Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Polo III Kombi

Trzecia generacja Polo debiutowała w 1994 roku. Stylistycznie i technologicznie model został całkowicie odmieniony. Opływowy, zgrabny samochód zbudowano na płycie podłogowej Seata Ibiza. W 1995 roku Polo III zajął drugie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku, zdobył również szereg innych nagród. Pod koniec 1999 roku model poddano face-liftingowi. Dwa lata później gotowy był już jego następca. W RPA Polo III sprzedawano jako Polo Playa (lata 1996-2002).

Generacje Volkswagen Polo

  • Polo III   1994 - 2001
    Volkswagen Polo III
    • Wybierz generację

    • Polo V (2009 - teraz)
    • Polo IV (1999 - 2009)
    • Polo III (1994 - 2001)
    • Polo II (1981 - 1994)
    • Polo I (1975 - 1981)

Komentarze redakcji

Powagosław: Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.
Luzacjusz: Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

Wersje nadwozia Volkswagen Polo III

Silniki Volkswagen Polo III Kombi

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Polo

Czy warto kupić: używany Volkswagen Polo (od 2001 do 2009)

Funkcjonalny, pewnie jeżdżący, solidnie wykończony i nieprzesadnie drogi w naprawach. Niemiecki przedstawiciel segmentu B ma wiele do zaoferowania. Jego wartość topnieje wolno, więc zainteresowani muszą przygotować sporą ilość gotówki. Czy warto kupić używanego Volkswagena Polo IV?

Volkswagen Polo - zmiany na lepsze
 
Nasz test Volkswagen Polo 1.2 TSI BlueMotion Technology

Polo przeszło kurację odmładzającą. Z zewnątrz tylko wprawne oko dostrzeże zmiany. Dużo więcej dzieje się pod karoserią, gdzie pojawiły się nowe silniki oraz duża porcja zaawansowanej elektroniki.

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Hot or Not? - Volkswagen Polo GTI
 
Nasz test Volkswagen Polo GTI, 1.4 TSI, 180 KM

Większości skrót "GTI" kojarzy tylko z Golfem, co wydaje się zrozumiałe biorąc pod uwagę kultowy status należny temu modelowi. Tymczasem okazuje się, że niewiele krócej trwa historia sportowych wersji Polo. Pierwsza powstała ponad 25 lat temu.

Mniej awaryjny od Golfa - Volkswagen Polo (1994-2001)

Używane egzemplarze nie kosztują wiele i są tanie w utrzymaniu. Cztery wersje nadwoziowe oraz różnorodność wersji silnikowych ułatwia znalezienie optymalnego egzemplarza. Niezbyt skomplikowane Polo zaskakuje również wysoką trwałością.

Przeczytaj pozostałe 6 artykułów o Volkswagen Polo

Volkswagen Polo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PoloautoWcentrum - społeczność Volkswagen Polo

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Polo

Volkswagen Polo Mała Poli :) 75,59

Volkswagen Polo 1.4 TDi 71,98

Volkswagen Polo 1.2 trendline candy 72,26

Volkswagen Polo Bączek 81,98

Volkswagen Polo Chagall Globtroter 79,37

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Polo

jorgen1971 49,51

dawid1989 44,34

minowako 85,12

emilos 56,30

michall1 45,56

brera 91,77

BONOB5 66,82

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Polo

Wymiana oleju
Wymiana oleju Hej Korzystając z wolnej i pięknej soboty wymieniłem po roku olej silnikowy wraz...
7 miesięcy razem, tyle wspomnień
7 miesięcy razem, tyle wspomnień Długo mnie tutaj nie było :) Od ostatniego czasu trochę się zmieniło.. Polo zysk...
Pierwszy przegląd serwisowy w VW Polo V
Pierwszy przegląd serwisowy w VW Polo V Witam! Właśnie wróciłem z pierwszego przeglądu mojej Polówki. Uprzejma miła ...
Das auto:-)
Das auto:-) Kupiłem 1,5 roku temu Volkswagena który ma już (rocznikowo) 11 lat...sporo, ale...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Polo

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Polo
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Polo
 

Volkswagen Polo najczęściej porównywane z:

Citroen C3
1.2 PureTech (82 KM)
Opel Corsa
1.0 Ecotec (90 KM)
Citroen C4 Cactus
1.6 BlueHDi (100 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Volkswagen Polo Trendline Volkswagen Polo Trendline
Rocznik: 2010. Przebieg: 115 391 km. Silnik: 1.2 51KM .
Cena: 24 900 zł
Volkswagen Polo Trendline Volkswagen Polo Trendline
Rocznik: 2010. Przebieg: 115 101 km. Silnik: 1.2 51KM .
Cena: 26 900 zł

Używane Volkswagen Polo

Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
50 130 PLN
Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
49 080 PLN
Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
49 080 PLN
Volkswagen Polo
1.2 benzyna 105 KM
5 km, 2013
57 390 PLN

Ocena auta Volkswagen Polo III Kombi

Wybrane opinie

Volkswagen Polo Kombi 1.4 i (60 KM)

coraz gorzej, duże pieniądze trzeba mieć na takie auto, zaczynam podejrzewać, że ci wszyscy ludzie, którzy piszą o takim g... dobrze, to chyba, Polo jest ich drugim autem po Daci, lub Ładzie (przepraszam użytkowników wcześniej wymienionych marek - to są pogłoski, że te auta awaryjne, chociaź... ale...), i nie widzą albo nie chcą zauważyć, jak to na prawdę jeździ, (do głosu ,że auto jest bez awaryjne, nie powinni dochodzić Ci którzy Polówką przejechali, 12tyś. na przełomie 2 albo 3 lat. Wydaje mi się, że ja przejeżdzając, przez dokładnie 6 misięcy i 17 dni , po przejechaniu 24 564 kilometrów, mogę coś powiedzieć. Szybka i intensywna eksploatacja, i wychodzi szydło z worka. he,he,he;)))))

dodał: Tomek Tomboss@poczta.onet.pl
Volkswagen Polo Kombi 1.6 i (75 KM)

Auto posiada seryjne pełne wyposazenie + skóra. Wystarczy przestrzegać okresów wymiany świec, oleju, filtrów i pasków itp, a z pewnościa nie zawiedzie. Pierwsze drobne usterki usunięto po 100 tys. km np. szczotki rozrusznika, końcówkę wahacza. Były to jednak sprawy wynikające ze zużycia, a nie nagłej awarii. Wszystko zależy jednak od sposobu uzytkowania pojazdu i samego kierowcy.

dodał: mario
Volkswagen Polo Kombi 1.4 i (60 KM)

Nie myślcie że jak kupujecie niemiecki samochód to nie ma on prawa się zepsuć.Każdy samochód się psuje.A moje polo ,cuś jak na 120 tys trzyma się nieźle.Kilka zepsutych drobiazgów czasem denerwuje ale to dobry samochód.Wykończenie jest naprawdę super, i wszystko dokładnie przemyślane.Karoseria jest bardzo dobrze spasowana.

dodał: mamin
Volkswagen Polo Kombi 1.4 i (60 KM)

samochod zyskuje bardzo na stylistyce wnetrza, pozatym zegary okragle i podswietlenie niebiesko-czerowne calego kokpitu robi wrazenie(szczegolnie na kobietach:P). panowie od designu...poprawcie troche przestrzen wewnetrzna i zrobcie go troszeczke z twardszym zawieszeniem a samochodzik bedzie cacy.

dodał: ethan@poczta.neostrada.pl
Volkswagen Polo Kombi 1.4 i (60 KM)

Autko udane - mam pytanie. Kiedy zmieniać olej w skrzyni biegów - poprzedni właściciel twierdził, ze w tym automacie skrzynia biegów jest bezobsługowa. Kiedy zmienić pasek rozrządu - przejechane 57 tyś. km. jestem bardzo zadowolony z zakupu. Jur.

dodał: / jur / moana3@op.pl

Galerie Volkswagen Polo

Volkswagen Polo Sedan 2011 Volkswagen Polo III Hatchback - galeria społeczności Volkswagen Polo 2007 Volkswagen Polo V GTI Hatchback 3d Facelifting (2015) Volkswagen Polo 1.9 TDI (130 KM) Sportline - galeria redakcyjna Volkswagen Polo BlueGT Volkswagen Polo V Hatchback 5d - galeria społeczności Volkswagen Polo R WRC Street Volkswagen Crosspolo Volkswagen Polo V GTI 1.4 TSI 180KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Polo

  • 1.
  • 5,00 Volkswagen Polo III 1.4 i (60KM) 1996r.
    dodał: Paweł, 11.02.2010

    Instalację użytkuję od ok. 5 lat. Samochód wcześniej miał założoną instalację tzw. pierwszej generacji notabene holenderską ale polski gaz szybko nią wykończył(zresztą butla już miała blisko 10 lat i wymieniłem całą instalację) Obecnie prawdopodobny łączny przebieg na gazie to 260 tyś km. Czy warto gazować... cóż samochód zwrócił się mi i też na pewno poprzedniemu właścicielowi. Nie widać znacznego ubytku mocy, wymiana oleju co 10 tyś w tym ok 0.5 l dolewki. Świece co ok 30-40 tyś km. Filtry gazu co ok. 30-40 tyś (jak już dostaje czkawki albo sam przerzuca na benzynę)Przewody co ok. 80 tś.Instalacja regulowana jeden raz od założenia.Jedną z wad którą muszę wymienić to jest długie rozgrzewanie silnika w spore mrozy zimą a co za tym idzie długi czas przejazdu na benzynie.Ok 3 km przy temperaturach ok 0d 5 stopni na plus do -10. Przy bardzo niskich poniżej 20 to ok.5 km. w lecie praktycznie po 200 metrach bądź wcześniej.Dlatego przy małych silnikach i tego typu instalacjach gaz przy małych przebiegach w mieści zimą to za bardzo się nie sprawdzi...:)

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Polo IV 1.2 i 12V (64KM) 2005r.
    dodał: Magda, 27.12.2010

    Bardzo polecam firmę Auto Mix ze Skrzyszowa k.Wodzisławia.Jak odstawiłam samochód do instalacji,otrzymałam zastępczą Toyotę.Jak się umawiałam z góry zaznaczyłam że chcę to co najlepsze-tak właśnie jest,zrobiłam prawie 80 tyś km.Co 20 tyś km.jeżdzę na obsługę.Raz tylko myślałam że coś się stało z gazem,ale jednak padła jakaś cewka w aucie.Autem nie dało się wtedy jechać.W ciągu godziny byli-zholowali i na poczekaniu tę usterkę usunęli.Byłam wtedy mile kolejny raz zaskoczona.Bardzo polecam.Pełen profesjonalizm.

  • 3.
  • 5,00 Volkswagen Polo III 1.4 i 16V (100KM) 1998r.
    dodał: smarek, 16.04.2009

    Instalacja kosztowala mnie ok 2500zl, koszt niemaly, ale przy przebiegu rocznym ok 35tys km widac roznice w kosztach paliwa, poza tym prawie w ogole nie czuc spadku mocy, najwyzej podczas jazdy z wlaczona klimatyzacja gorzej przyspiesza. W zimie ZERO problemow, pali po nocy na mrozie po kilku obrotach, komputer przerzuca na gaz po osiagnieciu w silniku zaprogramowanej temperatury

  • 4.
  • 4,75 Volkswagen Polo IV 1.4 16V (75KM) 2002r.
    dodał: MAX, 22.10.2013

    Ta firma to fachowcy. Druciarzy omijajcie z daleka. Nie ma z pewnością bardzo "popularnego" problemu wśród posiadaczy aut zasilanych gazem czyli gaśnięcia silnika przy dojeździe do skrzyżowania. Strasznie upierdliwy problem, z którym nie radzi sobie większość gaziarzy, a moje autko nie ma tej dolegliwości.Polecam!

  • 5.
  • 4,25 Volkswagen Polo IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: Zygmunt, 06.01.2009

    Dobra instalacja do tego samochodu,znacznie obniża koszty eksploatacji.(Niemcy w 2008 zaczeli produkowac seryjne POLO na LPG.) Koszty instalacji wroculi po 14 miesiecy. Oczczedzam okolo 2000-2500 PLN co roku. Nie mialem zadnych problemow przez 88 000 km. Na autostradach zawsze jezdzię na benzynę.

  • 6.
  • 4,00 Volkswagen Polo V 1.2 i (60KM) 2014r.
    dodał: Pośrednictwo Finansowe „KREDYTY-Chwilówki” Sp. z o.o., 03.04.2014

    System BRC SEQUENT 24 (który jest rekomendowany przez Volkwagen Group Polska)w naszych autach instalowała nam firma Auto Gaz Aries. Pracownicy tej firmy to profesjonaliści  serdecznie polecamy. Zainteresowanych zapraszamy tu: http://autogazaries.pl/

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

445 komentarzy

333 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~MICHAŁ~MICHAŁ

Witam pomownie dzisiaj z kolegą osłuchaliśmy silnik na zimnym wiadomo co dwie głowy to nie jedna przy dodawaniu gazu a najbardziej przy ruszaniu czyli pod obciązeniem słychac to charczenie dzwięk ten wydobywał się z okolicy klawiatury zaworowej wmiare rozgrzewania się silnika lub przejechaniu 500 lub 600 metrów dzwieku nie słychac.Co ten mechanik tam porobił choc przyznam ze raz czy dwa słyszałem ten dzwięk przez chwile jeszcze zanim wypaliło mi uszczelkę pod głowicą prosze o rade. Dobze ze mało jerzdzę nie chcę narobic wiekszych kosztów

~MICHAŁ~MICHAŁ

wita mam polo classic 1.4 8v 97r wypaliła mi sie uszczelka pod głowicą oddałem do mechanika samochód gdy go odbieralem silnik pracował jak w zegarku nastepnego dnia gdy go odpalilem silnik zaczeło cs w nim charczec albo klekotac przy dodawaniu gazu nie moge okreslic dokladnie co to za dzwiek zaczołem ruszac a to charczenie było głosniejsze pod obciążeniem, przejade około 700metrów ten dzwiek staje sie mniej słyszalny a zanika powyżej 2000tyś obrotów jak go zostawie na godzine lub dwie dzwiek powraca dodam ze głowica była planawana uszczelka grubsza uszczelniacze zaworowe wymienione i 4 zawory wydechowe moje polo jest na hydro popychaczech czy to one zaczynaja szwankowac czy cos innego powiem jeszcze ze wymieniłem olej na 10w40 castrol ale przejechalem pare kilometrów na oleju z mołą iloscią plynu okolo 3 setek prosze o pomoc POZDRO

~Ja~Ja

Kupiłem po raz pierwszy diesla 1,6 TDI i na pewno ostatni. Zużycie paliwa, to jakaś porażka. Zanim się rozgrzeje komputer pokazuje średnio 8,5 / 9 l. Ceny części, to kolejny horror. Zawór EGR z chłodnicą (tylko tak występuje) 1500 zł + wymiana 1000 zł. Nie wspomnę o innych elementach elektronicznych. Gwarancja się skończyła, a zaczęły się problemy z autem. Mówią w tv, że ten model jest najmniej awaryjny ze wszystkich, tylko w którym momencie. Nigdy więcej diesla i Volkswagena. Miałem wcześniej Astrę III i nic się nie działo. Wracam do Opla.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
60 027
Przejechany dystans
48 563 793 km
Zatankowanego paliwa
2 340 632 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
10 250
Wydanych pieniędzy
3 480 405 zł
Średnie wydatki na auto
1 230 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
14 469
Wydanych pieniędzy
3 797 623 zł
Średnie wydatki na auto
1 342 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 829)

Testy zderzeniowe Volkswagen Polo

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Polo przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Polo 1.2 Trendline, LHD
2009

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo 2002

Volkswagen Polo
2002

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Polo III Kombi

Na podstawie 69 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: serwer5, dodano: 30.01.2013 15:13

Polówka spala mi w mieście przeważnie 6l na 100km wiec jest to całkiem satysfakcjonujący wynik. W trasie potrafiła mi zejść do 4,8l / 100km i to jest najlepsze osiągnięcie jakie udało mi się z niej wydobyć. Była to trasa długa bo około 500km (nigdy więcej takim silnikiem 1.0) i przy prędkości 90-100km/h. Zimą na krótkich trasach trzeba się liczyć że podchodzi pod 7l/100 , przy większych prędkościach i więcej. Wszystko w tym aucie jest zależne od stylu jazdy (zresztą jak w każdym samochodzie) Jeśli ktoś będzie jeździł rozważnie to osiągnie rezultaty jakie podaje producent. Choć z perspektywy czasu już mocniejsze silniki potrafią palić około 6l / 100km więc zdecydowanie jeśli ktoś chce jeździć oszczędnie, a lubi wyjechać gdzieś dalej to polecam wybrać auto z większą mocą. Ze względu oczywiście na komfort podróży :)

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.0

autor: dideck1985@gmai, dodano: 19.07.2013 13:13

Zazwyczaj pali w granicy 6L, dokładniej mówiąc, miasto 5,8 trasa 5,5 ... przy spokojnej jeździe w trasie można spokojnie zejść poniżej 5 L, najmniej z zmierzonych jakie zanotowałem to 4,2 litra / 100 km, wyliczone poprzez tankowanie do pełna przed i po jeździe, na trasie przy prędkościach 120 / 130 km/h pali w granicy 7 - 8 litrów, więc autko typowo miejskie, przy prędkości około 120 km/h obrotomierz 4 000 obrotów, robi się już nieprzyjemnie, głośno, szumy itp, jeśli chodzi o prowadzenie, to polecam, przyjemny układ kierowniczy, awaryjność ? przez 5 lat użytkowania oprócz filtrów, olejów itp, wymieniłem, tarcze przód + klocki, z tyłu 2 razy szczęki + tłoczki, tuleje, gumy zawieszenia przód, z tyłu odboje + osłony amortyzatora, wszystkie naprawy robione na bieżąco, koszty bardzo niskie, gumy 20 - 30 zł, odboje, osłony 19 zł itp, poważniejszych napraw, nie związanych z eksploatacją auta nie było, 2 razy zapaliła mi się kontrolka oleju na chwilę, ale zanim pojechałem na serwis już nie świeciła, oraz zimą często świeci mi się kontrolka płynu chłodniczego, choć wszystkie oleje, i płyny wymieniane zgodnie z książką serwisową, rozrząd na łańcuchu, 135 000 km i jest sprawny, ogólne wrażenia z samochodu ok, ale bardzo doskwiera brak uchwytu na napoje :)

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.2 i

autor: piotrekh@interk, dodano: 09.12.2007 14:49

Polo fox 1.4d, 5 biegów, 93r, przebieg ok.200tyś.km (a może 300tyś, kto to wie?...). Na trasie (ze zwalnianiem na zabudowanym i zatrzymywaniem), przy oszczędnej jeździe (do 80km/h) - jakieś 4l/100km. Po Krakowie nerwowo i w korkach gorzej - do mniej więcej 7l/100km, w małych korkach i delikatnie z gazem - bliżej 6l/100km. Zużycie oleju raczej małe - 1-1,5l/7000km i zmiana (Lotos 10W/40). Dynamika trochę słaba, zwłaszcza przy oszczędnej jeździe, ale można też dotrzymać kroku szybszym autom,tyle że wtedy spalanie pod 7l/100km. Awaryjność na razie żadna, części i serwis na szczęście tanie (oczywiście zamienniki i poleceni mechanicy + siły własne). Korozyjność niewielka,i do zwalczenia. Komfort jazdy (po krakowskich dziurach i koleinach), niestety mały, poza tym silnik głośny na wyższych obrotach.Rozruch na mrozie OK ,ale dość silne wibracje. Praca sprzęgła i skrzyni na 3+.Polecam cierpliwym i wyrozumiałym amatorom marki "z lekką nogą".

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.4 D

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Polo III Kombi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Polo III Kombi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Polo III

VW polo to jeden z mniejszych samochodów koncernu, mniejszy od niego jest tylko model Lupo. Samochód występuje w wersji classic oraz standard. Pierwsza wersja to sedan z wyraźnie zaznaczoną klapą bagażnika, pozostałe to wersja trzy i pięciodrzwiowa.

Zobacz dane techniczne Volkswagen Polo III Kombi
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Polo, oglądali także