Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014

Lata produkcji: 2010 – 2014
Segment: Klasa średnia
Nie da się ukryć, że w Passacie rządzą diesle. O ile 1.6 TDI lepiej sobie odpuścić, bo w tym aucie ta jednostka cierpi, to 2.0 TDI jest całkiem niezłą propozycją. Wysoka kultura pracy, elastyczność, niezła dynamika i moc 140-177KM - szybko można go pokochać. Jednak w ofercie są równie ciekawe motory benzynowe. Spokojnym kierowcom spodoba się 1.4 TSI 122KM - na drodze nie pozwala na szaleństwa, ale dzięki doładowaniu jest elastyczny. Wariant 160-konny to juz świetna propozycja w tym aucie, podobnie jak 1.8 TSI o tej samej mocy. Na szczycie są za to motory, które dosłownie powalają. 2.0 TSI 210KM i 3.6 300KM wgniatają w fotel i pozwalają czerpać mnóstwo radości z jazdy.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Silnik + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Mariusz
Volkswagen Passat B7
Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Auto bez zarzutów, kupiłem jako 3 latka z przebiegiem 175tyś. Z eksploatacji to wymiana rozrządu przy 240tyś., i olej oraz filtry co 15tyś. może i przepłacam (pierwsza wymiana po 30tyś producent tak zaleca LongLife), ale widać różnicę organo leptycznie - barwa i gęstość oleju przepracowanego. Z awarii przy 240tyś. tylne prawe łożysko i 253tyś. tylne lewe łożysko, prawy drążek stabilizatora oraz nieoczekiwana awaria zamka klapy bagażnika - wymiana, po za tym to przy 287tyś. wymiana amortyzatorów i sprężyn przód oraz tył (komplety). Jeżdżę na BP Ultimate - spalanie średnie na trasie z prędkością do 90 około 4l, miasto 6.5l
4,8
~Jacenty
Volkswagen Passat B7
Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Witam wszystkich użytkowników pasków, w moim pasku wszystko jest OK. poza małą powtarzającą się usterka zawieszenia, tzn. raz w roku wymieniam łączniki drążka stabilizatora,(stukają) co do reszty nie mam się do czego przyczepić, śmigam na ON Werwa, zużycie przy około 90 km/h 4,8 litra, teren nizinny, czym szybsza jazda tym większe zużycie, jak w każdym aucie. Podsumowując auto godne polecenia,w związku z tym na wiosnę robię przymiarkę do B8 Pozdrawiam wszystkich zmotoryzowanych. Szerokiej drogi.
4,6
~Marian
Volkswagen Passat B7
Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Powiem szczerze, że mówiłem iż nigdy nie kupie VW, ale po przejechaniu się zmieniłem zdanie. Nie będę się rozpisywał, ale samochód działa bez zastrzeżeń, nie miałem z nim żadnych kłopotów. Jeśli się dba i nie oszczędza na jakości paliwa, to samochód odwdzięczy się bezawaryjną jazdą. Za te pieniądze, to naprawdę fajny samochód, mimo iż jest dużo hejterów, którzy najeżdżają na użytkowników Passata nie uzasadniając swoich hejtów. Uważam, to za grę nie fair, gdyż na pewno nigdy nie mieli okazji i nie będą mieli się przejechać tym samochodem. A mówienie, że vw to Polako-wóz i wieś-wóz to niesmaczne i świadczy o wieśniactwie osoby która tak mówi, bo nie potrafi uszanować wyboru innych, dodam że auta popularne nie tylko w Polsce ale również w Portugalii itd... Życzę Wszystkim, aby każdy kupił sobie takie auto o jakim marzy, a nie obrażał innych. Szanujmy się! Szerokiej drogi!
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Volkswagen Passat B7
Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Samochód jak na swoje gabaryty i komfort jazdy uważam bardzo oszczędny. Ta oszczędność oczywiście jest mocno uzależniona od stylu jazdy. Ja jeżdżę bardzo ekonomiczni (przynajmniej w porównaniu do znajomych kierowców) i przy codziennych dojazdach do pracy 25 km w jedną stronę, częściowo przez centrum miasta, częściowo na drogach z ograniczeniem do 90 kmh osiągam wyniki spalania pomiędzy 5,9 litra a 6,3 litra w zależności ile do tego dołożę czystej jazdy po mieście. Jeżdżąc tylko po mieście, bardzo krótkie odcinki spalanie max. ciut poniżej 7 litrów. Oczywiście gdyby chcieć być najszybszym na każdych światłach to pewnie zjadłby 8-9 litrów, ale tak jak mówię, jeżdżę raczej ekonomicznie, ale też nie "zamulam". Zwracam po prostu uwagę na spalanie. Czysta trasa w 5 osób z bagażnikiem doładowanym pod sam sufit to wynik 1150 km bez tankowania, potem weszło 61 litrów, czyli 5,3 litra. Większość autostradami. Trasy drogami ekspresowymi z mniejszym obciążeniem 5,1 litra. Wszystkie wartości podaję jako spalanie liczone z tankowania, nie to co pokazuje komputer. Komputer zakłamuje wynik o 0,5 - 0,8 litra na każde 100 km. Oczywiście wiadomo w jakim kierunku przekłamuje wynik. 5,5 na komputerze, oznacza w praktyce 6,2 - 6,3 l/100 km. Tak czy inaczej przy obecnych cenach ropy dla mnie koszt przejechania 100km to 30 - 33 złote. Przy 140 koniach mocy i fabrycznych 320 Nm momentu to darmocha. To dokładnie tyle samo ile kosztowało mnie 100 km w peugeocie 407SW 2.0 benzyna + LPG, który niby miał 136 koni ale 180Nm. Efekt, zero przyspieszenia i komfortu. Polecam Passata z całego sera. To trzeci passat, którym jeżdżę. Dwa wcześniejsze były służbowe B6 i B8, łącznie przejechałem nimi już jakieś 400 tysięcy kilometrów i zawsze się śmieję z tych, którzy twierdzą, że Passat to samochód na którym nie można polegać. Przez te 400 tysięcy kilometrów 1 raz (słownie: jeden raz) wróciłem do do mu na lawecie. Za 3 lata, kupię kolejnego passata. W dieslu.
7,5
Volkswagen Passat B7
Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Samochód od nowości. Przebieg 110 tyś. Dziennie pokonuje ok 40 km w Warszawie. Rano do pracy ok 13 km i po południu z pracy zahaczając o jakiś sklep. Przy bardzo oszczędnej jeździe w temp. ok 0 stopni Celsiusza i poniżej na tak krótkich odcinkach w jeździe miejskiej średnie spalanie 9,5 litra ON. W temp ok 10 stopni Celsiusza 8,5 litra. Spalanie znacznie spada im bardziej wydłuża się jazda. Włączając weekendowe wypady za miasto wychodzi średnie spalanie 8,5 litra ON. Na trasie nigdy nie przekroczyło spalanie 6,5 litra prędkość ok 130 km/h. Jadąc prędkością ok 100 km/h na trasie spalanie kształtuje sie na poziomie 5,8 litra. Dla porównania eksploatowany dokładnie w takich samych warunkach VW Pasasat B5 z 1998 r. przebieg 380 tyś. Silnik 1,9 tdi AFN po tuningu 146 km/318 nm. Skrzynia manualna. Miasto max spalanie przy mrozach albo w lato przy klimie 6,2 litra ON, średnie spalanie z weekendami 5,6 litra ON. najniższe spalanie przy prędkości w trasie ok 100 km/h 4,8 litra ON. Jeszcze mam Skode Oktavie z 2012 r. silnik benzynowy 1,4 TSI w mieście 12 l PB z weekendami schodzi do 10 l PB, a najniższe spalanie w trasie przy prędkości ok 100 km/h to 7,8 l. PB.
5,5
Volkswagen Passat B7
Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Trasa Katowice - Świebodzin 130-140km/h licznikowe realne spalanie 6,35l/100 Trasa Świebodzin - Katowice 120-130km/h licznikowe realne spalanie 6.2l/100 Jazda do 100km/h krajówkami osiągalne spalanie 4,7-4,8l/100 Samego miasta nigdy nie zrobiłem ale myślę, że max 7l/100 Wyniki są mega, wygodne auto w trasy, zasięg na zbiorniki 1100-1200km. Spalanie auta kompaktowego.
1 błąd: 10087 - Czujnik neutralnego położenia skrzyni biegów P15A1 00 [044] - niewiarygodny sygnał, 2 błąd: 4892 - Zawór recyrkulacji spalin (N18) P0403 00 [175] - usterka MIL
  • Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
Święci się kontrolka CHECK ENGINE + mruga kontrolka PODGRZEWANIA ŚWIEC ŻAROWYCH, silnik w Passat B7 pracuje w trybie awaryjnym czyli kręci tylko do 3000 obrotów oraz ograniczona moc. EGR już od roku zgłaszał co jakiś czas blokadę przepustnicy aż wreszcie padł. Odnośnie Czujnika neutralnego położenia skrzyni biegów - w skrzyniach manualnych jest to powiązane z systemem Start-Stop,chociaż jest osiągnięta temperatura oleju, płynu chłodniczego i powietrza wewnątrz samochodu to nie gaśnie silnik na postoju przed światłami, czasami wyskakuje na wyświetlaczu komunikat BŁĄD SYSTEMU START-STOP. Do wymiany EGR (1200zł. OEM)+ Czujnik Neutralnego Położenia Skrzyni Biegów (150zł. OEM) + koszty robocizny (5-6 godzin na wymianę EGR - trzeba ściągać belkę).
1 komentarz
Odpala na 3 sekundy i gasnie
  • Volkswagen Passat B7 Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • instalacja elektryczna
  • 290 tys. km
Problem jest taki że pasek odpala i po 3 sekundach gaśnie i potem jest głuchy jak pień. Diagnozowałem go na wiele sposobów i stały błąd to P160300 (sporadyczny zanik napięcia sterownika silnika). Już dałem się wkręcić w wymianę pompki paliwa w zbiorniku(600 pln lezy se teraz na półce). Błąd wydaje mi się prosty ale może ktoś miał podobny i poradził sobie z nim. Dodam że rano samochód odpala i działa bez zarzutu , ale jak się już rozgrzeje to łapie takie zawiechy po zatrzymaniu. Wysiadam odpinam mase na kilka sekund i jadę dalej ale to nie lekarstwo. Miałem już rady żeby zrobić soft oprogramowania lub wysłać sterownik silnika do naprawy. póki co dałem dodatkową mase do silnika i pójdę w kierunku czujnika temperatury. Jeżeli nie będzie poprawy niestety wysyłam sterownik.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Kontrolka świateł
  • Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW 2010-2014
  • instalacja elektryczna
  • 280 tys. km
Podczas jazdy zapala się kontrolka świateł czasem się wyłącza czasem włącza i tak na okrągło. Czujnik poziomowania świateł został dwukrotnie wymieniony jednak na nic się to zdało. Po podłączeniu tester diagnostyczny v-scan pojawia się błąd nr 5279761. Usuwam ten błąd lecz po chwili wyskakuje on ponownie. Co może być przyczyną?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volkswagen Passat B7 Variant