Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Passat B6 Variant

Szósta generacja Passata (B6) produkowana w latach 2005-2010. Sylwetka auta była inspirowana wyglądem luksusowego Volkswagena Phaetona. Bardziej luksusowe niż kiedykolwiek wcześniej jest również wnętrze samochodu. W 2006 roku Passat VI był bliski pierwszego zwycięstwa w konkursie na Samochód Roku, przegrał jedynie z Renault Clio i zajął drugą pozycję w plebiscycie. W 2010 roku w ofercie niemieckiej marki ustąpił miejsca Passatowi B7. W Chinach model sprzedawany był jako Volkswagen Magotan.

Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - maska otwarta
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - tylna kanapa
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - kokpit
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu

Generacje Volkswagen Passat

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
Luzacjusz: Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.

Wersje nadwozia Volkswagen Passat B6

Silniki Volkswagen Passat B6 Variant

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Passata można kupić tanio, ale z kiepskim silnikiem pod maską. Benzynowe 1.6l o mocy 102KM i tak radzi sobie lepiej, niż mogłoby się wydawać, ale osiągi, jakie generuje bardziej pasują do przeciętnego kompaktu, niż ładnie skrojonej limuzyny. Jedne z lepszych wyborów to dwie jednostki z doładowaniem – 1.4TSI 122KM i 1.8TSI 160KM. Ta słabsza nie jest nadzwyczajna, ale zapewnia to minimum potrzebne do jazdy. Bardziej obrazowo – 122KM wystarczy przeciętnemu kierowcy, a 160KM przeciwnikom fotoradarów. Dzięki doładowaniu w obu silnikach subiektywne odczucia, co do ich mocy są całkiem przyjemne. Dobrym motorem jest również 2.0l liczące 150KM, zresztą można je też dostać w wersji z turbosprężarką. Ma trochę inną charakterystykę pracy, ale zapewnia wystarczające osiągi i pracuje cicho. Dla szaleńców widlaste 3.2l z napędem na wszystkie koła lub 3.6l z batalią 300KM. Diesli jak to w Passacie jest całe mnóstwo. 1.9TDI 105KM zaczyna przechodzić do historii, dlatego znacznie lepszym wyborem jest jego młodszy brat o pojemności 2.0l, najlepiej 140 lub 170-konny. Słabsza wersja to najmniejsza, rozsądna moc w tym aucie, którą warto się zainteresować. Sam silnik oczywiście denerwuje turbodziurą na początku obrotomierza, ale jak już sprężarka zabierze się do pracy, to robi się znacznie ciekawiej.

Publikacje o Volkswagen Passat

TOP 10 Niezwykłe odmiany zwykłych samochodów

Nie od dziś producenci przygotowują niezwykłe wersje swoich popularnych samochodów. My przedstawiamy te najciekawsze.

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi
 
Nasz test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion

Alltrack został stworzony z myślą o klientach, którzy potrzebują przestronnego samochodu o uniwersalnym charakterze, jednak z różnych względów nie chcą kupić crossovera lub SUV-a. Uterenowione kombi stanowi też ciekawą propozycją dla osób planujących zakup Passata, który będzie wyraźnie różnił się od...

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Przeczytaj pozostałe 16 artykułów o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PassatautoWcentrum - społeczność Volkswagen Passat

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Passat

Volkswagen Passat 1,9 TDI HIGHLINE 79,92

Volkswagen Passat niebieski :) 74,26

Volkswagen Passat 1.9 TDI kombi 73,49

Volkswagen Passat 81,53

Volkswagen Passat LoongVwagen 82,81

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Passat

baaartez 97,49

Sroqraf 94,54

kali 87,25

markus63 72,77

Jopasek 80,02

djbisonus 87,68

Colbe 64,55

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Passat

Światła do jazdy dziennej
Światła do jazdy dziennej Zakupiłem i zamontowałem światła do jazdy dziennej 507 HP. Załączają się po prze...
klamot
klamot wlasciwie ten car ma jedna zalete malo pali i to wszystko napalilem sie zeby go ...
kolejna wymiana sprzęgła i koła dwumasowego
kolejna wymiana sprzęgła i koła dwumasowego Niestety drugi zestaw sprzęgła i koła dwumasowego LUK przeszedł do historii. Po ...
Spalanie
Spalanie Oto kolejna przejażdżka trasą Kielce - Sandomierz. Tym razem VW Passat 1.8T. Tra...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Passat

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Passat
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Passat
 

Volkswagen Passat najczęściej porównywane z:

Subaru Legacy Outback
2.0 D (150 KM)
Mazda 6
2.0 SKYACTIV-G (165 KM)
Opel Cascada
1.4 Turbo (140 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 4 500 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
1.9 diesel 105 KM
172 000 km, 2007
26 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
165 000 km, 2006
29 900 PLN
Volkswagen Passat
1.9 diesel 101 KM
169 000 km, 2003
15 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
190 000 km, 2009
44 000 PLN

Ocena auta Volkswagen Passat B6 Variant

Wybrane opinie

Volkswagen Passat Variant 2.0 i 16V FSI (150 KM)

Jeżdżę nim jako służbowym - czasem w dłuższe trasy czasem w krótsze. Samochód dobry. Brak większych zastrzeżeń ale też brak superlatyw. Nie ma się do czego przyczepić ale też nic nie przyprawia o żywsze bicie serca. Jest to dobry uczeń, który siedzi cicho w ławce i próbuje dorównać najlepszym ale też nie chce dać się zjeść przeciętniakom. Ot po prostu sprawdza się grupa docelowa tej marki. Za 105 tysięcy można przebierać w ofertach i kupiłbym za tą kwotę coś innego.

dodał: maciek
Volkswagen Passat Variant 2.0 i 16V FSI (150 KM)

Silnik OK, wygląd super, jakość materiałów super. Natomiast obsługa elektroniki i jej toporność jest przerażająca. To samo co w Renaulcie czy Fordzie jest zrobione łatwo i prosto, w Passacie wymaga czytania 10 stron instrukcji. Koszmar, bo na końcu okazuje się, że i tak się nie da po ludzku tego używać (mówię szczególnie o rozbudowanym komputerze pokładowym i sterowaniu radiem z kierownicy). Czujnik deszczu to jakaś pomyłka, działa jak chce.

dodał: Eljot
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI-CR DPF (170 KM)

wzielismy w leasing .ale ''dokonania ' tego wozidła i postawa sewisu i gwaranta to czysta kpina z klienta ktory przepłaca za znaczek VW, auto wyraznie -delikatnie mówiąc '' niedopracowane '' pod wzgledem jakosciowym i technicznym ,swoimi usterkami czyniąc eksplatacje niebezpieczną ,chamstwo i brak elementarnego szkolenia serwisu powinno skutkowac cofnieciem autoryzacji

dodał: derw kodi
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI-CR DPF (170 KM)

Jest dużu cichsze niż moja poprzednia Octavia. Dobre nagłosnienie fabryczne (wersja z 10-cioma głośnikami i MFD 2 RNS DVD -system super sound).Super przygotowane na jazdy po autostradzie- duża dynamika przy wyższych prędkościach (130-200km/h)-niżej również(ale to mają wszyscy;). Troszkę kiepska jedynka,dlatego gorzej sprawuje się w mieście.

dodał: jacczyk
Volkswagen Passat Variant 2.0 i 16V FSI (150 KM)

robi wrażenia na wszystkich oglądających. Szczególnie polecany ciemny kolor mój faworyt Mocca brąz na oko jak czarny. Ksenony "tańczące" super, diodowe światła extra, elektryczne wspomaganie nowa jakość w kręceniu fajerą. Według mnie porównując z Mondeo, Vectra, Laguną, 407 znowu to Passat jest wzorem!

dodał: Gerat

Galerie Volkswagen Passat

Volkswagen Passat 2005 Volkswagen Passat B5 Kombi - galeria społeczności Volkswagen Passat B8 Variant (2015) Volkswagen Passat V Kombi Volkswagen Passat B7 - galeria redakcyjna Volkswagen Passat TSI EcoFuel Volkswagen Passat B7 Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM - galeria redakcyjna Volkswagen Passat B6 Sedan - galeria społeczności Volkswagen Passat Alltrack Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Passat

  • 1.
  • 2,25 Volkswagen Passat B4 2.0 (107KM) 1996r.
    dodał: passat, 17.03.2010

    montowałem instalację w tej firmie tzn. auto gaz stefanowski, jest fatalnie zrobona, brak profesjonalizmu, po momi dużej reklamy tej firmy. Pracują tam młodzi ludzie,którzy uczą się tam. Ale nie wychodzi im to dobrze.Ceny instalacji w tej firmie są bardzo wygórowane. Odradzam montaż instalacji w tej firmie, a tym bardziej tankowanie się w ich stacji gazowej w ŁODZI przy ul. Srebrzyńskiej, mają bardzo zły gaz a pomimo tego obsługa jest delikatnie mówiąc niegrzeczna. To tak jak oni byli by dla mnie, dla KLIENTA a nie ja dla nich. Jeszcze nie zrozumieli co to praca. Serdecznie pozdrawiam , były klient tej dziwnej firmy.

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.6 (100KM) 2000r.
    dodał: tomaszek123, 13.06.2011

    coz tu duzo gadac jak jest poprawnie zalozona instalacja jest zawsze wszystko ok.spadku mocy nie ma tylko wystarczy sie po bawic dobrze sterownikiem i ustawic mapy.a co do spalania to sie nie wypowiem bo noge mam ciezka i roznie pali ale moze z pol litra wiecej to maks. polecam tę istalację dlatego iż jest bardzo dobrze wykonana i idealnie pracuje ze sterownikiem silnika nie ma zadnych szarpniec przy przelanczaniu sie czy co kolwiek jest ok a serwisuje sobie sam bo nie ma nic w tym trudnego. podstawa jest dobry gaz im lepszy tym rzadziej trzeba serwisowac:D

  • 3.
  • 4,00 Volkswagen Passat B5 1.8 20V (125KM) 1998r.
    dodał: cameleons, 01.04.2012

    Koledzy, na początku byłem przeciwny założeniu instalacji, jednak po kilku miesiącach posiadania Passata zdecydowałem się założyć instalację BRC sq24 u mechanika w Krakowie, ul. Mysliwska. Spisał się świetnie - przejechałem już ok45tys km zaoszczędzone prawie 6tys, koszt instalacji 2,7 tys zl = przyjemny zysk. Przy przebiegu rocznym powyżej 15tys nie ma się co zastanawiać. POlceam gazownika, ja z autem nie miałem i nie mam problemów. WIęcej jeżdzę i cieszę się z tanich podróży, droższych niż 2 lata temu, ale benzyna podrożała duużo więcej! Polecam!

  • 4.
  • 4,50 Volkswagen Passat B3 1.8 (90KM) 1992r.
    dodał: czart78, 21.04.2012

    Silnik passata B3 1,8 90KM jest idealny do zainstalowania "podtlenku LPG" :) Silnik nie jest juz mlody, ma 20lat z czego prawie polowe swojego zywota jezdzi na instalacji jaka mu zamontowano. Do dzis nie ma z nia zadnych problemow.Niedawno regenerowalem reduktor bo zauwazylem delikatny wyciek plynu chlodzacego, kosztowalo mnie to 50zl + wlasna 2h pracy. Powodem wycieku byly sparciale juz uszczelki, po tylu latach pracy to normalne. Teraz znow smiga jak szalony. Jestem bardzo zadowolony z instalacji w tym aucie.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.8 T 20V (150KM) 2001r.
    dodał: pasek, 09.02.2011

    Mam w swoim pasku 1.8T kompletna instalacje BRC Sequent 24 i jestem bardzo zadowolony, mimo tego ze to silnik z turbina to gaz nie jest mu straszny. Pracuje rownie dobrze jak na benzynie. Nie odczulem straty mocy a jedynie to ze zostawiam znacznie mniej pieniedzy na stacjach. Auto nie szarpie, nie przerywa ani wcale nie wybiera sie do serwisu na naprawy:) ta instalacja jest poprostu genialna! Mysle ze za takie pieniadze nie znajdziecie nic lepszego. Wszystko robione w EGP w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 2,00 Volkswagen Passat B5 1.9 TDI (101KM) 2003r.
    dodał: karolina, 31.01.2014

    Od radomszczanina : " Nie polecam, a raczej przestrzegam przed wizytą w (nazwijmy to warsztacie samochodowym) Andrzeja Kotlarka, mieszczącego się w Radomsku przy ul. Wyszyńskiego 173. Ten pan, to naciągacz i partacz. Specjalnie uszkadza auta klientów, aby ich zmusić do powrotu do swojego warsztatu celem wyciągnięcia dodatkowych pieniędzy. Wizyta u tego pana oznacza uszczuplenie zasobów portfela oraz poważne problemy z autem. Omijajcie jego budę szerokim łukiem. "

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

958 komentarzy

635 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bawaria~bawaria

Do ~Celica: Japonce z lat 90 to sa cacka, ale akurat montazem gazu to sie nie popisałeś

~bawaria~bawaria

VW parch najwieksze niemieckie gowno do tego passat to niby fajne auto ale dla niższej klasy, lepiej odłożyć więcej kasy i kupić porządne AUDI a tego parcha na szrot

~STAGE~STAGE

Gaz krzywdzi auta.... żal to nie te czasy. Jest wiele rodzaju instalacji gazowej. dobra sekwencja i nic samochodu nie zaszkodzi.
To chyba bardziej już diesel się niszczy gdy zalewamy ropę niewiadomego pochodzenia.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
53 230
Przejechany dystans
41 135 451 km
Zatankowanego paliwa
2 098 567 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 468
Wydanych pieniędzy
3 196 267 zł
Średnie wydatki na auto
1 248 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 843
Wydanych pieniędzy
3 446 977 zł
Średnie wydatki na auto
1 346 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 561)

Testy zderzeniowe Volkswagen Passat

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Passat przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B6 Variant

Na podstawie 289 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: mp-79@o2.pl, dodano: 02.03.2009 10:39

Przyznam, ze byłem w szoku, ale Eko-Driving robi swoje. Wczoraj wróciłem z trasy i 6.3 L/100km tym autem, to dla mnie troche niemożliwe, ale jak najbardziej prawdziwe, bo liczby nie kłamią. Specjalnie tankowałem pod sam korek ile wlezie tylko z naciśniętym odpowietrznikiem. Zalałem go ponownie po 174,3 km do pełna i weszło 11,10 litra. Była to jazda ostro mieszana, bo miejscowości 60 km/h, a poza zabudowanym non stop 90 km/h. Do tego 4 osoby, pies i bagaże, czyli auto wypchane na full. Nie miałem sensu gnać, bo bym musiał non stop wyprzedzać - szarpać autem, a tak byłem wypzredzany przez innych, ale jazda bardzo płynna. Jeśli komuś zależy na oszczędności, to eko-driving tylko w tym aucie. W razie jakichkolwiek pytań zastawię kontakt: mp-79@o2.pl Na początku, jak go kupiłem palił 10 L/100 km, ale jak tylko zakumałem sprzęgło z gazem to bezsensowne zawczesne wciskanie gazu zostało wyeliminowane - to przyzwyczajenie po porzednim aucie.

pełny raport Volkswagen Sedan 1.6

autor: Daniel, dodano: 19.05.2013 20:55

Witam. W swoim passacie spalanie miałem bardzo zróżnicowane. Pracowałem jako kurier, więc co chwila odpalanie i gaszenie auta, oraz krótkie odcinki przejazdu doprowadziły do spalania rzędu 8.5 L/100 KM. Pełny bak (ok. 62 L) starczał na przejechanie 730 KM. Jednak normalna jazda przez miasto to ok 7 L/100 KM, Czyli ok. 900 KM na pełnym baku. Spalanie najniższe w tym aucie osiągnąłem w zeszłym roku w wakacje. Jedno tankowanie starczyło, aby dojechać z Warszawy do Kołobrzegu, następnie Jarosławca, kilka okolicznych miejscowości i z powrotem z Kołobrzegu do warszawy razem ok. 1450 KM. Na trasie utrzymywałem prędkość za każdym razem inną, raz 120 km/h, raz 90 km/h. Trzymałem się tego zakresu prędkościowego. Natomiast jedynym minusem jaki mi się przytrafił w tym aucie to awaria pompy wody i wymiana, wyciek oleju z silnika, pomimo wymienionej uszczelki pod głowicą. Musiałem też wymienić intercooler, bo były problemy z mocą i wyprzedzaniem, ale po wymianie od razu odżył. Polecam.

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

autor: Tomek 222, dodano: 17.03.2008 11:10

Witam. Posiadam Passata b4 kombi z 1995 roku, po face liftingu z silnikiem 1.9 TD bez itercoolera o mocy 75KM. Samochód ma przejechane 172 000. Minimalne spalanie przy oszczednej jezdzie wyszlo 6,2 l (lecz jest to jazda bardzo spokojna 70-80km/h dodaje ze w lecie przy obrotach nie przekraczajacych 2000). Średnie spalanie oscyluje w granicach 7 litrów ON. Maksymalne spalanie wyszlo na poziomie 8,5 litra, dodam ze takie spalanie odnotowalem w zimie. A wiec spalanie dosc wysokie jak na ropniaka, ale niema sie co specjalnie dziwic gdyz silnik TD o mocy 75 KM jest zdecydowanie za slaby do tego samochodu, biorąc pod uwagę fakt ze auto waży 1300 kg. Kolega ma takiego samego passata z 1995 z tą róznicą ze ma TDI o mocy 90KM spalanie srednie wynioslo mu w granicach 5,9 litrów ON, a wiec to 15 KM róznicy robi juz swoje, samochód nie męczy sie az tak, co pociąga za sobą kożystniejszy wynik w spalaniu. Dodam też ze intercooler także robi swoje. Jeśli w przyszłosci bede jeszcze kupowal diesla to tylko z silnikami TDI są one oszczedniejsze od zwyklego TD.

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Passat B6 Variant

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Passat B6 Variant

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Passat B6 Variant
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Passat, oglądali także