Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B7

Lata produkcji: 2010 – 2014
Segment: Klasa średnia
Siódma generacja Volkswagena Passata (B7) zaprezentowana została na wystawie samochodowej w Paryżu w 2010 r. Model w produkcji był do 2014 r. Mimo że auto było przedstawione przez producenta jako całkiem nowy samochód, w dużej mierze oparty był on na rozwiązaniach użytych już wcześniej u jego poprzednika. Passat B7 powstał m.in. na przedłużonym wariancie tej samej platformy podłogowej VW Group PQ35 Platform. Za zmianami stylistycznymi modelu stali Klaus Bischoff oraz Walter de Silva. Przód samochodu zaprojektowany został według nowej filozofii, którą zapoczątkował model Scirocco. W 2011 r. na targach motoryzacyjnych w Tokio zaprezentowany został Passat w wersji Alltrack, ze zwiększonym prześwitem oraz napędem na wszystkie koła.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz

Volkswagen Passat B7 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Moraś
Volkswagen Passat B7
Variant 1.4 TSI BlueMotion 160KM 118kW
Zacznę od tego, że lubię tym autem jeździć i pomimo upływu lat Passat nie znudził mi się. Jest cichy, wygodny, dużo zmieści i dużo przewiezie. Auto wręcz stworzone na długie trasy dla 4-o osobowej rodziny. Silnik, pomimo małej pojemności, mocny (nie raz bez problemu przewiózł komplet pasażerów z wakacyjnymi bagażami) i oszczędny (nawet załadowany potrafi palić tyle co diesel) - ma wystarczająco mocy i momentu. Konstrukcja z końca produkcji modelu, więc pozbawiona problemów wieku dziecięcego. Współpraca z LPG wyśmienita, co ma ogromne znaczenie przy dzisiejszych kosztach paliwa (ważne by instalacja LPG była markowa i dedykowana do konkretnego kodu silnika). Auto jest bardzo tanie w eksploatacji i zdecydowanie warte uwagi, pod warunkiem zakupu sprawdzonego i zadbanego egzemplarza.
5,0
~Damian
Volkswagen Passat B7
Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Tradycja jest wpisan w markę VW. To moje drugie auto z tej firmy. Miałem wcześniej Tourana 2.0 TDI ale na pompowtryskach. Regularny serwis i naprawy na bieżąco oraz PALIWO ZAWSZE TO USZLACHETNIONE co ważne w tej wersji dało mi możliwości pokonania 290000 km beż awari. Obecne auto oraz jego silnik z połączeniem 4x4 nie jest nawet duszkiem w śród demonów predkosi oraz przyspieszenia lecz spełnia wszystko to czego ja kierowca od auta oczekuje. Liczy się komfort cisza i pewność 4x4 przy zmiennych warunkach pogodowych oraz autostradowych prędkościach rzędu 180-200 km/h . Skromny oczywiście czary passat z opcją 4motion to alternatywa godna polecenia.
4,9
~Adam
Volkswagen Passat B7
Variant 1.4 TSI BlueMotion 160KM 118kW
Duże, przestronne auto. Do tej pory bezproblemowa eksploatacja, poza standardowymi wymianami wadliwych w modelu elementów jak pompa wody. Silnik idealny do tego auta - jak trzeba to bardzo oszczędny, jak trzeba potrafi niejedno auto zostawić w tyle. Plus za wyciszenie i liczne schowki. Minus za brak kamery cofania. Instalacja LPG znacznie obniża koszty eksploatacji, ale auto na gazie jest trochę mnie elastyczne i lubi wyższe obroty. Po 8 latach środek wygląda jakby właśnie opuścił fabrykę. Lakier wytrzymuje próbę czasu - żadnej korozji, brak zmatowienia.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B7
6,8 – 11,0
l/100 km
5,3 – 7,9
l/100 km
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Volkswagen Passat B7
Limousine 1.4 TSI EcoFuel 150KM 110kW
Pierwsza rzecz to 1,4 TSI EcoFuel 150KM jest napędzany gazem ziemnym CNG nie LPG, a zużycie podaje z m3, a nie w litrach (jest możliwość odczytu zużycia w kg, ale ja tankuje w m3 wiec zużycie również podaje w m3). W sumie samochodem pokonałem jakieś 40 tyś km, dlatego coś już o spalaniu można powiedzieć. Około 90% jazdy, to jest jazda w trasy głównie eskami i autostradami przy prędkości 100-140km/h. Wtedy spalanie kształtuje sie dla CNG w ilości okolo 6,5-7m3, a benzyny około 7-7,5 litra. Jada ma miejscu, jeśli codzi o spalanie nie wiele sie różni ze względu na małą pojemność skokową silnika, również oscyluje kolo 6,7-7m3. Przy normalnej jeździe rekordem, który udało mi sie "ustalić" było przejechanie 600km na 34m3 wiec spalanie wyniosło 5,6m3 jednka przy zwykłej jeżdzie jest to okolo 450km z 34m3 czy na autostradzie czy jada na miejscu (przy wyższych prędkosciach zasięg spada do 400km. Pomijając awaryjność tego silnika (niestety miałem okazję się o tym przekonać) silnik bardzo elastyczny, całkiem dobrze sobie radzi jak na taka mała pojemność i cieżar samochodu. Samochód zazwyczaj miał na pokładzie jedna walizkę i jedną osobę, bądz 2 walizki i 2 osoby.
7,5
Volkswagen Passat B7
Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM 130kW
Jazda bez szaleństw na krótkich odcinkach miejskich do 10 km to spalanie rzędu 9-10 l ON na 100 km, zimną nawet do 11 l. Trasa: ~ Droga szybkiego ruchu około 7 L, ~ Autostrada około 7,5 L, ~ Drogi podmiejskie około 6,5 L. Nawet przy dołączanym napędzie 4motion należy pamiętać, że tylna oś stawia mały opór, co wpływa na spalanie - jednakże wrażenia z jazdy, szczególnie zimą bezcenne :) Pamiętajmy także, że auto też waży swoje. Minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 5,2 L - ale była to podmiejska jazda płynna, bez wyprzedzania, prędkościami rzędu 60-80 km/h ze względu na trudne warunki drogowe.
5,5
Volkswagen Passat B7
Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Trasa Katowice - Świebodzin 130-140km/h licznikowe realne spalanie 6,35l/100 Trasa Świebodzin - Katowice 120-130km/h licznikowe realne spalanie 6.2l/100 Jazda do 100km/h krajówkami osiągalne spalanie 4,7-4,8l/100 Samego miasta nigdy nie zrobiłem ale myślę, że max 7l/100 Wyniki są mega, wygodne auto w trasy, zasięg na zbiorniki 1100-1200km. Spalanie auta kompaktowego.
1 błąd: 10087 - Czujnik neutralnego położenia skrzyni biegów P15A1 00 [044] - niewiarygodny sygnał, 2 błąd: 4892 - Zawór recyrkulacji spalin (N18) P0403 00 [175] - usterka MIL
  • Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
Święci się kontrolka CHECK ENGINE + mruga kontrolka PODGRZEWANIA ŚWIEC ŻAROWYCH, silnik w Passat B7 pracuje w trybie awaryjnym czyli kręci tylko do 3000 obrotów oraz ograniczona moc. EGR już od roku zgłaszał co jakiś czas blokadę przepustnicy aż wreszcie padł. Odnośnie Czujnika neutralnego położenia skrzyni biegów - w skrzyniach manualnych jest to powiązane z systemem Start-Stop,chociaż jest osiągnięta temperatura oleju, płynu chłodniczego i powietrza wewnątrz samochodu to nie gaśnie silnik na postoju przed światłami, czasami wyskakuje na wyświetlaczu komunikat BŁĄD SYSTEMU START-STOP. Do wymiany EGR (1200zł. OEM)+ Czujnik Neutralnego Położenia Skrzyni Biegów (150zł. OEM) + koszty robocizny (5-6 godzin na wymianę EGR - trzeba ściągać belkę).
1 komentarz
Odpala na 3 sekundy i gasnie
  • Volkswagen Passat B7 Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • instalacja elektryczna
  • 290 tys. km
Problem jest taki że pasek odpala i po 3 sekundach gaśnie i potem jest głuchy jak pień. Diagnozowałem go na wiele sposobów i stały błąd to P160300 (sporadyczny zanik napięcia sterownika silnika). Już dałem się wkręcić w wymianę pompki paliwa w zbiorniku(600 pln lezy se teraz na półce). Błąd wydaje mi się prosty ale może ktoś miał podobny i poradził sobie z nim. Dodam że rano samochód odpala i działa bez zarzutu , ale jak się już rozgrzeje to łapie takie zawiechy po zatrzymaniu. Wysiadam odpinam mase na kilka sekund i jadę dalej ale to nie lekarstwo. Miałem już rady żeby zrobić soft oprogramowania lub wysłać sterownik silnika do naprawy. póki co dałem dodatkową mase do silnika i pójdę w kierunku czujnika temperatury. Jeżeli nie będzie poprawy niestety wysyłam sterownik.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Kontrolka świateł
  • Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • instalacja elektryczna
  • 280 tys. km
Podczas jazdy zapala się kontrolka świateł czasem się wyłącza czasem włącza i tak na okrągło. Czujnik poziomowania świateł został dwukrotnie wymieniony jednak na nic się to zdało. Po podłączeniu tester diagnostyczny v-scan pojawia się błąd nr 5279761. Usuwam ten błąd lecz po chwili wyskakuje on ponownie. Co może być przyczyną?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volkswagen Passat B7