Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo IV Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 2005-2009

Lata produkcji: 2005 – 2009
Segment: Auta małe
Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 2001-2009. Pod względem stylistycznym auto stało się podobne do mniejszego modelu Lupo. Powstało na platformie podłogowej Volkswagen Group A04 (PQ24), tak jak m.in. Seat Ibiza trzeciej generacji oraz Skoda Fabia pierwszej i drugiej generacji. Samochód oferowany był w wariantach 3- oraz 5-drzwiowego hatchbacka oraz 4-drzwiowego sedana (Polo Classic). Na 30. urodziny modelu, w roku 2005, został on poddany faceliftingowi, za sprawą którego auto przeprojektowano w stylu większych modeli Volkswagena (np. Passata). W ofercie dostępna była także, w Polsce niedostępna, uterenowiona odmiana modelu Cross Polo.
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1198 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 108 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(65%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Silnik - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~VW polo 9n2 1,2 6V
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Samochód oceniam pozytywnie, jest to takie miejskie wozidełko od którego można oczekiwać bezawaryjności i niskich kosztów utrzymania. Zdecydowanie polecam osobom które nie mają grubego portfela. Przed zakupem biłem się z myślami między fabią, swiftem a polówką. Wybrałem zdecydowanie najlepiej, Oczywiście mogłem kupić droższy, ale kasa była potrzebna na co innego i jestem zdumiony jak niewiele było napraw. Zdecydowanie polecam jako pierwszy samochód, bardziej wytrawnym/bogatszym użytkownikom ten samochód nie przypadnie do gustu, oni będą cenili nie bezawaryjność lecz komfort, ciszę i estetykę... z resztą, moim następnym samochodem pewnie będzie Volvo V50 :)
2,5
~ridzix
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Kupiłem dla żony i parę razy tym jeździłem, i jak dla mnie to porażka, jak wsiadam do mojego 4-letniego mondeo to czuje różnice o lata świetlne, mogę porównać to do kosiarki(polo)vs.samochodu(mondeo). wiem że to nie ta klasa ale niestety cena podobna :) CO mnie od razu odrzuciło to: 1 silnik, głośno, słabo, brak mocy, przyśpieszenia, elastyczności. 2. prowadzenie- wiatr ściąga go z drogi, puste dudnienie przy tłumieniu( w fordzie wszystko chodzi miękko), poczułem strach i obawę jadąc na mokrej nawierzchni. 3wnętrze małe-rozumie w końcu to małe auto ale te plastiki, głosno, i nie mogłem znaleźć wygodnej pozycji za kier. w dodatku nie podoba mi się niebieskie z czerwonym podświetlanie wskaźników- taki szczegół. Wiem że to ostra opinia ale prawdziwa i nigdy nie zamienił bym mojego forda na tego wv mimo iż wydałem na nie podobne kwoty. Jedyny plus to taki że jeździ nim mojażona hehe( dobrze że ma małe pojęcie o motoryzacji)
4,0
~mostu
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Pozytywne autko, choć wiadomo że to klasa niska, plastiki plastikowe, ale dobrze spasowane - ot taki samochód dla ludu. Jak coś się popsuje to warto zainwestować z dobre materiały, do tej pory wymieniałem tylko tylne gumki przedniego wahacza przy 95000 więc nie wiem co to naprawa. Klocki wymieniłem przy 64000km na oryginały i już. Oczywiście regularnie olej.

Usterki Volkswagen Polo IV

Liczba wpisów: 37
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wspomaganie kierownicy
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • układ kierowniczy
  • 215 tys. km
Witam. Od jakiegoś półtorej miesiąca mam problem ze wspomaganiem kierownicy. Gdy jest zimno na dworze włącza mi się kontrolka wspomagania i w tym czasie wspomaganie przestaje działać. Czasem się zapala i gaśnie i potrafi tak migać nawet jak nie ruszam kierownicą a czasem włącza się dopiero po kręceniu kierownicą. Kontrolka potrafi się też włączyć na stałe i aby ją wyłączyć i aby wspomaganie działało muszę ponownie uruchomić samochód. Gdy wyłączę samochód i ponownie go odpalę lampka gaśnie i zapala się jak poruszam kierownicą. Opcja usterki znika jak trochę rozgrzeję samochód. Dodam że niedawno bo w tym roku wymieniłem akumulator na nowy ale usterka była już przed wymianą. Wie może ktoś o co kaman ?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volkswagen Polo IV Hatchback