Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B7 Limousine

Lata produkcji: 2010 – 2014
Segment: Klasa średnia
Siódma generacja Volkswagena Passata (B7) zaprezentowana została na wystawie samochodowej w Paryżu w 2010 r. Model w produkcji był do 2014 r. Mimo że auto było przedstawione przez producenta jako całkiem nowy samochód, w dużej mierze oparty był on na rozwiązaniach użytych już wcześniej u jego poprzednika. Passat B7 powstał m.in. na przedłużonym wariancie tej samej platformy podłogowej VW Group PQ35 Platform. Za zmianami stylistycznymi modelu stali Klaus Bischoff oraz Walter de Silva. Przód samochodu zaprojektowany został według nowej filozofii, którą zapoczątkował model Scirocco. W 2011 r. na targach motoryzacyjnych w Tokio zaprezentowany został Passat w wersji Alltrack, ze zwiększonym prześwitem oraz napędem na wszystkie koła.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,4 m
Długość 4769 mm
Długość z hakiem holowniczym 4874 mm
Szerokość 1820 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2062 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu 3723 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z tyłu 3587 mm
Wysokość 1470 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1766 mm
Wysokość przy otwartej pokrywie silnika 1798 mm
Rozstaw osi 2712 mm
Rozstaw kół - przód 1552 mm
Rozstaw kół - tył 1551 mm
Prześwit 135 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1053 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 973 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 960 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 961 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1467 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1491 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 565 l
Wysokość bagażnika 409 mm
Szerokość bagażnika 1014 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1164 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1958 mm
Kąt natarcia 13,5 stopnie
Kąt rampowy 9,5 stopnie
Kąt zejścia 11,9 stopnie
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Damian
Volkswagen Passat B7
Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Tradycja jest wpisan w markę VW. To moje drugie auto z tej firmy. Miałem wcześniej Tourana 2.0 TDI ale na pompowtryskach. Regularny serwis i naprawy na bieżąco oraz PALIWO ZAWSZE TO USZLACHETNIONE co ważne w tej wersji dało mi możliwości pokonania 290000 km beż awari. Obecne auto oraz jego silnik z połączeniem 4x4 nie jest nawet duszkiem w śród demonów predkosi oraz przyspieszenia lecz spełnia wszystko to czego ja kierowca od auta oczekuje. Liczy się komfort cisza i pewność 4x4 przy zmiennych warunkach pogodowych oraz autostradowych prędkościach rzędu 180-200 km/h . Skromny oczywiście czary passat z opcją 4motion to alternatywa godna polecenia.
4,4
~Mario
Volkswagen Passat B7
Limousine 1.4 TSI 122KM 90kW
Auto wydaje się idealne dla rodziny 2+2. Jest duże, niezwykle komfortowe, ciche w porównaniu do innych aut z tego segmentu. Bagażnik duży, pakowny, kształtny. Pomimo tego, że mam najsłabszy silnik benzynowy, to auto dynamiczne i nigdy nie brakło mu mocy nawet jak był załadowany. Spalanie średnio 7,5l po siedmiu latach użytkowania. Jedyne minusy to kilka drobnych awarii (typu zepsuty zegarek w kabinie lub klimatyzacja) w okresie gwarancji. No i największy minus to to, że silnik bierze olej. U mnie tylko podczas jazdy z dużymi prędkościami (150-160km/h).
4,4
~PassatB7
Volkswagen Passat B7
Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Moja ocena to 4.5 gwiazdki. Mam samochód praktycznie od nowosci. Kupiony roczny z przebiegiem 30 tys km. Wbrew opiniom samochód bardzo udany jednak jest tam też planowane postarzanie produktu za co dostał 4.5 gwiazdki. Przez cały okres eksploatacji samochód nigdy nie wrócił na lawecie do domu, rownież nigdy nie zepuł sie w trasie. Wszystkie podzespoły takie jak DPF, TURBO czy EGR nie sprawiały zadnych problemów. Samochod od samego początku był serwisowany co 10 tys km- były wymieniane wszystkie filtry i olej - Castrol . Samochód był użytkowany 50/50 miasto-autostrada. Trakowany normalnie, nie ciągałem nim przyczep.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B7 Limousine
6,8 – 8,6
l/100 km
5,3 – 6,3
l/100 km
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Volkswagen Passat B7
Limousine 1.4 TSI EcoFuel 150KM 110kW
Pierwsza rzecz to 1,4 TSI EcoFuel 150KM jest napędzany gazem ziemnym CNG nie LPG, a zużycie podaje z m3, a nie w litrach (jest możliwość odczytu zużycia w kg, ale ja tankuje w m3 wiec zużycie również podaje w m3). W sumie samochodem pokonałem jakieś 40 tyś km, dlatego coś już o spalaniu można powiedzieć. Około 90% jazdy, to jest jazda w trasy głównie eskami i autostradami przy prędkości 100-140km/h. Wtedy spalanie kształtuje sie dla CNG w ilości okolo 6,5-7m3, a benzyny około 7-7,5 litra. Jada ma miejscu, jeśli codzi o spalanie nie wiele sie różni ze względu na małą pojemność skokową silnika, również oscyluje kolo 6,7-7m3. Przy normalnej jeździe rekordem, który udało mi sie "ustalić" było przejechanie 600km na 34m3 wiec spalanie wyniosło 5,6m3 jednka przy zwykłej jeżdzie jest to okolo 450km z 34m3 czy na autostradzie czy jada na miejscu (przy wyższych prędkosciach zasięg spada do 400km. Pomijając awaryjność tego silnika (niestety miałem okazję się o tym przekonać) silnik bardzo elastyczny, całkiem dobrze sobie radzi jak na taka mała pojemność i cieżar samochodu. Samochód zazwyczaj miał na pokładzie jedna walizkę i jedną osobę, bądz 2 walizki i 2 osoby.
5,7
Liczba komentarzy: 1
Volkswagen Passat B7
Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Dane producenta można między bajki wsadzić - to wiedzą wszyscy. Czytałem wcześniejszy komentarz, że po Polsce w nocy po autostradzie komuś wyszło spalanie 3,9 (dam 1000zł temu, kto przejedzie z Warszawy do Świecka nocą i wykręci taki wynik) Jeżdżę głównie drogami wojewódzkimi i krajowymi, 90% trasa, 10% miasto. Codziennie dojeżdżam do pracy ok.90km w kółku. Zimą wynik średnio z całego baku ok. 6,3-6,5l, latem ok. 5,3-5,6l (w zależności jak mocno musi klima dmuchać) :) Jeżdżę normalnie, nie dziaduję. Z reguły ustawione mam 105km/h na tempomacie. Dane w komputera są zaniżone o jakieś 0,5l w stosunku do realnie wyliczonego spalania przy dystrybutorze. A zawsze wyliczam z całego baku (ok. 1000-1200km) a nie jak niektórzy po przejechaniu 400km w sprzyjających warunkach.
6,1
Volkswagen Passat B7
Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Z uwagi na niskie spalanie paliwo nie generuje ogromnych kosztów. Bak jest pojemny, przez co możemy przez długi czas zapomnieć o odwiedzaniu stacji benzynowych. Płyty eksploatacyjne, filtry i inne akcesoria dostępne są w szerokiej gamie zamienników, a ceny oryginalnych również nie straszą. Dużo części jest kompatybilnych z innymi modelami koncernu, a że na naszych drogach VAG króluje w kwestii popularności, to dostępność i ceny stoją na bardzo przyzwoitym poziomie. Trudno narzekać, szczególnie, że egzemplarz w dobrym stanie będzie kosztować 60-70 tys. zł, więc te koszty nie powinny stanowić dla potencjalnego nabywcy większego problemu.
1 błąd: 10087 - Czujnik neutralnego położenia skrzyni biegów P15A1 00 [044] - niewiarygodny sygnał, 2 błąd: 4892 - Zawór recyrkulacji spalin (N18) P0403 00 [175] - usterka MIL
  • Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
Święci się kontrolka CHECK ENGINE + mruga kontrolka PODGRZEWANIA ŚWIEC ŻAROWYCH, silnik w Passat B7 pracuje w trybie awaryjnym czyli kręci tylko do 3000 obrotów oraz ograniczona moc. EGR już od roku zgłaszał co jakiś czas blokadę przepustnicy aż wreszcie padł. Odnośnie Czujnika neutralnego położenia skrzyni biegów - w skrzyniach manualnych jest to powiązane z systemem Start-Stop,chociaż jest osiągnięta temperatura oleju, płynu chłodniczego i powietrza wewnątrz samochodu to nie gaśnie silnik na postoju przed światłami, czasami wyskakuje na wyświetlaczu komunikat BŁĄD SYSTEMU START-STOP. Do wymiany EGR (1200zł. OEM)+ Czujnik Neutralnego Położenia Skrzyni Biegów (150zł. OEM) + koszty robocizny (5-6 godzin na wymianę EGR - trzeba ściągać belkę).
1 komentarz
Odpala na 3 sekundy i gasnie
  • Volkswagen Passat B7 Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • instalacja elektryczna
  • 290 tys. km
Problem jest taki że pasek odpala i po 3 sekundach gaśnie i potem jest głuchy jak pień. Diagnozowałem go na wiele sposobów i stały błąd to P160300 (sporadyczny zanik napięcia sterownika silnika). Już dałem się wkręcić w wymianę pompki paliwa w zbiorniku(600 pln lezy se teraz na półce). Błąd wydaje mi się prosty ale może ktoś miał podobny i poradził sobie z nim. Dodam że rano samochód odpala i działa bez zarzutu , ale jak się już rozgrzeje to łapie takie zawiechy po zatrzymaniu. Wysiadam odpinam mase na kilka sekund i jadę dalej ale to nie lekarstwo. Miałem już rady żeby zrobić soft oprogramowania lub wysłać sterownik silnika do naprawy. póki co dałem dodatkową mase do silnika i pójdę w kierunku czujnika temperatury. Jeżeli nie będzie poprawy niestety wysyłam sterownik.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Kontrolka świateł
  • Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • instalacja elektryczna
  • 280 tys. km
Podczas jazdy zapala się kontrolka świateł czasem się wyłącza czasem włącza i tak na okrągło. Czujnik poziomowania świateł został dwukrotnie wymieniony jednak na nic się to zdało. Po podłączeniu tester diagnostyczny v-scan pojawia się błąd nr 5279761. Usuwam ten błąd lecz po chwili wyskakuje on ponownie. Co może być przyczyną?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volkswagen Passat B7 Limousine