Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 TDI

Czwarta generacja modelu trafiła do sprzedaży w 2001 roku. Płytę podłogową samochód dzielił z Seatem Ibiza i Skodą Fabią, zaś wygląd nadwozia nawiązywał Lupo, najmniejszego auta w ofercie Volkswagena. W 2005 roku, na trzydzieste urodziny, Polo poddano face-liftingowi, dzięki któremu model stylistycznie nawiązywał do wyższych modeli VW (np. Passata). Powstały również niedostępne w Polsce wersje Polo IV: sedan oraz uterenowiony Cross Polo. W 2009 roku samochód ustąpił miejsca modelowi piątej generacji.

Generacje Volkswagen Polo

  • Polo IV   1999 - 2009
    Volkswagen Polo IV
    • Wybierz generację

    • Polo V (2009 - teraz)
    • Polo IV (1999 - 2009)
    • Polo III (1994 - 2001)
    • Polo II (1981 - 1994)
    • Polo I (1975 - 1981)

Komentarze redakcji

Powagosław: Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.
Luzacjusz: Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

Wersje nadwozia Volkswagen Polo IV

Silniki Volkswagen Polo IV Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Polo

Volkswagen Polo - zmiany na lepsze
 
Nasz test Volkswagen Polo 1.2 TSI BlueMotion Technology

Polo przeszło kurację odmładzającą. Z zewnątrz tylko wprawne oko dostrzeże zmiany. Dużo więcej dzieje się pod karoserią, gdzie pojawiły się nowe silniki oraz duża porcja zaawansowanej elektroniki.

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Hot or Not? - Volkswagen Polo GTI
 
Nasz test Volkswagen Polo GTI, 1.4 TSI, 180 KM

Większości skrót "GTI" kojarzy tylko z Golfem, co wydaje się zrozumiałe biorąc pod uwagę kultowy status należny temu modelowi. Tymczasem okazuje się, że niewiele krócej trwa historia sportowych wersji Polo. Pierwsza powstała ponad 25 lat temu.

Mniej awaryjny od Golfa - Volkswagen Polo (1994-2001)

Używane egzemplarze nie kosztują wiele i są tanie w utrzymaniu. Cztery wersje nadwoziowe oraz różnorodność wersji silnikowych ułatwia znalezienie optymalnego egzemplarza. Niezbyt skomplikowane Polo zaskakuje również wysoką trwałością.

Widmo oszczędzania - Volkswagen Polo Bluemotion
 
Nasz test

Lejąc paliwo do baku w cenie za litr, która dawno przegoniła już kwotę jaką należy wydać za kilogram cukru, już nie modą lecz koniecznością stają się wszelkie działania mające ograniczyć apetyty naszych aut.

Przeczytaj pozostałe 5 artykułów o Volkswagen Polo

Volkswagen Polo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PoloautoWcentrum - społeczność Volkswagen Polo

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Polo

Volkswagen Polo Gucio 87,43

Volkswagen Polo 77,00

Volkswagen Polo 1.6 TDI 75KM 82,52

Volkswagen Polo 81,46

Volkswagen Polo 80,35

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Polo

sylver31 72,38

tequilawrc 51,36

Smolen 88,18

slawekf74 82,96

michall1 49,88

tofana 49,41

blondyn83_ 80,61

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Polo

Zapaliła sie kontrolka silnika
Zapaliła sie kontrolka silnika Witam W piątek wracając z pracy podczas jazdy zapaliła się kontrolka silnika.Za...
Wymiana oleju
Wymiana oleju Hej Korzystając z wolnej i pięknej soboty wymieniłem po roku olej silnikowy wraz...
Pierwszy przegląd okresowy
Pierwszy przegląd okresowy We wtorek 15/10, odwiedziłem pobliskie ASO w celu wykonania pierwszego przeglądu...
7 miesięcy razem, tyle wspomnień
7 miesięcy razem, tyle wspomnień Długo mnie tutaj nie było :) Od ostatniego czasu trochę się zmieniło.. Polo zysk...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Polo

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Polo
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Polo
 

Volkswagen Polo najczęściej porównywane z:

Audi A1
2.0 TDI (143 KM)
Lancia Y
1.3 Multijet 16v (95 KM)
BMW Seria i3
Elektryczny +R2/647 (170 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 500 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 51 690 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 6 790 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Polo

Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
50 130 PLN
Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
49 080 PLN
Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
49 080 PLN
Volkswagen Polo
1.2 benzyna 105 KM
5 km, 2013
57 390 PLN

Ocena auta Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 7 opinii
  • 4,04
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Polo

Volkswagen Polo 2007 Volkswagen Polo V BlueMotion Facelifting (2014) Volkswagen Polo V Hatchback 5d - galeria społeczności Volkswagen Polo 2009 Volkswagen Crosspolo Volkswagen CrossPolo Facelifting (2014) Volkswagen Polo 1.4 (75 KM) Trendline - galeria redakcyjna Volkswagen Polo V BlueGT Facelifting (2014) Volkswagen Polo GTI Volkswagen Polo V GTI 1.4 TSI 180KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Polo

  • 1.
  • 5,00 Volkswagen Polo III 1.4 i (60KM) 1996r.
    dodał: Paweł, 11.02.2010

    Instalację użytkuję od ok. 5 lat. Samochód wcześniej miał założoną instalację tzw. pierwszej generacji notabene holenderską ale polski gaz szybko nią wykończył(zresztą butla już miała blisko 10 lat i wymieniłem całą instalację) Obecnie prawdopodobny łączny przebieg na gazie to 260 tyś km. Czy warto gazować... cóż samochód zwrócił się mi i też na pewno poprzedniemu właścicielowi. Nie widać znacznego ubytku mocy, wymiana oleju co 10 tyś w tym ok 0.5 l dolewki. Świece co ok 30-40 tyś km. Filtry gazu co ok. 30-40 tyś (jak już dostaje czkawki albo sam przerzuca na benzynę)Przewody co ok. 80 tś.Instalacja regulowana jeden raz od założenia.Jedną z wad którą muszę wymienić to jest długie rozgrzewanie silnika w spore mrozy zimą a co za tym idzie długi czas przejazdu na benzynie.Ok 3 km przy temperaturach ok 0d 5 stopni na plus do -10. Przy bardzo niskich poniżej 20 to ok.5 km. w lecie praktycznie po 200 metrach bądź wcześniej.Dlatego przy małych silnikach i tego typu instalacjach gaz przy małych przebiegach w mieści zimą to za bardzo się nie sprawdzi...:)

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Polo IV 1.2 i 12V (64KM) 2005r.
    dodał: Magda, 27.12.2010

    Bardzo polecam firmę Auto Mix ze Skrzyszowa k.Wodzisławia.Jak odstawiłam samochód do instalacji,otrzymałam zastępczą Toyotę.Jak się umawiałam z góry zaznaczyłam że chcę to co najlepsze-tak właśnie jest,zrobiłam prawie 80 tyś km.Co 20 tyś km.jeżdzę na obsługę.Raz tylko myślałam że coś się stało z gazem,ale jednak padła jakaś cewka w aucie.Autem nie dało się wtedy jechać.W ciągu godziny byli-zholowali i na poczekaniu tę usterkę usunęli.Byłam wtedy mile kolejny raz zaskoczona.Bardzo polecam.Pełen profesjonalizm.

  • 3.
  • 5,00 Volkswagen Polo III 1.4 i 16V (100KM) 1998r.
    dodał: smarek, 16.04.2009

    Instalacja kosztowala mnie ok 2500zl, koszt niemaly, ale przy przebiegu rocznym ok 35tys km widac roznice w kosztach paliwa, poza tym prawie w ogole nie czuc spadku mocy, najwyzej podczas jazdy z wlaczona klimatyzacja gorzej przyspiesza. W zimie ZERO problemow, pali po nocy na mrozie po kilku obrotach, komputer przerzuca na gaz po osiagnieciu w silniku zaprogramowanej temperatury

  • 4.
  • 4,75 Volkswagen Polo IV 1.4 16V (75KM) 2002r.
    dodał: MAX, 22.10.2013

    Ta firma to fachowcy. Druciarzy omijajcie z daleka. Nie ma z pewnością bardzo "popularnego" problemu wśród posiadaczy aut zasilanych gazem czyli gaśnięcia silnika przy dojeździe do skrzyżowania. Strasznie upierdliwy problem, z którym nie radzi sobie większość gaziarzy, a moje autko nie ma tej dolegliwości.Polecam!

  • 5.
  • 4,25 Volkswagen Polo IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: Zygmunt, 06.01.2009

    Dobra instalacja do tego samochodu,znacznie obniża koszty eksploatacji.(Niemcy w 2008 zaczeli produkowac seryjne POLO na LPG.) Koszty instalacji wroculi po 14 miesiecy. Oczczedzam okolo 2000-2500 PLN co roku. Nie mialem zadnych problemow przez 88 000 km. Na autostradach zawsze jezdzię na benzynę.

  • 6.
  • 4,00 Volkswagen Polo V 1.2 i (60KM) 2014r.
    dodał: Pośrednictwo Finansowe „KREDYTY-Chwilówki” Sp. z o.o., 03.04.2014

    System BRC SEQUENT 24 (który jest rekomendowany przez Volkwagen Group Polska)w naszych autach instalowała nam firma Auto Gaz Aries. Pracownicy tej firmy to profesjonaliści  serdecznie polecamy. Zainteresowanych zapraszamy tu: http://autogazaries.pl/

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

445 komentarzy

333 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~MICHAŁ~MICHAŁ

Witam pomownie dzisiaj z kolegą osłuchaliśmy silnik na zimnym wiadomo co dwie głowy to nie jedna przy dodawaniu gazu a najbardziej przy ruszaniu czyli pod obciązeniem słychac to charczenie dzwięk ten wydobywał się z okolicy klawiatury zaworowej wmiare rozgrzewania się silnika lub przejechaniu 500 lub 600 metrów dzwieku nie słychac.Co ten mechanik tam porobił choc przyznam ze raz czy dwa słyszałem ten dzwięk przez chwile jeszcze zanim wypaliło mi uszczelkę pod głowicą prosze o rade. Dobze ze mało jerzdzę nie chcę narobic wiekszych kosztów

~MICHAŁ~MICHAŁ

wita mam polo classic 1.4 8v 97r wypaliła mi sie uszczelka pod głowicą oddałem do mechanika samochód gdy go odbieralem silnik pracował jak w zegarku nastepnego dnia gdy go odpalilem silnik zaczeło cs w nim charczec albo klekotac przy dodawaniu gazu nie moge okreslic dokladnie co to za dzwiek zaczołem ruszac a to charczenie było głosniejsze pod obciążeniem, przejade około 700metrów ten dzwiek staje sie mniej słyszalny a zanika powyżej 2000tyś obrotów jak go zostawie na godzine lub dwie dzwiek powraca dodam ze głowica była planawana uszczelka grubsza uszczelniacze zaworowe wymienione i 4 zawory wydechowe moje polo jest na hydro popychaczech czy to one zaczynaja szwankowac czy cos innego powiem jeszcze ze wymieniłem olej na 10w40 castrol ale przejechalem pare kilometrów na oleju z mołą iloscią plynu okolo 3 setek prosze o pomoc POZDRO

~Ja~Ja

Kupiłem po raz pierwszy diesla 1,6 TDI i na pewno ostatni. Zużycie paliwa, to jakaś porażka. Zanim się rozgrzeje komputer pokazuje średnio 8,5 / 9 l. Ceny części, to kolejny horror. Zawór EGR z chłodnicą (tylko tak występuje) 1500 zł + wymiana 1000 zł. Nie wspomnę o innych elementach elektronicznych. Gwarancja się skończyła, a zaczęły się problemy z autem. Mówią w tv, że ten model jest najmniej awaryjny ze wszystkich, tylko w którym momencie. Nigdy więcej diesla i Volkswagena. Miałem wcześniej Astrę III i nic się nie działo. Wracam do Opla.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
55 738
Przejechany dystans
43 271 254 km
Zatankowanego paliwa
2 191 601 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 811
Wydanych pieniędzy
3 333 458 zł
Średnie wydatki na auto
1 252 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 399
Wydanych pieniędzy
3 565 154 zł
Średnie wydatki na auto
1 339 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 662)

Testy zderzeniowe Volkswagen Polo

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Polo przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Polo 1.2 Trendline, LHD
2009

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo 2002

Volkswagen Polo
2002

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 TDI

Na podstawie 12 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: rat4, dodano: 13.12.2009 11:52

Auto spala dosyć mało jak się go traktuje z umiarem, 60 koni nie zachwyca ale na polskie warunki drogowe wystarcza, ważne jest aby nie montować szerokich opony typu 195...bo wtedy spalanie drastycznie wzrasta, co do spalania po mieście to zależnie od pory roku, w lecie przy oponach 155/13cali spala 7,2 litra/100 km, na trasie można spokojnie zejść poniżej 6 litrów absolutne minimum to 5,6 l/100km w trasie,średnio w lecie 6,2/100km w cyklu mieszanym, w zimie mieszany 6,8 / miasto 7,5/ trasa 5,8, spalanie można zmniejszyć używając do tego manualnego ssania które można zamontować samemu, opisane jest to na forum vwpolo-klub polska pod hasłem: Manualne Ssanie, zmniejsza spalanie po mieście do 6,6 L/100km!! co do podwyższonego spalania to trzeba mieć wszystko cacy, najważniejsza sonda lambda bo uszkodzona powoduje spalanie rzędu 12 litrów, do tego filtry i inne rzeczy muszą być wymieniane i auto się owdzięczy na bank!

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.4 i

autor: piotrekh@interk, dodano: 09.12.2007 14:49

Polo fox 1.4d, 5 biegów, 93r, przebieg ok.200tyś.km (a może 300tyś, kto to wie?...). Na trasie (ze zwalnianiem na zabudowanym i zatrzymywaniem), przy oszczędnej jeździe (do 80km/h) - jakieś 4l/100km. Po Krakowie nerwowo i w korkach gorzej - do mniej więcej 7l/100km, w małych korkach i delikatnie z gazem - bliżej 6l/100km. Zużycie oleju raczej małe - 1-1,5l/7000km i zmiana (Lotos 10W/40). Dynamika trochę słaba, zwłaszcza przy oszczędnej jeździe, ale można też dotrzymać kroku szybszym autom,tyle że wtedy spalanie pod 7l/100km. Awaryjność na razie żadna, części i serwis na szczęście tanie (oczywiście zamienniki i poleceni mechanicy + siły własne). Korozyjność niewielka,i do zwalczenia. Komfort jazdy (po krakowskich dziurach i koleinach), niestety mały, poza tym silnik głośny na wyższych obrotach.Rozruch na mrozie OK ,ale dość silne wibracje. Praca sprzęgła i skrzyni na 3+.Polecam cierpliwym i wyrozumiałym amatorom marki "z lekką nogą".

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.4 D

autor: M@ciek, dodano: 21.11.2010 11:05

Dystans na jakim sprawdzałem zużycie to 565km. Przejechałem to w miesiąc jeżdżąc do pracy 8 km dziennie, reszta to trasy po 60km i wypady do miasta oddalonego o 18km. W mieście jak to w mieście troszkę korków ale jak się ma szczęście to można całe miasto przejechać bez zatrzymania. Na trasie 80-110km/h. Wynik 7,7 l samochodem który nie przyśpiesza, nie nadaje się do wyprzedzania itd to o dużo za dużo... NIE kupujcie polówki z tym silnikiem! Ogólnie samochodzik ok ale nie z takim motorem. Niedługo będę miał instalacje gazową, zobaczymy ile wtedy będzie spalać i jak będzie jeździć. Żeby nie było silnik jest w dobrej kondycji a jedynym powodem takiego stanu rzeczy jest to że jest on po prostu za słaby, dlatego nie przyśpiesza i żeby nim w miarę sprawnie jeździć trzeba go mocno wkręcać , dlatego pali tyle ile pali. Lepiej kupić jakieś 1,4 którego nie trzeba będzie tak butować przez co spali mniej a w razie potrzeby jest czym wyprzedzić.

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.0
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 TDI 80KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Polo, oglądali także