Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B6 Variant

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
Szósta generacja Volkswagena Passata (symbol: B6) była produkowana w latach 2005-2010). Kształty samochodu inspirowane były wyglądem prestiżowego Volkswagena Phaetona. Również wnętrze samochodu było tak luksusowe jak nigdy wcześniej. Volkswagen Passat B6 w roku 2006 o mały włos nie odniósł swego pierwszego triumfu w plebiscycie na Samochód Roku, zajmując ostatecznie drugie miejsce (ustąpił jedynie Renault Clio). W roku 2010 auto zostało zastąpione modelem siódmej generacji. Na rynku chińskim samochód funkcjonował pod nazwą Volkswagen Magotan.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 11,4 m
Promień skrętu 5,7 m
Długość 4774 mm
Długość z hakiem holowniczym 4870 mm
Szerokość 1820 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1991 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu 3723 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z tyłu 3462 mm
Wysokość 1517 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2058 mm
Wysokość przy otwartej pokrywie silnika 1826 mm
Rozstaw osi 2709 mm
Rozstaw kół - przód 1552 mm
Rozstaw kół - tył 1551 mm
Zwis przedni 965 mm
Zwis tylny 1100 mm
Prześwit 114 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 970 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 980 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1466 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1511 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1731 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 603 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1000 mm
Wysokość bagażnika 463 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1132 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1956 mm
KÄ…t natarcia 14,4 stopnie
KÄ…t rampowy 10,8 stopnie
Kąt zejścia 12,7 stopnie
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

3,4
~Estepe
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI PD-DPF 140KM 103kW
Udane, naprawdę dzielne auto. Z tym tylko zastrzeżeniem, że (dotyczy to chyba również każdej innej marki) trzeba kupić samochód chociaż w miarę zadbany, a nie wyglancowanego odpadka od podblokowego handlarza złomem. Egzemplarze za 7, 8 tysięcy zł, których jest sporo w ogłoszeniach, nie nadają się już do niczego, poza koszmarnym drenowaniem portfela nowego właściciela. Mój Passat pochodził z polskiego salonu i gdy go sprzedawałem miał 290 tys km przebiegu. Byłem drugim właścicielem i przez 3 lata zrobiłem nim 75 tys km. Przez cały ten przebieg obyło się bez interwencji lawety, co uważam za niezły wyczyn. Nie udało się jednak uniknąć większych wydatków, o czym będzie niżej. Czy kupiłbym to auto ponownie? Tak, ale tylko z pewnego źródła i w dobrym stanie mechanicznym. Błyszczących od wosku lub powłoki ceramicznej zaniedbanych ulepów z 450 tys km przelotu nie tknąłbym nawet kijem.
4,5
~krzysztof
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Całokształt na 5 ! Idealne auto na trasy, weekendy. Odradzam na dojazdy do pracy po 10-15km w jedną stronę - do tego ten diesel się nie nadaje. Ja trafiłem egzemplarz w super stanie przy 170 tys. - dbam o niego i już 50 tys. bez poważniejszej awarii. Na początku zrobiłem silniczek od klimy, oraz wgniotkę z przodu. Teraz mam do wymiany sondę lambda - to wszystkie usterki jak dotąd. Standardowo zbliżam się do wymiany koła dwumasowego bo już delikatnie daje o sobie znać. DPF bez najmniejszego problemu, auto ma pełną moc - choć paru naciągaczy już chciało mi go wycinać :( (ale to mechaniczni janusze).
4,4
~pawel jachymiak
Volkswagen Passat B6
Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW
Super Autko , kupilem przy stanie licznika okolo 50000 po przejzchaniu kolejnych 50000 nie zamienilbym na nic innego chyba ze nowego B8 2,0 TDI, poza pirdolami nic powaznego sie nie dzieje, mysle ze kierowcy ktorzy dali zle opinie na to auto znajac rzeczywisty przebieg tego co posiadaja zmienili by zdanie przecierz auto po 300 czy 400 tysiacach chyba jest juz zajerzdzone spalanie bajka jesli ktos jezdzi przepisowo i zasiadajac za kierownica paska nie mysli ze ma Cupre albo Ferarri , to jest poczciwy dupowoz, acha wersja ktora posiadam to BXE ma sie psuc wiec czekam kiedy to nastapi jak narazie bez stresu .
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Passat B6 Variant
7,8 – 11,5
l/100 km
5,3 – 7,6
l/100 km
5,6 – 8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Volkswagen Passat Variant 140CR, 4x4, manual. Opony 225/45/17 Goodyear. Śmiało można stwierdzić, że auto jest oszczędne. Przejechałem 70tys km, zawsze tankuje do pełna i sprawdzam spalanie ;). Jak się okazuje komputer nieznacznie przekłamuje o jakieś 0,3l. Najmniejsze spalanie jakie udało mi się zrobić średnio na zbiorniku to 5,9l na trasie, największe spalanie na zbiorniku jakie uzyskałem to 7,1l. Zazwyczaj uzyskuje spalanie 6,3-6,6 na zbiorniku. Jeżdżę 70% trasa 30% Warszawa. W mieście rano auto potrafi spalić 6l bez korków jadąc eko. Przy większym ruchu w Warszawie jest to 8l. 10l jadąc dynamicznie w dużym ruchu w Wwa to max. Na trasie poruszam się na tempomacie zazwyczaj 120-130km/h spala wtedy 5,6l - 6,2l w zależności od warunków. Wahania spalania są bardzo małe. Podejrzewam, że bez napędu 4x4 spala min 0,5l mniej.
4,7
Volkswagen Passat B6
Variant 1.6 TDI-CR DPF BlueMotion 105KM 77kW
Co do reguły jeżdżę w trasie. Jeżdżę raczej oszczędnie, przyśpieszam jak trzeba, wyprzedzam gdy jest sens, ale nie gonię całą drogę. W 2-3 osoby. 4 litry realne na drogach wojewódzkich (5. bieg 90 kmh ok1500obr pokazuje ok 3.4L jak jest nagrzany), przy 100 kmh - 4.5L, przy 110 - 5L. Piszemy o jednostajnej prędkości. Jak się trochę powyprzedza w przedziale prędkości 120-150 to 5.5-6L. Od 160 kmh żlopie z 7.5L. 170 kmh to niemalże prędkość max i dalej już ciężko idzie. W mieście w korkach potrafi i z 7 (dochodzi waga auta), ale jak się jeżdzi delikatnie to można i 5L, zwykle 5.5-6. Zawsze mam 1350-1450 km na baku (66-68L).
8,2
Volkswagen Passat B6
Variant 2.0 TDI PD-DPF 140KM 103kW
Trasa spalanie 5.5 litra przy predkosci miedzy 110 a 140 km/h , miasto potrafi spalic 11 litrow. Najnizej raz odnodowalem spalanie na poziomie 3.5 litra, skrzynia dsg orygnalny dwumas. W miescie moglo by byc lepiej.

Usterki Volkswagen Passat B6

Liczba wpisów: 100
Problem z odpalaniem
  • Volkswagen Passat B6 Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW 2005-2010
  • silnik
  • 330 tys. km
Witam. Mam coraz częstszy problem z odpaleniem passata. Najpierw średnio raz w miesiącu, a teraz co kilka dni mam rano taką sytuację, że rozrusznik kręci prawidłowo, ale silnik nie odpala. Można powtarzać próby w nieskończoność aż do rozładowania akumulatora. Odpalić mogę go wtedy tylko na plaka. Po kilku dniach problem powraca. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Pompowtryski działają bez zarzutów. Filtr paliwa wymieniony. Pompa paliwa była wymieniana na nową ze 30 tys. temu. Co charakterystyczne, przy każdym udanym odpaleniu słychać tak jakby uderzenie silnika. Czy ktoś z Was ma pomysł na rozwiązanie problemu?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Uszkodzona turbina i pęknięta głowica.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010
  • silnik
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 11
Kupiłem swego czasu pięknego passata b6 z końca 2008r. Radość z jazdy wielka, fajne osiągi samochodu, dosyć fajna opcja w niewielkich pieniądzach, ale po około 4 msc. Radość zmieniła się w piekło, najpierw padła zmienna geometria turbiny. Oczywiście wymiana, po kolejnym miesiącu padł, i w końcu w następnym miesiącu niespodzianka, passacik zaczal wyrzucać płyn zbiornikiem. No fajnie głowica do góry i super pęknięta głowica. Werdykt, trzeba było wymienić całe serce bo Dwumas wtryski też rewelacji nie ma. Po roku od wymiany sprzedaż, jako uszkodzony, kolejna głowica padła.
Szarpanie na postoju,metaliczny dzwiek z lewej strony od paska rozrzÄ…du
  • Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW 2005-2010
  • silnik
  • 210 tys. km
Witam passat b6 2.0 fsi końcówka 2006 oznaczenie silnika BVY mam problem,a mianowicie: szarpie budą na biegu jałowym oraz dochodzi metaliczny dzwiek od strony paska rozrządu,wszystko zaczęło sie po wymianie EGR,(pasek rozrządu zmieniany około 10 tyś km temu) gdy auto stoi na biegu jałowym to trzęsie budą i słychać takie cykanie jak by jakieś koło się obracało i w jednym punkcie cyk cyk cyck i cały cykl sie potwarza,byłem u mechanika to powiedział że coś z zapłonem i jak by jeden gar nie chodził,wrzucił na komputer zero błędów,wymienił mi poduszke od silnika chwile działało kilka dni i znowu to samo,co to może być? Pod komputerem nie wywala żadnych błedów.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Volkswagen Passat B6 Variant