Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Scirocco

Kompaktowy samochód sportowy (segment G) produkowany w latach 1974-1992 oraz ponownie od 2008 roku. Pierwsza generacja Scirocco zastąpiła VW Karmann Ghia. Projektantem auta był Giorgetto Giugiaro, a nazwano je Scirocco (wiatr) zgodnie z ówczesnym trendem w VW. Samochód podbił rynek dzięki kapitalnej sylwetce i atrakcyjnej cenie. Znacznie gorzej radził sobie jego następca, model Corrado, wycofany ze sprzedaży w 1996 roku. Dziesięć lat później VW wskrzesił kultowy samochód, prezentując prototyp Iroc, pierwowzór Scirocco III. Tradycyjnie auto jest spokrewnione z VW Golfem.

Generacje Volkswagen Scirocco

Porównując wygląd Scirocco do innych dzieł Volkswagena, można odnieść wrażenie, że o ile większość modeli projektanci niemieckiej marki szkicują z obowiązku, o tyle bohatera naszego opisu rysowali z pełnym entuzjazmem. Samochód ten nie dość, że zachowuje styl wypracowany przez poprzedników i prezentuje się jak na sportowe auto przystało, to na dodatek przykuwa spojrzenia i budzi pożądanie.

Równie wysoko nie ocenimy niestety stylistyki wnętrza, bo choć ma kilka rasowych detali, jako całość jasno zdradza swoje powiązania ze zwykłym Golfem VI. Ma to jednak swoje dobre strony - śladem popularnego kompaktu, Scirocco oferuje poukładane, czytelne i proste w obsłudze miejsce pracy kierowcy. Ucieszyć powinna ponadto wysoka jakość materiałów i spasowania, zmartwić może natomiast fatalna widoczność do tyłu.

Sportowa sylwetka Volkswagena Scirocco nie przeszkodziła w zaprojektowaniu wygodnego wnętrza. W środku bez przeszkód mogą podróżować cztery dorosłe osoby, a nieco ciasno może być tylko wysokim pasażerom zajmującym miejsce z tyłu. Podkreślić trzeba dobre wyprofilowanie siedzeń, zachęcające do dynamicznego pokonywania zakrętów. Bagażnik auta ma akceptowalną pojemność, ale wysoki próg i niewielki otwór utrudniają załadunek.

Konstruktorzy podwozia niemieckiego coupe postawili na rozsądek - zamiast tworzyć gokart, który świetnie sprawdza się w slalomie, ale podskakuje na nierównościach, stworzyli samochód zapewniający dobrą trakcję podczas pokonywania łuków, a jednocześnie zupełnie niezły poziom resorowania dziur. Do tego dorzucili precyzyjny układ kierowniczy i garść sprytnej elektroniki regulującej działanie podzespołów mechanicznych.

Choć Volkswagen ma tendencje do sprzedawania swoich produktów w wygórowanych cenach, w przypadku Scirocco III udało mu się zachować cenowy umiar. Dzięki temu samochód nie kosztuje ogromnych pieniędzy, zarówno w słabszych i gorzej wyposażonych, jak również w mocnych i bogatych wariantach. Ofertę rynkową modelu uatrakcyjniają szeroki wachlarz odmian silnikowych oraz dostępność różnych dodatków wizualnych.

Komentarze redakcji

Powagosław: Nie od wczoraj wiadomo, że wskrzeszenie motoryzacyjnej legendy to połowa marketingowego sukcesu. Druga połowa to charakter następcy kultowego modelu. Charakter nowego Scirocco nie podlega dyskusji. Auto wygląda zabójczo.
Luzacjusz: Zacytuję Freddiego Mercury"ego z melodii „Don’t Stop Me Now” (2. minuta, 13. sekunda): „I like it!”. Może w środku człowiek czuje się jak w Golfie (a w golfie dobrze wyglądał tylko Roger Moore), ale nikt nie jest doskonały. A pamiętajcie, co mówił Freddie: „I like it!”.

Silniki Volkswagen Scirocco

Volkswagen Scirocco III - jaki silnik wybrać?

Benzynowe 1.4l 122KM w sportowym aucie? W sumie jakoś jedzie, a to dzięki podwójnemu doładowaniu i sporemu momentowi obrotowemu. Ale to i tak nie wystarczy na przegonienie większości limuzyn na naszych drogach, dlatego ten motor jest dobry tylko dla desperatów. Minimum w tym aucie to wersja wzmocniona do 160KM. Na niskich obrotach pracuje kompresor, a na wysokich turbosprężarka, dlatego silnik jest dynamiczny przez większość czasu, choć też ma jeden problem – bardziej pasuje do limuzyny. Fakt, auto jest szybkie, nieźle przyspiesza, ale po samochodzie sportowym człowiek spodziewa się czegoś innego, bardziej pikantnego. Ten motor po prostu się znudzi, dlatego najlepiej wziąć 2.0l 210KM. Też doładowany, choć tylko turbosprężarką, równie cichy, ale bardziej emocjonujący. Diesle? W wozie sportowym nie przystoją, ale są. 2.0l 140 lub 170KM. Ich plus jest taki, że lubią się kręcić jak jednostki benzynowe.

Publikacje o Volkswagen Scirocco

Seat Leon Cupra vs konkurenci

Wybór hot hatcha nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy oczekujemy kompromisów - świetnych osiągów i rozsądnego spalania, efektownego, ale funkcjonalnego nadwozia, bogatego wyposażenia i przystępnej ceny. Jak Leon Cupra wypada na tle konkurentów?

Volkswagen Scirocco - odświeżone oblicze
 
Nasz test Volkswagen Scirocco R-Line 2.0 TSI

Trzecia generacja Volkswagena Scirocco przeszła kurację odmładzającą. Nie zdecydowano się na radykalne zmiany stylistyczne. Nie były konieczne, gdyż mimo upływu lat Scirocoo jest jednym z najlepiej wyglądających samochodów sportowych.

Volkswagen Scirocco R - jadowity hatchback
 
Nasz test Volkswagen Scirocco R

Kształtne Scirocco podbiło serca wielu kierowców. Na drogach spotykamy przede wszystkim słabsze wersje silnikowe. Flagowy wariant R kryje pod maską 265-konne 2.0 TSI. Osiąga "setkę" w 5,8 s. Na tym nie kończą się atuty modelu, któremu przyszło walczyć o klienta w coraz bardziej nasyconym segmencie...

Czy warto kupić: używany Volkswagen Scirocco III (od 2008)

Sportowa mutacja popularnego Golfa V. Efektowna, szybka i pewna w prowadzeniu. Spora paleta silników oraz różne wersje specjalne ułatwiają wybranie optymalnie skonfigurowanego samochodu. Czy warto kupić używanego Volkswagena Scirocco III?

Sportowy klasyk - Volkswagen Scirocco II (1981-1992)

Od 2008 roku salony Volkswagena oferują muskularne Scirocco. To trzecia odsłona sportowego modelu, który od początku swojego istnienia bazuje na Golfie. Korzenie Scirocco sięgają 1974 roku. W 1981 roku zadebiutowało Scirocco drugiej generacji.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volkswagen Scirocco

Volkswagen Scirocco na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen SciroccoautoWcentrum - społeczność Volkswagen Scirocco

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Scirocco

Volkswagen Scirocco 60,87

Volkswagen Scirocco 1.6 automat TROPIC 67,12

Volkswagen Scirocco Zielona Czarnula 75,93

Volkswagen Scirocco 67,50

Volkswagen Scirocco Rocco 61,65

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Scirocco

_Czarna 30,02

bubo-autocentrum 30,09

Pampek 30,04

nujek7 30,09

mantis 30,11

NOWY_MKII 30,15

piechowypl 30,07

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Volkswagen Scirocco

od 85 490 zł do 150 190

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (125 - 280 KM): 1.4 TSI, 2.0 TSI

 

Diesel (150 - 184 KM): 2.0 TDI

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Volkswagen Scirocco
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Scirocco

Volkswagen Scirocco 1.4 TSI 125KM - 2 drzwiowe coupe

Najważniejsze wyposażenie

komputer
tempomat

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet "Zimowy" - 1 650
Pakiet "Zimowy" - dla Reflektorów Bi-ksenonowych - 1 180
Pakiet "R-Line" Exterieur - 8 900
Pakiet "Czujnik deszczu" - 810
Pakiet "Lusterka" - 1 560

Cena katalogowa

93 090

Zobacz ofertę Volkswagen Scirocco 1.4 TSI 125KM - 2 drzwiowe coupe
 

Volkswagen Scirocco najczęściej porównywane z:

Ford Mustang
5.0 Ti-VCT (421 KM)
Nissan 370Z
3.7 V6 (344 KM)
Audi A5
3.0 TFSI (272 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Nissan 370Z Coupe PLATINIUM Nissan 370Z Coupe PLATINIUM
Rocznik: 2014. Przebieg: 90 km. Silnik: 3.7 242KM .
Cena: 159 900 zł
Zyskujesz: 40 800 zł Zobacz szczegóły »
Nissan 370Z Coupe PACK2 Navi AUTOMAT Nissan 370Z Coupe PACK2 Navi AUTOMAT
Rocznik: 2014. Przebieg: 10 km. Silnik: 3.7 242KM .
Cena: 169 900 zł
Zyskujesz: 40 800 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen CC

Volkswagen Scirocco
2.0 benzyna 211 KM
38 635 km, 2011
66 666 PLN
Volkswagen Scirocco
1.4 benzyna 122 KM
39 106 km, 2010
52 000 PLN
Volkswagen CC
2.0 diesel 177 KM
2013
134 900 PLN
Volkswagen CC
2.0 benzyna 211 KM
2013
147 900 PLN

Ocena auta Volkswagen Scirocco

Wybrane opinie

Volkswagen Scirocco Coupe 1.8 (90 KM)

Jestem posiadaczem samochodu marki volkswagen scirocco 1.8 GT o mocy 90km kilka miesięcy.Zakupiłem go 23 kwietnia 2007 roku.Do dzisiejszego dnia (22 czerwiec 2007 rok.) wymieniłem w nim: 27 kwietnia filtr powietrza.4 maja olej silnikowy Elf 10 w 40,filtr oleju i filtr paliwa.16 maja pasek rozżądu,pasek klinowy,rolke napinającą,pompe wody,płyn chłodniczy.22 maja świece i kable zapłonowe,uszczelke pod klawiaturą.31 maja nowe opony Fulda 4 sztuki,wywarzenie kół,ustawienie geometrii kół.4 czerwca płyn chamulcowy,tarcze,klocki,szczęki,bębny,cylinderki,linke od chamulca ręcznego.16 czerwca gumy osłaniające przeguby,drążki kierownicze,olej w skrzyni biegów.Te rzeczy wymieniłem przez 2 miesiące po zakupie.Samochód jeżdżony był w niemczech.W 2005 roku został sprowadzony do polski.Samochód kupiłem okazyjnie za 1800 zł.Jest w bardzo dobrym stanie.Ma oryginalny lakier.Nigdy nie miał wypadku tylko drobne stłuczki(2 razy) i kilka obtarć na parkingu( niektóre widnieją do dzisiaj.Samochodem jeździ się...

dodał: Karol
Volkswagen Scirocco Coupe 1.6 (75 KM)

Jestem szczęśliwym posiadaczem volkswagena scirocco 1.6 od pół roku i nie mam z nim żadnego problemu.Używam go na codzień i przez połowę roku zrobiłem nim 8 tys km.Części są bardzo tanie.Nie mam zamiaru go sprzedawać także ze względów finansowych.Za moje scirocco zapłaciłem 2 tys zł i kupiłem go bardzo okazyjnie ponieważ jest w bardzo dobrym stanie.Ogólnie jest do fajny samochód.Nie zawodny,prosty i tani w obsłudze.Bardzo ładnie się prezentuje.

dodał: Użytkownik Vw scirocco
Volkswagen Scirocco Coupe 1.6 (72 KM)

Swietne wykonanie, solidnosc na lata. Po raz kolejny: jazda na benzynie to prawdziwa przyjemnosc, gaz to ciagle moj koszmar, ale licze, ze to sie zmieni... Jezeli ktos szuka fajnego autka, na ktorym mozna bedzie polegac, to za niewielkie pieniadze mozna sobie zrobic ladny prezent. Jesli chodzi o dynamike - koniecznie wiekszy silnik niz moje 72KM. Nawet przy malej masie to niewiele..

dodał: Sim
Volkswagen Scirocco Coupe 1.8 (112 KM)

Auto które kiedyś lepiej sie sprzedawało niż ciepłe bułeczki, a i teraz ciężko je dostać, a już w szczególności zadbany model. Powoli przechodzi do legendy, która, mam nadzieję, nie zgaśnie prędko. Auto które wyglądem i nietuzinkowością budzi szacunek wśród tunerów. Może niektórzy sądzą że zbytnio go zachwalam, ale podziwiam ten model i z czystym sumieniem wstawiam mu [5] :)))

dodał: obar dj.obar@wp.pl
Volkswagen Scirocco Coupe 1.8 (90 KM)

Jak to mawiają: niemcy nie zrobią drugi raz takiego blędu jak Mercedes-Benz "beczka" i Vw Golf I (czyli samochodów prawie niezniszczalnych), a Scirocco mechanicznie jest Golfem GTI, i tylko z dostępnąścią części blacharskich, lamp, szyb itp i td jest pewien problem, ale Niemcy są bliziutko a handlarzy gotowych za następną wizytą przywieźć co trzeba nie brakuje.

dodał: sirjohnny@poczta.fm

Galerie Volkswagen Scirocco

Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 265KM - galeria redakcyjna Volkswagen Scirocco III R Facelifting (2014) Volkswagen Scirocco III Facelifting R-Line 2.0 TSI 220KM - galeria redakcyjna Volkswagen Scirocco III Facelifting 2.0 TDI (2014) Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco III Facelifting 2.0 TSI (2014) Volkswagen Scirocco GTS Volkswagen Scirocco CSR Automotive Volkswagen Scirocco I Volkswagen Scirocco III GTS Facelifting (2015)
Zobacz inne galerie Volkswagen

Volkswagen Scirocco

12 komentarzy

10 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Doc~Doc

To nie jest auto dla amatora, trzeba mieć nieco pojęcia o jeździe z małym turbo, inaczej to worek bez dna, zawieszenie alu ultra delikatne, twarde, pali >15 (miasto). A na trasie ten mały doi ponad 10
Sciro jest dobre dla Siromaniaków
Kup sobie golfa z małym dieslem

~Daniel~Daniel

Ma ktoś scirocco 1.4 160 KM?? Ile taki naprawdę spala?? I czy dobrze się nim jeżdzi ?? Bo bardzo mnie te auto interesuje :D z góry dzięki :D

~krzysiek gt2~krzysiek gt2

scirocco gt2 1992 rok silnik jh

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
61 792
Przejechany dystans
49 630 367 km
Zatankowanego paliwa
2 400 577 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
10 498
Wydanych pieniędzy
3 572 384 zł
Średnie wydatki na auto
1 235 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
14 851
Wydanych pieniędzy
3 885 806 zł
Średnie wydatki na auto
1 343 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 893)

Testy zderzeniowe Volkswagen Scirocco

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Scirocco przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Scirocco 1.4, LHD
2009

Volkswagen Scirocco
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Scirocco

Na podstawie 116 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: kamyk, dodano: 05.02.2005 06:48

Poprostu łyka troszke,lecz jak się chce to moża oszczednie na benzynie(w zimie 34zł. na 100km.),ale na gazie jeszcze taniej (w zime za 23zł. na 100km.w trybie mieszanym!!!)A pozatym,jak narazie bez zadnej awarji :)

pełny raport Volkswagen Coupe 1.8

autor: Scirocco Scala , dodano: 17.04.2014 21:51

Pali dużo, mimo bardzo oszczędnej jazdy nie da się zejść poniżej 8,6 l. sportowa jazda do 16 l.

pełny raport Volkswagen Coupe 1.5

autor: liroyek, dodano: 20.08.2010 09:50

nie jest zle, srednia mam ok 8 trasa dosc szybko srednia ok 130km/h spaalnaie ok 8 ale da sie mneij :) rekord to 5,9 wolna jazda przez miasto i kawalek a4

pełny raport Volkswagen Coupe 1.4 TSI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Scirocco

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Scirocco

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Scirocco
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Scirocco, oglądali także