Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo IV Hatchback 1.6 i 105KM 77kW 2005-2009

Lata produkcji: 2005 – 2009
Segment: Auta małe
Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 2001-2009. Pod względem stylistycznym auto stało się podobne do mniejszego modelu Lupo. Powstało na platformie podłogowej Volkswagen Group A04 (PQ24), tak jak m.in. Seat Ibiza trzeciej generacji oraz Skoda Fabia pierwszej i drugiej generacji. Samochód oferowany był w wariantach 3- oraz 5-drzwiowego hatchbacka oraz 4-drzwiowego sedana (Polo Classic). Na 30. urodziny modelu, w roku 2005, został on poddany faceliftingowi, za sprawą którego auto przeprojektowano w stylu większych modeli Volkswagena (np. Passata). W ofercie dostępna była także, w Polsce niedostępna, uterenowiona odmiana modelu Cross Polo.
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 153 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo IV Hatchback 1.6 i 105KM 77kW 2005-2009
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.6 i 105KM 77kW
Jak dla mnie przy mocy względem masy spalanie jak najbardziej ok. Szkoda tylko, że na trasie prędkość przelotowa, która pozwala wygenerować spalanie w okolicach 6l/100 km to 110 km/h. Powyżej 120 km/h na trasie pali już w granicach 7.3 - 8 litrów, no i co warto dodać już wtedy jest głośno więc wyciszenie nie najlepsze. Wracając do spalania, najniższy odczyt jaki zanotowałem to 5.2 l / 100 km - taki wynik można uzyskać jadąc 80-90km/h, rzadko przyśpieszając. Średnia w trasie jaka mi wyszła w pełnym załadunkiem i 4 osobami w środku to 6.2 l / 100 km. Na zimnym silniku, krótkich odcinkach do 2km, w mieście łyka 10-12 litrów - co jest raczej normalne. Ja tam jestem zadowolony ze spalania.
6,0
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.6 i 105KM 77kW
Dobry silnik. I jedzie a nie jak te 1.2 czy 1.4, 1.2 benzyna to porazka. 1.6 pojemnosc i jakos sie odpycha. Bezpieczniej nawet wyprzedzic kogos. Ki pali 6 litrow gora 6.5 litra w cyklu miasto 80% trasa 20%
6,2
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.6 i 105KM 77kW
Polowka super sprawdza sie w miescie jak i poza miastem w dalszych odleglosciach. W trasie zejde do 5.2 litra na 100 kilometrow. Po miescie moim ktore jest duze uzyskuje jakies 6.2-6.5 litra max na 100 kilometrow. Auto rewelacja, solidne silniki 1600cm.

Usterki Volkswagen Polo IV

Liczba wpisów: 37
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wspomaganie kierownicy
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • układ kierowniczy
  • 215 tys. km
Witam. Od jakiegoś półtorej miesiąca mam problem ze wspomaganiem kierownicy. Gdy jest zimno na dworze włącza mi się kontrolka wspomagania i w tym czasie wspomaganie przestaje działać. Czasem się zapala i gaśnie i potrafi tak migać nawet jak nie ruszam kierownicą a czasem włącza się dopiero po kręceniu kierownicą. Kontrolka potrafi się też włączyć na stałe i aby ją wyłączyć i aby wspomaganie działało muszę ponownie uruchomić samochód. Gdy wyłączę samochód i ponownie go odpalę lampka gaśnie i zapala się jak poruszam kierownicą. Opcja usterki znika jak trochę rozgrzeję samochód. Dodam że niedawno bo w tym roku wymieniłem akumulator na nowy ale usterka była już przed wymianą. Wie może ktoś o co kaman ?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volkswagen Polo IV Hatchback