Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Sharan

Duży siedmiomiejscowy van (segment K) produkowany od 1995 roku. Pierwsza generacja Sharana powstała we współpracy z Fordem. Jej owocem był nie tylko van Volkswagena, ale i bliźniacze: Ford Galaxy oraz Seat Alhambra. W 2000 i 2004 roku model został poddany najpierw większej, a potem drobnej modernizacji. Od 2010 roku w sprzedaży znajduje się druga generacja auta. Jego bliźniaczym modelem nadal jest Seat Alhambra, natomiast nie ma już żadnych związków z Fordem Galaxy. Nazwa Sharan pochodzi z języka perskiego i oznacza "króla", a także wiatr pustynny.

Generacje Volkswagen Sharan

Sharan II

Mimo, że pod względem stylistycznym Sharan drugiej generacji ma niewiele wspólnego ze swoim poprzednikiem, nie prezentuje się nazbyt nowocześnie. W jego nadwoziu próżno bowiem szukać śmiałych przetłoczeń czy futurystycznych detali. Jest nudno, lecz solidnie – jak w każdym Volkswagenie. Konserwatywna stylizacja nie zwraca uwagi przechodniów, czynią to jednak potężne gabaryty nadwozia bliższe samochodom dostawczym niż typowym „osobówkom”.

Karoseria w rozmiarze XXL sugeruje, że w środku znajdziemy gigantyczną ilość miejsca i dla podróżnych, i na walizki. Pozory nie mylą. Dwa pierwsze rzędy siedzeń wręcz oszałamiają oferowaną przestrzenią, a po zaglądnięciu do trzeciego rzędu okazuje się, że również tam „ciasnota” jest pojęciem zupełnie nieznanym. Sharan dorzuca do tego przestrzeń bagażową, która przy standardowej konfiguracji siedzeń pozwala spakować się na urlop całej rodzinie, a po złożeniu tylnych siedzeń przeistacza się w prawdziwego transportera. Bardzo ważne, że mechanizm składania foteli jest prosty w obsłudze, a po złożeniu dwóch ostatnich rzędów siedzeń uzyskuje się równą podłogę. Co ciekawe, projektanci wnętrza umożliwili nawet złożenie przedniego fotela pasażera.

O tym, że wnętrze Sharana zostało przemyślane w najdrobniejszym calu dowiadujemy się także zasiadając za jego kierownicę. Po zajęciu wygodnej pozycji za „kółkiem” prowadzący dostrzega przed sobą tablicę rozdzielczą, która choć nie rzuca na kolana swoim designem (a wręcz wieje nudą) okazuje się bardzo przejrzysta – raz ze względu na rozsądne rozmieszczenie przycisków pokładowych, a dwa za sprawą do bólu prostych, lecz znakomicie czytelnych zegarów. Na wysoką notę zasługuje jakość materiałów wykańczających kokpit, przeciętna ocena należy się z kolei wyprofilowaniu foteli.

Wysokie nadwozie oraz ogromna masa własna rodzinnego Volkswagena pozwalają przypuszczać, że jego prowadzenie do najprzyjemniejszych nie należy. Akurat w tym przypadku pozory okazują się mylące. Sharan pokonuje zakręty nadzwyczaj stabilnie nie generując znaczących przechyłów karoserii i pozostając cały czas przewidywalnym. Prowadzenie samochodu na krętej drodze uprzyjemnia ponadto dobrze zestrojony układ kierowniczy. Na właściwości jezdne nie można więc narzekać, ale co z komfortem? Pomimo sztywnego zestrojenia, zawieszenie skutecznie pochłania niedoskonałości nawierzchni odpowiednio izolując podróżnych od stanu pokonywanej drogi. Nie bez znaczenia są również zaskakująco skuteczne hamulce.

Sharan to reprezentant rodzinnych vanów „wagi ciężkiej”, nie powinno dziwić więc, że jego cena przewyższa możliwości finansowe przeciętnego mieszkańca naszego kraju. Faktem jest jednak, że na rynku dostępne są auta podobnego pokroju, które kosztują wyraźnie mniej – na przykład Seat Alhambra będący konstrukcyjnym bliźniakiem opisywanego Volkswagena. Dobrze przynajmniej, że wysoka cena idzie w parze z wysokim standardem wyposażenia – w serii otrzymuje się niemal komplet elementów podnoszących wygodę podróżowania i bezpieczeństwo.

Sharan I

Jeśli potrzebujesz samochodu dla dużej rodziny, nie możesz przejść obok Sharana obojętnie. Jego nadwozie nie zwraca może uwagi wyglądem, ale kryje rekordowo obszerne wnętrze, które zapewni wygodną podróż 7 podróżnym lub - po wymontowaniu indywidualnych foteli 2. i 3. rzędu - pomieści tyle ładunku, ile mały "dostawczak". Zastrzeżenia budzi za to jakość wykończenia kabiny - zwłaszcza w egzemplarzach sprzed liftingu królują przeciętne jakościowo, często połamane plastiki. Z miejsca kierowcy pochwalić trzeba zarówno czytelną i ergonomiczną tablicę rozdzielczą, jak też doskonałą widoczność.

W rodzinnych vanach bardziej niż osiągi liczą się koszty paliwa, nic więc dziwnego, że najpopularniejsze są najmniejsze silniki - benzynowy 2.0 8V i wysokoprężny 1.9 TDI. Ten pierwszy idealnie nadaje się do współpracy z LPG, drugi zaskakuje niskim (oczywiście, jak na gabaryty i masę auta) spalaniem. Oba są bardzo trwałe, jednak w znakomitej większości przypadków mają za sobą ogromne przebiegi. Jak na potężnego vana, Volkswagen Sharan I. generacji prowadzi się zaskakująco dobrze, zapewniając przy tym przyzwoity komfort resorowania dziur.

W kategorii "niezawodność" opisywany model prezentuje się niestety przeciętnie. Wersje silnikowe 1.8T, 2.8 VR6, a w szczególności 2.0 TDI mają garść typowych przypadłości, przednie zawieszenie i układ kierowniczy nie grzeszą trwałością, a elektryka bywa kapryśna. Statystycznie więcej problemów sprawiają modele sprzed liftingu, ale te po modernizacji mają bardziej rozbudowaną elektronikę. Na szczęście, większość usterek da się usunąć niskim kosztem dzięki szerokiemu zapleczu niedrogich części i prostej budowie Sharana.

Komentarze redakcji

Powagosław: Radujmy się, bo Sharan po 15 latach w końcu doczekał się nowego modelu. Radujmy się, bo jest on dużo ładniejszy od poprzednika. Radujmy się, bo w sumie sam w sobie nie jest brzydki, a na rynku są jeszcze ładniejsze samochody w tym segmencie. Radujmy się, jest w czym wybierać.
Luzacjusz: Już miałem napisać, że z Wolfsburga znów wyjechało auto, ale nie wyszło. A tu i wyjechało, i wyszło. Udało się. Nawet, nawet. Sharan nie jest sexi, ale jest dość zadbany jak na Niemca.
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Volkswagen Sharan

VW Sharan - rodzinna uczta
 
Nasz test

Będzie trochę świątecznie, bo test auta w tym okresie ma swoją specyfikę. Siłą rzeczy testuje się objętość bagażnika na świąteczne zakupy oraz pojemność wnętrza, kiedy cała rodzina koniecznie chcę się przejechać nowym autem na pasterkę. Jednym słowem - wymarzone warunki aby ocenić walory rodzinnego vana.

Zupełnie nowy Sharan

Niesamowite widoki, kręte i malownicze drogi, urok i czar norweskich fiordów. W tak pięknych okolicznościach przyrody został zaprezentowany najnowszy model Volkswagena - Sharan. Po 14 latach od debiutu producent stworzył zupełnie nowe auto. Dwie pierwsze generacje tego modelu sprzedały się w ponad 600...

Dynamiczny i wielozadaniowy - Volkswagen Sharan

Volkswagen przygotował nową generację Sharana.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volkswagen Sharan

Volkswagen Sharan na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen SharanautoWcentrum - społeczność Volkswagen Sharan

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Sharan

Volkswagen Sharan 81,65

Volkswagen Sharan Zielony Dupowóz :D 43,50

Volkswagen Sharan 48,87

Volkswagen Sharan (110KM-AFN) 71,91

Volkswagen Sharan TAXI KŁODZKO GiorgiO 33,05

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Sharan

pawkier 30,11

PrusaX 69,00

Rychoo 30,10

Adam08 30,14

markos73 30,10

Kolor 30,06

strzala67 30,10

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Sharan

Nowe elementy wyposażenia
Nowe elementy wyposażenia Dziś dotarły i zostały umieszczone w aucie zamówione kołpaki oraz gumowe dywanik...
dwa pięć czwórek
dwa pięć czwórek No i tak ładnie pykneło 244444... Jest okazja do refleksji. Jak na 12-letni samo...
Awaria klimatyzacji
Awaria klimatyzacji Po stwierdzeniu że klima (chłodzenie) nie działa i wybraniu się do serwisu okaza...
Zimowe - mroźne rozterki
Zimowe - mroźne rozterki Zaczynam pisanie tego dziennika pokładowego od lutego 2010 dlatego, że wcześniej...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Sharan

od 110 390 zł do 151 890

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (150 - 200 KM): 1.4 TSI BMT, 2.0 TSI

 

Diesel (140 - 177 KM): 2.0 TDI CR BMT, 2.0 TDI-CR BMT

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Volkswagen Sharan
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Sharan

Volkswagen Sharan 1.4 TSI BMT 150KM - 5 drzwiowy minivan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
komputer
klimatyzacja
system nawigacji
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Lusterka - 750
Elementy skórzane - 920
Czujnik deszczu - 1 270
Bagażnik - 1 180
Sport - 1 380
Zimowy - 890

Cena katalogowa

110 390

Zobacz ofertę Volkswagen Sharan 1.4 TSI BMT 150KM - 5 drzwiowy minivan
 

Volkswagen Sharan najczęściej porównywane z:

Ford Tourneo Connect
1.0 Ecoboost (100 KM)
Mercedes Citan
111 CDI (110 KM)
Ford Tourneo Connect
1.6 Duratorq TDCi (75 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Splash 1,0 CLUB Demonstracyjny Suzuki Splash 1,0 CLUB
Rocznik: 2013. Przebieg: 900 km. Silnik: 1.0 68KM, benzynowy.
Cena: 44 600 zł 38 900 zł
Zyskujesz: 5 700 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi L200 2.5 Intense HP Totalna Wyprzedaż Demonstracyjny Mitsubishi L200 2.5 Intense HP Totalna Wyprzedaż
Rocznik: 2012. Przebieg: 4 700 km. Silnik: 2.5 178KM, diesel.
Cena: 127 490 zł 99 500 zł
Zyskujesz: 27 990 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Sharan

Volkswagen Sharan
1.9 diesel 115 KM
2001
14 900 PLN
Volkswagen Sharan
1.9 diesel 130 KM
230 000 km, 2004
28 800 PLN
Volkswagen Sharan
2.0 diesel 177 KM
5 km, 2013
168 200 PLN
Volkswagen Sharan
2.0 diesel 140 KM
5 km, 2013
128 600 PLN

Ocena auta Volkswagen Sharan

Wybrane opinie

Volkswagen Sharan Van 1.9 TDI (116 KM)

Ogólnie jestem bardzo zadowolony, przy mojej ciężkiej nodze w mieście 9 litrów, a trasie w zależności od prędkości do 120- ok 6 powyżej wzrasta, jechałem do Hiszpani , 6 osób ,pełen ładunek, klima 2 strefy non stop ok 140-160km/h wyszło ok7,2 więc chyba dobrze. Jedynym problemem jest montaż przewodów od klimy, źle zostały umocowane i należ je odkręcić w jednym miejcu odkręcić by nie uległy uszkodzeniu, ale potem to juz bez kłopotu. A i jeszcze standartowy problem Volkswagenów, klami i część plastików, zdziera się farba,trzeba okleić

dodał: pawelolczak1@wp.pl
Volkswagen Sharan Van 1.9 TDI (90 KM)

Po 200.000 padla skrzynia biegow, po okolo 150 - trzeba bylo wymienic wszytkie wachacze itd bo calosc sie tak tukła ze szkoda mowic, procz tego komputer - non stop jak nie poduszki, to klima - w przeciagu roku czasu ten samochod kosztowal mnie 7 tys na naprwy - KOSZMAR - Volkswagen Sharan to przereklamowany samochod - to kupa szajsu - nie wydawajcie ludzie na to pieniedzy - DNO. Jak ktos chce kupic samochod i wydac tyle kasy w bloto to polecam wlasnie ten model. MOAJ OCENA 2+

dodał: Rajdowiec
Volkswagen Sharan Van 1.9 TDI (110 KM)

za kwote 25tys chaiłem vana i wybrałem vw jest poprostu rewelacyjny wszystko przemyslane dobrze wyposarzony duzy bagarznik goraco polecam wszystkim to autko super oszczedne jak na te gabaryty na trasie spalanie 6 litrów jest dosyc zrywny i przyspiesza bezproblemów cofanie do tyłu moze sprawiac kłopot polceam montarz czójników cofania rewelacja nic dodac nic ujac

dodał: danklim@wp.pl
Volkswagen Sharan Van 1.8 i T 20V (150 KM)

Z silników benzynowych montownych w "bliźniakach": Sharan/Galaxy/Ahambra to 1.8T 20V jest moim zdaniem najlepszy !!! Extra auto dla dużej rodziny. Bardzo wygodne fotele: na długiej trasie zero bólu pleców i nóg. Bardzo dobra widoczność (siedzi się wyżej niż w osobówce). Jedynie deska rozdzielcza zaprojektowana w połowie lat 90.tych trochę trąci myszką...

dodał: RQ64
Volkswagen Sharan Van 1.9 TDI (110 KM)

mysle ze samochodzik jest w porzadku!!spelnia oczekiwania zarowno tych ktorzy lubia sobie pojezdzic spokojnie:) ale i mlodych kierowcow ktorzy maja ciezsza noge i lubia od czasu do czasu depnac na pedal gazu!! jest przy tym bardzo pzrestronny i mozna przewiez czasem cos wiekszego!a i nawet dwa dodatkwoe siedzonka wlozyc! polecam goraco takie autko!!

dodał: Michaś

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Sharan

  • 1.
  • 3,50 Volkswagen Sharan I 2.8 i VR6 24V (204KM) 2005r.
    dodał: sharan 2.8, 25.01.2014

    Rybka - gaz Wrzesnia. Odradzam montaż instalacji w tym zakładzie. Właściciel miły, obsługa ok, szkoda że sama praca nad autem to juz porazka. Dzis, po ponad roku czasu w końcu odzyskałem moc w moim aucie- potrzebne bylo zdemontowanie instalacji zalozenie jej ponownie. Ufff, kosztowalo mnie to duzo nerwow i troche kasy, ale dzieki Pandu Dariuszowi w Arkadii koło Łowicza autko w koncu zasuwa jak trzeba. Panowie z Rybka Gaz nie wiedzą co robią...Auto po zamontowaniu u nich instalacji auto dlawilo sie na wolnych obrotach, po ponownej wizycie u nich poprawili dawki paliwa i co...i spalanie wzroslo, a auto dalej pracowalo na 3 cylindrach zamiast sześciu. Po wizycie w Brc w Poznaniu(na Piątkowie) stwierdzono,ze silnik zalewa gazem - poprawiono mapy i bylo prawie dobrze, tzn silnik odzyskal troche mocy, ale dlaej sie dlawil na wolnych obrotach. Po roku czasu zdecydowalem sie oddac sharana do zakladu brc w Arkadii(aż koło Łowicza - 250 km od mojego mieksca zamieszkania). Pan Darek gazował mi poprzednie auta i tutaj również pomógł. Diagnoza: w rybka gaz zle -bez zdejmowania kolektora wywiercono otwory na wtryski (za daleko od siebie, dano za długie przewody). TO NIE MOGŁO poprawnie pracować (uwaga! Panowie z rybka gaz zapewniali, że zdejmowali kolektor!!!) Kolega, który polecał mi tych "fachowców" dziś też buja sie po mechanikach ze swoją mazdą. Cóż, chciałem mieć założoną dobrą instalację (bo brc miałem w każdym poprzednim aucie i bylo ok)` i blisko (bo we wrześni niedaleko poznania) ale wyszlo jak zwykle, czyli trzeba bylo i tak pojechac 250 km dalej i miec spokój. PS: w rybka gaz przy zdejmowaniu chlodnicy wywalono caly czynnik z ukladu klimatyzacji - szkoda ze mnie Panowie nie uprzedzili, bo latem musialem uzupelnic caly czynnik (kolejny wydatek). Poza tym wlew paliwa przy klapce wlewu benzyny zamontowany tak, ze wychodzi rdza, czyli zero zabezpieczenia po wywierceniu otworu :/

  • 2.
  • 4,50 Volkswagen Sharan I 1.8 i T 20V (150KM) 2006r.
    dodał: KAZIMIERZ, 18.07.2012

    Witam, chcę podziękować firmie autogaz z ul.kupieckiej3. Za profesjonalny montaż instalacji gazowej w moim aucie. Jest to mój trzeci samochód z instalacją gazową i jak na razie ta instalacja najlepiej mi się sprawuje.Proponowano mi wiele innych montaży -super tanich--- ale poczytałem o nich opinie i nie zawsze -super tanio---znaczy dobrze . Jeszcze raz bardzo dziękuję .

  • 3.
  • 5,00 Volkswagen Sharan 2.0 i (116KM) 1997r.
    dodał: byncek, 13.12.2009

    jak na razie jestem zadowolony z tej instalacji,uzytkuje ja juz 2 lata i jest ok.mam troche za maly zbiornik,miesci on 38l gazu,co przy srednim spalaniu 13l daje maly zasieg.na trasie ok 330km przy predkosci 120-140km/h.

  • 4.
  • 4,50 Volkswagen Sharan I 2.8 i VR6 24V (204KM) 2001r.
    dodał: Jerzy Frontczak, 14.01.2011

    Instalacja założna zamiast instalacji zwykłej.Od czasu zmiany samochód chodzi normalnie,nie ma strzałów,wybuchów ani niczego,co było wcześniej.Objeździłem Chorwację,Włochy,Holandię,Niemcy,Francję.Jestem zadowolony.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Sharan I 2.0 i (116KM) 2000r.
    dodał: janusz, 08.05.2011

    Do instalacji i montażu nie mam nic ale właściciel to tępy idiota i na temat napraw samochodów nie ma pojęcia a cennik kosmiczny. Wymiana wentla w kole 80zł. HA HA HA BARAN Z NIEMIEC.

  • 6.
  • 5,00 Volkswagen Sharan I 1.8 i T 20V (150KM) 2008r.
    dodał: Sławek, 25.11.2013

    Profesjonalne podejście do klienta.Bardzo eleganckie warunki obsługi.Samochód jeździ bardzo dobrze.Przeglądy sprawnie są realizowane.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Sharan

Volkswagen Sharan

113 komentarzy

81 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~specnarz~specnarz

Do ~jan:
W rocznikach sprzed 2000 trzeba zdjąć osłonkę pod klamką i odkręcić jedną śrubkę. Następnie dół i środek tapicerki wyciągnąć z zaczepów (ciągnąc prostopadle do drzwi), następnie całość unieść do góry i odpiąć kable. Dostęp do głośnika gotowy.

~jan~jan

jak dostać się do głośnika w lewych drzwiach

~Daro~Daro

Do Robert: ja mam w gazie instalacja brc smiga 2 lata dbaj o filtr od gazu

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
50 153
Przejechany dystans
39 239 703 km
Zatankowanego paliwa
1 989 119 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 062
Wydanych pieniędzy
3 025 625 zł
Średnie wydatki na auto
1 244 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 256
Wydanych pieniędzy
3 252 621 zł
Średnie wydatki na auto
1 337 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 433)

Testy zderzeniowe Volkswagen Sharan

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Sharan przeprowadzone przez Euro NCAP.

Volkswagen Sharan 2.0 diesel 'Trendline', LHD
2010

Volkswagen Sharan
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Sharan

Na podstawie 383 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: mkitu@tlen.pl, dodano: 21.01.2009 12:32

Jechalem od wroclawia do berlina (ok 336km) utrzymujac predkosc 140 (przez 80% drogi), czasami przyspieszalem do 160, momentami 180. 6 biegow w skrzyni. Auto pali roznie, w zaleznosci od tego jak bardzo sie cisnie, prawda jest ze w jezdzie z max predkoscia spalanie wzrasta nieproporcjonalnie - nawet do ok 9-10 litrow.

pełny raport Volkswagen Van 1.9 TDI

autor: Marek, dodano: 18.01.2012 11:22

Auto ma przejechane 270kkm. Z tego ja 70k, a mój kolega zza biurka od którego kupiłem 200kkm. Na bardzo krótkich, miejskich odcinkach zimą pali w okolicy 9-11l, na dłuższych po mieście 8-9 (jak jest ciepło to 7-8,5). W trasie jak jadę 80-115 to wychodzi mi w okolicach 6,5, przy 150-170 na 1080km autostrady wyszło w okolicy 8,5 , natomiast przy trasie 560 km z prędkościami 70-85 (mgła w nocy) spalanie wyszło około 5l. Tankowane pod korek z odpowietrzaniem czyli dane realne, a nie z komputera. Koledze, który go kupił jako nowy palił trochę mniej, ale ma dalej do pracy :-) i lżejsza nogę.

pełny raport Volkswagen Van 1.9 TDI

autor: ColbyAK, dodano: 08.01.2013 22:24

Ekonomia jazdy odbiega od danych fabrycznych, ale pomimo to jest w granicach rozsadku. Po naszych krajowych drogach z predkoscia 90-120km/h 6.5l na 100. Na autostradzie powyzej 130km/h zuzycie przekracza 7,5-8litrow. Moj samochod jest serwisowany w trybie LongLife, wiec mialem dopiero jeden przeglad i razem z wymiana wszystkich pior wycieraczek to bylo 1300pln. Coz moglo by byc mńiej ale uwazam, ze jest to rozsadny koszt.

pełny raport Volkswagen Van 2.0 TDI-CR BMT

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Sharan

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Sharan

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Sharan
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Sharan, oglądali także