Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI

Szósta generacja Passata (B6) produkowana w latach 2005-2010. Sylwetka auta była inspirowana wyglądem luksusowego Volkswagena Phaetona. Bardziej luksusowe niż kiedykolwiek wcześniej jest również wnętrze samochodu. W 2006 roku Passat VI był bliski pierwszego zwycięstwa w konkursie na Samochód Roku, przegrał jedynie z Renault Clio i zajął drugą pozycję w plebiscycie. W 2010 roku w ofercie niemieckiej marki ustąpił miejsca Passatowi B7. W Chinach model sprzedawany był jako Volkswagen Magotan.

Volkswagen Passat TSI EcoFuel - silnik
Volkswagen Passat TSI EcoFuel - tył - bagażnik otwarty
Volkswagen Passat TSI EcoFuel - wlew paliwa
Volkswagen Passat TSI EcoFuel - emblemat
Volkswagen Passat TSI EcoFuel - obrotomierz
Volkswagen Passat TSI EcoFuel - deska rozdzielcza
Volkswagen Passat TSI EcoFuel - pełny panel przedni

Generacje Volkswagen Passat

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
Luzacjusz: Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.

Wersje nadwozia Volkswagen Passat B6

Silniki Volkswagen Passat B6 Sedan

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Passata można kupić tanio, ale z kiepskim silnikiem pod maską. Benzynowe 1.6l o mocy 102KM i tak radzi sobie lepiej, niż mogłoby się wydawać, ale osiągi, jakie generuje bardziej pasują do przeciętnego kompaktu, niż ładnie skrojonej limuzyny. Jedne z lepszych wyborów to dwie jednostki z doładowaniem – 1.4TSI 122KM i 1.8TSI 160KM. Ta słabsza nie jest nadzwyczajna, ale zapewnia to minimum potrzebne do jazdy. Bardziej obrazowo – 122KM wystarczy przeciętnemu kierowcy, a 160KM przeciwnikom fotoradarów. Dzięki doładowaniu w obu silnikach subiektywne odczucia, co do ich mocy są całkiem przyjemne. Dobrym motorem jest również 2.0l liczące 150KM, zresztą można je też dostać w wersji z turbosprężarką. Ma trochę inną charakterystykę pracy, ale zapewnia wystarczające osiągi i pracuje cicho. Dla szaleńców widlaste 3.2l z napędem na wszystkie koła lub 3.6l z batalią 300KM. Diesli jak to w Passacie jest całe mnóstwo. 1.9TDI 105KM zaczyna przechodzić do historii, dlatego znacznie lepszym wyborem jest jego młodszy brat o pojemności 2.0l, najlepiej 140 lub 170-konny. Słabsza wersja to najmniejsza, rozsądna moc w tym aucie, którą warto się zainteresować. Sam silnik oczywiście denerwuje turbodziurą na początku obrotomierza, ale jak już sprężarka zabierze się do pracy, to robi się znacznie ciekawiej.

Publikacje o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat - ewolucja zamiast rewolucji

Jeśli ktoś chciałby połączyć słowo "Rewolucja" ze słowem "Volkswagen" musiałby się nieźle namęczyć. O wiele lepiej do tej marki pasuje "Ewolucja". Ba! To chyba ulubione słowo marketingowców, księgowych, projektantów oraz, co ciekawe, końcowych odbiorców, którzy niemal w...

TOP 10 Niezwykłe odmiany zwykłych samochodów

Nie od dziś producenci przygotowują niezwykłe wersje swoich popularnych samochodów. My przedstawiamy te najciekawsze.

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi
 
Nasz test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion

Alltrack został stworzony z myślą o klientach, którzy potrzebują przestronnego samochodu o uniwersalnym charakterze, jednak z różnych względów nie chcą kupić crossovera lub SUV-a. Uterenowione kombi stanowi też ciekawą propozycją dla osób planujących zakup Passata, który będzie wyraźnie różnił się od...

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Przeczytaj pozostałe 17 artykułów o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PassatautoWcentrum - społeczność Volkswagen Passat

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Passat

Volkswagen Passat 2,0TDI DPF Sportline 72,15

Volkswagen Passat VR6 swap TDI PD 79,88

Volkswagen Passat VR6 79,25

Volkswagen Passat 85,15

Volkswagen Passat 130 sport edition 80,58

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Passat

Demonus 93,01

djbisonus 84,08

new_one 52,22

Adams93 79,95

acieply 49,50

Phill4 84,32

kajos 69,87

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Passat

Roczek z TeDi-m
Roczek z TeDi-m Patrząc na to co się dzieje można powiedzieć:"Upływa szybko życie,jak potok pły...
Zakup lusterka.
Zakup lusterka. Zapomniałem dodac o wczorajszego wpisu, więc pisze dziś. Wczoraj gdy wracałem do...
Powrót do oryginału-nowe felgi
Powrót do oryginału-nowe felgi Po zakupie auta za pierwsze zadanie postawiłem sobie zmianę kół,nie podobały m...
Kibic.
Kibic. Nie wiem co ludzie powiedzą na ten temat, ale nie obchodzi mnie to. Czytałem wie...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Passat

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Passat
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Passat
 

Volkswagen Passat najczęściej porównywane z:

Mazda 6
2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP (150 KM)
Honda Accord
2.0 VTEC (156 KM)
Ford Mondeo
1.5 EcoBoost (160 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Volkswagen Passat Comfortline Volkswagen Passat Comfortline
Rocznik: 2011. Przebieg: 112 076 km. Silnik: 2.0 103KM .
Cena: 60 900 zł
Volkswagen Passat Comfortline Volkswagen Passat Comfortline
Rocznik: 2011. Przebieg: 109 046 km. Silnik: 1.8 118KM .
Cena: 64 900 zł

Ocena auta Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 59 opinii
  • 3,69
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Volkswagen Passat Sedan 2.0 TDI (170 KM)

uwaga ! program komputerowy ,,3" jest fatalny ,auto spala więcej o +- 0,5 l/100km .Niewiem dlaczego w Sewisie wpisują i mam pytanie czy można powrócić do programu ,,2´´

dodał: M-Zet.
Volkswagen Passat Sedan 2.0 TDI (170 KM)

jazda jest przyjemnoscią po dobrej nawirzchni prowadzi się doskonale ja po szunach- podobnie tyko gokartem. Porzednim 2002 130KM TDI prejecham 300tyś/km bez awarii

dodał: zdzisław
Volkswagen Passat Sedan 2.0 TDI (170 KM)

Samochód szybki, zrywny, pakowny, dużo miejsca dla pasażerów, oszczędny w spalaniu. Jednak sylwetka i wnętrze bez polotu, nie wzbudza bicia serca tak jak Laguna II)

dodał: mike1a
Volkswagen Passat Sedan 2.0 TDI (170 KM)

Dobre auto, ale chyba lepiej kupic 2,0 TFSI (albo 1,8 TFSI z uwagi na przystepna cene), bo ten Diesel ani nie jest super oszczedny, ani super dynamiczny.

dodał: krzysztof.maliszewski@elgama.pl
Volkswagen Passat Sedan 2.0 TDI (170 KM)

Kupiłem auto w salonie na zamówienie w mieście na pełnym baku zasięg wynosi 950 km rewelacja bak 70l na trasie wyprzedzanie to przyjemność

dodał: michał

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Passat

Volkswagen Passat Variant 2005 Volkswagen Passat B8 - prezentacja w Sardynii - galeria redakcyjna Volkswagen Passat - wersja amerykańska Volkswagen Passat B8 Alltrack (2015) Volkswagen Passat B6 Variant - galeria społeczności Volkswagen Passat Sedan Blue Motion Volkswagen Passat B7 Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM - galeria redakcyjna Volkswagen Passat B8 Variant (2015) Volkswagen Passat B7 sedan (2011) Volkswagen Passat B8 sedan (2015)
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Passat

  • 1.
  • 2,25 Volkswagen Passat B4 2.0 (107KM) 1996r.
    dodał: passat, 17.03.2010

    montowałem instalację w tej firmie tzn. auto gaz stefanowski, jest fatalnie zrobona, brak profesjonalizmu, po momi dużej reklamy tej firmy. Pracują tam młodzi ludzie,którzy uczą się tam. Ale nie wychodzi im to dobrze.Ceny instalacji w tej firmie są bardzo wygórowane. Odradzam montaż instalacji w tej firmie, a tym bardziej tankowanie się w ich stacji gazowej w ŁODZI przy ul. Srebrzyńskiej, mają bardzo zły gaz a pomimo tego obsługa jest delikatnie mówiąc niegrzeczna. To tak jak oni byli by dla mnie, dla KLIENTA a nie ja dla nich. Jeszcze nie zrozumieli co to praca. Serdecznie pozdrawiam , były klient tej dziwnej firmy.

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.6 (100KM) 2000r.
    dodał: tomaszek123, 13.06.2011

    coz tu duzo gadac jak jest poprawnie zalozona instalacja jest zawsze wszystko ok.spadku mocy nie ma tylko wystarczy sie po bawic dobrze sterownikiem i ustawic mapy.a co do spalania to sie nie wypowiem bo noge mam ciezka i roznie pali ale moze z pol litra wiecej to maks. polecam tę istalację dlatego iż jest bardzo dobrze wykonana i idealnie pracuje ze sterownikiem silnika nie ma zadnych szarpniec przy przelanczaniu sie czy co kolwiek jest ok a serwisuje sobie sam bo nie ma nic w tym trudnego. podstawa jest dobry gaz im lepszy tym rzadziej trzeba serwisowac:D

  • 3.
  • 4,00 Volkswagen Passat B5 1.8 20V (125KM) 1998r.
    dodał: cameleons, 01.04.2012

    Koledzy, na początku byłem przeciwny założeniu instalacji, jednak po kilku miesiącach posiadania Passata zdecydowałem się założyć instalację BRC sq24 u mechanika w Krakowie, ul. Mysliwska. Spisał się świetnie - przejechałem już ok45tys km zaoszczędzone prawie 6tys, koszt instalacji 2,7 tys zl = przyjemny zysk. Przy przebiegu rocznym powyżej 15tys nie ma się co zastanawiać. POlceam gazownika, ja z autem nie miałem i nie mam problemów. WIęcej jeżdzę i cieszę się z tanich podróży, droższych niż 2 lata temu, ale benzyna podrożała duużo więcej! Polecam!

  • 4.
  • 4,50 Volkswagen Passat B3 1.8 (90KM) 1992r.
    dodał: czart78, 21.04.2012

    Silnik passata B3 1,8 90KM jest idealny do zainstalowania "podtlenku LPG" :) Silnik nie jest juz mlody, ma 20lat z czego prawie polowe swojego zywota jezdzi na instalacji jaka mu zamontowano. Do dzis nie ma z nia zadnych problemow.Niedawno regenerowalem reduktor bo zauwazylem delikatny wyciek plynu chlodzacego, kosztowalo mnie to 50zl + wlasna 2h pracy. Powodem wycieku byly sparciale juz uszczelki, po tylu latach pracy to normalne. Teraz znow smiga jak szalony. Jestem bardzo zadowolony z instalacji w tym aucie.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.8 T 20V (150KM) 2001r.
    dodał: pasek, 09.02.2011

    Mam w swoim pasku 1.8T kompletna instalacje BRC Sequent 24 i jestem bardzo zadowolony, mimo tego ze to silnik z turbina to gaz nie jest mu straszny. Pracuje rownie dobrze jak na benzynie. Nie odczulem straty mocy a jedynie to ze zostawiam znacznie mniej pieniedzy na stacjach. Auto nie szarpie, nie przerywa ani wcale nie wybiera sie do serwisu na naprawy:) ta instalacja jest poprostu genialna! Mysle ze za takie pieniadze nie znajdziecie nic lepszego. Wszystko robione w EGP w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 2,00 Volkswagen Passat B5 1.9 TDI (101KM) 2003r.
    dodał: karolina, 31.01.2014

    Od radomszczanina : " Nie polecam, a raczej przestrzegam przed wizytą w (nazwijmy to warsztacie samochodowym) Andrzeja Kotlarka, mieszczącego się w Radomsku przy ul. Wyszyńskiego 173. Ten pan, to naciągacz i partacz. Specjalnie uszkadza auta klientów, aby ich zmusić do powrotu do swojego warsztatu celem wyciągnięcia dodatkowych pieniędzy. Wizyta u tego pana oznacza uszczuplenie zasobów portfela oraz poważne problemy z autem. Omijajcie jego budę szerokim łukiem. "

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

958 komentarzy

635 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bawaria~bawaria

Do ~Celica: Japonce z lat 90 to sa cacka, ale akurat montazem gazu to sie nie popisałeś

~bawaria~bawaria

VW parch najwieksze niemieckie gowno do tego passat to niby fajne auto ale dla niższej klasy, lepiej odłożyć więcej kasy i kupić porządne AUDI a tego parcha na szrot

~STAGE~STAGE

Gaz krzywdzi auta.... żal to nie te czasy. Jest wiele rodzaju instalacji gazowej. dobra sekwencja i nic samochodu nie zaszkodzi.
To chyba bardziej już diesel się niszczy gdy zalewamy ropę niewiadomego pochodzenia.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
62 783
Przejechany dystans
50 098 719 km
Zatankowanego paliwa
2 438 279 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
10 644
Wydanych pieniędzy
3 631 617 zł
Średnie wydatki na auto
1 241 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
15 048
Wydanych pieniędzy
3 932 533 zł
Średnie wydatki na auto
1 344 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 927)

Testy zderzeniowe Volkswagen Passat

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Passat przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Passat 2.0 TDI 'Comfortline', LHD
2014

Volkswagen Passat
VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010

Volkswagen Passat
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI

Na podstawie 49 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: herf@wp.pl, dodano: 23.03.2009 12:33

Skrzynia manulalna, podaję spalanie wg. komputera dla samochodu w idealnym stanie technicznym. Minimum 7 l./100 to jazda po terenie pagórkowatym ze stosowaniem wybiegów (ale bez przesady) i średniej prędkości ok. 80 km/h (zdarzyło mi się nawet 6,5 l./100, ale to już było toczenie się). 9,5l./100 to wynik do uzyskania przy normalnej (do 110-120 km/h) jeździe po zwykłej, 1-pasmowej polskiej drodze krajowej czy wojewódzkiej. Jazda po takiej samej drodze, ale wg zasady "ile fabryka dała" kosztuje 15-18 l./100. Na drogach zbliżonych do autostrady spalanie chwilowe to mniej więcej prędkość podzielona przez 10 minus 1. (np. dla prędkości 130 będzie to 13-1 czyli około 12 litrów). Dla szaleńców lub ludzi jeżdżących do Niemiec - powyżej 220 km/h spalanie przekracza magiczne 20 l./100 :). W mieście w zależności od ciężaru nogi i korków - od 11 do 18 l./100. Średnie przy spokojnym stylu jazdy i stosunku jazdy miejska/trasa 30/70 za 2 lata eksploatacji wyszło mi 11,2 l./100 (to już wg notesu a nie komputera). Za to radość z jazdy wyjątkowym autem - bezcenna ;)

pełny raport Volkswagen Sedan 4.0 i W8 32V

autor: Tomasz, dodano: 21.04.2013 17:37

Chyba najoszczędniejsze auto jakim miałem okazję jeździć, a do tego całkiem spore. Silnik znakomity 110KM zapewnia nam doskonałą dynamikę, a zarazem niskie spalanie. Na pełnym baku w trasie robiłem nim nawet 1500km, komputer pokazywał że nawet 1700km, ale w realu wychodziło te 1500km oczywiście przy spokojnej jeździe do 100-110km/h no i w okresie letnim na letnich oponach 205/55/16. zima to max zasiegu ok 1350km co itak jest super wynikem Najlepsze, że do dzisiaj nikt mi nie chce uwierzyć, że to auto miało aż taki zasięg., sam osobiście mam diesla 1.9 115PS i w tymże dieslu zasięg to ok 1000km przy normalnej jeździe, a tu taka niespodzianka jak dla mnie i powiem tak passat nawet przy ostrym wstawianiu nigdy nie zszedł w zasięgu poniżej 1000km Autem jeździłem jako PH, jak go dostałem szefostwo ustaliło mi limit na zbiorniku 1000km, a więc co zostało to było moje do wyjeżdzenia prywatnie dlatego nie pędziłem na wariat tylko spokojnie sobie nim jeździłem, stąd tak doskonałe wyniki spalania. Autem przejechałem 60000km i powiem szczerze że jest zajefajne. wersja podstawowa ma podgrzewane fotele, parktronic. jakie było moje zdziwienie, 1przegląd po 30000km drugi po 60000, jak go dostałem miał 8000km jak oddałem 69000 i nic sie z tym nie działo, a jak wiadomo najlepsze auto terenowe to auto służbowe :D więc jakoś go nie oszczędzałem na prywatnych wyprawach, mogę dodać, że dwie felgi stalowe poszły na złom, a zawiecha nic nie stukała nie pukała. naprawdę solidne auto z doskonałym motorem

pełny raport Volkswagen Variant 2.0 TDI-CR DPF

autor: nuvolari, dodano: 02.06.2013 23:11

Dane katalogowe (średnie spalanie 7.1) nie pokrywają się z rzeczywistością. Miałem nadzieję, iż spalanie na trasie (w polskich warunkach) wyniesie w granicach 7.5-8 litrów / 100 km. Teoretycznie da się to osiągnąć, ale z wyłączeniem jakiejkolwiek normalnej (dozwolony limit prędkości) jazdy po autostradzie. Moje pomiary: Poznań - Gniezno (z centrum do A2, potem S5). Cały odcinek zgodnie ze znakami, średnia prędkość z komputera 94 km/h. Średnie spalanie 7.9. Gniezno - Toruń. Duży ruch, średnia zmierzona prędkość 61 km/h. Spalanie 6.3. Autostrada A1, spalanie przy danych prędkościach liczone dla odcinków po 40 km: 1) 130 - 8.5 2) 140 - 8.9 3) 150 - 10.3 Miałem okazję jeździć identycznym modelem ale z ręczną skrzynią. W manualu przełożenia są inaczej zestopniowane niż w DSG (inne obroty przy innych prędkościach). Ja mam siedem biegów i spalam więcej niż przy zwykłej skrzyni manualnej 6-cio biegowej. Szczególnie widać to przy wyższych prędkościach. Nie wiem czy to kwestia mojego egzemplarza, czy one wszystkie tak mają. Przy 145 km/h mam 3000 obrotów i spalanie w okolicach 10 litrów.

pełny raport Volkswagen Variant 1.8 TSI

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI 170KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Passat, oglądali także