Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI

Szósta generacja Passata (B6) produkowana w latach 2005-2010. Sylwetka auta była inspirowana wyglądem luksusowego Volkswagena Phaetona. Bardziej luksusowe niż kiedykolwiek wcześniej jest również wnętrze samochodu. W 2006 roku Passat VI był bliski pierwszego zwycięstwa w konkursie na Samochód Roku, przegrał jedynie z Renault Clio i zajął drugą pozycję w plebiscycie. W 2010 roku w ofercie niemieckiej marki ustąpił miejsca Passatowi B7. W Chinach model sprzedawany był jako Volkswagen Magotan.

Volkswagen Passat TSI EcoFuel - silnik
Volkswagen Passat TSI EcoFuel - tył - bagażnik otwarty
Volkswagen Passat TSI EcoFuel - wlew paliwa
Volkswagen Passat TSI EcoFuel - emblemat
Volkswagen Passat TSI EcoFuel - obrotomierz
Volkswagen Passat TSI EcoFuel - deska rozdzielcza
Volkswagen Passat TSI EcoFuel - pełny panel przedni

Generacje Volkswagen Passat

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
Luzacjusz: Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.

Wersje nadwozia Volkswagen Passat B6

Silniki Volkswagen Passat B6 Sedan

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Passata można kupić tanio, ale z kiepskim silnikiem pod maską. Benzynowe 1.6l o mocy 102KM i tak radzi sobie lepiej, niż mogłoby się wydawać, ale osiągi, jakie generuje bardziej pasują do przeciętnego kompaktu, niż ładnie skrojonej limuzyny. Jedne z lepszych wyborów to dwie jednostki z doładowaniem – 1.4TSI 122KM i 1.8TSI 160KM. Ta słabsza nie jest nadzwyczajna, ale zapewnia to minimum potrzebne do jazdy. Bardziej obrazowo – 122KM wystarczy przeciętnemu kierowcy, a 160KM przeciwnikom fotoradarów. Dzięki doładowaniu w obu silnikach subiektywne odczucia, co do ich mocy są całkiem przyjemne. Dobrym motorem jest również 2.0l liczące 150KM, zresztą można je też dostać w wersji z turbosprężarką. Ma trochę inną charakterystykę pracy, ale zapewnia wystarczające osiągi i pracuje cicho. Dla szaleńców widlaste 3.2l z napędem na wszystkie koła lub 3.6l z batalią 300KM. Diesli jak to w Passacie jest całe mnóstwo. 1.9TDI 105KM zaczyna przechodzić do historii, dlatego znacznie lepszym wyborem jest jego młodszy brat o pojemności 2.0l, najlepiej 140 lub 170-konny. Słabsza wersja to najmniejsza, rozsądna moc w tym aucie, którą warto się zainteresować. Sam silnik oczywiście denerwuje turbodziurą na początku obrotomierza, ale jak już sprężarka zabierze się do pracy, to robi się znacznie ciekawiej.

Publikacje o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat - ewolucja zamiast rewolucji

Jeśli ktoś chciałby połączyć słowo "Rewolucja" ze słowem "Volkswagen" musiałby się nieźle namęczyć. O wiele lepiej do tej marki pasuje "Ewolucja". Ba! To chyba ulubione słowo marketingowców, księgowych, projektantów oraz, co ciekawe, końcowych odbiorców, którzy niemal w...

TOP 10 Niezwykłe odmiany zwykłych samochodów

Nie od dziś producenci przygotowują niezwykłe wersje swoich popularnych samochodów. My przedstawiamy te najciekawsze.

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi
 
Nasz test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion

Alltrack został stworzony z myślą o klientach, którzy potrzebują przestronnego samochodu o uniwersalnym charakterze, jednak z różnych względów nie chcą kupić crossovera lub SUV-a. Uterenowione kombi stanowi też ciekawą propozycją dla osób planujących zakup Passata, który będzie wyraźnie różnił się od...

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Przeczytaj pozostałe 17 artykułów o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PassatautoWcentrum - społeczność Volkswagen Passat

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Passat

Volkswagen Passat Passek 80,78

Volkswagen Passat LoongVwagen 82,13

Volkswagen Passat 81,53

Volkswagen Passat Syncro 77,00

Volkswagen Passat SEDAN 1.9 TDI 73,36

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Passat

Scigal 63,79

jaworznianin 91,26

pepesik 63,50

LeVinh 93,39

atyan 55,86

IBIZAS 66,89

dakun 66,07

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Passat

Światła do jazdy dziennej
Światła do jazdy dziennej Zakupiłem i zamontowałem światła do jazdy dziennej 507 HP. Załączają się po prze...
Woda w bagażniku cz. 2
Woda w bagażniku cz. 2 Dzisiaj wyciągnąłem całą tapicerkę z bagażnika, bo chciałem zrobić odpływ. Co si...
układ hamulcowy przód
układ hamulcowy przód Po ponownym wystąpieniu drgań na kierownicy zdecydowałem o wymianie przednich ta...
O Passku
O Passku Witam! Nie wiem jak do Was pisać, bo już daaaawno nie pisałem :))). Opowiem tr...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Passat

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Passat
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Passat
 

Volkswagen Passat najczęściej porównywane z:

Citroen C5
1.6 THP (156 KM)
Audi A4
3.0 TDI (245 KM)
Opel Insignia
2.0 CDTI ECOTEC (163 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Hyundai i40 Comfort Hyundai i40 Comfort
Rocznik: 2013. Przebieg: 43 000 km. Silnik: 1.7 100KM .
Cena: 73 900 zł 73 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pulsar ACENTA Pakiet Auto Nissan Pulsar ACENTA Pakiet Auto
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 85KM .
Cena: 75 000 zł 68 000 zł
Zyskujesz: 7 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
1.9 diesel 105 KM
172 000 km, 2007
26 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
165 000 km, 2006
29 900 PLN
Volkswagen Passat
1.9 diesel 101 KM
169 000 km, 2003
15 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
190 000 km, 2009
44 000 PLN

Ocena auta Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 58 opinii
  • 3,68
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Volkswagen Passat Sedan 2.0 TDI (170 KM)

uwaga ! program komputerowy ,,3" jest fatalny ,auto spala więcej o +- 0,5 l/100km .Niewiem dlaczego w Sewisie wpisują i mam pytanie czy można powrócić do programu ,,2´´

dodał: M-Zet.
Volkswagen Passat Sedan 2.0 TDI (170 KM)

jazda jest przyjemnoscią po dobrej nawirzchni prowadzi się doskonale ja po szunach- podobnie tyko gokartem. Porzednim 2002 130KM TDI prejecham 300tyś/km bez awarii

dodał: zdzisław
Volkswagen Passat Sedan 2.0 TDI (170 KM)

Samochód szybki, zrywny, pakowny, dużo miejsca dla pasażerów, oszczędny w spalaniu. Jednak sylwetka i wnętrze bez polotu, nie wzbudza bicia serca tak jak Laguna II)

dodał: mike1a
Volkswagen Passat Sedan 2.0 TDI (170 KM)

Dobre auto, ale chyba lepiej kupic 2,0 TFSI (albo 1,8 TFSI z uwagi na przystepna cene), bo ten Diesel ani nie jest super oszczedny, ani super dynamiczny.

dodał: krzysztof.maliszewski@elgama.pl
Volkswagen Passat Sedan 2.0 TDI (170 KM)

Kupiłem auto w salonie na zamówienie w mieście na pełnym baku zasięg wynosi 950 km rewelacja bak 70l na trasie wyprzedzanie to przyjemność

dodał: michał

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Passat

Volkswagen Passat B6 Variant - galeria redakcyjna Volkswagen Passat B7 sedan (2011) Volkswagen Passat V Sedan Volkswagen Passat V W8 Volkswagen Passat B7 Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM - galeria redakcyjna Volkswagen Passat 2005 Volkswagen Passat B7 Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM - galeria redakcyjna Volkswagen Passat Variant 2.0 FSI Sportline - galeria redakcyjna Volkswagen Passat B5 Sedan - galeria społeczności Volkswagen Passat B8 - prezentacja w Sardynii - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Passat

  • 1.
  • 2,25 Volkswagen Passat B4 2.0 (107KM) 1996r.
    dodał: passat, 17.03.2010

    montowałem instalację w tej firmie tzn. auto gaz stefanowski, jest fatalnie zrobona, brak profesjonalizmu, po momi dużej reklamy tej firmy. Pracują tam młodzi ludzie,którzy uczą się tam. Ale nie wychodzi im to dobrze.Ceny instalacji w tej firmie są bardzo wygórowane. Odradzam montaż instalacji w tej firmie, a tym bardziej tankowanie się w ich stacji gazowej w ŁODZI przy ul. Srebrzyńskiej, mają bardzo zły gaz a pomimo tego obsługa jest delikatnie mówiąc niegrzeczna. To tak jak oni byli by dla mnie, dla KLIENTA a nie ja dla nich. Jeszcze nie zrozumieli co to praca. Serdecznie pozdrawiam , były klient tej dziwnej firmy.

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.6 (100KM) 2000r.
    dodał: tomaszek123, 13.06.2011

    coz tu duzo gadac jak jest poprawnie zalozona instalacja jest zawsze wszystko ok.spadku mocy nie ma tylko wystarczy sie po bawic dobrze sterownikiem i ustawic mapy.a co do spalania to sie nie wypowiem bo noge mam ciezka i roznie pali ale moze z pol litra wiecej to maks. polecam tę istalację dlatego iż jest bardzo dobrze wykonana i idealnie pracuje ze sterownikiem silnika nie ma zadnych szarpniec przy przelanczaniu sie czy co kolwiek jest ok a serwisuje sobie sam bo nie ma nic w tym trudnego. podstawa jest dobry gaz im lepszy tym rzadziej trzeba serwisowac:D

  • 3.
  • 4,00 Volkswagen Passat B5 1.8 20V (125KM) 1998r.
    dodał: cameleons, 01.04.2012

    Koledzy, na początku byłem przeciwny założeniu instalacji, jednak po kilku miesiącach posiadania Passata zdecydowałem się założyć instalację BRC sq24 u mechanika w Krakowie, ul. Mysliwska. Spisał się świetnie - przejechałem już ok45tys km zaoszczędzone prawie 6tys, koszt instalacji 2,7 tys zl = przyjemny zysk. Przy przebiegu rocznym powyżej 15tys nie ma się co zastanawiać. POlceam gazownika, ja z autem nie miałem i nie mam problemów. WIęcej jeżdzę i cieszę się z tanich podróży, droższych niż 2 lata temu, ale benzyna podrożała duużo więcej! Polecam!

  • 4.
  • 4,50 Volkswagen Passat B3 1.8 (90KM) 1992r.
    dodał: czart78, 21.04.2012

    Silnik passata B3 1,8 90KM jest idealny do zainstalowania "podtlenku LPG" :) Silnik nie jest juz mlody, ma 20lat z czego prawie polowe swojego zywota jezdzi na instalacji jaka mu zamontowano. Do dzis nie ma z nia zadnych problemow.Niedawno regenerowalem reduktor bo zauwazylem delikatny wyciek plynu chlodzacego, kosztowalo mnie to 50zl + wlasna 2h pracy. Powodem wycieku byly sparciale juz uszczelki, po tylu latach pracy to normalne. Teraz znow smiga jak szalony. Jestem bardzo zadowolony z instalacji w tym aucie.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.8 T 20V (150KM) 2001r.
    dodał: pasek, 09.02.2011

    Mam w swoim pasku 1.8T kompletna instalacje BRC Sequent 24 i jestem bardzo zadowolony, mimo tego ze to silnik z turbina to gaz nie jest mu straszny. Pracuje rownie dobrze jak na benzynie. Nie odczulem straty mocy a jedynie to ze zostawiam znacznie mniej pieniedzy na stacjach. Auto nie szarpie, nie przerywa ani wcale nie wybiera sie do serwisu na naprawy:) ta instalacja jest poprostu genialna! Mysle ze za takie pieniadze nie znajdziecie nic lepszego. Wszystko robione w EGP w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 2,00 Volkswagen Passat B5 1.9 TDI (101KM) 2003r.
    dodał: karolina, 31.01.2014

    Od radomszczanina : " Nie polecam, a raczej przestrzegam przed wizytą w (nazwijmy to warsztacie samochodowym) Andrzeja Kotlarka, mieszczącego się w Radomsku przy ul. Wyszyńskiego 173. Ten pan, to naciągacz i partacz. Specjalnie uszkadza auta klientów, aby ich zmusić do powrotu do swojego warsztatu celem wyciągnięcia dodatkowych pieniędzy. Wizyta u tego pana oznacza uszczuplenie zasobów portfela oraz poważne problemy z autem. Omijajcie jego budę szerokim łukiem. "

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

958 komentarzy

635 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bawaria~bawaria

Do ~Celica: Japonce z lat 90 to sa cacka, ale akurat montazem gazu to sie nie popisałeś

~bawaria~bawaria

VW parch najwieksze niemieckie gowno do tego passat to niby fajne auto ale dla niższej klasy, lepiej odłożyć więcej kasy i kupić porządne AUDI a tego parcha na szrot

~STAGE~STAGE

Gaz krzywdzi auta.... żal to nie te czasy. Jest wiele rodzaju instalacji gazowej. dobra sekwencja i nic samochodu nie zaszkodzi.
To chyba bardziej już diesel się niszczy gdy zalewamy ropę niewiadomego pochodzenia.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
58 514
Przejechany dystans
48 123 325 km
Zatankowanego paliwa
2 284 856 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
10 067
Wydanych pieniędzy
3 414 904 zł
Średnie wydatki na auto
1 241 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
14 063
Wydanych pieniędzy
3 666 771 zł
Średnie wydatki na auto
1 333 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 751)

Testy zderzeniowe Volkswagen Passat

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Passat przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Passat 2.0 TDI 'Comfortline', LHD
2014

Volkswagen Passat
VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010

Volkswagen Passat
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI

Na podstawie 48 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: kris1, dodano: 23.11.2013 19:34

silnik 1.6 AHL - 100KM, przebieg 210 tys, jak dla mnie silnik "kosiarka" na miasto super, na trase no cóż do 120 km/h ujdzie ale powyżej słychać silnik no i nie ma mocy przy wyprzedzaniu (to już diesel 100KM jest bardziej żwawy)! Co ważne wersja AHL ma sprzęgło z kołem dwumasowym (tak więc jak kupujecie to sprawdźcie czy dwumasa jest OK, sama tarcza i docisk nie są aż tak drogie ok 600zł - natomiast kompletne sprzęgło z dwumasą kosztuje ok 1700zł). Założyłem instalację LOVATO która moim zdaniem jest ok do tego auta. Oprócz gazu do komory podawana jest benzyna - nie radzę wyłączać wtrysku paliwa bo jak się popsuje - zapiecze lub cokolwiek złego z nim się stanie to kilkanaście stówek nie wasze. Ogólnie nie piłuje silnika i to mu służy, mi zresztą też bo nie pali jakoś strasznie. Zdecydowanie to tej wielkości auta silnik powinien być min 1.8 - 125KM lub nawet 150KM wtedy jazda byłaby przyjemna. Skrzynia biegów jest super tzn przełożenia z biegu na bieg są perfekcyjne. Ewidentnie brakuje 6-tki, na 5-ce powyżej 120-130km/h silnik zaczyna "wyć". Spalanie benzyny ... no cóż lubi benzynke, oj lubi myślę że 10 l/100km przy jeździe bardziej lokalnej jest bardzo realne!

pełny raport Volkswagen Sedan 1.6

autor: Jer, dodano: 13.12.2012 12:32

Posiadam passata od ponad roku, silnik diesel 130km, 6-cio biegowa skrzynia. Jeżdzę głównie po mieście (Wrocławiu), około 45km dziennie- robię około 22km do pracy i z powrotem (godziny szczytu) i mniej więcej tyle samo wieczorem, przy niskim natężeniu ruchu. Tankuję co 500km do pełna na Shelu lub BP (v-power lub ultimate) i zawsze sprawdzam spalanie z dystrybutora. Jeżdzę dynamicznie, chociaż widząc czerwone światło przed sobą spuszczam nogę z gazu. Z reguły nie musząc przyspieszać staram się trzymać przedziału 1800-2200 obrotów. Przy takiej jeździe i przy takich trasach jak napisałem powyżej minimalne spalanie jakie udało mi się zanotować to 6,2 l/100km. Najwięcej autko spaliło mi w zimie w okresie przedświątecznym- 8,4 litra. Dodam że był to jedyny raz kiedy spalanie przekroczyło mi 8 l/100km (i naprawdę nie wiem co musiałbym zrobić z moim paszczakiem żeby spalił mi , jak piszą niektórzy, 10 l/100km). Przy oszczędnej jeździe na autostradzie przy prędkości 100-110km/h na szóstym biegu- 5,3 l/100km (po 250km zrezygnowałem z takiej jazdy, zjechałem na stację, dotankowałem do pełna i wyszło 5,3 l/100km). Pewnie można i mniej ale jazda z taką prędkością była ponad moje siły :). To co mnie zaskoczyło to śmiesznie małe spalanie przy prędkościach powyżej 160km/h- około 7,5 l/100km. Ogólnie- 3/4 tankowań jakie miałem zamkneło się w przedziale 6,6-7,4 l/100km, także auto o rewelacyjnym, jak na swoje gabaryty i dynamice, spalaniu. Godne polecenia.

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

autor: Majkel, dodano: 13.03.2009 12:30

Witam, spalanie w samochodzie bardzo zależy od stylu jazdy, każde większe wdepnięcie w gaz skutkuje większym spalaniem, a fakt faktem, że ogromny moment i krótkie przełożenia robią z tego auta prawdziwą torpedę, czasem się nie nadąża ze zmianą biegów. W trasie min. jakie osiągnąłem to jadąc przez Finlandię ze stałą prędkością 90-100km´h i było wtedy 5,4 wg komputera. Średnie na trasie przy wyprzedzaniu i jeździe no ze 150 to około 6-7. W mieście da radę mieć spalanie 6,ale jeśli chce się jechać w miarę dynamicznie, często zmieniać pasy wciskać się gdzie się da to trzeba się liczyć ze spalaniem 7l:) Przy ciśnięciu na maksa w mieście każdy bieg do 5tys obr miałem wg komputera spalanie 11l. Dodam jeszcze, że spalanie bardzo zależy od stosowania ecodrivingu dla przykładu mój ojciec jeździ dużo spokojniej w mieście ale co chwila sprzęgło i hamulec i ma 8l, ja przy jeździe dynamicznej, ale z zastosowanie zawsze stylu eco mam 7:) Pozdrawiam

pełny raport Volkswagen Variant 2.0 TDI-CR DPF

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 TDI 170KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Passat, oglądali także