Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B7 Variant 1.8 TSI 160KM 118kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Klasa średnia
Nie da się ukryć, że w Passacie rządzą diesle. O ile 1.6 TDI lepiej sobie odpuścić, bo w tym aucie ta jednostka cierpi, to 2.0 TDI jest całkiem niezłą propozycją. Wysoka kultura pracy, elastyczność, niezła dynamika i moc 140-177KM - szybko można go pokochać. Jednak w ofercie są równie ciekawe motory benzynowe. Spokojnym kierowcom spodoba się 1.4 TSI 122KM - na drodze nie pozwala na szaleństwa, ale dzięki doładowaniu jest elastyczny. Wariant 160-konny to juz świetna propozycja w tym aucie, podobnie jak 1.8 TSI o tej samej mocy. Na szczycie są za to motory, które dosłownie powalają. 2.0 TSI 210KM i 3.6 300KM wgniatają w fotel i pozwalają czerpać mnóstwo radości z jazdy.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Wyciszenie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,2
~Eres
Volkswagen Passat B7
Variant 1.8 TSI 160KM 118kW
Kiedy dwa lata temu w salonie usiadłem w Passacie pomyślałem - wow, jaki kawał fajnej, solidnej bryki. Dziś, po kilku miesiącach użytkowania Passata nie jestem już tak przekonany o tej solidności. Po 6000km wnętrze zaczyna skrzypieć i trzeszczeć jak w starej szafie. Strach pomyśleć co będzie po 100.000km. Trzeszczy szklany dach, na nierównościach skrzypi i stuka z okolic podłokietnika, tylnych słupków, bagażnika. Mam czasem wrażenie, że auto się pomału rozlatuje. Jakość spasowania elementów karoserii też nie powala. Listwy i szczeliny nie zgrywają się tak jak to obiecują katalogi i zdjęcia z reklam. Mimo kryzysowch czasów, płacąc w końcu niemałe pieniądze można oczekiwać lepszej dbałości o detale. To nie powypadkowy wypust z szopy pana Zdzicha, a fabrycznie nowe auto i to w wersji Highline. Nie wiem, może w ramach oszczędności VW składa swoje samochody po ciemku? Na osłodę świetne wrażenie robi silnik. Zrywny, elastyczny, cichy i przy tym oszczędny. Komfort jazdy też nie pozostawia wiele do życzenia. Ilość miejsca dla pasażerów i bagażu jedna z lepszych w tej klasie. Plusem są właściwości jezdne i hamulce, cieszy też dobre audio, oraz liczne patenty ułatwiające i umilające jazdę.
4,2
~nightrider
Volkswagen Passat B7
Variant 1.8 TSI 160KM 118kW
Auto ciche, komfortowe. Silnik bardzo cichy i całkiem sprawny. Samochód bardziej do komfortowego podróżowania niż do szybkiej jazdy po zakrętach czy sprintu w mieście. Spasowanie elementów nadwozia słabe jak na tę klasę auta, ale nie powiem ,żeby jakoś źle było. Samochód nie lubi dziur nie mam sumienia go katować - słychać że zawieszenie cierpi :). Prowadzenie super.
4,5
~Krymus
Volkswagen Passat B7
Variant 1.8 TSI 160KM 118kW
Spasowanie elementów karoserii ze sobą uświadamia mnie w przekonamiu,że auto montowane jest po ciemku z zamkniętymi oczami po jednym Krombacherze.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B7 Variant 1.8 TSI 160KM 118kW 2010-2012
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Volkswagen Passat B7
Variant 1.8 TSI 160KM 118kW
Dane katalogowe (średnie spalanie 7.1) nie pokrywają się z rzeczywistością. Miałem nadzieję, iż spalanie na trasie (w polskich warunkach) wyniesie w granicach 7.5-8 litrów / 100 km. Teoretycznie da się to osiągnąć, ale z wyłączeniem jakiejkolwiek normalnej (dozwolony limit prędkości) jazdy po autostradzie. Moje pomiary: Poznań - Gniezno (z centrum do A2, potem S5). Cały odcinek zgodnie ze znakami, średnia prędkość z komputera 94 km/h. Średnie spalanie 7.9. Gniezno - Toruń. Duży ruch, średnia zmierzona prędkość 61 km/h. Spalanie 6.3. Autostrada A1, spalanie przy danych prędkościach liczone dla odcinków po 40 km: 1) 130 - 8.5 2) 140 - 8.9 3) 150 - 10.3 Miałem okazję jeździć identycznym modelem ale z ręczną skrzynią. W manualu przełożenia są inaczej zestopniowane niż w DSG (inne obroty przy innych prędkościach). Ja mam siedem biegów i spalam więcej niż przy zwykłej skrzyni manualnej 6-cio biegowej. Szczególnie widać to przy wyższych prędkościach. Nie wiem czy to kwestia mojego egzemplarza, czy one wszystkie tak mają. Przy 145 km/h mam 3000 obrotów i spalanie w okolicach 10 litrów.
9,4
Volkswagen Passat B7
Variant 1.8 TSI 160KM 118kW
kupiłem nowe auto B7-wyprodukowane w sierpniu,zakup listopad 2011 [reklama dźwignią handlu]ale spalanie średnie wg producenta to bajki dla naiwnych,na trasie kraków-warszawa średnie spalanie wg kompa pok. to 7,4l na 100km przy prędkości max 170km/h [krótkie odcinki] teraz w cyklu mieszanym z przewagą pozamiejskiego to spalanie jest na poziomie 9,9l na 100km!!! auto owszem bardzo fajne,bajer goni bajer,wysoki komfort jazdy,dynamiczny itp. itd. nie odradzam kupna B7 ale bądźmy obiektywni w ocenach spalania
7,7
Volkswagen Passat B7
Variant 1.8 TSI 160KM 118kW
To moje drugie tankowanie tym autem, ale dopiero teraz mogę stwierdzić ile auto spaliło benzyny. Autem przejechałem prawie 500km po mieście i trochę ponad 200 na autostradach. Uważam ze średnia 9 litrów na 100km przy tej proporcji to wynik całkiem przyzwoity. Auto podczas jazdy na autostradzie przy prędkości około 130km/h spalało średnio 7,4, (ale zaznaczam, ze to nie była długa podroż, tylko odcinki około 20 kilometrowe), a na drogach poza miastem gdzie prędkość była do 100km/h spalanie spadało do 6,6 ( tez krótkie odcinki). Przypuszczam, ze przy dłuższej trasie na włączonym tempomacie spalanie będzie trochę mniejsze
1 błąd: 10087 - Czujnik neutralnego położenia skrzyni biegów P15A1 00 [044] - niewiarygodny sygnał, 2 błąd: 4892 - Zawór recyrkulacji spalin (N18) P0403 00 [175] - usterka MIL
  • Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
Święci się kontrolka CHECK ENGINE + mruga kontrolka PODGRZEWANIA ŚWIEC ŻAROWYCH, silnik w Passat B7 pracuje w trybie awaryjnym czyli kręci tylko do 3000 obrotów oraz ograniczona moc. EGR już od roku zgłaszał co jakiś czas blokadę przepustnicy aż wreszcie padł. Odnośnie Czujnika neutralnego położenia skrzyni biegów - w skrzyniach manualnych jest to powiązane z systemem Start-Stop,chociaż jest osiągnięta temperatura oleju, płynu chłodniczego i powietrza wewnątrz samochodu to nie gaśnie silnik na postoju przed światłami, czasami wyskakuje na wyświetlaczu komunikat BŁĄD SYSTEMU START-STOP. Do wymiany EGR (1200zł. OEM)+ Czujnik Neutralnego Położenia Skrzyni Biegów (150zł. OEM) + koszty robocizny (5-6 godzin na wymianę EGR - trzeba ściągać belkę).
1 komentarz
Odpala na 3 sekundy i gasnie
  • Volkswagen Passat B7 Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • instalacja elektryczna
  • 290 tys. km
Problem jest taki że pasek odpala i po 3 sekundach gaśnie i potem jest głuchy jak pień. Diagnozowałem go na wiele sposobów i stały błąd to P160300 (sporadyczny zanik napięcia sterownika silnika). Już dałem się wkręcić w wymianę pompki paliwa w zbiorniku(600 pln lezy se teraz na półce). Błąd wydaje mi się prosty ale może ktoś miał podobny i poradził sobie z nim. Dodam że rano samochód odpala i działa bez zarzutu , ale jak się już rozgrzeje to łapie takie zawiechy po zatrzymaniu. Wysiadam odpinam mase na kilka sekund i jadę dalej ale to nie lekarstwo. Miałem już rady żeby zrobić soft oprogramowania lub wysłać sterownik silnika do naprawy. póki co dałem dodatkową mase do silnika i pójdę w kierunku czujnika temperatury. Jeżeli nie będzie poprawy niestety wysyłam sterownik.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Kontrolka świateł
  • Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • instalacja elektryczna
  • 280 tys. km
Podczas jazdy zapala się kontrolka świateł czasem się wyłącza czasem włącza i tak na okrągło. Czujnik poziomowania świateł został dwukrotnie wymieniony jednak na nic się to zdało. Po podłączeniu tester diagnostyczny v-scan pojawia się błąd nr 5279761. Usuwam ten błąd lecz po chwili wyskakuje on ponownie. Co może być przyczyną?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volkswagen Passat B7 Variant