Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Scirocco

Kompaktowy samochód sportowy (segment G) produkowany w latach 1974-1992 oraz ponownie od 2008 roku. Pierwsza generacja Scirocco zastąpiła VW Karmann Ghia. Projektantem auta był Giorgetto Giugiaro, a nazwano je Scirocco (wiatr) zgodnie z ówczesnym trendem w VW. Samochód podbił rynek dzięki kapitalnej sylwetce i atrakcyjnej cenie. Znacznie gorzej radził sobie jego następca, model Corrado, wycofany ze sprzedaży w 1996 roku. Dziesięć lat później VW wskrzesił kultowy samochód, prezentując prototyp Iroc, pierwowzór Scirocco III. Tradycyjnie auto jest spokrewnione z VW Golfem.

Generacje Volkswagen Scirocco

Scirocco to istny rodzynek w gamie Volkswagena – w odróżnieniu od innych modeli, które swoją nudną stylistyką przyprawiają o ziewanie, kompaktowe coupe przyciąga wzrok niezależnie od tego, z której strony się na nie spojrzymy. Z przodu uwagę zwracają agresywne reflektory i wąski grill (który optycznie poszerza auto), z boku wąskie szyby i zwężająca się ku tyłowi bryła karoserii, natomiast w części tylnej „spłaszczone” światła czy masywny zderzak. Komu dawka sportowych akcentów serwowanych przez standardowe Scirocco nie wystarczy, może pokusić się o nieco agresywniej wystylizowaną odmianę R.

O tym, że to świetnie wyglądające coupe bazuje na podzespołach „zwykłego” Golfa dowiadujemy się natychmiast po zajrzeniu do jego wnętrza. W odróżnieniu od stylistów nadwozia, którzy bardzo wyraźnie odróżnili Scirocco od „dawcy organów”, projektanci kokpitu zdecydowali się jedynie na subtelne modernizacje. Takie dodatki jak trójramienna kierownica spłaszczona u dołu czy nakładki na pedały niestety nie wystarczyły, aby wnętrze przestało wiać stylistyczną nudą. Brak designerskich „fajerwerków” ma jednak swoje zalety – wszelkie elementy obsługi znajduje się intuicyjnie, a odczyt wskazań zegarów nie stanowi żadnego problemu. Jakość wykończenia całości stoi na wysokim poziomie.

Do środka Scirocco wsiadamy przez drzwi, które – niczym w autach klasy wyższej – pozbawione są ramek. I choć są one szerokie, z uwagi na nisko poprowadzony dach zajmowanie miejsca wewnątrz do najwygodniejszych nie należy. Gdy jednak zdołamy zająć upragnione miejsce, ucieszy nas spora ilość miejsca wygospodarowana dla podróżnych (nawet z tyłu nie czuć zbytniej ciasnoty) oraz perfekcyjnie zaprojektowane fotele (idealnie łączące podparcie na zakrętach z komfortem na dłuższej trasie). Samemu kierowcy uprzyjemnia jazdę odpowiednia pozycja za „kółkiem”, utrudnia zaś ograniczona widoczność do tyłu. Jeśli chodzi o bagażnik, jest on wystarczająco pojemny, ale jego wykorzystanie utrudnia wysoki próg i niewielki otwór załadunku.

W przeciwieństwie do wystroju wnętrza, zestrojenie podwozia doskonale pasuje do dynamicznego wizerunku Scirocco. Dzięki sztywnemu zawieszeniu auto prowadzi się na krętej drodze jak po sznurku, a za sprawą bezpośredniego układu kierowniczego dokładnie przenosi ruchy kierownicą na przednie koła. Komfort resorowania jest oczywiście ograniczony, ale przecież nikt po sportowym modelu nie spodziewa się skutecznego filtrowania wszelkich nierówności. Wydajność układu hamulcowego nie budzi zastrzeżeń.

Sportowe samochody, nawet te w kompaktowym wydaniu, zawsze cenione były wysoko, dlatego niemałe kwoty widoczne w cenniku Scirocco nie powinny dziwić. Z drugiej jednak strony trzeba podkreślić, że niektóre modele konkurencji okazują się wyraźnie przyjaźniejsze portfelowi. Ale nie wszystkie z nich oferują równie dobre wyposażenie standardowe oraz równie bogaty wachlarz elementów opcjonalnych.

Komentarze redakcji

Powagosław: Nie od wczoraj wiadomo, że wskrzeszenie motoryzacyjnej legendy to połowa marketingowego sukcesu. Druga połowa to charakter następcy kultowego modelu. Charakter nowego Scirocco nie podlega dyskusji. Auto wygląda zabójczo.
Luzacjusz: Zacytuję Freddiego Mercury"ego z melodii „Don’t Stop Me Now” (2. minuta, 13. sekunda): „I like it!”. Może w środku człowiek czuje się jak w Golfie (a w golfie dobrze wyglądał tylko Roger Moore), ale nikt nie jest doskonały. A pamiętajcie, co mówił Freddie: „I like it!”.

Silniki Volkswagen Scirocco

Volkswagen Scirocco III - jaki silnik wybrać?

Benzynowe 1.4l 122KM w sportowym aucie? W sumie jakoś jedzie, a to dzięki podwójnemu doładowaniu i sporemu momentowi obrotowemu. Ale to i tak nie wystarczy na przegonienie większości limuzyn na naszych drogach, dlatego ten motor jest dobry tylko dla desperatów. Minimum w tym aucie to wersja wzmocniona do 160KM. Na niskich obrotach pracuje kompresor, a na wysokich turbosprężarka, dlatego silnik jest dynamiczny przez większość czasu, choć też ma jeden problem – bardziej pasuje do limuzyny. Fakt, auto jest szybkie, nieźle przyspiesza, ale po samochodzie sportowym człowiek spodziewa się czegoś innego, bardziej pikantnego. Ten motor po prostu się znudzi, dlatego najlepiej wziąć 2.0l 210KM. Też doładowany, choć tylko turbosprężarką, równie cichy, ale bardziej emocjonujący. Diesle? W wozie sportowym nie przystoją, ale są. 2.0l 140 lub 170KM. Ich plus jest taki, że lubią się kręcić jak jednostki benzynowe.

Publikacje o Volkswagen Scirocco

Volkswagen Scirocco - odświeżone oblicze
 
Nasz test Volkswagen Scirocco R-Line 2.0 TSI

Trzecia generacja Volkswagena Scirocco przeszła kurację odmładzającą. Nie zdecydowano się na radykalne zmiany stylistyczne. Nie były konieczne, gdyż mimo upływu lat Scirocoo jest jednym z najlepiej wyglądających samochodów sportowych.

Volkswagen Scirocco R - jadowity hatchback
 
Nasz test Volkswagen Scirocco R

Kształtne Scirocco podbiło serca wielu kierowców. Na drogach spotykamy przede wszystkim słabsze wersje silnikowe. Flagowy wariant R kryje pod maską 265-konne 2.0 TSI. Osiąga "setkę" w 5,8 s. Na tym nie kończą się atuty modelu, któremu przyszło walczyć o klienta w coraz bardziej nasyconym segmencie...

Czy warto kupić: używany Volkswagen Scirocco III (od 2008)

Sportowa mutacja popularnego Golfa V. Efektowna, szybka i pewna w prowadzeniu. Spora paleta silników oraz różne wersje specjalne ułatwiają wybranie optymalnie skonfigurowanego samochodu. Czy warto kupić używanego Volkswagena Scirocco III?

Sportowy klasyk - Volkswagen Scirocco II (1981-1992)

Od 2008 roku salony Volkswagena oferują muskularne Scirocco. To trzecia odsłona sportowego modelu, który od początku swojego istnienia bazuje na Golfie. Korzenie Scirocco sięgają 1974 roku. W 1981 roku zadebiutowało Scirocco drugiej generacji.

Coupe do 100 tys. zł - przegląd rynku

Sto tysięcy złotych na zakup samochodu to znacznie więcej niż wynosi średni budżet Polaka, wybierającego się do salonu. Nasi rodacy najchętniej kupują samochody, których cena nie przekracza 50 tys. zł. Załóżmy jednak, że mamy dwukrotność tej sumy, ale bardzo precyzje wymagania - chcemy auta o sportowej...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volkswagen Scirocco

Volkswagen Scirocco na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen SciroccoautoWcentrum - społeczność Volkswagen Scirocco

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Scirocco

Volkswagen Scirocco Scala 84,96

Volkswagen Scirocco Rocco 60,47

Volkswagen Scirocco Czarnulka 61,14

Volkswagen Scirocco 71,52

Volkswagen Scirocco 41,24

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Scirocco

Pampek 30,04

_Czarna 30,02

piechowypl 30,07

mantis 30,11

jarek8zeta 30,05

NOWY_MKII 30,15

bubo-autocentrum 30,40

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Volkswagen Scirocco

od 79 990 zł do 146 290

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (122 - 280 KM): 1.4 TSI, 2.0 TSI

 

Diesel (140 - 184 KM): 2.0 TDI, 2.0 TDI CR DPF, 2.0 TDI-CR DPF

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa, 7-stopniowa
Katalog nowych aut Volkswagen Scirocco
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Scirocco

Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 210KM - 3 drzwiowe coupe

Najważniejsze wyposażenie

radio / CD
komputer
elektryczne szyby
system nawigacji
czujnik parkowania
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Zimowy - 1 530
Sportowy - 2 860
Siedzenia - 910
R-Line "Exterieur" - 6 810
Lusterka - 1 510
Czujnik deszczu - 760

Cena katalogowa

105 290

Zobacz ofertę Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 210KM - 3 drzwiowe coupe
 

Volkswagen Scirocco najczęściej porównywane z:

Mini Coupe
1.6 (211 KM)
Mercedes SL
63 AMG (537 KM)
Audi A5
2.0 TDI clean diesel (150 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PLATINIUM Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PLATINIUM
Rocznik: 2014. Przebieg: 100 km. Silnik: 3.7 328KM, benzynowy.
Cena: 200 700 zł 179 900 zł
Zyskujesz: 20 800 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Nissan 370Z PLATINUM 7 A/T Demonstracyjny Nissan 370Z PLATINUM 7 A/T
Rocznik: 2014. Przebieg: 12 km. Silnik: 3.7 328KM, benzynowy.
Cena: 209 700 zł 155 000 zł
Zyskujesz: 54 700 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen CC

Volkswagen Scirocco
2.0 benzyna 211 KM
38 635 km, 2011
66 666 PLN
Volkswagen Scirocco
1.4 benzyna 122 KM
39 106 km, 2010
52 000 PLN
Volkswagen CC
2.0 diesel 177 KM
2013
134 900 PLN
Volkswagen CC
2.0 benzyna 211 KM
2013
147 900 PLN

Ocena auta Volkswagen Scirocco

Wybrane opinie

Volkswagen Scirocco Coupe 1.8 (90 KM)

Jestem posiadaczem samochodu marki volkswagen scirocco 1.8 GT o mocy 90km kilka miesięcy.Zakupiłem go 23 kwietnia 2007 roku.Do dzisiejszego dnia (22 czerwiec 2007 rok.) wymieniłem w nim: 27 kwietnia filtr powietrza.4 maja olej silnikowy Elf 10 w 40,filtr oleju i filtr paliwa.16 maja pasek rozżądu,pasek klinowy,rolke napinającą,pompe wody,płyn chłodniczy.22 maja świece i kable zapłonowe,uszczelke pod klawiaturą.31 maja nowe opony Fulda 4 sztuki,wywarzenie kół,ustawienie geometrii kół.4 czerwca płyn chamulcowy,tarcze,klocki,szczęki,bębny,cylinderki,linke od chamulca ręcznego.16 czerwca gumy osłaniające przeguby,drążki kierownicze,olej w skrzyni biegów.Te rzeczy wymieniłem przez 2 miesiące po zakupie.Samochód jeżdżony był w niemczech.W 2005 roku został sprowadzony do polski.Samochód kupiłem okazyjnie za 1800 zł.Jest w bardzo dobrym stanie.Ma oryginalny lakier.Nigdy nie miał wypadku tylko drobne stłuczki(2 razy) i kilka obtarć na parkingu( niektóre widnieją do dzisiaj.Samochodem jeździ się...

dodał: Karol
Volkswagen Scirocco Coupe 1.6 (75 KM)

Jestem szczęśliwym posiadaczem volkswagena scirocco 1.6 od pół roku i nie mam z nim żadnego problemu.Używam go na codzień i przez połowę roku zrobiłem nim 8 tys km.Części są bardzo tanie.Nie mam zamiaru go sprzedawać także ze względów finansowych.Za moje scirocco zapłaciłem 2 tys zł i kupiłem go bardzo okazyjnie ponieważ jest w bardzo dobrym stanie.Ogólnie jest do fajny samochód.Nie zawodny,prosty i tani w obsłudze.Bardzo ładnie się prezentuje.

dodał: Użytkownik Vw scirocco
Volkswagen Scirocco Coupe 1.6 (72 KM)

Swietne wykonanie, solidnosc na lata. Po raz kolejny: jazda na benzynie to prawdziwa przyjemnosc, gaz to ciagle moj koszmar, ale licze, ze to sie zmieni... Jezeli ktos szuka fajnego autka, na ktorym mozna bedzie polegac, to za niewielkie pieniadze mozna sobie zrobic ladny prezent. Jesli chodzi o dynamike - koniecznie wiekszy silnik niz moje 72KM. Nawet przy malej masie to niewiele..

dodał: Sim
Volkswagen Scirocco Coupe 1.8 (112 KM)

Auto które kiedyś lepiej sie sprzedawało niż ciepłe bułeczki, a i teraz ciężko je dostać, a już w szczególności zadbany model. Powoli przechodzi do legendy, która, mam nadzieję, nie zgaśnie prędko. Auto które wyglądem i nietuzinkowością budzi szacunek wśród tunerów. Może niektórzy sądzą że zbytnio go zachwalam, ale podziwiam ten model i z czystym sumieniem wstawiam mu [5] :)))

dodał: obar dj.obar@wp.pl
Volkswagen Scirocco Coupe 1.8 (90 KM)

Jak to mawiają: niemcy nie zrobią drugi raz takiego blędu jak Mercedes-Benz "beczka" i Vw Golf I (czyli samochodów prawie niezniszczalnych), a Scirocco mechanicznie jest Golfem GTI, i tylko z dostępnąścią części blacharskich, lamp, szyb itp i td jest pewien problem, ale Niemcy są bliziutko a handlarzy gotowych za następną wizytą przywieźć co trzeba nie brakuje.

dodał: sirjohnny@poczta.fm

Galerie Volkswagen Scirocco

Volkswagen Scirocco III Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco III R Facelifting (2014) Volkswagen Scirocco GTS Volkswagen Scirocco III Facelifting 2.0 TSI (2014) Volkswagen Scirocco R Volkswagen Scirocco III Facelifting R-Line 2.0 TSI 220KM - galeria redakcyjna Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 265KM - galeria redakcyjna Volkswagen Scirocco III Facelifting (2014) Volkswagen Scirocco Million Edition (2013)
Zobacz inne galerie Volkswagen

Volkswagen Scirocco

12 komentarzy

10 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Doc~Doc

To nie jest auto dla amatora, trzeba mieć nieco pojęcia o jeździe z małym turbo, inaczej to worek bez dna, zawieszenie alu ultra delikatne, twarde, pali >15 (miasto). A na trasie ten mały doi ponad 10
Sciro jest dobre dla Siromaniaków
Kup sobie golfa z małym dieslem

~Daniel~Daniel

Ma ktoś scirocco 1.4 160 KM?? Ile taki naprawdę spala?? I czy dobrze się nim jeżdzi ?? Bo bardzo mnie te auto interesuje :D z góry dzięki :D

~krzysiek gt2~krzysiek gt2

scirocco gt2 1992 rok silnik jh

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
53 858
Przejechany dystans
42 039 167 km
Zatankowanego paliwa
2 120 499 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 499
Wydanych pieniędzy
3 216 037 zł
Średnie wydatki na auto
1 248 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 972
Wydanych pieniędzy
3 468 785 zł
Średnie wydatki na auto
1 347 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 576)

Testy zderzeniowe Volkswagen Scirocco

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Scirocco przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Scirocco 1.4, LHD
2009

Volkswagen Scirocco
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Scirocco

Na podstawie 115 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: adam, dodano: 29.10.2005 22:31

palił dużo, silnik na wtrysku wielopunktowym ale mechanicznym 12 w mieście lekko

pełny raport Volkswagen Coupe 1.8

autor: agazaka, dodano: 28.08.2002 10:55

Auto po 240tys km bez remontu silnika. Strednie miejskie spalanie 7,5l/100km.

pełny raport Volkswagen Coupe 1.6

autor: gogo, dodano: 03.10.2010 10:46

W jeździe miejsko - drogowej doskonale. W zasadzie zawsze poniżej 10 l. Jeżeli jednak chodzi o jazdę w korku to sugeruję tramwaj, bo wyniki grubo powyżej 20l/100km.

pełny raport Volkswagen Coupe 2.0 TSI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Scirocco

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Scirocco

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Scirocco
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Scirocco, oglądali także