Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo III

Lata produkcji: 1994 – 2001
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1994, trzecia generacja Volkswagena Polo zarówno pod względem stylistycznym, jak i technologicznym została całkowicie odmieniona. Aerodynamiczny, zwinny model powstał na platformie podłogowej Seata Ibiza. W roku 1995, w plebiscycie na Europejski Samochód roku, model osiągnął drugie miejsce, a był też zdobywcą wielu innych nagród. Volkswagen Polo III przeszedł facelifting pod koniec roku 1999. Dwa lata później doczekał się swojego następcy. W Republice Południowej Afryki Polo trzeciej generacji oferowane było pod nazwą Polo Playa (w latach 1996-2002).
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz

Volkswagen Polo III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Łukasz
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Kupiłem polo 6n2, 2000r z silnikiem 1.4 44kw, oznaczenie AUD, na pierwszy samochód, myślę ze zrobiłem dobrze kupując polówkę na pierwsze auto, bo się prawie nie psuje. Oprócz rzeczy eksploatacyjnych jak hamulce tarcze olej, to najdroższą wymianą było sprzęgło które po 257 tyś zrobiło się już twarde i biegi wchodziły ciężko. Koszt z wymianą wyniósł mnie 700 zł, co myślę ze jest przystępną ceną. Ostatnio uszczelniłem pokrywę zaworów, wymieniłem termostat z obudową. Niestety płyn chłodzący dalej mi gdzieś ubywa, bo plama pod samochodem co noc jest i nie wiem skąd cieknie. Największa bolączką tego samochodu jest silnik, moc jak na pierwszy samochód żeby dojeżdżać do szkoły w 2/3 osoby jest ok. Ale pali w jakimś stopniu olej, odma musi być odpięta. Kultura pracy silnika tez nie jest super, chodzi troche jak diesel. Wadą tez jest skrzynia która u mnie ma dość mocno wyrobiony 1 bieg, ale to juz wina poprzednich właścicieli. Ogólnie samochód mozna polecić na pierwszy bo w dobrym stanie blacharskim i ładnym środkiem mozna kupić za 3tys samochód. Na 1 samochód wręcz idealny
3,9
~MaxM
Volkswagen Polo III
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
Posiadam najbogatszą wersję. Zakupiona jako 10 latek w 2008. Po za paroma mankamentami bardzo fajny samochód. zgrabny i pojemny. Silnik skrzynia biegów i elektryka praktycznie nie do zajechania. Prosty w obsłudze i w naprawach. Wiele elementów przy odrobinie samozaparcia można z powodzeniem zrobić samemu. Roztropność oryginalnych części jak i zamiennikow w sensownej cenie powoduje ze jest to dość wdzięczne auto. A przy odrobinie miłości ze strony właściciela odwdziecza się bezproblemowa obsługa. Nawet gdy cos zawiedzie auto jest wstanie o własnych siłach dojechać do mechanika. Oczywiście nie jest pozbawione wad. Niemcy zadbali o bezawaryjna prace silnika i podzespołów mechanicznego elektrycznych ale na czyms musiano zaoszczędzić co spowodowało ze karoseria jest podatna na rdzę. Wyjątków upierdliwym mankamentem są nietrwałe i wrażliwe na warunki zimowe zamki w drzwiach. W późniejszych latach trzeba zadbać o tylne hamulce bembnowe nie warto ich regenerowac lecz od razu wymieniać a to juz większy koszt.
1,6
~Mateusz
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.6 i 75KM 55kW
Samochód nie nadaje się do normalnego użytkowania, ponieważ stwarza zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi. Miejsce tego pojazdu znajduje się na złomie. Ktoś powinien dostać wyrok w sądzie za zaprojektowanie samochodu w którym półosie same się odkręcają od skrzyni biegów. Mechanizm zmiany biegów również lipny, ciągła regulacja a biegi i tak same wyskakują. Śruby do kół zrobione są z plasteliny bambino i nawet nie wiesz kiedy ci taka zostanie w bębnie hamulcowym. Pomijając już drobne usterki, których jest masa, wnętrze samochodu zrobione ze zużytych chińskich zabawek, wszystko trzeszczy, skrzypi i drga. Komfort jazdy żaden, przez szum niedopasowanego zabudowania. Jak na taki mały samochód, widoczność przez tył również nijaka. Spalanie dość duże w stosunku do możliwości samochodu. Stanowczo nie polecam kupna tej padaczki. Pozdrawiam.
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo III
6,0 – 8,0
l/100 km
4,3 – 6,5
l/100 km
4,8 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.0 50KM 37kW
Jest to moje trzecie polo! wszystkie miały 1.0, najpierw gaźnik, wtedy mono wtrysk a teraz pełen - spala najmniej! Polo posiadam rok. Przejechane 14 tyś. km. W tym trasa na niemcy (1140km) wtedy auto najbardziej mnie zaskoczyło, nie przekraczając 100km/h jadąc od 80 do 100 przez autostrady niemieckie (straszna męczarnia-zamiast jechać 12h to jechałem ok 15h :( ) ale efekt: 4,95 l/100 km, 800km na pełnym zbiorniku, po tankowaniu do pełna :) Na co dzień autem dojeżdżam do pracy po mieście (ok 3km), wtedy spalanie w zależności od pory roku i od wagi obuwia :) ZIMA lekka noga: od 7,8l/100km, LATO lekka noga: od 6,3l/100km - przeważnie ok 7-8 litrów na mieście muszę liczyć. Największe spalanie to ZIMĄ po mieście nagrzewając auto przed wyjazdem to 9,2 l/100km. Max w trasie, które uzyskałem od 110 do 120 km/h to 7,5 - auto wtedy się MĘCZY! Na trasie jadąc spokojnie bez problemu zejdzie poniżej 5,5l/100. Dużo zależy od jakości paliwa - auto znacząco odczuwa różnice jakości co przekłada się na zużycie paliwa. PS: Koła 13/80/155 2.1bar
11,7
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Dynamiczna jazda, nie oszczędzam gazu, raczej noga w podłodze, zwykle jazda po mieście, maksymalne spalanie na autostradzie osiągnąłem jadąc z równą prędkością 170 km/h. Oszczędne autko i w miarę zrywne, super do miasta, na szybkiej trasie trochę się męczy.
5,0
Volkswagen Polo III
Sedan 1.9 SDI 64KM 47kW
Również wróciłem po latach. :)) Kupiłem ze sprawdzonym niskim przebiegiem. Przez 24m-ce zrobiłem 42tys km. Srednio 5l/100. Auto niezawodne. Zdarzyło mi się ciągnąć 700kg na haku, i auto jechało expresowką jak i inni użytkownicy.
Praca silnika
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.0 50KM 37kW 1996-2001
  • silnik
  • 293 tys. km
Gdy jadę do pracy to przez 20km mi wariuje brakuje mocy i nie przyspiesza odpowiednio a jak przekrocze te 20 km to jakby zyskuje moc normalnie pracuje a terperatura wzrasta jak cholera był u mechanika 6 mc jedynie to szkody wyrządzili zarysowania i odpryski na szybie i wgniecenia na drzwiach do tego zamki popękały się zrobiły zyskiem dla mnie a auto tak jak dalej się zachowuje sprzęgło nowe cewka nowa przewody nowe macie może przyczyny i jeszcze się pojawiło że ma problem przy ruszaniu trzeba dać dużo gazu zyby ruszył w korkach a zawsze czekam 5 minut po odpaleniu żeby sobie popracował
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Rozładowanie akumulatora
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.3 55KM 40kW 1994-1995
  • instalacja elektryczna
Rozładowuje się akumulator po paru dniach postoju - był już u 3 elektryków i nic, mówią, że to niemożliwe; pobór przy postoju od 0,3A do 0,4A i ładowanie od 13,95V do 14,02V w zależności jaki elektryk miał miernik, Akumulatory mam dwa Bosha44AH jednoroczny, który był zamontowany w tym aucie i przez 11 miesięcy bez problemu, a przy próbie reklamacji stwierdzili, że jest sprawny i kupiłem nowy 3 tygodniowy Centra Futura 43AH i ładowałem już go 3 razy, ręce opadają. Po 3-4 dniach postoju jest tak rozładowany, że kontrolki ledwo święcą, natomiast jak jeździ codziennie, to z odpalaniem nie ma większego problemu mimo mrozu. Problem dotyczy vw polo 1995r benzyna/gaz 1300cm3. Za wszelką pomoc serdecznie z góry dziękuję.
Problem rozwiązany
1 komentarz
nieprawidłowa praca silnika podczas wilgoci
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001
  • silnik
Witam mam problem posiadam vw polo 6n i mam dwa problemy pierwszy z nich to podczas wilgoci gdy podczas próby uruchomienia auto odpali po chwili gaśnie ponownie odpali i znow gaśnie ruszy tylko po przytrzymaniu go na dużych obrotach co może być przyczyną? dróga awaria to podczas wilgoci nie zawsze auto podczas jazdy dodając gazu auto ma jakby brak mocy i w ogóle nie chce jechać całkowicie nie reaguje na dodanie gazu po chwili jazdy na wolniejszych obrotach objaw ustępuje co może być przyczyną? pomocy! Wilgoć?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Polo III