Szukaj

Informacje o Volkswagen Sharan I 2.0 i 116KM 85kW 1995-2010

Lata produkcji: 1995 – 2010
Segment: VANy
Volkswagen Sharan to produkowany od roku 1995 duży siedmiomiejscowy van (segment K). Sharan pierwszej generacji został stworzony w kooperacji z Fordem. Jej rezultatem stał się nie tylko Sharan, lecz także bliźniacze Seat Alhambra i Ford Galaxy. W latach 2000 oraz 2004 Sharan przeszedł najpierw obszerniejszą, a następnie lekką modernizację. Druga generacja Volkswagena Sharana dostępna jest od roku 2010. Jej modelem bliźniaczym jest wciąż Seat Alhambra, natomiast z Fordem Galaxy nie ma już nic wspólnego. Nazwa Sharan wywodzi się z języka perskiego i jej znaczenie to „król”, jak również pustynny wiatr.
czytaj więcej
Powagosław
Radujmy się, bo Sharan po 15 latach w końcu doczekał się nowego modelu. Radujmy się, bo jest on dużo ładniejszy od poprzednika. Radujmy się, bo w sumie sam w sobie nie jest brzydki, a na rynku są jeszcze ładniejsze samochody w tym segmencie. Radujmy się, jest w czym wybierać. ~Powagosław
Luzacjusz
Już miałem napisać, że z Wolfsburga znów wyjechało auto, ale nie wyszło. A tu i wyjechało, i wyszło. Udało się. Nawet, nawet. Sharan nie jest sexi, ale jest dość zadbany jak na Niemca. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria
Średnie spalanie dla Volkswagen Sharan I 2.0 i 116KM 85kW 1995-2010
9,9
l/100 km
11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Volkswagen Sharan I
Van 2.0 i 116KM 85kW
Witam.Auto posiadam od roku. Średnie zużycie LPG na 17000 km wyniosło 10,5l/100km. Styl jazdy umiarkowany.20%miasto reszta cykl pozamiejski. Zuzycie na poziomie 8,5L można osiągnąć jadąc na trasie mało uczeszczanej, utrzymując predkość tak do 85km/h. Przez ten okres zauważyłem pewną zależność zuzycia gazu od predkości; czyli 85km/h=8,5l ;100km/h=10l/100KM przy utrzymywaniu predkości 110-120km/k=11l/100KM. Do tego trzeba doliczyć 0,5l benzyny na 100km. Zuzycie lpg w lato wynosi około 9,5l/100km w zimę wzrasta do 10,5l/100km. Silnik jest bardzo elastyczny.Instalacja sekwencja. Polecam auto kierowcom nie spieszącym się.Super auto na weekendowe wycieczki z rodzinką.
11,7
Volkswagen Sharan I
Van 2.0 i 116KM 85kW
Auto spala mi w miescie ok 12L gazu na 100km przy normalnej jedzie.na trasie przy predkosci ok.100km/h poniżej 10L ale gdy już jadę 140km/h to spalanie przekracza 11L.Ale zimą gdy silnik jest zimny jeżdzimy na krótkich odcinkach po mieście ciagle gasimy i zapalamy silnik spalanie gazu wynosi 15L.Cena przeglądu tj(wymiana oleju,filtr oleju,filtr paliwa;filtr kabinowy)to koszy ok.250zł.Ale w aucie czesto psuje sie elektronika to deny ida w góre.Ja gdy kupiłem swojego sharana na 2 dzien w serwisie zostawiłem 2400zł(przegląd,wszystkie paski,oleje,spręzarka klimy,zawór klimy,przegub,naprawa centralnego zamka,nabicie klimy)Ale pech to pech :( Ogólnie awaryjnośc auta jest na przeciętnym poziomie.
9,7
Volkswagen Sharan I
Van 2.0 i 116KM 85kW
nooo tutaj to tak : SPALANIE GAZU !! miasto: -LATO (z klimą) 11-12l miasto:- ZIMA 12-13 trasa: - LATO 7-8l przy 110km/h udało mi się zejść i tak się utrzymywało na autostradzie ;) trasa: -ZIMĄ 8-9l przy podobnej prędkości SPALANIE BENZYNY: miasto- lato z klimą 10-11L miasto zima 11-12 trasa 7-8l w lecie i 8-9 w zimie różnica benz/lpg to ok 1,5l w spalaniu i zaznaczmy że prawie 1700KG silnik ciągnie
Zaświecenie kontrolki ciśnienia oleju napis stop na wyświetlaczu
  • Volkswagen Sharan I 1.8 i T 20V 150KM 110kW 1997-2010
  • silnik
Zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju i pojawił sie komunikat o natychmiastowym wyłączeniu silnika. Bardzo częsta usterka w silnikach 1.8t vw .Jeżeli stosuje sie do zaleceń producenta i wymienia olej co 30000 km zaczyna się zbierać osad w misce olejowej i zatyka smok pompy olejowej.Taką opinie podał mechanik serwisu vw i potwierdziły to opinie innych użytkowników tych silników. Jeżeli zareagowaliśmy natychmiast i wyłączyliśmy silnik to po dostarczeni samochodu do warsztatu wystarczy zdemontować miskę olejową i wyczyścić osad który się tam zebrał wyczyścić smok pompy oleju.Potem wystarczy wymieniać olej co 15000km.Zlekceważenie tej usterki skutkuje uszkodzeniem turbiny zatarciem silnika.Jeżeli kupiliśmy samochód używany i mamy podstawy przypuszczać że był wymieniany olej co 30000km to radzę zajrzeć do miski olejowej aby uniknąć przykrej niespodzianki
Oczekuje na rozwiązanie
Skakanie obrotów ,Gaśnie POMOCY!!!
  • Volkswagen Sharan I 1.8 i T 20V 150KM 110kW 1997-2010
  • silnik
Panowie potrzebna mi pomoc i nie wiem gdzie się do tego zwrócić naprawdę jest mi samochód. Samochód mam 6 lat i jeździł 2 lata bez problemu. Pewnego dnia poprostu zgasł na skrzyżowaniu i nie można go było odpalić. był już u 7 mechaników i nadal to się dzieje. wymieniłem : -czujnik położenia wału -czujnik temp.silnika -nowy alternator -przepływomierz -filtr paliwa -różnego typu bezpieczniki -sonde lambda i nic... komputer nic nie pokazywał żadnych błędów w lipcu 2011 założyłem sekwencję i przez miesiąc chodził jak nowy i potem znowu i na każdym zakręcie gaśnie nie wiem co się dzieje panowie pomóżcie,..... z tego co ustalił następny mechanik trzeba zrobić adaptacje na przeczyszczonej przepustnicy ale też nic to nie dało...
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BLOKUJĄCE SIE BIEGI I CIAGNIE NA WCISNIETYM SPRZEGLE
  • Volkswagen Sharan I 1.9 TDI 116KM 85kW 2000-2010
  • układ napędowy
WITAM.JESTEM NIESCZESLIWYM WLASCICIELEM SHARANA 19TDI 2005 6 SKRZYNIA.USTERKA POLEGA NA TYM ZE BLOKUJA SIE BIEGI 1,2 I WSTECZNY.PRZEWAZNIE TRZEBA JE WCISKAC PRZEZ SIŁE A POTEM JE POPROSTU WYRWAC LUB WYLACZYC SILNIK BY WRZOCIC NA LUZ. WYMIENILEM CALE KOMPLETNE SPRZEGLO(DWU MASE,TARCZE, DOCISK,SILOWNIK I POMPKE POD PEDALEM.MIALEM SPOKOJ PRZEZ 15TYS KM.PRZED WYMIANA BYL TEN SAM PROBLEM JEDNAK TERAZ ZNOWU TO SAMO.NIE MAM ZAMIARU ZNOWU WPAKOWAC W NIEGO 3,5 TYSIACA WIEC PROSZE O POMOC.JEST JESZCZE JEDEN BARDZO DZIWNY OBJAW.GDY DODAJE SIE GAZU PEDAŁ SPRZEGŁA PODNOSI SIE A GDY PUSCI SIE GAZ SPRZEGŁO OPADA. CO MU DOLEGA?3 MECHANIKOW W MOJEJ OKOLICY NIE MOZE SOBIE Z TYM PORADZIC.MIAL MOZE KTOS PODOBNY PROBLEM?POZDRAWIAM I PROSZE O POM0C
Problem rozwiązany
72 komentarze
Volkswagen Sharan I