Szukaj

Informacje o Volkswagen Sharan I 1.9 TDI 116KM 85kW 2000-2010

Lata produkcji: 2000 – 2010
Segment: VANy
Volkswagen Sharan to produkowany od roku 1995 duży siedmiomiejscowy van (segment K). Sharan pierwszej generacji został stworzony w kooperacji z Fordem. Jej rezultatem stał się nie tylko Sharan, lecz także bliźniacze Seat Alhambra i Ford Galaxy. W latach 2000 oraz 2004 Sharan przeszedł najpierw obszerniejszą, a następnie lekką modernizację. Druga generacja Volkswagena Sharana dostępna jest od roku 2010. Jej modelem bliźniaczym jest wciąż Seat Alhambra, natomiast z Fordem Galaxy nie ma już nic wspólnego. Nazwa Sharan wywodzi się z języka perskiego i jej znaczenie to „król”, jak również pustynny wiatr.
czytaj więcej
Powagosław
Radujmy się, bo Sharan po 15 latach w końcu doczekał się nowego modelu. Radujmy się, bo jest on dużo ładniejszy od poprzednika. Radujmy się, bo w sumie sam w sobie nie jest brzydki, a na rynku są jeszcze ładniejsze samochody w tym segmencie. Radujmy się, jest w czym wybierać. ~Powagosław
Luzacjusz
Już miałem napisać, że z Wolfsburga znów wyjechało auto, ale nie wyszło. A tu i wyjechało, i wyszło. Udało się. Nawet, nawet. Sharan nie jest sexi, ale jest dość zadbany jak na Niemca. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Łukasz
Volkswagen Sharan I
Van 1.9 TDI 116KM 85kW
To już mój drugi samochód ze stajni SGA. Pierwsza była Alhambra, a teraz jest Sharan. Auto uważam za bardzo przestronne, stworzone typowo dla rodziny lub do ciężkiej pracy. Plus za foteliki zintegrowane z fotelami, za możliwość regulacji każdego fotela osobno i za olbrzymi bagażnik - nie ma potrzeby składać wózka dziecięcego, załadunek jest łatwy z racji niskiego poziomu podłogi. Muszę przyznać, że auto jest bezpieczne - po uderzeniu w bok z busem typu maxi, nic nikomu się nie stało, choć elementy nośne ucierpiały na tyle, że naprawa już nie wchodziła w grę.
2,1
~Stefan
Volkswagen Sharan I
Van 1.9 TDI 116KM 85kW
Zawiodłem się na tym samochodzie. Liczne drobne usterki. Poważniejsze też się zdarzały. Czasami mechanicy nie chcą naprawiać tego pojazdu . Bardzo drogie naprawy i części. Twarde mało komfortowe zawieszenie które nie przystoi rodzinnemu VAN-owi. Wygłuszenie wnętrza to jakaś kpina. Przy większy prędkościach dramat. Nagłośnienie oryginalne w tym samochodzie to nieporozumienie (Corsa C z tego samego rocznika która była sporo tańsza przy zakupie gra o wiele lepiej). Spodziewałem się czegoś więcej po 6 biegowej skrzyni. Co do plusów to duża ilość schowków , dużo miejsca dla wszystkich pasażerów oraz niskie spalanie.
4,5
~wojciech_1971
Volkswagen Sharan I
Van 1.9 TDI 116KM 85kW
Super auto na dużą rodzinę. A nawet samemu nie żal się tym wozić, bo pali bardzo mało. Wygodny i komfortowy. Przy dobrym traktowaniu bezusterkowy. Bardzo dużo miejsca w środku. Na wszystko - na małe drobiazgi i duże bagaże, na dzieci, psa i teściową. Bardzo wygodna pozycja za kierownicą. Świetna widoczność. Wsiadanie i wysiadanie bezstresowe. Wysoka pozycja siedzących ma znaczenie dla bezpieczeństwa - przy najgroźniejszym uderzeniu bocznym, energia uderzającego pojazdu idzie w podłogę, a nie w biodro pasażera.
Średnie spalanie dla Volkswagen Sharan I 1.9 TDI 116KM 85kW 2000-2010
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Volkswagen Sharan I
Van 1.9 TDI 116KM 85kW
Samochód wygodny i oszczędny. Żeby automatem jeździć oszczędnie trzeba umieć przełączać biegi operując pedałem przyspieszenia. Najniższe zużycie zimą bez klimy na trasie Warszawa-Kraków-Warszawa - około 6.1 L (ilość zatankowanej ropy, a nie wskazania komputera) przy prędkościach licznikowych 80-100 km/h. W korkach w Warszawie z klimą 9,5 L, szybko spada do 8,0 L jeżeli można chociaż połowę trasy przejechać, a nie czołgać się. Jeżdżąc po mieście na prostych odcinkach z prędkością 70 km/h w godz. 10-16, można zejść do 6,9 L, ale tylko przy delikatnym rozpędzaniu.
7,6
Volkswagen Sharan I
Van 1.9 TDI 116KM 85kW
Drodzy użytkownicy Diesla, jakoś do ekonomii pojazdu nie przekonałem się wszystkie znane mi osoby mówiły mi że nie spali mi w mieście więcej jak 8 litrów, dla mnie to nie zostało osiągalne jeździłem tylko po mieście i wyszło 10 z włączoną klimą 11 przy manualnej skrzyni biegów, (samochód był sprawny wszystko zostało sprawdzone) żeby zejść poniżej 10 musiałbym jeździć w nocy przy wyłączonych sygnalizatorach świetlnych.... Na trasie bez zarzutu jak w książce 5,3 osiągalna przy delikatnej jeździe, a normalnie 6,5 ...POLECAM VANY TYLKO W BENZYNIE/LPG !!!!!!
7,1
Volkswagen Sharan I
Van 1.9 TDI 116KM 85kW
ja kupiłem sharana przesiadając się z audi 80 robie miesięcznie ok 5-10tyś km po całej europie, na trasie trzymajac 120-130km/h załadowaną furą (5 osób + bagaże można zejść do 5,7) w mieście średnio 7-8 i to co było dla mnie najważniejsze ile pali z lawetą i tu też zależy jak sie depcze z lawetą 1,5tony 110-120km/h = 10litrow ropki ponizej 100km/h można zejść poniżej 9litrów jestem zadowolony BARDZO!! audi silnik 2,0 16V benzyna + LPG 12litrów a z lawetą nawet 30litrów w gazie ;) Masakra, a sharanek klimka ful zapakowany laweta 10litrów, bez schodzę poniżej 6 jadąc średnio 120-130km/h
Zaświecenie kontrolki ciśnienia oleju napis stop na wyświetlaczu
  • Volkswagen Sharan I 1.8 i T 20V 150KM 110kW 1997-2010
  • silnik
Zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju i pojawił sie komunikat o natychmiastowym wyłączeniu silnika. Bardzo częsta usterka w silnikach 1.8t vw .Jeżeli stosuje sie do zaleceń producenta i wymienia olej co 30000 km zaczyna się zbierać osad w misce olejowej i zatyka smok pompy olejowej.Taką opinie podał mechanik serwisu vw i potwierdziły to opinie innych użytkowników tych silników. Jeżeli zareagowaliśmy natychmiast i wyłączyliśmy silnik to po dostarczeni samochodu do warsztatu wystarczy zdemontować miskę olejową i wyczyścić osad który się tam zebrał wyczyścić smok pompy oleju.Potem wystarczy wymieniać olej co 15000km.Zlekceważenie tej usterki skutkuje uszkodzeniem turbiny zatarciem silnika.Jeżeli kupiliśmy samochód używany i mamy podstawy przypuszczać że był wymieniany olej co 30000km to radzę zajrzeć do miski olejowej aby uniknąć przykrej niespodzianki
Oczekuje na rozwiązanie
Skakanie obrotów ,Gaśnie POMOCY!!!
  • Volkswagen Sharan I 1.8 i T 20V 150KM 110kW 1997-2010
  • silnik
Panowie potrzebna mi pomoc i nie wiem gdzie się do tego zwrócić naprawdę jest mi samochód. Samochód mam 6 lat i jeździł 2 lata bez problemu. Pewnego dnia poprostu zgasł na skrzyżowaniu i nie można go było odpalić. był już u 7 mechaników i nadal to się dzieje. wymieniłem : -czujnik położenia wału -czujnik temp.silnika -nowy alternator -przepływomierz -filtr paliwa -różnego typu bezpieczniki -sonde lambda i nic... komputer nic nie pokazywał żadnych błędów w lipcu 2011 założyłem sekwencję i przez miesiąc chodził jak nowy i potem znowu i na każdym zakręcie gaśnie nie wiem co się dzieje panowie pomóżcie,..... z tego co ustalił następny mechanik trzeba zrobić adaptacje na przeczyszczonej przepustnicy ale też nic to nie dało...
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BLOKUJĄCE SIE BIEGI I CIAGNIE NA WCISNIETYM SPRZEGLE
  • Volkswagen Sharan I 1.9 TDI 116KM 85kW 2000-2010
  • układ napędowy
WITAM.JESTEM NIESCZESLIWYM WLASCICIELEM SHARANA 19TDI 2005 6 SKRZYNIA.USTERKA POLEGA NA TYM ZE BLOKUJA SIE BIEGI 1,2 I WSTECZNY.PRZEWAZNIE TRZEBA JE WCISKAC PRZEZ SIŁE A POTEM JE POPROSTU WYRWAC LUB WYLACZYC SILNIK BY WRZOCIC NA LUZ. WYMIENILEM CALE KOMPLETNE SPRZEGLO(DWU MASE,TARCZE, DOCISK,SILOWNIK I POMPKE POD PEDALEM.MIALEM SPOKOJ PRZEZ 15TYS KM.PRZED WYMIANA BYL TEN SAM PROBLEM JEDNAK TERAZ ZNOWU TO SAMO.NIE MAM ZAMIARU ZNOWU WPAKOWAC W NIEGO 3,5 TYSIACA WIEC PROSZE O POMOC.JEST JESZCZE JEDEN BARDZO DZIWNY OBJAW.GDY DODAJE SIE GAZU PEDAŁ SPRZEGŁA PODNOSI SIE A GDY PUSCI SIE GAZ SPRZEGŁO OPADA. CO MU DOLEGA?3 MECHANIKOW W MOJEJ OKOLICY NIE MOZE SOBIE Z TYM PORADZIC.MIAL MOZE KTOS PODOBNY PROBLEM?POZDRAWIAM I PROSZE O POM0C
Problem rozwiązany
72 komentarze
Volkswagen Sharan I