Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B8

Lata produkcji: 2014 – teraz
Segment: Klasa średnia
Ósma generacja Volkswagena Passata oficjalnie zadebiutowała w lipcu 2014 r. w Poczdamie, a szerszej publiczności został pokazany podczas jesiennej wystawy w Paryżu w tym samym roku. Stylistycznie, zgodnie z tradycją, Passat jest kontynuacją rozwiązań znanych z modelu poprzedniej generacji. Jest od niego nieco krótszy (o 18 mm) oraz o 73 kg lżejszy. Volkswagen Passat B8 powstał na przedłużonej platformie podłogowej VW Group MQB Platform (podobnie jak m.in. Volkswagen Golf). Samochód został zaprojektowany przez Waltera de Silvę. Oferowany także w wariancie kombi (Passat Variant). Model, po raz pierwszy w historii, zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2015.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,4
~Dawid M
Volkswagen Passat B8
Limousine Facelifting 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Korzystałem z Passata przez prawie 3 lata, niedługo zmieniam auto na inne. Wiadomo, że 150 KM nie będzie kosmosem dla samochodu o takich gabarytach, natomiast auto jest dość sprawne i przyjemnie się nim jeździ - szczególnie na autostradach i eskach. W czasie użytkowania miałem jedynie problem z jedną kontrolką oleju - wskazywała zbyt niski poziom oleju niezgodnie z tym, co pokazywał bagnet. Czasami miałem też problem z czujkami ciśnienia w oponach, które po wymianie opon pokazywały utratę powietrza, również niezgodnie z prawdą. Poza tym auto jest naprawdę niezłe, szkoda, że to ostatni Passat w "limuzynie".
4,1
~MichuB
Volkswagen Passat B8
Variant Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW
Samochód jest w porządku, pokonałem nim 21000 km, nic się nie popsuło jeszcze, jest wygodny (fotel ErgoKomfort) i ma sporo miejsca w bagażniku (głównie dla tego go wziąłem), ale w deklarowaną pojemność za grosz nie wierzę. Wkurza niemiłosiernie ergonomia wnętrza i ewidentna starość konstrukcji. Największy jego plus, że w końcu udał się zamówić jakiś samochód, po półrocznym oczekiwaniu na Superba i odwołaniu zamówienia przez Skodę, zdecydowałem się wybrać Passata (do wyboru była jeszcze Mazda 6 i Tiguan).
4,7
~Marcin
Volkswagen Passat B8
Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW
Auto kupiłem jako 3latka z przebiegiem 80k po cenie jak życie pokazało okazyjnej. Po pierwszym właścicielu (państwowej spółce), wersja bardzo dobrze wyposażona (w 2016 roku bazowa wersja 80-90k, na konfiguracji tego widniała suma 230k). Jak dla mnie świetny samochód, w zasadzie bezawaryjny (1 usterka przez 4 lata użytkowania, historia w ASO nie wskazuje również na usterki wcześniej) przy odpowiedniej eksploatacji. Spalanie do 6, może 6,5 gdy przeważa duże miasto i wysokie prędkości autostradowe. Przy jeździe "przepisowej" spokojnie można zamknąć się w 5L. Dynamika nie jak w sportowym samochodzie, jednak spokojnie V-max i 0-100 z katalogu da się nawet przebić, więc jest satysfakcjonująco. Wspomniana wyżej awaria to pęknięcie wtryskiwacza Ad-blue
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Passat B8
4,3 – 11,2
l/100 km
4,6 – 8,6
l/100 km
8,0 – 8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Volkswagen Passat B8
Limousine 2.0 TDI SCR 240KM 177kW
Auto ekstra, przyspieszenie super. Jedyna uwaga to za niskie obroty na biegu D, co powoduje rezonacje samochodu i w efekcie błąd adbue (scr), ale jak się cały czas na ustawieniach skrzyni (tylko skrzyni) jeździ na sport, to nie ma takich rewelacji. Pali wtedy 7 a nie 6,4 ale problem z głowy. Silniki nie lubią niskich obrotów
7,0
Volkswagen Passat B8
Limousine 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
To jest najlepszy samochód benzynowy który ma najlepszy stosunek mocy i przyspieszenia do spalania jest bardzo dynamiczny,do setki rozpędza się w 8 sekund i średnio spala 7 litrów benzyny na 100 km po przejechaniu ok 10 tysięcy kilometrów.Kiedy trzeba to jedzie jak samochód prawie sportowy wtedy spalanie oczywiście rośnie do ok.9 litrów średnio a kiedy chcesz zaoszczędzić to nie spali więcej niż 6 litrów . Jestem z niego bardzo zadowolony,posiadam pakiet stylistyczny RLine.
10,8
Volkswagen Passat B8
Limousine 2.0 TSI BlueMotion Technology 280KM 206kW
Duże miasto większość korki srednio 12.8 l beż używania start stop oraz trybu żeglowania. W zimie przy krótkich odcinkach potrafi pojawić się i 15 l/100 km. Trasa do 120 km/h da się zejść poniżej 8 l/100 km. Trasa do 140 km/h 9.8 l. Trasa 160 km/h 11 l. Auto pali sporo ale nie powinno być to zaskoczeniem w prawie 300 konnym aucie.

Usterki Volkswagen Passat B8

Liczba wpisów: 25
awaria skrzyni DSG
  • Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 2015-2019
  • silnik
  • 109 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 3
podczas jazdy pojawia się komunikat "skrzynia biegów w trybie awaryjnym. brak biegu wstecznego", można kontynuować jazdę ale działają tylko biegi nieparzyste. Po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu silnika po ponownym uruchomieniu komunikat znika, skrzynia działa prawidłowo ale po różnym upływie czasu - kilka minut, kilka godzin, kilka dni - pojawia się ponownie. W ASO stwierdzono uszkodzenie mechatroniki, koszt wymiany modułu ok 3 tys złotych. Przebieg auta 109 tys km, auto regularnie serwisowane w ASO
1 komentarz
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019
  • ukÅ‚ad hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Przy odpaleniu niskie obroty
  • Volkswagen Passat B8 Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW 2014-2018
  • silnik
  • 135 tys. km
Witam. Samochód przy odpalaniu przydusza go na 400/600 obrotów ( lekkie drgania ) po 3 sekundach wchodzi na normalne obroty. Brak jakichkolwiek błędów. Dzieje się tak raz na 5 rozruchów Proszę o pomoc bo nie wiem czego szukać
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Volkswagen Passat B8