Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Polo III Kombi

Trzecia generacja Polo debiutowała w 1994 roku. Stylistycznie i technologicznie model został całkowicie odmieniony. Opływowy, zgrabny samochód zbudowano na płycie podłogowej Seata Ibiza. W 1995 roku Polo III zajął drugie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku, zdobył również szereg innych nagród. Pod koniec 1999 roku model poddano face-liftingowi. Dwa lata później gotowy był już jego następca. W RPA Polo III sprzedawano jako Polo Playa (lata 1996-2002).

Generacje Volkswagen Polo

  • Polo III   1994 - 2001
    Volkswagen Polo III
    • Wybierz generację

    • Polo V (2009 - teraz)
    • Polo IV (1999 - 2009)
    • Polo III (1994 - 2001)
    • Polo II (1981 - 1994)
    • Polo I (1975 - 1981)

Komentarze redakcji

Powagosław: Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.
Luzacjusz: Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

Wersje nadwozia Volkswagen Polo III

Silniki Volkswagen Polo III Kombi

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Polo

Volkswagen Polo - zmiany na lepsze
 
Nasz test Volkswagen Polo 1.2 TSI BlueMotion Technology

Polo przeszło kurację odmładzającą. Z zewnątrz tylko wprawne oko dostrzeże zmiany. Dużo więcej dzieje się pod karoserią, gdzie pojawiły się nowe silniki oraz duża porcja zaawansowanej elektroniki.

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Hot or Not? - Volkswagen Polo GTI
 
Nasz test Volkswagen Polo GTI, 1.4 TSI, 180 KM

Większości skrót "GTI" kojarzy tylko z Golfem, co wydaje się zrozumiałe biorąc pod uwagę kultowy status należny temu modelowi. Tymczasem okazuje się, że niewiele krócej trwa historia sportowych wersji Polo. Pierwsza powstała ponad 25 lat temu.

Mniej awaryjny od Golfa - Volkswagen Polo (1994-2001)

Używane egzemplarze nie kosztują wiele i są tanie w utrzymaniu. Cztery wersje nadwoziowe oraz różnorodność wersji silnikowych ułatwia znalezienie optymalnego egzemplarza. Niezbyt skomplikowane Polo zaskakuje również wysoką trwałością.

Widmo oszczędzania - Volkswagen Polo Bluemotion
 
Nasz test

Lejąc paliwo do baku w cenie za litr, która dawno przegoniła już kwotę jaką należy wydać za kilogram cukru, już nie modą lecz koniecznością stają się wszelkie działania mające ograniczyć apetyty naszych aut.

Przeczytaj pozostałe 5 artykułów o Volkswagen Polo

Volkswagen Polo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PoloautoWcentrum - społeczność Volkswagen Polo

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Polo

Volkswagen Polo 6R Black Hawk 93,60

Volkswagen Polo G40 84,22

Volkswagen Polo VW 1.2l TSI 105KM!!! 83,01

Volkswagen Polo Gucio 87,43

Volkswagen Polo 1.4 TDi 73,93

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Polo

Smolen 88,18

majcher836 92,72

Barteo 85,86

tequilawrc 51,19

wolfv2 67,66

Reginald911 65,54

Thorne 91,30

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Polo

Diagnostyka i drobne modyfikacje
Diagnostyka i drobne modyfikacje Korzystając z wolnej chwili oraz nowego wyposażenia, które chciałem przetestować...
7 miesięcy razem, tyle wspomnień
7 miesięcy razem, tyle wspomnień Długo mnie tutaj nie było :) Od ostatniego czasu trochę się zmieniło.. Polo zysk...
To już prawie rok razem z moją polóweczką.
To już prawie rok razem z moją polóweczką. Pod koniec stycznia mija rok jak trzymamy się razem. ;p Za nami 7800km. - Jedn...
Osiągi
Osiągi Jako, że musiałem jechać dzisiaj do Gdańska to pomyślałem, że przejadę się obwod...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Polo

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Polo
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Polo
 

Volkswagen Polo najczęściej porównywane z:

Mini Paceman
2.0 D (112 KM)
Ford Fiesta
1.5 Duratorq TDCi (75 KM)
Opel Corsa
1.4 Turbo (120 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 500 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 51 690 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 6 790 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Polo

Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
50 130 PLN
Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
49 080 PLN
Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
49 080 PLN
Volkswagen Polo
1.2 benzyna 105 KM
5 km, 2013
57 390 PLN

Ocena auta Volkswagen Polo III Kombi

Wybrane opinie

Volkswagen Polo Kombi 1.4 i (60 KM)

coraz gorzej, duże pieniądze trzeba mieć na takie auto, zaczynam podejrzewać, że ci wszyscy ludzie, którzy piszą o takim g... dobrze, to chyba, Polo jest ich drugim autem po Daci, lub Ładzie (przepraszam użytkowników wcześniej wymienionych marek - to są pogłoski, że te auta awaryjne, chociaź... ale...), i nie widzą albo nie chcą zauważyć, jak to na prawdę jeździ, (do głosu ,że auto jest bez awaryjne, nie powinni dochodzić Ci którzy Polówką przejechali, 12tyś. na przełomie 2 albo 3 lat. Wydaje mi się, że ja przejeżdzając, przez dokładnie 6 misięcy i 17 dni , po przejechaniu 24 564 kilometrów, mogę coś powiedzieć. Szybka i intensywna eksploatacja, i wychodzi szydło z worka. he,he,he;)))))

dodał: Tomek Tomboss@poczta.onet.pl
Volkswagen Polo Kombi 1.6 i (75 KM)

Auto posiada seryjne pełne wyposazenie + skóra. Wystarczy przestrzegać okresów wymiany świec, oleju, filtrów i pasków itp, a z pewnościa nie zawiedzie. Pierwsze drobne usterki usunięto po 100 tys. km np. szczotki rozrusznika, końcówkę wahacza. Były to jednak sprawy wynikające ze zużycia, a nie nagłej awarii. Wszystko zależy jednak od sposobu uzytkowania pojazdu i samego kierowcy.

dodał: mario
Volkswagen Polo Kombi 1.4 i (60 KM)

Nie myślcie że jak kupujecie niemiecki samochód to nie ma on prawa się zepsuć.Każdy samochód się psuje.A moje polo ,cuś jak na 120 tys trzyma się nieźle.Kilka zepsutych drobiazgów czasem denerwuje ale to dobry samochód.Wykończenie jest naprawdę super, i wszystko dokładnie przemyślane.Karoseria jest bardzo dobrze spasowana.

dodał: mamin
Volkswagen Polo Kombi 1.4 i (60 KM)

samochod zyskuje bardzo na stylistyce wnetrza, pozatym zegary okragle i podswietlenie niebiesko-czerowne calego kokpitu robi wrazenie(szczegolnie na kobietach:P). panowie od designu...poprawcie troche przestrzen wewnetrzna i zrobcie go troszeczke z twardszym zawieszeniem a samochodzik bedzie cacy.

dodał: ethan@poczta.neostrada.pl
Volkswagen Polo Kombi 1.4 i (60 KM)

Autko udane - mam pytanie. Kiedy zmieniać olej w skrzyni biegów - poprzedni właściciel twierdził, ze w tym automacie skrzynia biegów jest bezobsługowa. Kiedy zmienić pasek rozrządu - przejechane 57 tyś. km. jestem bardzo zadowolony z zakupu. Jur.

dodał: / jur / moana3@op.pl

Galerie Volkswagen Polo

Volkswagen Polo 2005 Volkswagen Polo III Hatchback - galeria społeczności Volkswagen Polo 1.4 (75 KM) Trendline - galeria redakcyjna Volkswagen Polo V Facelifting (2014) Volkswagen Polo V GTI Facelifting (2015) Volkswagen CrossPolo Facelifting (2014) Volkswagen Polo V Hatchback 3d Volkswagen Polo R WRC Street Volkswagen Cross Polo Volkswagen Polo 1.9 TDI (130 KM) Sportline - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Polo

  • 1.
  • 5,00 Volkswagen Polo III 1.4 i (60KM) 1996r.
    dodał: Paweł, 11.02.2010

    Instalację użytkuję od ok. 5 lat. Samochód wcześniej miał założoną instalację tzw. pierwszej generacji notabene holenderską ale polski gaz szybko nią wykończył(zresztą butla już miała blisko 10 lat i wymieniłem całą instalację) Obecnie prawdopodobny łączny przebieg na gazie to 260 tyś km. Czy warto gazować... cóż samochód zwrócił się mi i też na pewno poprzedniemu właścicielowi. Nie widać znacznego ubytku mocy, wymiana oleju co 10 tyś w tym ok 0.5 l dolewki. Świece co ok 30-40 tyś km. Filtry gazu co ok. 30-40 tyś (jak już dostaje czkawki albo sam przerzuca na benzynę)Przewody co ok. 80 tś.Instalacja regulowana jeden raz od założenia.Jedną z wad którą muszę wymienić to jest długie rozgrzewanie silnika w spore mrozy zimą a co za tym idzie długi czas przejazdu na benzynie.Ok 3 km przy temperaturach ok 0d 5 stopni na plus do -10. Przy bardzo niskich poniżej 20 to ok.5 km. w lecie praktycznie po 200 metrach bądź wcześniej.Dlatego przy małych silnikach i tego typu instalacjach gaz przy małych przebiegach w mieści zimą to za bardzo się nie sprawdzi...:)

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Polo IV 1.2 i 12V (64KM) 2005r.
    dodał: Magda, 27.12.2010

    Bardzo polecam firmę Auto Mix ze Skrzyszowa k.Wodzisławia.Jak odstawiłam samochód do instalacji,otrzymałam zastępczą Toyotę.Jak się umawiałam z góry zaznaczyłam że chcę to co najlepsze-tak właśnie jest,zrobiłam prawie 80 tyś km.Co 20 tyś km.jeżdzę na obsługę.Raz tylko myślałam że coś się stało z gazem,ale jednak padła jakaś cewka w aucie.Autem nie dało się wtedy jechać.W ciągu godziny byli-zholowali i na poczekaniu tę usterkę usunęli.Byłam wtedy mile kolejny raz zaskoczona.Bardzo polecam.Pełen profesjonalizm.

  • 3.
  • 5,00 Volkswagen Polo III 1.4 i 16V (100KM) 1998r.
    dodał: smarek, 16.04.2009

    Instalacja kosztowala mnie ok 2500zl, koszt niemaly, ale przy przebiegu rocznym ok 35tys km widac roznice w kosztach paliwa, poza tym prawie w ogole nie czuc spadku mocy, najwyzej podczas jazdy z wlaczona klimatyzacja gorzej przyspiesza. W zimie ZERO problemow, pali po nocy na mrozie po kilku obrotach, komputer przerzuca na gaz po osiagnieciu w silniku zaprogramowanej temperatury

  • 4.
  • 4,75 Volkswagen Polo IV 1.4 16V (75KM) 2002r.
    dodał: MAX, 22.10.2013

    Ta firma to fachowcy. Druciarzy omijajcie z daleka. Nie ma z pewnością bardzo "popularnego" problemu wśród posiadaczy aut zasilanych gazem czyli gaśnięcia silnika przy dojeździe do skrzyżowania. Strasznie upierdliwy problem, z którym nie radzi sobie większość gaziarzy, a moje autko nie ma tej dolegliwości.Polecam!

  • 5.
  • 4,25 Volkswagen Polo IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: Zygmunt, 06.01.2009

    Dobra instalacja do tego samochodu,znacznie obniża koszty eksploatacji.(Niemcy w 2008 zaczeli produkowac seryjne POLO na LPG.) Koszty instalacji wroculi po 14 miesiecy. Oczczedzam okolo 2000-2500 PLN co roku. Nie mialem zadnych problemow przez 88 000 km. Na autostradach zawsze jezdzię na benzynę.

  • 6.
  • 4,00 Volkswagen Polo V 1.2 i (60KM) 2014r.
    dodał: Pośrednictwo Finansowe „KREDYTY-Chwilówki” Sp. z o.o., 03.04.2014

    System BRC SEQUENT 24 (który jest rekomendowany przez Volkwagen Group Polska)w naszych autach instalowała nam firma Auto Gaz Aries. Pracownicy tej firmy to profesjonaliści  serdecznie polecamy. Zainteresowanych zapraszamy tu: http://autogazaries.pl/

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

445 komentarzy

333 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~MICHAŁ~MICHAŁ

Witam pomownie dzisiaj z kolegą osłuchaliśmy silnik na zimnym wiadomo co dwie głowy to nie jedna przy dodawaniu gazu a najbardziej przy ruszaniu czyli pod obciązeniem słychac to charczenie dzwięk ten wydobywał się z okolicy klawiatury zaworowej wmiare rozgrzewania się silnika lub przejechaniu 500 lub 600 metrów dzwieku nie słychac.Co ten mechanik tam porobił choc przyznam ze raz czy dwa słyszałem ten dzwięk przez chwile jeszcze zanim wypaliło mi uszczelkę pod głowicą prosze o rade. Dobze ze mało jerzdzę nie chcę narobic wiekszych kosztów

~MICHAŁ~MICHAŁ

wita mam polo classic 1.4 8v 97r wypaliła mi sie uszczelka pod głowicą oddałem do mechanika samochód gdy go odbieralem silnik pracował jak w zegarku nastepnego dnia gdy go odpalilem silnik zaczeło cs w nim charczec albo klekotac przy dodawaniu gazu nie moge okreslic dokladnie co to za dzwiek zaczołem ruszac a to charczenie było głosniejsze pod obciążeniem, przejade około 700metrów ten dzwiek staje sie mniej słyszalny a zanika powyżej 2000tyś obrotów jak go zostawie na godzine lub dwie dzwiek powraca dodam ze głowica była planawana uszczelka grubsza uszczelniacze zaworowe wymienione i 4 zawory wydechowe moje polo jest na hydro popychaczech czy to one zaczynaja szwankowac czy cos innego powiem jeszcze ze wymieniłem olej na 10w40 castrol ale przejechalem pare kilometrów na oleju z mołą iloscią plynu okolo 3 setek prosze o pomoc POZDRO

~Ja~Ja

Kupiłem po raz pierwszy diesla 1,6 TDI i na pewno ostatni. Zużycie paliwa, to jakaś porażka. Zanim się rozgrzeje komputer pokazuje średnio 8,5 / 9 l. Ceny części, to kolejny horror. Zawór EGR z chłodnicą (tylko tak występuje) 1500 zł + wymiana 1000 zł. Nie wspomnę o innych elementach elektronicznych. Gwarancja się skończyła, a zaczęły się problemy z autem. Mówią w tv, że ten model jest najmniej awaryjny ze wszystkich, tylko w którym momencie. Nigdy więcej diesla i Volkswagena. Miałem wcześniej Astrę III i nic się nie działo. Wracam do Opla.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
55 751
Przejechany dystans
43 275 913 km
Zatankowanego paliwa
2 191 945 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 811
Wydanych pieniędzy
3 333 458 zł
Średnie wydatki na auto
1 252 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 398
Wydanych pieniędzy
3 565 184 zł
Średnie wydatki na auto
1 339 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 662)

Testy zderzeniowe Volkswagen Polo

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Polo przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Polo 1.2 Trendline, LHD
2009

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo 2002

Volkswagen Polo
2002

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Polo III Kombi

Na podstawie 69 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: n_lodz, dodano: 23.06.2013 18:39

Autko mam od 3 lat i poleciłbym je każdemu mlodemu kierwocy. W najwiekszych korkach w lato pali 6-6,5 litra. Mam do domu 20 km przez centrum miasta bo mieszkam poza i stoje w 3 gigantycznych korkach jak dla mnie to bardzo male spalanie. Dzisiaj w trasie Łódź - Łowicz z włączoną kliamtywacją przy predkościach 80- 100 spalanie 3.8 litra. Z powrotem jak wracalem jechalem 100-120 spalananie 4.5 litra. Trasa Łódź - Gdańsk 4.5 predkosci 120-150. Jezeli ktos non stop by cisnol to mysle ze 7litrów nie da sie przekroczyc oczywiscie musialo by byc but but but. Aktualnie zastanawiam sie nad zmiana auto z racji małej korozji w kilku miejscach i jeszcze powiem ze w tym spalaniu nie ma kompetnie nic. Polecam i polecać będe.

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.4 TDI

autor: seba_vw_polo1_4, dodano: 07.02.2009 22:00

Ja tam ze spalania jestem zadowolony, normalnie w mieszanym (okolo 30km trasa i 10 miasto) tankujac do pelna to na zbiorniku przejade okolo 700-750 km czyli spalanie w okolicach 5,5-6l/100km. wiec chyba fajnie. co zauwazylem to: duze spalanie mialem na poczatku, palil po 9-10l/100, wymienilem filtr powietrza i odpiolem akumulator przed wymiana, podczas wymiany filtra aku byl odlazony i po wymianie podlaczylem akumulator, odpalilem, pochodzil soie okolo 5-6 minut, zgasilem i od tamtej pory pali mi 5-6l. a juz bylem zdesperowany i chcialem gaz zakladac, ale teraz to sie nie oplaca nawet. jak komus duzo pali to wymienic filerek pow. i zrobic autoadaptacje. po podpieciu akumulatora autko musi chodzic na biegu jalowym bez dotykania pedalu gazu, jak zgasnie to dobrze, odpalic bez gazu poraz kolejny. pozdrawiam i zycze spokojnego uzykowania poloweczki

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.4 i

autor: DeD, dodano: 07.01.2011 07:51

Autko fajnie jeździ i mało pali tylko problemy są z blachą za cienka ;) ale za to auto jest lekkie i można na długiej trasie zejść nawet do 3,8 l/100 a kto ma troszkę manualne umiejętności, spawarkę (ja se naprawiłem spawarką elektryczną co większość ludzi powie że jest to niemożliwe) i czas to nie ma problemu gnije najwięcej pod siedzeniami wiec jest spoko dostęp, poza tym łatwe w obsłudze i się ogóle nie psuje ;) poza łożyskami i stabilizatorem przedniej osi a tak poza tym super autko mam rok i zrobiłem nim juz 40 000 km i jestem bardzo zadowolony poza wymianą oleju filtrów i pierdół typu wężyki z wtrysków to wszytko ok

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.4 D

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Polo III Kombi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Polo III Kombi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Polo III

VW polo to jeden z mniejszych samochodów koncernu, mniejszy od niego jest tylko model Lupo. Samochód występuje w wersji classic oraz standard. Pierwsza wersja to sedan z wyraźnie zaznaczoną klapą bagażnika, pozostałe to wersja trzy i pięciodrzwiowa.

Zobacz dane techniczne Volkswagen Polo III Kombi
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Polo, oglądali także