Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 TDI

Czwarta generacja modelu trafiła do sprzedaży w 2001 roku. Płytę podłogową samochód dzielił z Seatem Ibiza i Skodą Fabią, zaś wygląd nadwozia nawiązywał Lupo, najmniejszego auta w ofercie Volkswagena. W 2005 roku, na trzydzieste urodziny, Polo poddano face-liftingowi, dzięki któremu model stylistycznie nawiązywał do wyższych modeli VW (np. Passata). Powstały również niedostępne w Polsce wersje Polo IV: sedan oraz uterenowiony Cross Polo. W 2009 roku samochód ustąpił miejsca modelowi piątej generacji.

Generacje Volkswagen Polo

  • Polo IV   1999 - 2009
    Volkswagen Polo IV
    • Wybierz generację

    • Polo V (2009 - teraz)
    • Polo IV (1999 - 2009)
    • Polo III (1994 - 2001)
    • Polo II (1981 - 1994)
    • Polo I (1975 - 1981)

Komentarze redakcji

Powagosław: Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.
Luzacjusz: Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

Wersje nadwozia Volkswagen Polo IV

Silniki Volkswagen Polo IV Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Polo

Czy warto kupić: używany Volkswagen Polo (od 2001 do 2009)

Funkcjonalny, pewnie jeżdżący, solidnie wykończony i nieprzesadnie drogi w naprawach. Niemiecki przedstawiciel segmentu B ma wiele do zaoferowania. Jego wartość topnieje wolno, więc zainteresowani muszą przygotować sporą ilość gotówki. Czy warto kupić używanego Volkswagena Polo IV?

Volkswagen Polo - zmiany na lepsze
 
Nasz test Volkswagen Polo 1.2 TSI BlueMotion Technology

Polo przeszło kurację odmładzającą. Z zewnątrz tylko wprawne oko dostrzeże zmiany. Dużo więcej dzieje się pod karoserią, gdzie pojawiły się nowe silniki oraz duża porcja zaawansowanej elektroniki.

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Hot or Not? - Volkswagen Polo GTI
 
Nasz test Volkswagen Polo GTI, 1.4 TSI, 180 KM

Większości skrót "GTI" kojarzy tylko z Golfem, co wydaje się zrozumiałe biorąc pod uwagę kultowy status należny temu modelowi. Tymczasem okazuje się, że niewiele krócej trwa historia sportowych wersji Polo. Pierwsza powstała ponad 25 lat temu.

Mniej awaryjny od Golfa - Volkswagen Polo (1994-2001)

Używane egzemplarze nie kosztują wiele i są tanie w utrzymaniu. Cztery wersje nadwoziowe oraz różnorodność wersji silnikowych ułatwia znalezienie optymalnego egzemplarza. Niezbyt skomplikowane Polo zaskakuje również wysoką trwałością.

Przeczytaj pozostałe 6 artykułów o Volkswagen Polo

Volkswagen Polo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PoloautoWcentrum - społeczność Volkswagen Polo

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Polo

Volkswagen Polo Highline + DSG 7 79,59

Volkswagen Polo 80,33

Volkswagen Polo Poluś 75,53

Volkswagen Polo 81,53

Volkswagen Polo 74,29

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Polo

AutoMag 67,52

dymar84 58,64

tequilawrc 47,85

geretz77 46,46

mkzibi 52,04

bandit_bb 90,38

blondyn83_ 81,16

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Polo

Już 4 lata ze sobą :)
Już 4 lata ze sobą :) Hej Dziś mija 4 lata od kupna Poli (59 tys. km) Dalej w pełni czerpię jazdę mo...
Pierwszy przegląd w ASO VW
Pierwszy przegląd w ASO VW Dzisiejszego dnia punktualnie o 10:00 stawiłem się do ASO VW Szewczyk w warszawi...
Zapaliła sie kontrolka silnika
Zapaliła sie kontrolka silnika Witam W piątek wracając z pracy podczas jazdy zapaliła się kontrolka silnika.Za...
Gruntowne czyszczenie, korekta lakieru oraz woskowanie Poli
Gruntowne czyszczenie, korekta lakieru oraz woskowanie Poli Hej Już od jakiegoś czasu przygotowywałem się do gruntownego mycia mojej Polów...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Polo

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Polo
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Polo
 

Volkswagen Polo najczęściej porównywane z:

Opel Corsa
1.0 Ecotec (90 KM)
Opel Corsa
1.0 Ecotec (90 KM)
Renault Clio
TCe (90 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Polo

Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
50 130 PLN
Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
49 080 PLN
Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
49 080 PLN
Volkswagen Polo
1.2 benzyna 105 KM
5 km, 2013
57 390 PLN

Ocena auta Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 7 opinii
  • 4,04
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Polo

Volkswagen Polo V Hatchback 3d Volkswagen Polo V Volkswagen Polo V Hatchback 5d - galeria społeczności Volkswagen Polo Sedan Volkswagen Polo V GTI 1.4 TSI 180KM - galeria redakcyjna Volkswagen Polo GTI 2010 Volkswagen Cross Polo Volkswagen Polo 2002 Volkswagen Polo 1.9 TDI (130 KM) Sportline - galeria redakcyjna Volkswagen Polo 2007
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Polo

  • 1.
  • 5,00 Volkswagen Polo III 1.4 i (60KM) 1996r.
    dodał: Paweł, 11.02.2010

    Instalację użytkuję od ok. 5 lat. Samochód wcześniej miał założoną instalację tzw. pierwszej generacji notabene holenderską ale polski gaz szybko nią wykończył(zresztą butla już miała blisko 10 lat i wymieniłem całą instalację) Obecnie prawdopodobny łączny przebieg na gazie to 260 tyś km. Czy warto gazować... cóż samochód zwrócił się mi i też na pewno poprzedniemu właścicielowi. Nie widać znacznego ubytku mocy, wymiana oleju co 10 tyś w tym ok 0.5 l dolewki. Świece co ok 30-40 tyś km. Filtry gazu co ok. 30-40 tyś (jak już dostaje czkawki albo sam przerzuca na benzynę)Przewody co ok. 80 tś.Instalacja regulowana jeden raz od założenia.Jedną z wad którą muszę wymienić to jest długie rozgrzewanie silnika w spore mrozy zimą a co za tym idzie długi czas przejazdu na benzynie.Ok 3 km przy temperaturach ok 0d 5 stopni na plus do -10. Przy bardzo niskich poniżej 20 to ok.5 km. w lecie praktycznie po 200 metrach bądź wcześniej.Dlatego przy małych silnikach i tego typu instalacjach gaz przy małych przebiegach w mieści zimą to za bardzo się nie sprawdzi...:)

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Polo IV 1.2 i 12V (64KM) 2005r.
    dodał: Magda, 27.12.2010

    Bardzo polecam firmę Auto Mix ze Skrzyszowa k.Wodzisławia.Jak odstawiłam samochód do instalacji,otrzymałam zastępczą Toyotę.Jak się umawiałam z góry zaznaczyłam że chcę to co najlepsze-tak właśnie jest,zrobiłam prawie 80 tyś km.Co 20 tyś km.jeżdzę na obsługę.Raz tylko myślałam że coś się stało z gazem,ale jednak padła jakaś cewka w aucie.Autem nie dało się wtedy jechać.W ciągu godziny byli-zholowali i na poczekaniu tę usterkę usunęli.Byłam wtedy mile kolejny raz zaskoczona.Bardzo polecam.Pełen profesjonalizm.

  • 3.
  • 5,00 Volkswagen Polo III 1.4 i 16V (100KM) 1998r.
    dodał: smarek, 16.04.2009

    Instalacja kosztowala mnie ok 2500zl, koszt niemaly, ale przy przebiegu rocznym ok 35tys km widac roznice w kosztach paliwa, poza tym prawie w ogole nie czuc spadku mocy, najwyzej podczas jazdy z wlaczona klimatyzacja gorzej przyspiesza. W zimie ZERO problemow, pali po nocy na mrozie po kilku obrotach, komputer przerzuca na gaz po osiagnieciu w silniku zaprogramowanej temperatury

  • 4.
  • 4,75 Volkswagen Polo IV 1.4 16V (75KM) 2002r.
    dodał: MAX, 22.10.2013

    Ta firma to fachowcy. Druciarzy omijajcie z daleka. Nie ma z pewnością bardzo "popularnego" problemu wśród posiadaczy aut zasilanych gazem czyli gaśnięcia silnika przy dojeździe do skrzyżowania. Strasznie upierdliwy problem, z którym nie radzi sobie większość gaziarzy, a moje autko nie ma tej dolegliwości.Polecam!

  • 5.
  • 4,25 Volkswagen Polo IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: Zygmunt, 06.01.2009

    Dobra instalacja do tego samochodu,znacznie obniża koszty eksploatacji.(Niemcy w 2008 zaczeli produkowac seryjne POLO na LPG.) Koszty instalacji wroculi po 14 miesiecy. Oczczedzam okolo 2000-2500 PLN co roku. Nie mialem zadnych problemow przez 88 000 km. Na autostradach zawsze jezdzię na benzynę.

  • 6.
  • 4,00 Volkswagen Polo V 1.2 i (60KM) 2014r.
    dodał: Pośrednictwo Finansowe „KREDYTY-Chwilówki” Sp. z o.o., 03.04.2014

    System BRC SEQUENT 24 (który jest rekomendowany przez Volkwagen Group Polska)w naszych autach instalowała nam firma Auto Gaz Aries. Pracownicy tej firmy to profesjonaliści  serdecznie polecamy. Zainteresowanych zapraszamy tu: http://autogazaries.pl/

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

445 komentarzy

333 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~MICHAŁ~MICHAŁ

Witam pomownie dzisiaj z kolegą osłuchaliśmy silnik na zimnym wiadomo co dwie głowy to nie jedna przy dodawaniu gazu a najbardziej przy ruszaniu czyli pod obciązeniem słychac to charczenie dzwięk ten wydobywał się z okolicy klawiatury zaworowej wmiare rozgrzewania się silnika lub przejechaniu 500 lub 600 metrów dzwieku nie słychac.Co ten mechanik tam porobił choc przyznam ze raz czy dwa słyszałem ten dzwięk przez chwile jeszcze zanim wypaliło mi uszczelkę pod głowicą prosze o rade. Dobze ze mało jerzdzę nie chcę narobic wiekszych kosztów

~MICHAŁ~MICHAŁ

wita mam polo classic 1.4 8v 97r wypaliła mi sie uszczelka pod głowicą oddałem do mechanika samochód gdy go odbieralem silnik pracował jak w zegarku nastepnego dnia gdy go odpalilem silnik zaczeło cs w nim charczec albo klekotac przy dodawaniu gazu nie moge okreslic dokladnie co to za dzwiek zaczołem ruszac a to charczenie było głosniejsze pod obciążeniem, przejade około 700metrów ten dzwiek staje sie mniej słyszalny a zanika powyżej 2000tyś obrotów jak go zostawie na godzine lub dwie dzwiek powraca dodam ze głowica była planawana uszczelka grubsza uszczelniacze zaworowe wymienione i 4 zawory wydechowe moje polo jest na hydro popychaczech czy to one zaczynaja szwankowac czy cos innego powiem jeszcze ze wymieniłem olej na 10w40 castrol ale przejechalem pare kilometrów na oleju z mołą iloscią plynu okolo 3 setek prosze o pomoc POZDRO

~Ja~Ja

Kupiłem po raz pierwszy diesla 1,6 TDI i na pewno ostatni. Zużycie paliwa, to jakaś porażka. Zanim się rozgrzeje komputer pokazuje średnio 8,5 / 9 l. Ceny części, to kolejny horror. Zawór EGR z chłodnicą (tylko tak występuje) 1500 zł + wymiana 1000 zł. Nie wspomnę o innych elementach elektronicznych. Gwarancja się skończyła, a zaczęły się problemy z autem. Mówią w tv, że ten model jest najmniej awaryjny ze wszystkich, tylko w którym momencie. Nigdy więcej diesla i Volkswagena. Miałem wcześniej Astrę III i nic się nie działo. Wracam do Opla.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
56 482
Przejechany dystans
46 680 632 km
Zatankowanego paliwa
2 215 505 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 883
Wydanych pieniędzy
3 360 651 zł
Średnie wydatki na auto
1 257 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 624
Wydanych pieniędzy
3 581 336 zł
Średnie wydatki na auto
1 339 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 674)

Testy zderzeniowe Volkswagen Polo

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Polo przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Polo 1.2 Trendline, LHD
2009

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo 2002

Volkswagen Polo
2002

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 TDI

Na podstawie 12 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: LKWSZPAKU, dodano: 29.01.2009 20:03

PO WYMIANIE SWIEC ŻAROWYCH I USZCZELKI POD GŁOWICĄ OD 5 LAT NIC SIĘ Z SILNIKIEM NIE DZIEJE.SPALANIE B.NISKIE. LEJĘ WSZYSKIE MOŻLIWE PALIWA ,I TE Z DYSTRYBUTORÓW I TE SPUSZCZANE.CO ROKU WYMIENIAM TYLKO FILTRY W PAŻDZIERNIKU. AUTO ZRYWNE. NIEDAWNO ZAKUPIŁEM PASSATA B3 KOMBI Z SILNIKIEM 1,9TD {}PRZESADA{} PRZYŚPIESZENIE W PORÓWNANIU DO TEJ STAREJ POLÓWKI TO JEST NIE DO OPISANIA.POLÓWKA WYGRYWA 3KROTNIE. A PASSAT TO ZAMÓLACZ.POLECAM POLÓWKĘ DLA 2 OSOBOWEJ RODZINKI.CZESCI TANIOCHA.NP TYLNE LAMPY KUPIŁEM ZA 15ZŁ STACYJKĘ ZA 15ZŁ,KLAMKA DRZWI 2X PLUS KLUCZYKI PODRÓBA 25ZŁ,CZESCI KALOSERI {JAKBY CO? HE} 50ZŁ SZTUKA,KOMPLETNA TAPICERKA 70ZŁ,PRZEDNIE LAMPY 15ZŁ SZTUKA......

pełny raport Volkswagen Kombi 1.3 D

autor: seba_vw_polo1_4, dodano: 07.02.2009 22:00

Ja tam ze spalania jestem zadowolony, normalnie w mieszanym (okolo 30km trasa i 10 miasto) tankujac do pelna to na zbiorniku przejade okolo 700-750 km czyli spalanie w okolicach 5,5-6l/100km. wiec chyba fajnie. co zauwazylem to: duze spalanie mialem na poczatku, palil po 9-10l/100, wymienilem filtr powietrza i odpiolem akumulator przed wymiana, podczas wymiany filtra aku byl odlazony i po wymianie podlaczylem akumulator, odpalilem, pochodzil soie okolo 5-6 minut, zgasilem i od tamtej pory pali mi 5-6l. a juz bylem zdesperowany i chcialem gaz zakladac, ale teraz to sie nie oplaca nawet. jak komus duzo pali to wymienic filerek pow. i zrobic autoadaptacje. po podpieciu akumulatora autko musi chodzic na biegu jalowym bez dotykania pedalu gazu, jak zgasnie to dobrze, odpalic bez gazu poraz kolejny. pozdrawiam i zycze spokojnego uzykowania poloweczki

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.4 i

autor: Łukasz, dodano: 12.04.2012 00:03

Aż mi się nie chcę wierzyć jakie głupoty tutaj niektórzy ludzie wypisują.. Jeżdżę tym autem pod 3 lata, zrobiłem nim około 60kkm i zejście w mieście (Kraków) do poziomu 6L to jakieś kpiny, bo nawet 7 litrów jest niemożliwe przy spokojnej jeździe.. 8 minimum!(do 3tyś czasami jak trzeba to więcej a inaczej z taką mocą się nie da komfortowo jeździć, wierzcie lub nie). Poza miastem w długiej trasie, 300-800km spalanie się poprawia, średnio około 5,5L/100km bez oszczędzania, w sumie nie da się oszczędzać, bo przy 100km/h mamy na 5 biegu około 3000 obr/min. Auto regularnie serwisowane i doinwestowane, więc nie ma tu mowy o większym spalaniu przez niedbalstwo. Co do awaryjności, nie przytrafiła mi się poważniejsza awaria, zawsze części eksploatacyjne(standardowo dla vw z jego bolączkami, np. kostka stacyjki). Ceny w aso trochę zaporowe i nie ma pełnej gamy zamienników jakby się mogło wydawać, dobrym przykładem jest tutaj np. zawór egr, nowy w aso 720zł, czy wężyk podciśnieniowy do serva hamulca 130zł i zamienników brak. Ogólnie, autem jeździ się komfortowo i przyjemnie, w sumie jest bardzo w porządku, ale jednak radzę się przyjrzeć silnikom o większej mocy, np. 1.4 16v wtedy mógłbym całkowicie z czystym sumieniem polecić.

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.0
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 TDI 80KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Polo, oglądali także