Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo III Hatchback 1.9 D AEF 64KM 47kW 1994-1999

Lata produkcji: 1994 – 1999
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1994, trzecia generacja Volkswagena Polo zarówno pod względem stylistycznym, jak i technologicznym została całkowicie odmieniona. Aerodynamiczny, zwinny model powstał na platformie podłogowej Seata Ibiza. W roku 1995, w plebiscycie na Europejski Samochód roku, model osiągnął drugie miejsce, a był też zdobywcą wielu innych nagród. Volkswagen Polo III przeszedł facelifting pod koniec roku 1999. Dwa lata później doczekał się swojego następcy. W Republice Południowej Afryki Polo trzeciej generacji oferowane było pod nazwą Polo Playa (w latach 1996-2002).
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 64 KM (47 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 124 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 79,5 x 95,5 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Krzpod
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.9 D AEF 64KM 47kW
Posiadam te autko ponad 5 lat, w sumie ma teraz 18-letna karierę za sobą. Plusy. silnik mało pali bezproblemowy (nawet w mrozy -20, choć trzeba z 10 sek podusić), zawieszenie tylne (belka) bezobsługowa, przednie zdarzył mi się remont drążków i wymiana amortyzatorów, auto prowadzi swobodnie i trzyma się dobrze drogim gdy zmienimy mu felgi i opony na rozmiar min R14 (na standardowych dość mocno go wywraca przy agresywnej jeździe), miejsce w tym segmencie auto ma go sporo- 3x 180cm i 160cm przy dobrym ustawieniu fotela pasażera z przodu, ogrzewanie z tym silnikiem rewelacyjne, nie ma problemów jak w małych silnikach . Minusy. Głośna praca silnika, brak elektryki, klimatyzacji i tylko wystarczająca ilość miejsca kierowcy(dla osobnika 180cm) i najważniejsza wada korozja występująca w wielu miejscach(nadkola, progi, drzwi). Z drobnych usterek eksploatacyjnych co roku jakieś łożysko, trzeszczący pasek klinowy średnio co 1,5 roku do wymiany, co 3-4 lata akumulator niezależnie od marki. Często również pojawia się negatywna opinia o zamarzających zamkach (co jest prawdą), a wystarczy mechanizm wyjąć porządnie wyczyścić i nabić smarem Podsumowanie auto godne polecenia, usterki usuwa się stosunkowo łatwo i bardzo tanio, jeśli robimy to w własnym zakresie u mnie budżet na awarie nie przekroczył 1000zł.
4,2
~kolo10
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.9 D AEF 64KM 47kW
Samochód ma najechanie 300 tyś, ja zrobiłem nim 40 tyś po polskich drogach i jestem zadowolony. Dla studenta autko idealne. Nie pali dużo, nie psuje się a jak coś wysiądzie to ceny są naprawdę śmieszne... filtry (oleju,powietrza, paliwa) to kwota 50-70zł świece 20zł za sztukę, opony też tanie, części do rozrządu z wymianą to jakieś 350zł. Spalanie 5.5 litra. W środku nie rozpieszcza... ale z przodu jest dużo miejsca, fotele są wygodne, po przejechaniu 700km nie boli tyłek. Minusy ? oczywiście, że są... jest głośno powyżej 100km/h, zimą trzeba dbać o zamki bo lubią sobie przymarzać. Silnik - uszczelka pokrywy zaworów w tym modelu lubi przeciekać... ale koszt dobrej uszczelki to jakieś 50zł. Autko nie ma dużej mocy ale do spokojnej jazdy wystarczy, dobra elastyczność na 3 biegu. Proste auto w obsłudze, bo prosta budowa, jjednostka napędowa owiana legendą - silnik bez turbiny czyli długowieczny. Czy kupił bym je ponownie - tak, bo jest niezawodne
3,9
~Albert
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.9 D AEF 64KM 47kW
Jest to smutny mały niemiecki samochodzik! Nic ciekawego w nim nie ma, prostota i brak postępu ludzkiego! w 1999 roku inne auta jakoś coś fajnego w sobie miały a polo NIE! Aczkolwiek autko jest niezawodne pod względem technicznym! Tylko lać paliwo, pilnować zużywających się części i jeżdzić!!!
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Polo III Hatchback 1.9 D AEF 64KM 47kW 1994-1999
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.9 D AEF 64KM 47kW
Cóż w zimę autko pali 7l/100km, teraz około 5.5/100km, natomiast na trasie super, jadąc 70-80km/h na 5 biegu bez deptania zbędnego bierze 3.7-3.9l/100km. Rewelacja. Turbinki nie ma, więc do miasta idealny, a jak wyprzedzić trzeba to też da radę. Mimo pojemności 1.9 pali tyle co 1.0 a nawet mniej i opłaty takie jak za 1.0 ;) Pilnować tylko skrzyni biegów a poza tym ok w 100%. Poza wymianą skrzyni biegów i wymianie zderzaka i lamp po drobnej stłuczce zero awarii, większych kosztów nic. Klocki około 50zł, tuleje itp też tanio, wszystko robię sam, w koszcie utrzymania prawie jak niezniszczalne W124 ;)
5,5
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.9 D AEF 64KM 47kW
Trasa Bydgoszcz -Warszawa dwie osoby spalanie 4 litry, Bydgoszcz -Wrocław pełne auto i bagażnik 6 litrów.Na odcinkach 32 km no stop 5,5 L . Auto mało awaryjne ale trzeba trafić na dobry egzemplarz. Polecam
5,8
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.9 D AEF 64KM 47kW
Ekonomia to największa zaleta tego samochodu. Średnio pali 5.5 litra ropy na setkę. W trasie można zejść do 5 litrów a w mieście tak 6-7 litrów. Na czasy kryzysu dobre autko. No i części są tanie jak barszcz.

Usterki Volkswagen Polo III

Liczba wpisów: 72
Praca silnika
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.0 50KM 37kW 1996-2001
  • silnik
  • 293 tys. km
Gdy jadę do pracy to przez 20km mi wariuje brakuje mocy i nie przyspiesza odpowiednio a jak przekrocze te 20 km to jakby zyskuje moc normalnie pracuje a terperatura wzrasta jak cholera był u mechanika 6 mc jedynie to szkody wyrządzili zarysowania i odpryski na szybie i wgniecenia na drzwiach do tego zamki popękały się zrobiły zyskiem dla mnie a auto tak jak dalej się zachowuje sprzęgło nowe cewka nowa przewody nowe macie może przyczyny i jeszcze się pojawiło że ma problem przy ruszaniu trzeba dać dużo gazu zyby ruszył w korkach a zawsze czekam 5 minut po odpaleniu żeby sobie popracował
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Rozładowanie akumulatora
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.3 55KM 40kW 1994-1995
  • instalacja elektryczna
Rozładowuje się akumulator po paru dniach postoju - był już u 3 elektryków i nic, mówią, że to niemożliwe; pobór przy postoju od 0,3A do 0,4A i ładowanie od 13,95V do 14,02V w zależności jaki elektryk miał miernik, Akumulatory mam dwa Bosha44AH jednoroczny, który był zamontowany w tym aucie i przez 11 miesięcy bez problemu, a przy próbie reklamacji stwierdzili, że jest sprawny i kupiłem nowy 3 tygodniowy Centra Futura 43AH i ładowałem już go 3 razy, ręce opadają. Po 3-4 dniach postoju jest tak rozładowany, że kontrolki ledwo święcą, natomiast jak jeździ codziennie, to z odpalaniem nie ma większego problemu mimo mrozu. Problem dotyczy vw polo 1995r benzyna/gaz 1300cm3. Za wszelką pomoc serdecznie z góry dziękuję.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
nieprawidłowa praca silnika podczas wilgoci
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001
  • silnik
Witam mam problem posiadam vw polo 6n i mam dwa problemy pierwszy z nich to podczas wilgoci gdy podczas próby uruchomienia auto odpali po chwili gaśnie ponownie odpali i znow gaśnie ruszy tylko po przytrzymaniu go na dużych obrotach co może być przyczyną? dróga awaria to podczas wilgoci nie zawsze auto podczas jazdy dodając gazu auto ma jakby brak mocy i w ogóle nie chce jechać całkowicie nie reaguje na dodanie gazu po chwili jazdy na wolniejszych obrotach objaw ustępuje co może być przyczyną? pomocy! Wilgoć?
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Volkswagen Polo III Hatchback