Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 i 80KM 59kW 2005-2009

Lata produkcji: 2005 – 2009
Segment: Auta małe
Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 2001-2009. Pod względem stylistycznym auto stało się podobne do mniejszego modelu Lupo. Powstało na platformie podłogowej Volkswagen Group A04 (PQ24), tak jak m.in. Seat Ibiza trzeciej generacji oraz Skoda Fabia pierwszej i drugiej generacji. Samochód oferowany był w wariantach 3- oraz 5-drzwiowego hatchbacka oraz 4-drzwiowego sedana (Polo Classic). Na 30. urodziny modelu, w roku 2005, został on poddany faceliftingowi, za sprawą którego auto przeprojektowano w stylu większych modeli Volkswagena (np. Passata). W ofercie dostępna była także, w Polsce niedostępna, uterenowiona odmiana modelu Cross Polo.
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 80 KM (59 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,2
~Dominik
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 i 80KM 59kW
Przesiadłem się na Polówkę wprost z Forda Focusa TDci który wciagnął mnie w niezły wir kosztów. Teraz jestem posiadaczem mniejszego ale wspaniałego auta którym wyruszam w każdą drogę bez obaw. Instalacja LPG w tym aucie to jak dodatek do wyposażenia który zwraca się bardzo szybko (jeśli jest porządna instalacja) i powinna być w standardowym wyposażeniu. Kupiłem to auto po małym spotkaniu z motocyklistą i przejechaniu 50 tyś km (wg. ksiązki serwisowej) dziś mam ponad 130 tyś. i jedyna awaria to cewka (koszt. 120 zł) i łożysko w tylnym kole ( to które spotkało się z motocyklem, koszt 180 zł). Poza tym normalny serwis czyli oleje, filtry i kontrole. Bałem sie na początku po przesiadce z kombika ze braknie mi miejsca ale niepotrzebnie, w brew pozorom autko bardzo pojemne a moja żona nie chce go zamienić na żadne inne mimo że marzy mi się troszkę wieksza fura z mocniejszym silnikiem (bo Polówka niestety nie należy do demonów szybkości) ale za to zadziwia ekonomiką jazdy. Podsumowując na pewno zostanę przy czymś ze stajni VW bo wczesniej miałem też Seata i zrobiłem nim 450 tyś (ale wiadomo każdy kiedyś umiera ;-) ). Pozdrawiam obecnych i przyszłych zadowolonych właścicieli VW Polo 1,4.
4,9
~Vw
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 i 80KM 59kW
Wspaniały samochód niezawodny to najważniejsze brak usterek i problemów w końcu można jechać wszędzie bez obaw. P. S Miałem Francuza szczerze odradzam zupełnie inna jakość nadaje sie tylko na pole do rozworzenia gnoju.
3,8
~Stigmen
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 i 80KM 59kW
Auto mimo liftingu z 2005 jest już dość leciwe,główna bryła,wnetrze pochodzi z 2001 roku,obecnie sa duzo lepsze auta,np nowe Polo,ale nie ma na co narzekac i mysle ze przy nowych małych KIAch i Hyunday'ach nie ma sie czego wstydzić:)
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 i 80KM 59kW 2005-2009
6,5
l/100 km
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Liczba komentarzy: 1
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 i 80KM 59kW
Sama benzyna, autko na trasie 50 km spokojnej jazdy, przy obrotach silnika 2100, 2200 i nie przekraczając 80 km/h pali około 6,3 litra - testowane w styczniu przy chłodniejszych temperaturach. W wakacje po trasie 5,47 litra benzyny na 100km spokojna jazda, 80 km/h i około 2200 obrotów. Natomiast cykl mieszany: około 100 km po trasie i 100 km po mieście łącznie zrobione jakoś 200 - 208 km przy 80 km/h po trasie a w mieście delikatna jazda, autko spaliło 11,37 litra ;) Tak że jest mega oszczędne. A na dodatek w ogóle się nie psuje! Normalne rzeczy takie jak klocki, rozrząd czy filtry trzeba zrobić, ale nic innego co nie wychodzi z normalnej eksploatacji do tej pory nie robiłem, jeżdżę autkiem 3 lata :) Na dodatek jak na tego typu autko małe, jest mega pakowny po złożeniu foteli ;)
6,8
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 i 80KM 59kW
Spalanie testowałem na dwóch różnych trasach: 1) SPALIŁ 7,6l/100km na trasie o długości 1000km z czego 940km po autostradzie z prędkością średnią 125kmh (od100 do 160kmh), a 60km po zwykłej drodze prędkość śr ok. 60kmh (łącznie średnia z całej trasy ok. 115kmh) 2) SPALIŁ 5,9l/100km na trasie o długości 30km po zwykłej drodze ze średnią prędkością 60kmh (spokojny styl jazdy) Samochód z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów
6,5
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 i 80KM 59kW
Wbrew opinim silnik 1400-80KM nie jest paliwożerny.Do pracy mam 37km w jedną stronę i, o zgrozo,27 skrzyżowań ze światłami.Spalanie oscyluje koło 6,5 litra etyliny 95(tankuję na dobrej stacji).Co do cen przeglądów(napraw brak) to mogę powiedzieć,że są bardzo wysokie-za wysokie.Nie wiem czy tak wysokie są w całym kraju ale w Warszawie są chore.

Usterki Volkswagen Polo IV

Liczba wpisów: 37
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wspomaganie kierownicy
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • układ kierowniczy
  • 215 tys. km
Witam. Od jakiegoś półtorej miesiąca mam problem ze wspomaganiem kierownicy. Gdy jest zimno na dworze włącza mi się kontrolka wspomagania i w tym czasie wspomaganie przestaje działać. Czasem się zapala i gaśnie i potrafi tak migać nawet jak nie ruszam kierownicą a czasem włącza się dopiero po kręceniu kierownicą. Kontrolka potrafi się też włączyć na stałe i aby ją wyłączyć i aby wspomaganie działało muszę ponownie uruchomić samochód. Gdy wyłączę samochód i ponownie go odpalę lampka gaśnie i zapala się jak poruszam kierownicą. Opcja usterki znika jak trochę rozgrzeję samochód. Dodam że niedawno bo w tym roku wymieniłem akumulator na nowy ale usterka była już przed wymianą. Wie może ktoś o co kaman ?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volkswagen Polo IV Hatchback