Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volkswagen Passat B7

Lata produkcji: 2010 - teraz
Segment: Klasa średnia
Siódma, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu oznaczona symbolem B7. Choć Volkswagen zaprezentował B7 jako zupełnie nowy samochód, w wielu elementach bazuje on na rozwiązań zastosowanych w jego poprzedniku. Odpowiedzialni za zmiany stylistyczne auta byli Klaus Bischoff i Walter de Silva. Z przodu auto zostało zaprojektowane zgodnie z nową koncepcją marki zapoczątkowaną w modelu Scirocco, nawiązuje też do flagowego VW Phaetona. Passat B7 to najpoważniejsza próba wejścia modelu do prestiżowej grupy premium segmentu D.

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
Luzacjusz: Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.

Jaki slinik wybrać?

Nie da się ukryć, że w Passacie rządzą diesle. O ile 1.6 TDI lepiej sobie odpuścić, bo w tym aucie ta jednostka cierpi, to 2.0 TDI jest całkiem niezłą propozycją. Wysoka kultura pracy, elastyczność, niezła dynamika i moc 140-177KM - szybko można go pokochać. Jednak w ofercie są równie ciekawe motory benzynowe. Spokojnym kierowcom spodoba się 1.4 TSI 122KM - na drodze nie pozwala na szaleństwa, ale dzięki doładowaniu jest elastyczny. Wariant 160-konny to juz świetna propozycja w tym aucie, podobnie jak 1.8 TSI o tej samej mocy. Na szczycie są za to motory, które dosłownie powalają. 2.0 TSI 210KM i 3.6 300KM wgniatają w fotel i pozwalają czerpać mnóstwo radości z jazdy.

Dane techniczne Volkswagen Passat B7

Silniki

Moc silników 105-300 KM

Poj. silników 1 390-3 597 cm3

Prędkość maks. 192-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 5,5-12,5 s

zobacz dane techniczne

Oceny Volkswagen Passat B7

Średnia ocena modelu

na podstawie 74 opinii

4.01

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Skrzynia biegów

+ Ergonomia

Wady

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

- Stosunek jakość/cena

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (73%)
NIE (27%)

Wybrane oceny kierowców Volkswagen Passat B7

W mojej ocenie starałem się jak najbardziej krytycznym okiem spojrzeć na ten, moim zdaniem udany model VW. Nie zgodzę się absolutnie, ... więcejże jakość wykonania tego samochodu jest niska. Wręcz przeciwnie, gdy przyjrzymy się bliżej i pojeździmy wieloma samochodami z podobnej półki cenowej szybko zwrócimy mu honor. Większość części z Passata jest sygnowanych dla marek VW oraz Audi koncernu VAG, co świadczy o wyższej klasie materiałów niż te dostępne w Skodzie. Choćby dla przykładu, przejechałem kilkaset kilometrów Oplem Insignią i mogę stwierdzić że jakość materiałów nie dorównuje tym z Passata. Insignia ma bardziej sportowy charakter, jednak komfortem, widocznością i jakością wykonania ustępuje B7. Miałem okazje przetestować też Forda Mondeo i wnioski są podobne. Aby niepotrzebnie nie przedłużać, bo dosyć obszernie się rozpisałem w poszczególnych kategoriach (zachęcam do przeczytania całej opinii) podsumuje moją ocenę Passata B7 2.0TDI CR Comfortline. PLUSY : + Oszczędny i dynamiczny silnik. + Przyzwoita jakość materiałów wykończeniowych. + Bardzo wysoki komfort jazdy (wyciszenie, wygoda). + Ergonomia i prostota obsługi elektroniki. MINUSY : - Zawieszenie przeznaczone raczej do spokojnej jazdy. - Słabo zestawiona przekładnia biegów. - Kiepskie trzymanie boczne foteli. - Sporo dodatków wymaga dopłaty (np. nieszczęsne sterowanie radiem z koła kierownicy). Słowem podsumowania - Jeśli szukasz wygodnej, bezpiecznej i eleganckiej limuzyny, to Passat B7 będzie najlepszy wyborem w tej półce cenowej. Jeśli szukasz samochodu 'pół-sportowego', który ma głównie dostarczać emocje, to Passata muszę odradzić. Mam nadzieję, że moja opinia przyda się komuś zastanawiającemu się nad zakupem Passata. ukryj
dodano 06.11.2013 przez
Kiedy dwa lata temu w salonie usiadłem w Passacie pomyślałem - wow, jaki kawał fajnej, solidnej bryki. Dziś, po kilku ... więcejmiesiącach użytkowania Passata nie jestem już tak przekonany o tej solidności. Po 6000km wnętrze zaczyna skrzypieć i trzeszczeć jak w starej szafie. Strach pomyśleć co będzie po 100.000km. Trzeszczy szklany dach, na nierównościach skrzypi i stuka z okolic podłokietnika, tylnych słupków, bagażnika. Mam czasem wrażenie, że auto się pomału rozlatuje. Jakość spasowania elementów karoserii też nie powala. Listwy i szczeliny nie zgrywają się tak jak to obiecują katalogi i zdjęcia z reklam. Mimo kryzysowch czasów, płacąc w końcu niemałe pieniądze można oczekiwać lepszej dbałości o detale. To nie powypadkowy wypust z szopy pana Zdzicha, a fabrycznie nowe auto i to w wersji Highline. Nie wiem, może w ramach oszczędności VW składa swoje samochody po ciemku? Na osłodę świetne wrażenie robi silnik. Zrywny, elastyczny, cichy i przy tym oszczędny. Komfort jazdy też nie pozostawia wiele do życzenia. Ilość miejsca dla pasażerów i bagażu jedna z lepszych w tej klasie. Plusem są właściwości jezdne i hamulce, cieszy też dobre audio, oraz liczne patenty ułatwiające i umilające jazdę. ukryj
dodano 25.11.2012 przez
Pierwsze wrażenie: samochód solidny, dobrze wykonany, średnio wyposażony, przestronny.
dodano 23.09.2014 przez
Nie ma na co narzekać. Kupiłem to auto jako rodzinne, chciałem żeby bylo przede wszystkim wygodnie, a tutaj jeszcze się ... więcejokazało, że silnik potrafi też dostarczyć trochę frajdy. ukryj
dodano 23.04.2012 przez
Zobacz oceny Volkswagen Passat B7 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B7

Pb
5,60 - 11,90
Na podstawie 39 raportów spalania
ON
4,37 - 9,60
Na podstawie 65 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Volkswagen Passat B7

Dane katalogowe (średnie spalanie 7.1) nie pokrywają się z rzeczywistością. Miałem nadzieję, iż spalanie na trasie (w polskich warunkach) wyniesie ... więcejw granicach 7.5-8 litrów / 100 km. Teoretycznie da się to osiągnąć, ale z wyłączeniem jakiejkolwiek normalnej (dozwolony limit prędkości) jazdy po autostradzie. Moje pomiary: Poznań - Gniezno (z centrum do A2, potem S5). Cały odcinek zgodnie ze znakami, średnia prędkość z komputera 94 km/h. Średnie spalanie 7.9. Gniezno - Toruń. Duży ruch, średnia zmierzona prędkość 61 km/h. Spalanie 6.3. Autostrada A1, spalanie przy danych prędkościach liczone dla odcinków po 40 km: 1) 130 - 8.5 2) 140 - 8.9 3) 150 - 10.3 Miałem okazję jeździć identycznym modelem ale z ręczną skrzynią. W manualu przełożenia są inaczej zestopniowane niż w DSG (inne obroty przy innych prędkościach). Ja mam siedem biegów i spalam więcej niż przy zwykłej skrzyni manualnej 6-cio biegowej. Szczególnie widać to przy wyższych prędkościach. Nie wiem czy to kwestia mojego egzemplarza, czy one wszystkie tak mają. Przy 145 km/h mam 3000 obrotów i spalanie w okolicach 10 litrów. ukryj
dodano 02.06.2013 przez
Wysokie spalanie w mieście (12 - 12,5 l/100km), oraz na autostradzie przy prędkości ok 150 km/godzinę bierze 9 - 9,5 ... więcejl/100km. Przy spokojnej jeździe z pedkością ok 110 km/godzinę mozna zejść do 7,8 l/100km - ale dosłownie jadąc jak dziadek bez przyspieszeń i jednostajnej prędkości. Byłem w 2 serwisach i powiedzieli mi że tak ma spalać. Nawet VW Polska odpowiedział mi, że nie wyregulują tego, bo "zależy od jazdy". Na zarzut, że w katalogu podają: cykl miejski 7,0 l a poza miejski 5,3 l/100 km!!!! odpowiedzieli że to jest spalanie wg norm bla bla bla i zalezy od mojej jazdy. Generalnie Nie polecam tego auta dla osób, które muszą uważać na spalanie - auto ciągnie paliwo jak smok! A wartości katalogowe to bzdura. Gdyby sądy działały sprawniej podałbym bym ich o oszustwo, ale nie będę się z systemem męczył. ukryj
dodano 14.08.2013 przez
Tak jak pisałem wcześniej, wybór silnika 2.0 TDI CR uważam o tyle za słuszny, że przy w miarę dobrej dynamice ... więcejsilnika, spalanie jest na śmiesznie niskim poziomie. Długa skrzynia i niskoobrotowy silnik zachęcają do jazdy poniżej 1500RPM, co skutkuje na prawdę rekordowo niskim zużyciem. W cyklu mieszanym, stojąc co najmniej pół godziny w korku, jestem w stanie spalić trochę powyżej 5 litrów na 100km, co uważam za świetny wynik. W trasie, przy prędkościach około 100km/h można by zejść poniżej 4 litrów, a to już spalanie bardziej hybrydowe niż dieslowskie. Co do kosztów serwisu i napraw się nie wypowiem, bo jak na razie udało mi się uchronić od usterek. Podejrzewam jednak, że z uwagi na duża kompatybilność części z Passata B6 ceny nie są astronomiczne. ukryj
dodano 06.11.2013 przez
Spalanie ustabilizowało się po około 10000km od zakupu. W mieście przy ciężkiej nodze dochodzi do 11,0 i więcej, przy normalnej ... więcejjeździe ok 8,0-9,0. Muskając pedał gazu i jeżdżąc w mieście na tempomacie udało się uzyskać 7,5. Minimalne przy oszczędnej jeździe na trasie liczone na trasie Poznań-Bielsko-Poznań (połowa autostrady, połowa krajowa piątka) wyszło 5,7 przy prędkości ~105km/h. Przy prędkości 130-150km/h w granicach 6,5-7,5. Jak dla mnie rewelacja, obawiałem się większego spalania z uwagi na mój styl jazdy, moc auta i napęd 4x4. Samochód jest dynamiczny a skrzynia DSG szybko reaguje na "depnięcie". Trochę się tego obawiałem po przesiadce na automat, ale jestem zachwycony. ukryj
dodano 04.03.2014 przez
To moje drugie tankowanie tym autem, ale dopiero teraz mogę stwierdzić ile auto spaliło benzyny. Autem przejechałem prawie 500km po ... więcejmieście i trochę ponad 200 na autostradach. Uważam ze średnia 9 litrów na 100km przy tej proporcji to wynik całkiem przyzwoity. Auto podczas jazdy na autostradzie przy prędkości około 130km/h spalało średnio 7,4, (ale zaznaczam, ze to nie była długa podroż, tylko odcinki około 20 kilometrowe), a na drogach poza miastem gdzie prędkość była do 100km/h spalanie spadało do 6,6 ( tez krótkie odcinki). Przypuszczam, ze przy dłuższej trasie na włączonym tempomacie spalanie będzie trochę mniejsze ukryj
dodano 10.09.2011 przez
Zobacz raporty spalania Volkswagen Passat B7 Dodaj raport spalania

Publikacje o Volkswagen Passat

Przeczytaj pozostałe 41 publikacje o Volkswagen Passat

Newsy o Volkswagen Passat

Przeczytaj pozostałe 30 newsów o Volkswagen Passat

Testy zderzeniowe Volkswagen Passat Euro NCAP

VW Passat 2.0 TDI 'Comfortline', LHD
VW Passat 2.0 TDI 'Comfortline', LHD
2014
Zobacz szczegóły
VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Nowe Volkswagen Passat

nowe Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
ceny od 91 790 zł do 172 990

Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TSI BlueMotion Technology 220KM od 2014

w pakiecie Highline

w cenie katalogowej brutto

140 090 zł

Wyposażenie standardowe
Kierunkowskazy boczne (LED) zintegrowane w obudowach lusterek
Fotel kierowcy ergoComfort z elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego
Listwy w dolnej części drzwi w kolorze nadwozia; w częsci zderzaka przedniego, chromowane
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Business (3 390 zł)
Pakiet Siedzenia (6 410 zł)
Pakiet Oświetlenie Ambient (990 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Business (3 390 zł)
Pakiet Siedzenia (6 410 zł)
Pakiet Oświetlenie Ambient (990 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 49 oferty Volkswagen Passat

Dealerzy Volkswagen

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Modlnica

małopolskie, Modlnica, Adama Rożańskiego 28-30

Więcej

WOJTANOWICZ

WOJTANOWICZ Volkswagen Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Strachowskiego 21-25

Więcej

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Nowy Sącz

małopolskie, Nowy Sącz, Tarnowska 159

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Poznań

wielkopolskie, Poznań, Krańcowa 40/42

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Suchy Las

wielkopolskie, Suchy Las, Obornicka 149

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Volkswagen Passat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

16 680

Przejechany dystans

2 801 506 zł

Zatankowanego paliwa

626 160 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

3 200

Wydanych pieniędzy

1 257 398 zł

Średnie wydatki na auto

1 545 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

4 492

Wydanych pieniędzy

1 094 991 zł

Średnie wydatki na auto

1 345 zł

ZOBACZ 814 dzienników kosztów Volkswagen Passat Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Volkswagen Passat B7

Liczba wpisów: 159
komentarzy(5)
komentarzy(0)
komentarzy(376)
komentarzy(84)
Zobacz inne typowe słabe punkty Volkswagen Passat dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Volkswagen Passat

Liczba wpisów: 215
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Volkswagen Passat Dodaj wpis do autodiagnozy

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Passat

Ciekawostki
dodano 15.12.2011 przez
Model ten jest w czołówce kradzionych pojazdów już od kilku lat. W Polsce 2010r. skradziono ich ponad 1800 sztuk
dodano 26.08.2011 przez
W salonie samochodowym w Genewie, w marcu 2005 roku zaprezentowano nowy model Passata (B6, oznaczenie wewnętrzne 3C). W sierpniu tego samego roku dołączyła wersja Variant.…
dodano 26.08.2011 przez
W marcu 1988 roku Volkswagen w salonie samochodowym w Genewie ukazał trzecią generację modelu Passat. Okrzyknięty został nową generacją samochodów VW charakteryzująca się poprzecznym ustawieniem…
Sposoby wykonania czynności
dodano 28.07.2011 przez
Kolejność postępowania przy naprawie szyberdachu Treść: 1.Wygospodarować dwa dni wolne od przebiegu samochodu (najlepiej sob. i niedz.(dlaczego aż tyle czasu napiszę w następnych punktach) 2.Przygotować…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą