Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo IV Hatchback 1.9 SDI 64KM 47kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Auta małe
Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 2001-2009. Pod względem stylistycznym auto stało się podobne do mniejszego modelu Lupo. Powstało na platformie podłogowej Volkswagen Group A04 (PQ24), tak jak m.in. Seat Ibiza trzeciej generacji oraz Skoda Fabia pierwszej i drugiej generacji. Samochód oferowany był w wariantach 3- oraz 5-drzwiowego hatchbacka oraz 4-drzwiowego sedana (Polo Classic). Na 30. urodziny modelu, w roku 2005, został on poddany faceliftingowi, za sprawą którego auto przeprojektowano w stylu większych modeli Volkswagena (np. Passata). W ofercie dostępna była także, w Polsce niedostępna, uterenowiona odmiana modelu Cross Polo.
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 64 KM (47 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 1600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Skrzynia biegów + Widoczność

Wady

- Karoseria - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~Jack
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.9 SDI 64KM 47kW
Mimo, że nie lubię volkswagena postaram się być obiektywny w swojej ocenie. Kupiłem je bo było najrozsądniejszym wyborem w posiadanym budżecie. I trzeba przyznać, że jest to małe i "dzielne" autko. Jeszcze nigdy mnie nie zawiodło a przeżyłem w nim sporo. Od razu zaznaczam że silnik jest za słaby jak na tą budę i żeby wyprzedzić cokolwiek na trasie (o tirach nie wspominając) trzeba się dużo namęczyć. Aczkolwiek jest to bardzo niezawodna jednostka, jeszcze nic nie wymagało naprawy. W mieście sprawdzi się idealnie, do 50 przyspiesza przyzwoicie i tyle wystarczy,a przy jego małym spalaniu max 6l/100km w mieście a w trasie przy oszczędnej jeździe potrafię zejść poniżej 4l/100km nie trzeba dużo wydawać na paliwo. Tylko lać i jeździć.
4,5
~Mn
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.9 SDI 64KM 47kW
Poza kilkoma drobnymi mankamentami, samochód oceniam bardzo dobrze. Kupiłem go 2 lata temu, zrobiłem około 50 tys. km, w tym czasie wymieniłem: -rozrząd ze względu na brak historii serwisowania, -zatarty mechanizm wycieraczek, 100zl -silniczek wlotu świeżego powietrza 30zl -fabryczny akumulator (w zimę już nie dawał rady) -sprzęgło na alternatorze które zaczęło się sypać 500zl -prawy przegub 200 zl okresowe wymiany oleju, płynów Nic, tylko lać i jeździć.
3,9
~Zbynon
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.9 SDI 64KM 47kW
Auto jak na czasy kiedy ceny paliw w tym LPG wzrosły tak bardzo nieproprcjonalnie do zarobków. Zawsze będe powtarzał, że przesadzili z ceną tego surowca, tym bardziej, że Gaz wydobywany jest razem z ropą. Ekonmiczne, części praktycznie dostępne wszystkie, ceny przystępne. Samochód sprawia dobre wrażenie. Kupiłem je po to, żeby nie dawać się Państwu łupić na stacjach. Z roku na rok coraz gorzej aż w końcu proszę Hondziarz przesiadł się do wolnossącego VW :)
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo IV Hatchback 1.9 SDI 64KM 47kW 2001-2005
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,2
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.9 SDI 64KM 47kW
Najoszczędniejsze auto jakie miałem. Obecnie 8-e. Przy mega delikatnej jeździe po mieście (Kielce) spaliło mi 5.5 litra w cyklu tylko miasto. Wiem że to wynik wręcz prawie niemożliwy (dane fabryczne 6.2 l na 100 km jazda miejska). Opony mocno napompowane. Jazda na max delikatne obchodzenie się z pedałem gazu. Jazda bez żadnych korków. Jechałem tylko sam. Pusty bagażnik. Na dłuższą metę to uciążliwe. Chciałem się chociaż raz przekonać ile to autko spali najmniej. Jestem w szoku. Pomiaru spalania dokonałem w bardzo prosty sposób. Zatankowałem pełny bak do pierwszego odbicia z pistoletu. Przejechałem 100 km i znowu zatankowałem do pełna do pierwszego odbicia z pistoletu. Paliwa weszło 5.5 lita ropy. Muszę sprawdzić latem ile spali ropy poza miastem np droga ekspresowa. Sadzę że wyjdzie coś koło 3 litry. Średnio zimą jazdy po mieście wychodzi oczywiście troszkę więcej. Ale jak ktoś przestrzega zasad eco drivingu to spokojnie mało mu spali.
5,3
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.9 SDI 64KM 47kW
I tu jest prawdziwe pole do popisu. Zużycie paliwa to jest najlepsze. 5-6 litrów W poprzednim aucie Accordzie coupe 2.0 LPG 12-14 po mieście- fajne, niby to samo ale do tego ciągłe dolewanie benzyny (zawsze mało=krótkie odcinki) droższy przegląd, dbałośc o świece, przewody i proszę Gaz przestał się dla mnie opłacać. Od zawsze jeździłem na LPG (ehhh juz te czasy nie wrócą jak np. za 20zł można było wozić tyłek po mieście bez celu) i z podwyzki na podwyżkę uznałem, że jest to juz nie opłacalne. Do wiekszych pojemności owszem ale w Naszym bogatym kraju 2.0 to prawie norma ;) Rząd zniszczył radość z jazdy na tym surowcu. No i niestety trzeba było się przesiąść na ekonomicznego mniej wyposażonego i wolniejszego diesleka. Nie ma co pracować na paliwo:) Teraz tankuje full i jeżdze jeżdze a tu cały czas jest. :) Polecam.
4,5
Liczba komentarzy: 1
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.9 SDI 64KM 47kW
Codziennie jazdy ok. 50 km, z czego 70% trasa, 2 lata jeżdzę tym samochodem razem z żoną, z silnikiem ASY. Zimą spalanie o ok. 0,5 litra wieksze niż latem, głownie przez nagrzewanie silnika na krótkich trasach. Ogólnie średnia to latem 4,8 l/100 km, zima 5,2 l/100 km. Silnik nie jest zbyt zrywny, bo nie ma turbiny, ale przez to za bardzo w silniku nie ma co się popsuć. Prowadzi sie samochód bardzo lekko i delikatnie, jedna rączką, to przez elektro-hydrauliczny układ wspomagania. Jedyne problemy to problemy z zawieszeniem, silnik 1,9 to dosyc ciezki silnik jak na takie auto przez co w kość dostaje dosyć miekkie zawieszenie i co ok. 1 rok trzeba ponaprawiać. Zrobiłem 30 tyś tym autem, zakupiłem go z przebiegiem 90 tyś(oryginalnym). Jak narazie musiałem zainwestować: 3xfiltry,olej, plyn chlodniczy, klocki, tarcze,plyn,szczeki hamulcowe, 2xkomplety opon(zima+lato), elementy zawieszenia- gumy na wachaczach, stabilizatorach, łożyska kól(2x). W sumie ok. 3,5 tyś zł. na 25 miesiecy i 30 tys km. POLECAM TO AUTKO ze wzgledu na spalanie!!!

Usterki Volkswagen Polo IV

Liczba wpisów: 37
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wspomaganie kierownicy
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • układ kierowniczy
  • 215 tys. km
Witam. Od jakiegoś półtorej miesiąca mam problem ze wspomaganiem kierownicy. Gdy jest zimno na dworze włącza mi się kontrolka wspomagania i w tym czasie wspomaganie przestaje działać. Czasem się zapala i gaśnie i potrafi tak migać nawet jak nie ruszam kierownicą a czasem włącza się dopiero po kręceniu kierownicą. Kontrolka potrafi się też włączyć na stałe i aby ją wyłączyć i aby wspomaganie działało muszę ponownie uruchomić samochód. Gdy wyłączę samochód i ponownie go odpalę lampka gaśnie i zapala się jak poruszam kierownicą. Opcja usterki znika jak trochę rozgrzeję samochód. Dodam że niedawno bo w tym roku wymieniłem akumulator na nowy ale usterka była już przed wymianą. Wie może ktoś o co kaman ?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volkswagen Polo IV Hatchback