Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volkswagen Sharan

Lata produkcji: 1995 - teraz
Segment: Vany
Duży siedmiomiejscowy van (segment K) produkowany od 1995 roku. Pierwsza generacja Sharana powstała we współpracy z Fordem. Jej owocem był nie tylko van Volkswagena, ale i bliźniacze: Ford Galaxy oraz Seat Alhambra. W 2000 i 2004 roku model został poddany najpierw większej, a potem drobnej modernizacji. Od 2010 roku w sprzedaży znajduje się druga generacja auta. Jego bliźniaczym modelem nadal jest Seat Alhambra, natomiast nie ma już żadnych związków z Fordem Galaxy. Nazwa Sharan pochodzi z języka perskiego i oznacza "króla", a także wiatr pustynny.

Komentarze redakcji

Powagosław: Radujmy się, bo Sharan po 15 latach w końcu doczekał się nowego modelu. Radujmy się, bo jest on dużo ładniejszy od poprzednika. Radujmy się, bo w sumie sam w sobie nie jest brzydki, a na rynku są jeszcze ładniejsze samochody w tym segmencie. Radujmy się, jest w czym wybierać.
Luzacjusz: Już miałem napisać, że z Wolfsburga znów wyjechało auto, ale nie wyszło. A tu i wyjechało, i wyszło. Udało się. Nawet, nawet. Sharan nie jest sexi, ale jest dość zadbany jak na Niemca.

Sharan II

Mimo, że pod względem stylistycznym Sharan drugiej generacji ma niewiele wspólnego ze swoim poprzednikiem, nie prezentuje się nazbyt nowocześnie. W jego nadwoziu próżno bowiem szukać śmiałych przetłoczeń czy futurystycznych detali. Jest nudno, lecz solidnie – jak w każdym Volkswagenie. Konserwatywna stylizacja nie zwraca uwagi przechodniów, czynią to jednak potężne gabaryty nadwozia bliższe samochodom dostawczym niż typowym „osobówkom”.

Karoseria w rozmiarze XXL sugeruje, że w środku znajdziemy gigantyczną ilość miejsca i dla podróżnych, i na walizki. Pozory nie mylą. Dwa pierwsze rzędy siedzeń wręcz oszałamiają oferowaną przestrzenią, a po zaglądnięciu do trzeciego rzędu okazuje się, że również tam „ciasnota” jest pojęciem zupełnie nieznanym. Sharan dorzuca do tego przestrzeń bagażową, która przy standardowej konfiguracji siedzeń pozwala spakować się na urlop całej rodzinie, a po złożeniu tylnych siedzeń przeistacza się w prawdziwego transportera. Bardzo ważne, że mechanizm składania foteli jest prosty w obsłudze, a po złożeniu dwóch ostatnich rzędów siedzeń uzyskuje się równą podłogę. Co ciekawe, projektanci wnętrza umożliwili nawet złożenie przedniego fotela pasażera.

O tym, że wnętrze Sharana zostało przemyślane w najdrobniejszym calu dowiadujemy się także zasiadając za jego kierownicę. Po zajęciu wygodnej pozycji za „kółkiem” prowadzący dostrzega przed sobą tablicę rozdzielczą, która choć nie rzuca na kolana swoim designem (a wręcz wieje nudą) okazuje się bardzo przejrzysta – raz ze względu na rozsądne rozmieszczenie przycisków pokładowych, a dwa za sprawą do bólu prostych, lecz znakomicie czytelnych zegarów. Na wysoką notę zasługuje jakość materiałów wykańczających kokpit, przeciętna ocena należy się z kolei wyprofilowaniu foteli.

Wysokie nadwozie oraz ogromna masa własna rodzinnego Volkswagena pozwalają przypuszczać, że jego prowadzenie do najprzyjemniejszych nie należy. Akurat w tym przypadku pozory okazują się mylące. Sharan pokonuje zakręty nadzwyczaj stabilnie nie generując znaczących przechyłów karoserii i pozostając cały czas przewidywalnym. Prowadzenie samochodu na krętej drodze uprzyjemnia ponadto dobrze zestrojony układ kierowniczy. Na właściwości jezdne nie można więc narzekać, ale co z komfortem? Pomimo sztywnego zestrojenia, zawieszenie skutecznie pochłania niedoskonałości nawierzchni odpowiednio izolując podróżnych od stanu pokonywanej drogi. Nie bez znaczenia są również zaskakująco skuteczne hamulce.

Sharan to reprezentant rodzinnych vanów „wagi ciężkiej”, nie powinno dziwić więc, że jego cena przewyższa możliwości finansowe przeciętnego mieszkańca naszego kraju. Faktem jest jednak, że na rynku dostępne są auta podobnego pokroju, które kosztują wyraźnie mniej – na przykład Seat Alhambra będący konstrukcyjnym bliźniakiem opisywanego Volkswagena. Dobrze przynajmniej, że wysoka cena idzie w parze z wysokim standardem wyposażenia – w serii otrzymuje się niemal komplet elementów podnoszących wygodę podróżowania i bezpieczeństwo.

Sharan I

Jeśli potrzebujesz samochodu dla dużej rodziny, nie możesz przejść obok Sharana obojętnie. Jego nadwozie nie zwraca może uwagi wyglądem, ale kryje rekordowo obszerne wnętrze, które zapewni wygodną podróż 7 podróżnym lub - po wymontowaniu indywidualnych foteli 2. i 3. rzędu - pomieści tyle ładunku, ile mały "dostawczak". Zastrzeżenia budzi za to jakość wykończenia kabiny - zwłaszcza w egzemplarzach sprzed liftingu królują przeciętne jakościowo, często połamane plastiki. Z miejsca kierowcy pochwalić trzeba zarówno czytelną i ergonomiczną tablicę rozdzielczą, jak też doskonałą widoczność.

W rodzinnych vanach bardziej niż osiągi liczą się koszty paliwa, nic więc dziwnego, że najpopularniejsze są najmniejsze silniki - benzynowy 2.0 8V i wysokoprężny 1.9 TDI. Ten pierwszy idealnie nadaje się do współpracy z LPG, drugi zaskakuje niskim (oczywiście, jak na gabaryty i masę auta) spalaniem. Oba są bardzo trwałe, jednak w znakomitej większości przypadków mają za sobą ogromne przebiegi. Jak na potężnego vana, Volkswagen Sharan I. generacji prowadzi się zaskakująco dobrze, zapewniając przy tym przyzwoity komfort resorowania dziur.

W kategorii "niezawodność" opisywany model prezentuje się niestety przeciętnie. Wersje silnikowe 1.8T, 2.8 VR6, a w szczególności 2.0 TDI mają garść typowych przypadłości, przednie zawieszenie i układ kierowniczy nie grzeszą trwałością, a elektryka bywa kapryśna. Statystycznie więcej problemów sprawiają modele sprzed liftingu, ale te po modernizacji mają bardziej rozbudowaną elektronikę. Na szczęście, większość usterek da się usunąć niskim kosztem dzięki szerokiemu zapleczu niedrogich części i prostej budowie Sharana.

Dane techniczne Volkswagen Sharan

Silniki

Moc silników 90-204 KM

Poj. silników 1 390-2 792 cm3

Prędkość maks. 160-218 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,3-19,3 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Volkswagen Sharan

Średnia ocena modelu

na podstawie 329 opinii

4.01

Średnia dla segmentu: Vany 4.13

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Widoczność

+ Silnik

Wady

- Wyciszenie

- Stosunek jakość/cena

- Drobne usterki

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (80%)
NIE (20%)

Wybrane oceny kierowców Volkswagen Sharan

Z silników benzynowych montownych w "bliźniakach": Sharan/Galaxy/Ahambra to 1.8T 20V jest moim zdaniem najlepszy !!! Extra auto dla dużej rodziny. ... więcejBardzo wygodne fotele: na długiej trasie zero bólu pleców i nóg. Bardzo dobra widoczność (siedzi się wyżej niż w osobówce). Jedynie deska rozdzielcza zaprojektowana w połowie lat 90.tych trochę trąci myszką... ukryj
dodano 14.08.2007 przez
Przy wszystkich zaletach tego samochodu jedno mnie strasznie meczy, mianowicie sposob w jaki obsluguje sie nowego DPF'a, dokladniej mowiac sposob ... więcejuzupelńiania AdBlue. Po pierwsze ostanio na wspomńianej juz dluzszej trasie w przeciagu 900km od pierwszego zasygnalizowania przez komputer (teoretycznie 3000km) zasieg zjechal do 900... Zeby tego bylo malo, przy takiej trasie, jezeli bagaznik jest zaladowany i niedaj Boze tylnie fotele sa schowane w podlodze, to,nie ma mozliwosci uzupelnienia plynu bez wyladunku. Jak by tego bylo malo, wlew jest schowany w dole bagaznika i raczej ciezko dostepny, a przy tym bardzo maly, przy probie napelnienia z wiekszego pojemnika, druga osoba jest końieczna a i tak nie gwarantuje to sukcesu. Jednak najwieksze porazka zwiazana z tym plynem byl fakt iz kiedy zgloscilem podczas przegladu, ze trzeba go uzupelnic (oczywiscie mowa o autoryzowanej stacji) okazalo sie ze nie maja go na skladzie i zajmie to kilka dni, ale gdybym chcial plyn do spryskiwaczy to maja od reki ;-) Dodam tylko, ze jezeli, zasieg na AdBlue zejdzie do 0km to silnik sie nie uruchomi... I szukaj wiatru w polu jak w trasie w nocy Cie to spotka... ukryj
dodano 08.01.2013 przez
Samochód kupiłem sam w Niemczech pod Hamburgiem od 3 właściciela, auto serwisowane z pełną dokumentacją (przebieg 167 000), przyjechałem na ... więcejkołach i się zaczeło, wycieki z silnika najpierw płyn chłodniczy, potem gubił olej silnik kapitalny remont z szlifem głowicy (2500zł), wymiana zawieszenia przedniego co 30tyś wymiana gum i amortyzatorów tył co 50tyś, wymiana całej turbo sprężarki i wszystkiego co jest z tym związane(3400zł), zacieranie się wycieraczek, przepalanie się żarówek (wręcz już irytujące) wycieki klimatyzacji (każde napełnienie 250zł nie wspominając o remontach ok 400-600zł), to że wymienia się jakieś eksploatacyjne rzeczy to normalne ciągłe remonty, remonty, remonty - Odradzam bardzo wadliwe auto! Robie co prawda w roku od 40 000 do 60 000km ale myślałem że będzie to auto które spełni moje oczekiwania, a poza przestronnością którą trzeba mu oddać i przyjemnością jazdy na długich trasach to masakra, w zimie rozgrzewa się bardzo długo, a latem w drugim rzędzie ciężko schłodzić klimatyzacją nie zamrażając kierowcy i pasażera obok i co tu więcej pisać odradzam! ukryj
dodano 11.09.2011 przez
Następny bedzie Sharan II 2800 lub mocny diesel 4x4 - mieszkam w górach
dodano 29.11.2008 przez
Zobacz oceny Volkswagen Sharan Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Volkswagen Sharan

Pb
8,13 - 15,90
Na podstawie 66 raportów spalania
ON
3,20 - 14,07
Na podstawie 285 raportów spalania
LPG
6,53 - 16,40
Na podstawie 46 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Volkswagen Sharan

a dokładniej to jak go kupiłem to miał na liczniku 207572 km i przejechałem na nim 9625 km zatankowałem 596,43 ... więcejlitra oleju napędowego ekodiesel (czyli ten najtańszy na Orlenie). z kalkulatora mi wyszło: 6,1966 litra na 100 km średnio w okresie od 25.09.2008 do 01.02.2009 czyli w porze chłodnej. Zobaczę jeszcze ile w lecie przy climatroniku. Zaznaczę, że sprawdzian robiłem tankując ciągle za 150,00 zł (przy wahaniach cen za litr wychodziło to od 38 do 46 litrów ON od 600 do 800 km). każde tankowanie jest notowane (ile litrów i stan licznika). Więc żadne bajki. W silniku na 10000 km oleju bierze ok. 1 litra. W minimalnym spalaniu mógł wkraść się błąd, ponieważ jest to suma 1200 km (trasa nad morze Bałtyckie i z powrotem na opolszczyznę) oraz ok 600 km trasa - miasto (zwiedzania świnoujścia, Kołobrzegu i innych miejscowości w okresie zimowym). ukryj
dodano 04.02.2009 przez
Posiadam samochód od 7 lat. Sprowadziłem osobiście z Niemiec z przebiegiem 120 tyś km. Sprawdzałem wielokrotnie wskazanie komputera licząc zużycie ... więcejpaliwa "ręcznie" i błędy nie przekraczają jednego miejsca po przecinku. Podobnie miałem z Passatem. Średnioroczne spalanie to 6 L/100km gdzie latem na poziomie 3500km waha się koło 5,9 a zimą 6,1. Na trasach lokalnych do klubu wielokrotnie udało mi się na odcinku 37 km zrobić spalanie 4,3 (wiosna i jesień bez klimy) a na trasie ok 350km 4,2L/100km. Lubię spokojną jazdę. Samochodu nie mam zamiary sprzedawać ani zamieniać na żaden inny nowszy czy lepszy. Nigdy mi się nie popsuł. Przy niesprawnych świecach żarowych zapalał w temperaturach -25C. Szkoda nawet czasu na dalsze opisywanie ;-) ukryj
dodano 25.11.2013 przez
Auto spala mi w miescie ok 12L gazu na 100km przy normalnej jedzie.na trasie przy predkosci ok.100km/h poniżej 10L ale ... więcejgdy już jadę 140km/h to spalanie przekracza 11L.Ale zimą gdy silnik jest zimny jeżdzimy na krótkich odcinkach po mieście ciagle gasimy i zapalamy silnik spalanie gazu wynosi 15L.Cena przeglądu tj(wymiana oleju,filtr oleju,filtr paliwa;filtr kabinowy)to koszy ok.250zł.Ale w aucie czesto psuje sie elektronika to deny ida w góre.Ja gdy kupiłem swojego sharana na 2 dzien w serwisie zostawiłem 2400zł(przegląd,wszystkie paski,oleje,spręzarka klimy,zawór klimy,przegub,naprawa centralnego zamka,nabicie klimy)Ale pech to pech :( Ogólnie awaryjnośc auta jest na przeciętnym poziomie. ukryj
dodano 07.02.2012 przez
VW Sharan 1.9 TDI 110 KM + CHIP (138) Automat Bardzo zrywny samochód moze zaskoczyć niejednego cwaniaka w starym zgazowanym ... więcejBMW. Spalanie na dlugiej trasie jadac 70km/h udalo sie zejsc do 4,7 ale droga byla strasznie nudna, normalna jazda na trasie do 120 to jakies 6,5 litra jak wiecej to do 7 dojdzie ale lecimy wtedy ok 160km/h. Miasto jak lagodnie sie jedzie w lato do 8 litrów jak się gdzieś człowiek spieszy to nawet z 10 wypije, zima szkoda gadac do 12 dochodzi ale to ze wzgledu na krótkie trasy i sporą powierzchnię do ogrzania, do tego dochodzi skrzynia automat. Nie narzekam na spalanie sam chciałem taki samochod duży wygodny wyciszenie silnika słabe ;( Srednie spalanie ok 7 litrów ukryj
dodano 27.09.2011 przez
Auto ma przejechane 270kkm. Z tego ja 70k, a mój kolega zza biurka od którego kupiłem 200kkm. Na bardzo krótkich, miejskich ... więcejodcinkach zimą pali w okolicy 9-11l, na dłuższych po mieście 8-9 (jak jest ciepło to 7-8,5). W trasie jak jadę 80-115 to wychodzi mi w okolicach 6,5, przy 150-170 na 1080km autostrady wyszło w okolicy 8,5 , natomiast przy trasie 560 km z prędkościami 70-85 (mgła w nocy) spalanie wyszło około 5l. Tankowane pod korek z odpowietrzaniem czyli dane realne, a nie z komputera. Koledze, który go kupił jako nowy palił trochę mniej, ale ma dalej do pracy :-) i lżejsza nogę. ukryj
dodano 18.01.2012 przez
Zobacz raporty spalania Volkswagen Sharan Dodaj raport spalania

Generacje Volkswagen Sharan

Nowe Volkswagen Sharan

nowe Volkswagen Sharan
Volkswagen Sharan
ceny od 112 390 zł do 154 590

Volkswagen Sharan II Van 1.4 TSI BMT 150KM od 2010

w pakiecie Highline 2015

w cenie katalogowej brutto

126 890 zł

Wyposażenie standardowe
Centralny zamek, zdalnie sterowany
Deaktywacja poduszki powietrznej pasażera
Lusterka "Make up" w osłonach przeciwsłonecznych, dla kierowcy i pasażera, podświetlane
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Sport ze sportowym zawieszeniem (4 000 zł)
Pakiet Siedzenia (3 750 zł)
Pakiet Zimowy (0 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Sport ze sportowym zawieszeniem (4 000 zł)
Pakiet Siedzenia (3 750 zł)
Pakiet Zimowy (0 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 14 oferty Volkswagen Sharan

Dealerzy Volkswagen

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Modlnica

małopolskie, Modlnica, Adama Rożańskiego 28-30

Więcej

WOJTANOWICZ

WOJTANOWICZ Volkswagen Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Strachowskiego 21-25

Więcej

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Nowy Sącz

małopolskie, Nowy Sącz, Tarnowska 159

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Poznań

wielkopolskie, Poznań, Krańcowa 40/42

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Suchy Las

wielkopolskie, Suchy Las, Obornicka 149

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Volkswagen Sharan

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 661

Przejechany dystans

262 720 zł

Zatankowanego paliwa

63 591 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

335

Wydanych pieniędzy

140 375 zł

Średnie wydatki na auto

2 034 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

382

Wydanych pieniędzy

161 044 zł

Średnie wydatki na auto

2 334 zł

ZOBACZ 69 dzienników kosztów Volkswagen Sharan Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Volkswagen Sharan

Liczba wpisów: 17
komentarzy(4)
komentarzy(4)
komentarzy(6)
komentarzy(7)
komentarzy(3)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Volkswagen Sharan dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Volkswagen Sharan

Liczba wpisów: 14
Rybka - gaz Wrzesnia. Odradzam montaż instalacji w tym zakładzie. Właściciel miły, obsługa ok, szkoda że sama praca nad autem ... więcejto juz porazka. Dzis, po ponad roku czasu w końcu odzyskałem moc w moim aucie- potrzebne bylo zdemontowanie instalacji zalozenie jej ponownie. Ufff, kosztowalo mnie to duzo nerwow i troche kasy, ale dzieki Pandu Dariuszowi w Arkadii koło Łowicza autko w koncu zasuwa jak trzeba. Panowie z Rybka Gaz nie wiedzą co robią...Auto po zamontowaniu u nich instalacji auto dlawilo sie na wolnych obrotach, po ponownej wizycie u nich poprawili dawki paliwa i co...i spalanie wzroslo, a auto dalej pracowalo na 3 cylindrach zamiast sześciu. Po wizycie w Brc w Poznaniu(na Piątkowie) stwierdzono,ze silnik zalewa gazem - poprawiono mapy i bylo prawie dobrze, tzn silnik odzyskal troche mocy, ale dlaej sie dlawil na wolnych obrotach. Po roku czasu zdecydowalem sie oddac sharana do zakladu brc w Arkadii(aż koło Łowicza - 250 km od mojego mieksca zamieszkania). Pan Darek gazował mi poprzednie auta i tutaj również pomógł. Diagnoza: w rybka gaz zle -bez zdejmowania kolektora wywiercono otwory na wtryski (za daleko od siebie, dano za długie przewody). TO NIE MOGŁO poprawnie pracować (uwaga! Panowie z rybka gaz zapewniali, że zdejmowali kolektor!!!) Kolega, który polecał mi tych "fachowców" dziś też buja sie po mechanikach ze swoją mazdą. Cóż, chciałem mieć założoną dobrą instalację (bo brc miałem w każdym poprzednim aucie i bylo ok)` i blisko (bo we wrześni niedaleko poznania) ale wyszlo jak zwykle, czyli trzeba bylo i tak pojechac 250 km dalej i miec spokój. PS: w rybka gaz przy zdejmowaniu chlodnicy wywalono caly czynnik z ukladu klimatyzacji - szkoda ze mnie Panowie nie uprzedzili, bo latem musialem uzupelnic caly czynnik (kolejny wydatek). Poza tym wlew paliwa przy klapce wlewu benzyny zamontowany tak, ze wychodzi rdza, czyli zero zabezpieczenia po wywierceniu otworu :/ ukryj
dodano 25.01.2014 przez
Witam, chcę podziękować firmie autogaz z ul.kupieckiej3. Za profesjonalny montaż instalacji gazowej w moim aucie. Jest to mój trzeci samochód ... więcejz instalacją gazową i jak na razie ta instalacja najlepiej mi się sprawuje.Proponowano mi wiele innych montaży -super tanich--- ale poczytałem o nich opinie i nie zawsze -super tanio---znaczy dobrze . Jeszcze raz bardzo dziękuję . ukryj
dodano 18.07.2012 przez
jak na razie jestem zadowolony z tej instalacji,uzytkuje ja juz 2 lata i jest ok.mam troche za maly zbiornik,miesci on ... więcej38l gazu,co przy srednim spalaniu 13l daje maly zasieg.na trasie ok 330km przy predkosci 120-140km/h. ukryj
dodano 13.12.2009 przez
Instalacja założna zamiast instalacji zwykłej.Od czasu zmiany samochód chodzi normalnie,nie ma strzałów,wybuchów ani niczego,co było wcześniej.Objeździłem Chorwację,Włochy,Holandię,Niemcy,Francję.Jestem zadowolony. ... więcej ukryj
dodano 14.01.2011 przez
Do instalacji i montażu nie mam nic ale właściciel to tępy idiota i na temat napraw samochodów nie ma pojęcia ... więceja cennik kosmiczny. Wymiana wentla w kole 80zł. HA HA HA BARAN Z NIEMIEC. ukryj
dodano 08.05.2011 przez
Profesjonalne podejście do klienta.Bardzo eleganckie warunki obsługi.Samochód jeździ bardzo dobrze.Przeglądy sprawnie są realizowane. ... więcej ukryj
dodano 25.11.2013 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Sharan