Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo IV

Lata produkcji: 1999 – 2009
Segment: Auta małe
Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 2001-2009. Pod względem stylistycznym auto stało się podobne do mniejszego modelu Lupo. Powstało na platformie podłogowej Volkswagen Group A04 (PQ24), tak jak m.in. Seat Ibiza trzeciej generacji oraz Skoda Fabia pierwszej i drugiej generacji. Samochód oferowany był w wariantach 3- oraz 5-drzwiowego hatchbacka oraz 4-drzwiowego sedana (Polo Classic). Na 30. urodziny modelu, w roku 2005, został on poddany faceliftingowi, za sprawą którego auto przeprojektowano w stylu większych modeli Volkswagena (np. Passata). W ofercie dostępna była także, w Polsce niedostępna, uterenowiona odmiana modelu Cross Polo.
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz

Volkswagen Polo IV – wybierz wersjÄ™

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Karoseria - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~MAJSTER
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 TDI 75KM 55kW
Auto kupiłem ze sporym przebiegiem i falującymi obrotami, mechanicy zastanawiali się nad przyczyną, przejechałem na nich ponad 100 tys, aż w końcu kupiłem 3 sprawdzone pompowtryski i problem falujących obrotów znikł, wcześniej kupiłem nowy napęd pompy oleju, bo stary grzechotał. Po wymianie pompowtrysków spalanie drastycznie spadło, z naciskiem na drastycznie. Uszkodzone pompowtryski leją i auto więcej spala ale ma lepszego kopa. Osiągi spadły minimalnie. W międzyczasie wymieniłem maglownicę, bo stara zaczęła przeciekać z powodu źle założonej gumowej osłony, była luźna i dostawała się woda. Auto praktycznie nie zużywa oleju silnikowego, używam 5w30 GM. W tej chwili szukam identycznego auta ale z mniejszym przebiegiem, czasem w ogłoszeniu trafi się jakiś ewenement. Wadą są korodujące progi i czasem trzeszczenie plastiku, mały bagażnik i problematyczne mocowania lamp z tyłu, moje wyrobiły się i wstawiłem śruby. Marzy mi się wersja Cross/Fun z identycznym silnikiem, ale nie warto dopłacać ponad 100% wartości auta za dodatkowe plastiki, felgi, relingi.
4,4
~Aga
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 70KM 51kW
Auto bezawaryjne, zupełnie bezproblemowe. Jak czytam opinie innych użytkowników, mam wrażenie, że trafił mi się jakiś "dobry" model. Korzystam z auta ponad 4 lata. Przez ten czas żadnej usterki, tylko naprawy wynikające ze zwykłej eksploatacji (auto aktualnie 13 letnie). Części tanie, bezproblemowy dostęp do zamienników. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że auto nie jest szczególnie oszczędne, jeśli chodzi o zużycie paliwa. Sporo ponad założenia producenta, ale wciąż akceptowalnie. Podobnie do innych aut w tej samej klasie. Drugi mankament wynika z konstrukcji pojazdu. Auto jest wąskie, dzięki czemu idealnie sprawuje się w mieście. Bez problemu się nim parkuje. To co jest zaletą w mieście, w trasie już nią nie jest. Auto jest wąskie i wysokie - mało aerodynamiczne. Komfortowo do 140 km/h, powyżej, głośno i mniej stabilnie.
2,7
~Amadeusz
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Nie wiem, czy po prostu źle trafiłem, ale generalnie to lipa. Wykończenie wnętrza po 17-tu latach przypomina bardziej auta z grupy Daewoo niż VW - trzeszczące absolutnie wszystkie plastiki, części używane typu uchwyty drzwiowe, klapy schowków, przyciski na desce albo się wyrabiają, albo puszczają na zawiasach, albo zwyczajnie ledwo się trzymają, ale OK, to jest używane auto. Jeśli chodzi o komfort użytkowania, to pomijając silnik, do miasta w miarę OK - widoczność dobra, "skrętny" i mały. Największą bolączką tego auta jest niestety silnik, w którym hula szatan i atakuje ważne podzespoły. Trzeba uważać na wyciągnięte łańcuchy rozrządu (z początku produkcji wada fabryczna - lepiej wymienić kompletny napęd rozrządu tj łańcuch ślizgi koła zębate), a także na wytarte pierścienie tłokowe. Mi się niestety trafił egzemplarz spożywający olej w ilości 1l/1000km, ale że to bieda wersja, jeżdżę nim głównie po mieście i kupiłem go tanio, to go mam zamiar dotyrać, a nie wcisnąć komuś gruza na motodoktorze. Pomijając te usterki, to i tak plusy ciężko znaleźć - mułowaty i dużo pali. Powyżej 100 km/h zaczyna odczuwalnie trząść. Nie polecam.
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Polo IV
6,2 – 10,5
l/100 km
4,8 – 7,3
l/100 km
6,5 – 7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Posiadam Polo IV po lifcie z 2006 roku. Silnik 1.2 54KM w gazie. Instalacja założona prawie od nowości. Jestem trzecim właścicielem, Polo obecnie ma 15 lat i ponad 350 tyś. Auto jak dla studenta jest w sam raz. Bardzo tanie w utrzymaniu. Po roku jazdy zmuszony byłem wymienić jedną cewkę oraz przy okazji świece. Koszt produktów około 250 zł. Auto pali tak jak w opinii. Mam ciężką nogę więc spalanie wychodzi około 8 litrów w trasie. Auto z tym silnikiem NIE JEST dynamiczne. To muł który dowozi was z punktu a do punktu b, raczej na pewno nie do G :p Wykończenie wnętrza jest w miarę, plastiki nie brzęczą, ale wadą jest wbijający się w kolano plastik od strony hamulca ręcznego (w długiej bardzo trasie). Ogólnie polecam. Bardzo tanie w utrzymaniu i dość niezawodne, chyba że widać duże oznaki rdzy (jak każde VW).
5,2
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 TDI 75KM 55kW
Silnik mimo charekterystycznego klekotu 3 cylindrów (nie każdemu przypadnie do gustu :)) odwdzięcza się niskim spalaniem i stosunkowo wysoką tolerancją na nogę kierowcy. Moja standardowa trasa to głównie miasto i weekendowo 150 kilometrów drogą szybkiego ruchu (standardowe prędkości 120-130km/h), latem liczę się ze spalaniem ok 5,5l, zimą 6l. Rekordowo na trasie 300km przy prędkości średniej 80km/h (w terenie górzystym) Polówka spaliła mi 4.1l na setkę. Przy na prawdę ciężkiej nodze, i pałowaniu od świateł do świateł ciężko wyjść ponad 7l. Podsumowując auto oszczędne i solidne mimo upływu lat, ostatni Eurotrip (do chorwacji i z powrotem) 5000km zrobiony bez cienia wątpliwości że samochodzik zawiedzie :)
6,1
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 TDI 80KM 59kW
Sugerowałem się tymi opiniami, i komputer mi ślicznie pokazuje jazdę w trasie przy prędkości np 110-120 4,5 L. Ale po czasie zorientowałem się że komputer przekłamuje w moim przypadku o około 1 L !! Nie wiem o co chodzi, sprawdzałem już kilka razy tankując pod korek. Nie chcę wyjść inaczej. Wtryski mają dobre korekty, przebieg 240tys. Teraz bym wolał Octavię 1,9 tdi i bym miał takie samo spalanie i wygodniejsze auto.

Usterki Volkswagen Polo IV

Liczba wpisów: 37
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Wspomaganie kierownicy
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • ukÅ‚ad kierowniczy
  • 215 tys. km
Witam. Od jakiegoś półtorej miesiąca mam problem ze wspomaganiem kierownicy. Gdy jest zimno na dworze włącza mi się kontrolka wspomagania i w tym czasie wspomaganie przestaje działać. Czasem się zapala i gaśnie i potrafi tak migać nawet jak nie ruszam kierownicą a czasem włącza się dopiero po kręceniu kierownicą. Kontrolka potrafi się też włączyć na stałe i aby ją wyłączyć i aby wspomaganie działało muszę ponownie uruchomić samochód. Gdy wyłączę samochód i ponownie go odpalę lampka gaśnie i zapala się jak poruszam kierownicą. Opcja usterki znika jak trochę rozgrzeję samochód. Dodam że niedawno bo w tym roku wymieniłem akumulator na nowy ale usterka była już przed wymianą. Wie może ktoś o co kaman ?
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 11
5,0
Volkswagen Polo IV
Fun 1.2 i 12V 64KM 47kW
homologacja: "GREG-MAR" G. Gliszczyński i wspólnik, sp.j. (do 06.2013)
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Bardzo polecam firmę Auto Mix ze Skrzyszowa k.Wodzisławia.Jak odstawiłam samochód do instalacji,otrzymałam zastępczą Toyotę.Jak się umawiałam z góry zaznaczyłam że chcę to co najlepsze-tak właśnie jest,zrobiłam prawie 80 tyś km.Co 20 tyś km.jeżdzę na obsługę.Raz tylko myślałam że coś się stało z gazem,ale jednak padła jakaś cewka w aucie.Autem nie dało się wtedy jechać.W...
4,0
Volkswagen Polo IV
Sedan 1.4 i 80KM 59kW
homologacja: EKSA Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 150
przebieg: 168 tys. km
użytkowana przez: 1000 tys. km
5 razy na gwarancji próbowałem aby wyregulowali gaz, auto gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, dławi się i nie ciągnie. Świece i przewody nowe, przepustnica wyczyszczona, filtr paliwa nowy. Na paliwie nie ma żadnych problemów jazdy, a oni twierdza że to instalacja paliwowa i elektryczna. Żenada, To było 6 auto robione u nich i OSTATNIE. ODRADZAM WSZYSTKIM. Założyć i...
5,0
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 180 tys. km
użytkowana przez: 18 tys. km
Świetna instalacja BRC SEQUENT 32. Nie czuję zupełnie żadnej różnicy w jeździe na gazie i na benzynie. Różnicę czuć jedynie na stacji benzynowej. Po roku użytkowania i już w sumie 20tys. km nie było żadnych problemów. Jedyny minus(chyba każdej tego typu instalacji) to fakt, że zimą silnik zużywa sporo benzyny na rozgrzanie co zwiększa koszty eksploatacji.
Volkswagen Polo IV