Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo III Hatchback 1.0 50KM 37kW 1996-2001

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1994, trzecia generacja Volkswagena Polo zarówno pod względem stylistycznym, jak i technologicznym została całkowicie odmieniona. Aerodynamiczny, zwinny model powstał na platformie podłogowej Seata Ibiza. W roku 1995, w plebiscycie na Europejski Samochód roku, model osiągnął drugie miejsce, a był też zdobywcą wielu innych nagród. Volkswagen Polo III przeszedł facelifting pod koniec roku 1999. Dwa lata później doczekał się swojego następcy. W Republice Południowej Afryki Polo trzeciej generacji oferowane było pod nazwą Polo Playa (w latach 1996-2002).
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2001 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 50 KM (37 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 86 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 67,1 x 70,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Zadowolony z Polo 6n2
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.0 50KM 37kW
Auto oceniam pozytywnie. Nigdy mnie nie zawiodło. Zawsze dojechałem do celu. Usterek praktycznie brak. Niemiecka twarda i sztywna technologia. Zawieszenie bardzo pozytywnie. Praktycznie wszystkie sworznie, tuleje wahacza w oryginale. Jeden przegub padł przy ok. 180000. Drugi do chwili obecnej nie daje oznak zużycia. Auto ma mały silnik co za tym idzie zimą na mrozie w mieście potrafi sobie troszkę paliwa łyknąć jak się przydusi obroty pod 4tys. Raczej nie zalecam kręcenie obrotów w tym silniku. do 3-3,5 wystarczy. Mam wersję 3 drzwiową wiec jazda w dzieckiem, pasażerem, wózkiem itp jest ciekaw, ale zawsze do celu dowiezie:-)
4,0
~Bartek
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.0 50KM 37kW
Autem pokonuje rocznie 20 tyś km. Używam go zarówno w mieście jaki i na krótkich trasach do 40km - świetnie sie spisuje. 2 razy w roku dłuższe trasy - nad morze oraz w góry - tu juz gorzej - mała moc znacznie utrudnia wyprzedzanie, przez co jazda staje się uciążliwa. Ale jest cos za co go kocham - niezawodnosc, nigdy mnie nie zawiódł. Zawsze zapala, nawet w najwieksze mrozy. Wystarczy dokupić falne felgi i lotke ( mały spoiler ) i juz jego charakter jest bardziej drapieżny :) Plusem jest tez całkiem pojemny bagażnik a minusem natomiast brak zagłówków na tylnej kanapie
4,6
~Rafał
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.0 50KM 37kW
Dla mnie to jest śmieszne jak co niektórzy piszą, ze Spalanie 1,0 50KM "potrafią zejść" do 4,8l w mieście, jeszcze zimą... to śmieszne... ten silnik pomimo litrażu potrafi żłopać 10l benzyny po mieście w lecie! a 8 to minimu... jednak masa jest a mocy nie za bardzo... wiec nie pisać o 4 l bo to śmiech/// 5,6 wychodzi na autostradzie za tirem przy stałej prędkosci 95km/h.. Co do samochodu: środek super, nic nie tzreszczy,nie skrzypi, moja wersja wyposazona jest w wspomaganie,abs,szyberdach,centralke,(mam 3drzwi),poduszki i myśle że to podstawa... zaletą jest prosty silnik, który jest nie do zdarcia, jedynie co wymieniam w samochodzie to olej i paski, z dolaniem płynu do spryskiwaczy... usterek drobnych było parę, głownie błąchostka-cieżko podnoszone szyby-spadła łapa szyby, centralny zamek nie otwierał jednych drzwi-wystarczyło dokręcić ścisk drutów, 5 min roboty, wymieniłem siłowniki klapy bagażnika które sie już wyeksploatowały... wymieniłem też łożysko koła prawego bo hałasowało... Polo to idealny samochód dla młodego kierowcy, pań( wciska sie w każde najwęzsze miejsce parkingowe bezproblemowo), nakłady niewielkie, częsci po smiesznych cenach( rozrząd 145zł kompletny,łożysko koła 35 zł, pasek alternatora 35 zł...) Idealnie prowadzi sied rogi, biegi wchodza płynnie, bardzo mięciutkie sprzęgło, jednak z tym silnikiem nie robi furrory... mułowaty poniżej 2200obrotów, mówie tu też o czystej benzynie, gdyż gaz założyłem niedawno. jednak jeśli chce sie poczuć co nieco to należałoby myśleć o silniki 1,6. zaskoczyło mnie w tym samochodzie to, ze oba fotele i kierownica ustawiana jest e kliku płaszczyznach, fotel przód/tył, pochył w tył, pochył w przód, oparcie w tył oparcie w przód. największa jednak bolączką mojego modelu jest rdza... m ogólnie wychodzi mi w miejscu obicia kamykami, ale to bardzo powolny proces, progi mam całe,nadkola całe, ale wzieło mi dach nad szybą...totalna porażka... ale cóż... ten samochód ma 17 lat, zapewne stał pod blokowiskiem więc gdzieś musiał się pokazać brak garażu... Pomimo wszytsko bardzo polecam ten typ volkswagenów... małoawaryjny a jeśli już to padają wyeksploatowane częsci dostępne w każdym sklepie motoryzacyjnym za grosze, oceniam, ze warto za 3400zł kupić w takiego VW, tym bardziej ze trafiłem z przebiegiem 129TKM. :) jeśli nie mamy ani dużych funduszy na samochód, a jest on konieczny i chcemy tanio i niedrogo używać samochodu to poelcam... jak narazie wydałem: 35zł na łożysko przednie 10zł na korbke szyby i zaślepke głosnika na szrocie 60zł za siłowniki 145zł rozrząd 35 zł pasek alternatora 212 OC na cały rok i 2000zł na gaz... ale zwrócony już w 60% Gorąco Polecam, ale w innym silniku:DD ten to porażka...kto to widział, żeby 9,5 litra dochodziło benzyny po mieście... gazu mniej pali na marginesie;))
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Polo III Hatchback 1.0 50KM 37kW 1996-2001
6,3
l/100 km
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.0 50KM 37kW
Jest to moje trzecie polo! wszystkie miały 1.0, najpierw gaźnik, wtedy mono wtrysk a teraz pełen - spala najmniej! Polo posiadam rok. Przejechane 14 tyś. km. W tym trasa na niemcy (1140km) wtedy auto najbardziej mnie zaskoczyło, nie przekraczając 100km/h jadąc od 80 do 100 przez autostrady niemieckie (straszna męczarnia-zamiast jechać 12h to jechałem ok 15h :( ) ale efekt: 4,95 l/100 km, 800km na pełnym zbiorniku, po tankowaniu do pełna :) Na co dzień autem dojeżdżam do pracy po mieście (ok 3km), wtedy spalanie w zależności od pory roku i od wagi obuwia :) ZIMA lekka noga: od 7,8l/100km, LATO lekka noga: od 6,3l/100km - przeważnie ok 7-8 litrów na mieście muszę liczyć. Największe spalanie to ZIMĄ po mieście nagrzewając auto przed wyjazdem to 9,2 l/100km. Max w trasie, które uzyskałem od 110 do 120 km/h to 7,5 - auto wtedy się MĘCZY! Na trasie jadąc spokojnie bez problemu zejdzie poniżej 5,5l/100. Dużo zależy od jakości paliwa - auto znacząco odczuwa różnice jakości co przekłada się na zużycie paliwa. PS: Koła 13/80/155 2.1bar
5,7
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.0 50KM 37kW
Przy jeździe tylko i wyłącznie w mieście potrafi spalić do 8,0 l/100 km. W jeździe mieszanej raczej niemożliwe jest przekroczenie 6,5 l/100 km. Przeważnie spala między 5,5 a 6,5 l/100 km. Najniższe spalania jakie zanotowałem to 5,2 l/100 km. Przy jeździe głównie autostradą ten silnik mile zaskakuje, bo spalanie nie przekracza 6,5 l/100 km (prędkości od 120 do max ile wyciąga ten silnik czyli 160 km/h). Generalnie przy takich małych benzynowych silnikach, żeby uzyskać niskie spalanie, trzeba umiejętnie używać skrzyni biegów - nie redukować zbyt szybko i zbyt późno (przy zbyt niskich i zbyt wysokich obrotach). Ten samochód najlepiej przyspiesza między 2500 a 3500 obrotów/min i trzeba to wykorzystywać, wtedy jazda tym samochodem naprawdę nie denerwuje, a nawet sprawia radość.
6,8
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.0 50KM 37kW
Mam ten samochód od 10 lat i zawsze palił mi w granicach 7-8 trasa, ponad 10 miasto, na początku jeździłem po warsztatach sprawdzali, coś regulowali - zapłon, świece i filtry pozmieniali, skasowali jak za zborze i dalej spalanie bez zmian, inni znów mówili że mały silnik i dużo pali z powodu małej mocy, ten typ tak ma ... ale tutaj czytałem że nawet poniżej 5L może spalić, okazało się że od początku był wadliwy czujnik temperatury silnika - w kabinie pokazywał prawidłowo ale do komputera podawał niską temp. przez co silnik pracował na ssaniu o palił więcej o ok 3L ! Więc dlatego wszystkim, którym dużo polówki palą radzę wymienić czujnik temp. ewentualnie termostat o ile wadliwy, no i kupić czujnik razem z uszczelką tak za min 30 zł firmy nie podaję bo nie chodzi o reklamę tylko z własnego doświadczenia te najtańsze od razu źle działały a jednym nawet nie dało się zapalić (miał zwarcie). Oczywiście o inne elementy również należy dbać to auto się odwdzięczy niskim spalaniem.

Usterki Volkswagen Polo III

Liczba wpisów: 72
Praca silnika
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.0 50KM 37kW 1996-2001
  • silnik
  • 293 tys. km
Gdy jadę do pracy to przez 20km mi wariuje brakuje mocy i nie przyspiesza odpowiednio a jak przekrocze te 20 km to jakby zyskuje moc normalnie pracuje a terperatura wzrasta jak cholera był u mechanika 6 mc jedynie to szkody wyrządzili zarysowania i odpryski na szybie i wgniecenia na drzwiach do tego zamki popękały się zrobiły zyskiem dla mnie a auto tak jak dalej się zachowuje sprzęgło nowe cewka nowa przewody nowe macie może przyczyny i jeszcze się pojawiło że ma problem przy ruszaniu trzeba dać dużo gazu zyby ruszył w korkach a zawsze czekam 5 minut po odpaleniu żeby sobie popracował
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Rozładowanie akumulatora
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.3 55KM 40kW 1994-1995
  • instalacja elektryczna
Rozładowuje się akumulator po paru dniach postoju - był już u 3 elektryków i nic, mówią, że to niemożliwe; pobór przy postoju od 0,3A do 0,4A i ładowanie od 13,95V do 14,02V w zależności jaki elektryk miał miernik, Akumulatory mam dwa Bosha44AH jednoroczny, który był zamontowany w tym aucie i przez 11 miesięcy bez problemu, a przy próbie reklamacji stwierdzili, że jest sprawny i kupiłem nowy 3 tygodniowy Centra Futura 43AH i ładowałem już go 3 razy, ręce opadają. Po 3-4 dniach postoju jest tak rozładowany, że kontrolki ledwo święcą, natomiast jak jeździ codziennie, to z odpalaniem nie ma większego problemu mimo mrozu. Problem dotyczy vw polo 1995r benzyna/gaz 1300cm3. Za wszelką pomoc serdecznie z góry dziękuję.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
nieprawidłowa praca silnika podczas wilgoci
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001
  • silnik
Witam mam problem posiadam vw polo 6n i mam dwa problemy pierwszy z nich to podczas wilgoci gdy podczas próby uruchomienia auto odpali po chwili gaśnie ponownie odpali i znow gaśnie ruszy tylko po przytrzymaniu go na dużych obrotach co może być przyczyną? dróga awaria to podczas wilgoci nie zawsze auto podczas jazdy dodając gazu auto ma jakby brak mocy i w ogóle nie chce jechać całkowicie nie reaguje na dodanie gazu po chwili jazdy na wolniejszych obrotach objaw ustępuje co może być przyczyną? pomocy! Wilgoć?
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Volkswagen Polo III Hatchback