Przy załadowanym aucie (4 osoby plus full bagażnik) i jeździe ekspresówkami i krajowymi 120-150 km/h wyszło mi 11,5. Maksymalnie w trasie (klima, 4 osoby + bagaże, autostrada i ciągle predkosci 140-170) wyszło 12,5 litrów LPG. Po mieście jeżdżę rzadko, więc nie wiem jaki jest max. z klimą i w korkach. Kiedyś wyszło mi 12,5 l - jazda miejska, krótkie trasy (~7 km bez korków na niedogrzanym silniku). Silnik 1.6 nie należy do ekonomicznych, takie spalanie to osiąga niejeden dwulitrowy motor o dużo większej mocy.. Tutaj mocy troche brakuje, ale da się przeżyć, jak sie go pokręci wyżej na niskich biegach to jeszcze sie odpycha ;)

pełny raport Volkswagen Sedan 1.6

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TSI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TSI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TSI 200KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Passat, oglądali także