Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Polo III Hatchback 1.9 D AEF

Trzecia generacja Polo debiutowała w 1994 roku. Stylistycznie i technologicznie model został całkowicie odmieniony. Opływowy, zgrabny samochód zbudowano na płycie podłogowej Seata Ibiza. W 1995 roku Polo III zajął drugie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku, zdobył również szereg innych nagród. Pod koniec 1999 roku model poddano face-liftingowi. Dwa lata później gotowy był już jego następca. W RPA Polo III sprzedawano jako Polo Playa (lata 1996-2002).

Generacje Volkswagen Polo

  • Polo III   1994 - 2001
    Volkswagen Polo III
    • Wybierz generację

    • Polo V (2009 - teraz)
    • Polo IV (1999 - 2009)
    • Polo III (1994 - 2001)
    • Polo II (1981 - 1994)
    • Polo I (1975 - 1981)

Komentarze redakcji

Powagosław: Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.
Luzacjusz: Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

Wersje nadwozia Volkswagen Polo III

Silniki Volkswagen Polo III Hatchback

Lista silników:
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Volkswagen Polo

Volkswagen Polo - zmiany na lepsze
 
Nasz test Volkswagen Polo 1.2 TSI BlueMotion Technology

Polo przeszło kurację odmładzającą. Z zewnątrz tylko wprawne oko dostrzeże zmiany. Dużo więcej dzieje się pod karoserią, gdzie pojawiły się nowe silniki oraz duża porcja zaawansowanej elektroniki.

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Hot or Not? - Volkswagen Polo GTI
 
Nasz test Volkswagen Polo GTI, 1.4 TSI, 180 KM

Większości skrót "GTI" kojarzy tylko z Golfem, co wydaje się zrozumiałe biorąc pod uwagę kultowy status należny temu modelowi. Tymczasem okazuje się, że niewiele krócej trwa historia sportowych wersji Polo. Pierwsza powstała ponad 25 lat temu.

Mniej awaryjny od Golfa - Volkswagen Polo (1994-2001)

Używane egzemplarze nie kosztują wiele i są tanie w utrzymaniu. Cztery wersje nadwoziowe oraz różnorodność wersji silnikowych ułatwia znalezienie optymalnego egzemplarza. Niezbyt skomplikowane Polo zaskakuje również wysoką trwałością.

Widmo oszczędzania - Volkswagen Polo Bluemotion
 
Nasz test

Lejąc paliwo do baku w cenie za litr, która dawno przegoniła już kwotę jaką należy wydać za kilogram cukru, już nie modą lecz koniecznością stają się wszelkie działania mające ograniczyć apetyty naszych aut.

Przeczytaj pozostałe 5 artykułów o Volkswagen Polo

Volkswagen Polo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PoloautoWcentrum - społeczność Volkswagen Polo

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Polo

Volkswagen Polo 81,58

Volkswagen Polo żółte szaleństwo 75,26

Volkswagen Polo Chagall Globtroter 83,47

Volkswagen Polo POLOMONOLA TSI DSG 74,56

Volkswagen Polo czarnuch 73,01

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Polo

dymar84 77,42

BONOB5 73,84

giernal 95,87

rico75 65,73

minowako 79,64

AutoMag 71,49

dzwoneczek 81,94

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Polo

To już prawie rok razem z moją polóweczką.
To już prawie rok razem z moją polóweczką. Pod koniec stycznia mija rok jak trzymamy się razem. ;p Za nami 7800km. - Jedn...
Wracamy na gaz :)
Wracamy na gaz :) Cześć. Jako, że jest to mój pierwszy wpis, to krótko opiszę historię mojej Poli....
Zdjęcia z wypadku :/
Zdjęcia z wypadku :/ Sytuacja miała miejsce w październiku (13.10.13).. Wyjechałem z podporządkowanej...
Osiągi
Osiągi Jako, że musiałem jechać dzisiaj do Gdańska to pomyślałem, że przejadę się obwod...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Polo

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Polo
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Polo
 

Volkswagen Polo najczęściej porównywane z:

Mini Cabrio
1.6 D (112 KM)
Citroen C3
1.4 HDi (70 KM)
Opel Corsa
1.0 Twinport ECOTEC (65 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Nissan Micra TEKNA I - KEY Demonstracyjny Nissan Micra TEKNA I - KEY
Rocznik: 2013. Silnik: 1.2 80KM, benzynowy.
Cena: 54 480 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 580 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Polo

Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
50 130 PLN
Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
49 080 PLN
Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
49 080 PLN
Volkswagen Polo
1.2 benzyna 105 KM
5 km, 2013
57 390 PLN

Ocena auta Volkswagen Polo III Hatchback 1.9 D AEF

  • Średnia ocena
    na podstawie 5 opinii
  • 3,62
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Polo

Volkswagen Polo 1.9 TDI (130 KM) Sportline - galeria redakcyjna Volkswagen Polo V Hatchback 3d Volkswagen Cross Polo Volkswagen Polo 1.4 (75 KM) Trendline - galeria redakcyjna Volkswagen Polo GTI 2010 Volkswagen Polo 2002 Volkswagen Polo V BlueGT Facelifting (2014) Volkswagen Polo V Hatchback 5d - galeria społeczności Volkswagen Polo 2005 Volkswagen Polo Sedan 2011
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Polo

  • 1.
  • 5,00 Volkswagen Polo III 1.4 i (60KM) 1996r.
    dodał: Paweł, 11.02.2010

    Instalację użytkuję od ok. 5 lat. Samochód wcześniej miał założoną instalację tzw. pierwszej generacji notabene holenderską ale polski gaz szybko nią wykończył(zresztą butla już miała blisko 10 lat i wymieniłem całą instalację) Obecnie prawdopodobny łączny przebieg na gazie to 260 tyś km. Czy warto gazować... cóż samochód zwrócił się mi i też na pewno poprzedniemu właścicielowi. Nie widać znacznego ubytku mocy, wymiana oleju co 10 tyś w tym ok 0.5 l dolewki. Świece co ok 30-40 tyś km. Filtry gazu co ok. 30-40 tyś (jak już dostaje czkawki albo sam przerzuca na benzynę)Przewody co ok. 80 tś.Instalacja regulowana jeden raz od założenia.Jedną z wad którą muszę wymienić to jest długie rozgrzewanie silnika w spore mrozy zimą a co za tym idzie długi czas przejazdu na benzynie.Ok 3 km przy temperaturach ok 0d 5 stopni na plus do -10. Przy bardzo niskich poniżej 20 to ok.5 km. w lecie praktycznie po 200 metrach bądź wcześniej.Dlatego przy małych silnikach i tego typu instalacjach gaz przy małych przebiegach w mieści zimą to za bardzo się nie sprawdzi...:)

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Polo IV 1.2 i 12V (64KM) 2005r.
    dodał: Magda, 27.12.2010

    Bardzo polecam firmę Auto Mix ze Skrzyszowa k.Wodzisławia.Jak odstawiłam samochód do instalacji,otrzymałam zastępczą Toyotę.Jak się umawiałam z góry zaznaczyłam że chcę to co najlepsze-tak właśnie jest,zrobiłam prawie 80 tyś km.Co 20 tyś km.jeżdzę na obsługę.Raz tylko myślałam że coś się stało z gazem,ale jednak padła jakaś cewka w aucie.Autem nie dało się wtedy jechać.W ciągu godziny byli-zholowali i na poczekaniu tę usterkę usunęli.Byłam wtedy mile kolejny raz zaskoczona.Bardzo polecam.Pełen profesjonalizm.

  • 3.
  • 5,00 Volkswagen Polo III 1.4 i 16V (100KM) 1998r.
    dodał: smarek, 16.04.2009

    Instalacja kosztowala mnie ok 2500zl, koszt niemaly, ale przy przebiegu rocznym ok 35tys km widac roznice w kosztach paliwa, poza tym prawie w ogole nie czuc spadku mocy, najwyzej podczas jazdy z wlaczona klimatyzacja gorzej przyspiesza. W zimie ZERO problemow, pali po nocy na mrozie po kilku obrotach, komputer przerzuca na gaz po osiagnieciu w silniku zaprogramowanej temperatury

  • 4.
  • 4,75 Volkswagen Polo IV 1.4 16V (75KM) 2002r.
    dodał: MAX, 22.10.2013

    Ta firma to fachowcy. Druciarzy omijajcie z daleka. Nie ma z pewnością bardzo "popularnego" problemu wśród posiadaczy aut zasilanych gazem czyli gaśnięcia silnika przy dojeździe do skrzyżowania. Strasznie upierdliwy problem, z którym nie radzi sobie większość gaziarzy, a moje autko nie ma tej dolegliwości.Polecam!

  • 5.
  • 4,25 Volkswagen Polo IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: Zygmunt, 06.01.2009

    Dobra instalacja do tego samochodu,znacznie obniża koszty eksploatacji.(Niemcy w 2008 zaczeli produkowac seryjne POLO na LPG.) Koszty instalacji wroculi po 14 miesiecy. Oczczedzam okolo 2000-2500 PLN co roku. Nie mialem zadnych problemow przez 88 000 km. Na autostradach zawsze jezdzię na benzynę.

  • 6.
  • 4,00 Volkswagen Polo V 1.2 i (60KM) 2014r.
    dodał: Pośrednictwo Finansowe „KREDYTY-Chwilówki” Sp. z o.o., 03.04.2014

    System BRC SEQUENT 24 (który jest rekomendowany przez Volkwagen Group Polska)w naszych autach instalowała nam firma Auto Gaz Aries. Pracownicy tej firmy to profesjonaliści  serdecznie polecamy. Zainteresowanych zapraszamy tu: http://autogazaries.pl/

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

443 komentarze

332 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Ja~Ja

Kupiłem po raz pierwszy diesla 1,6 TDI i na pewno ostatni. Zużycie paliwa, to jakaś porażka. Zanim się rozgrzeje komputer pokazuje średnio 8,5 / 9 l. Ceny części, to kolejny horror. Zawór EGR z chłodnicą (tylko tak występuje) 1500 zł + wymiana 1000 zł. Nie wspomnę o innych elementach elektronicznych. Gwarancja się skończyła, a zaczęły się problemy z autem. Mówią w tv, że ten model jest najmniej awaryjny ze wszystkich, tylko w którym momencie. Nigdy więcej diesla i Volkswagena. Miałem wcześniej Astrę III i nic się nie działo. Wracam do Opla.

~mariusz~mariusz

moja poloweczka1.3normalnie chlala paliwo do momentu awarii skrzyni biegow ktora wymienilem,zamontowalem druga od golfa1.4moze ta skrzynia ma inne przelozenie ale odbilo sie na bardzo niskim spalaniu teraz jestem zadowolony pozdrawiam

tsikrktsikrk

Witam, moje polo 2013 dziwnie sporo pali - nie jeżdżę jakoś wolno ale spalanie średnie w mieście waha się między 8-8,5 litra ( korki, zatłoczone miasto). Zastanawiam się czy jest to kwestia zimówek oraz dotarcia auta czy po prostu tyle to małe autko z silnikiem 1.2 tsi pali- trochę szkoda bo obiecana ekonomiczność tego silnika przekonała mnie do zakupu. Również tak jak w poprzednich komentarzach jest problem z wrzucaniem 1 biegu - raz wchodzi gładko raz w połowie wrzucania jakoś skrzynia stawia opór. Czy komuś też się tak dzieje? Słyszałem, że w ogóle VW ma problem z 1 biegiem i skrzyniami.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
50 120
Przejechany dystans
39 225 546 km
Zatankowanego paliwa
1 987 992 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 059
Wydanych pieniędzy
3 025 386 zł
Średnie wydatki na auto
1 244 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 239
Wydanych pieniędzy
3 249 046 zł
Średnie wydatki na auto
1 336 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 432)

Testy zderzeniowe Volkswagen Polo

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Polo przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Polo 1.2 Trendline, LHD
2009

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo 2002

Volkswagen Polo
2002

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Polo III Hatchback 1.9 D AEF

Na podstawie 7 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Greg, dodano: 12.09.2013 22:55

Tragedia. Silnik zwinny ale tylko dla jednej osoby i na miasto. Wszelki dodatkowy bagaż lub osoby na pokładzie drastycznie obniżają przyspieszenie. Auto super dla kogoś kto lubi się wlec. Ten silnik kompletnie nie nadaje się na trasę, przyspieszenie marne, z obciążeniem czasami ciężko osiągnąć 100 km/h! Średnie spalanie okropne, oscyluje w granicach 10 litrów (70% miasto, 30% trasa), ale gdzie ta energia idzie, nie wiem, na pewno nie w koła. Raz udało mi się osiągnąć 7,6 l/100 km przy ciągłej trasie przy prędkości ok 90-110 km/h. W zimie czarna rozpacz - 12 l/100 km w mieście.

pełny raport Volkswagen Sedan 1.4 i 16V

autor: Maro, dodano: 24.03.2014 21:56

Cóż w zimę autko pali 7l/100km, teraz około 5.5/100km, natomiast na trasie super, jadąc 70-80km/h na 5 biegu bez deptania zbędnego bierze 3.7-3.9l/100km. Rewelacja. Turbinki nie ma, więc do miasta idealny, a jak wyprzedzić trzeba to też da radę. Mimo pojemności 1.9 pali tyle co 1.0 a nawet mniej i opłaty takie jak za 1.0 ;) Pilnować tylko skrzyni biegów a poza tym ok w 100%. Poza wymianą skrzyni biegów i wymianie zderzaka i lamp po drobnej stłuczce zero awarii, większych kosztów nic. Klocki około 50zł, tuleje itp też tanio, wszystko robię sam, w koszcie utrzymania prawie jak niezniszczalne W124 ;)

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.9 D AEF

autor: Łukasz, dodano: 12.04.2012 00:03

Aż mi się nie chcę wierzyć jakie głupoty tutaj niektórzy ludzie wypisują.. Jeżdżę tym autem pod 3 lata, zrobiłem nim około 60kkm i zejście w mieście (Kraków) do poziomu 6L to jakieś kpiny, bo nawet 7 litrów jest niemożliwe przy spokojnej jeździe.. 8 minimum!(do 3tyś czasami jak trzeba to więcej a inaczej z taką mocą się nie da komfortowo jeździć, wierzcie lub nie). Poza miastem w długiej trasie, 300-800km spalanie się poprawia, średnio około 5,5L/100km bez oszczędzania, w sumie nie da się oszczędzać, bo przy 100km/h mamy na 5 biegu około 3000 obr/min. Auto regularnie serwisowane i doinwestowane, więc nie ma tu mowy o większym spalaniu przez niedbalstwo. Co do awaryjności, nie przytrafiła mi się poważniejsza awaria, zawsze części eksploatacyjne(standardowo dla vw z jego bolączkami, np. kostka stacyjki). Ceny w aso trochę zaporowe i nie ma pełnej gamy zamienników jakby się mogło wydawać, dobrym przykładem jest tutaj np. zawór egr, nowy w aso 720zł, czy wężyk podciśnieniowy do serva hamulca 130zł i zamienników brak. Ogólnie, autem jeździ się komfortowo i przyjemnie, w sumie jest bardzo w porządku, ale jednak radzę się przyjrzeć silnikom o większej mocy, np. 1.4 16v wtedy mógłbym całkowicie z czystym sumieniem polecić.

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.0

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Polo III Hatchback 1.9 D AEF

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Polo III Hatchback 1.9 D AEF

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Polo III

VW polo to jeden z mniejszych samochodów koncernu, mniejszy od niego jest tylko model Lupo. Samochód występuje w wersji classic oraz standard. Pierwsza wersja to sedan z wyraźnie zaznaczoną klapą bagażnika, pozostałe to wersja trzy i pięciodrzwiowa.

Zobacz dane techniczne Volkswagen Polo III Hatchback 1.9 D AEF 64KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Polo, oglądali także