Szukaj

Informacje o Volkswagen Sharan I 1.9 TDI 130KM 96kW 2003-2010

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: VANy
Volkswagen Sharan to produkowany od roku 1995 duży siedmiomiejscowy van (segment K). Sharan pierwszej generacji został stworzony w kooperacji z Fordem. Jej rezultatem stał się nie tylko Sharan, lecz także bliźniacze Seat Alhambra i Ford Galaxy. W latach 2000 oraz 2004 Sharan przeszedł najpierw obszerniejszą, a następnie lekką modernizację. Druga generacja Volkswagena Sharana dostępna jest od roku 2010. Jej modelem bliźniaczym jest wciąż Seat Alhambra, natomiast z Fordem Galaxy nie ma już nic wspólnego. Nazwa Sharan wywodzi się z języka perskiego i jej znaczenie to „król”, jak również pustynny wiatr.
czytaj więcej
Powagosław
Radujmy się, bo Sharan po 15 latach w końcu doczekał się nowego modelu. Radujmy się, bo jest on dużo ładniejszy od poprzednika. Radujmy się, bo w sumie sam w sobie nie jest brzydki, a na rynku są jeszcze ładniejsze samochody w tym segmencie. Radujmy się, jest w czym wybierać. ~Powagosław
Luzacjusz
Już miałem napisać, że z Wolfsburga znów wyjechało auto, ale nie wyszło. A tu i wyjechało, i wyszło. Udało się. Nawet, nawet. Sharan nie jest sexi, ale jest dość zadbany jak na Niemca. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Układ jezdny - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~szatan
Volkswagen Sharan I
Van 1.9 TDI 130KM 96kW
Rewelacyjny przestronny samochód dla mniej wymagających, na dziurach tłucze jak polonez, na autostradzie głośno jak w czołgu ale jakoś go lubię ;) Ważne żeby wszystko robić na bieżąco, dbać o zawieszenie, klimę i dogrzewacz a będzie służył długo. Z grubszych rzeczy naprawiałem dogrzewacz, niedługo czeka mnie dwumasa ze sprzęgłem. Poza tym kilka drobnych usterek w zawieszeniu i elektryce (zamki forda to wymysł szatana). Ogólnie polecam, średnio pali 7l, silnik nie do zajechania, jeśli nie szukacie super komfortu to brać, tylko wyszukać dobry egzemplarz.
4,9
~Daro
Volkswagen Sharan I
Van 1.9 TDI 130KM 96kW
Witam Sharan jest moim drugim nabytkiem pierwszy był z 1997r, ta nowsza generacja którą posiadam ma niezawodny silnik 1,9 TDI 131KM, najlepsza jednostka jaką wypuścił VW. Poprzedni model miał 110KM nie do zajechania jak mówią niektórzy ,co potwierdzam. Nowszy silnik jest na pompowtryskach ale bez DPF , jednostka tak jest bardzo dynamiczna i ma mały apetyt na ropę / średnio 7 litrów / . Autko jest bardzo wygodne i przestronne, po wyciągnięciu siedzeń mała ciężarówka, wszystko można przewieź nawet szafę. Przebieg 210 tys km nie robi na tym aucie wrażenia to normalny przebieg dla tego typu samochodu. Spotkałem w niemczech autko które miało najechane 580 tys.km i dalej jeździło. Wszystkich którzy chcą nabyć taki samochód przestrzegam przed handlarzami co mają w opisie " pierwszy właściciel - dziadek 70 lat , pełna książka przebieg 150 tys. " Nikt w Niemczech nie kupuje Sharana żeby stał w garażu. Polecam ten samochód, a marudą co piszą że to dziadostwo radzę kupić auto z pewnej ręki i pewnym przebiegiem , TAKI SAMOCHÓD KOSZTUJE WIĘCEJ NIŻ ŚREDNIA CENA GIEŁDOWA ! POLECAM AUTA Z DOBRYM WYPOSAŻENIEM NP: ESP , PAKIET ZIMOWY ,PAKIET CHROM , KOMPUTER , ITP
4,6
~Andrzej
Volkswagen Sharan I
Van 1.9 TDI 130KM 96kW
Poprzednio miałem Sharana z 1999r z silnikiem 110KM do którego będę porównywał. Po liftingu nastąpiła duża zmiana jakości materiałów wykończenia wnętrza, samochód jest bardzo wygodny na trasy, fotele z dobrą regulacją, siedzi się wysoko i wszystko widać. Niezawodny i przesyrzenny, polecam szczególnie wersję 1,9 130KM. Należy zwrócić jedynie uwagę na blacharkę bo jest ona najsłabszym ogniwem
Średnie spalanie dla Volkswagen Sharan I 1.9 TDI 130KM 96kW 2003-2010
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Volkswagen Sharan I
Van 1.9 TDI 130KM 96kW
Raport po przejechaniu 50tys. km, tankowanie zawsze do pełna do pierwszego odbicia dystrybutora. Najniższa zanotowana wartość spalania 5,29 jazda w zimę w śnieżnych warunkach przez praktycznie całą Polskę (na przejechanej trasie żadnej trasy szybkiego ruchu tylko drogi krajowe, wojewódzkie), oczywiście bez szaleństw i praktycznie żadnego wyprzedzania. Najwyższa zanotowana wartość 8,07 w lato 5 osób załadowany po dach, klima non stop przy prędkościach do 160km/h i dobre wykorzystanie 130KM :) Średnie spalanie po tych 50 tys. km 6,72 l/km (liczone przez program zawsze tankując do pełna, wskazania komputera w sharanie 7,15 l/km chyba jedyny komputer pokładowy który zawyża )
6,1
Volkswagen Sharan I
Van 1.9 TDI 130KM 96kW
Auto pali najwięcej kiedy podjeżdżam do firmy 4km silnik nie zdąży się nawet rozgrzać, każde odpalenie to 100ml. x10 odpaleń od razu dolicz litr. Nie jest to auto na krótkie trasy, ale nadaje się do miasta pod warunkiem , że nie gasimy ciągle silnika, odpowiada mu powolna jazda w korkach ale jazda! Można zejść nawet poniżej 4,9 l ale tylko na autostradzie poniżej 90km/h. Jazda autostradą 110 km/h to 6,3l niżej nie da rady, 130 km/h od razu rośnie na 7,3 l. Średnie spalanie wychodzi mi 6,1 l.
6,1
Volkswagen Sharan I
Van 1.9 TDI 130KM 96kW
Nie mam pojęcia skąd wzięły się te opinie na temat tak wielkiego spalania tego auta. Mam Sharana od 2005 roku po dziś dzień i naprawdę jestem bardzo zadowolony z tego auta. Spalanie 5.2 bardzo oszczędnie jeżdżąc przy takiej ,,krowie" to naprawdę baaardzo mało i jeszcze z takim silnikiem. Jak dla mnie autko naprawdę bardzo ekonomiczne i nie ukrywam koniki dają o sobie znać... :)
Zaświecenie kontrolki ciśnienia oleju napis stop na wyświetlaczu
  • Volkswagen Sharan I 1.8 i T 20V 150KM 110kW 1997-2010
  • silnik
Zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju i pojawił sie komunikat o natychmiastowym wyłączeniu silnika. Bardzo częsta usterka w silnikach 1.8t vw .Jeżeli stosuje sie do zaleceń producenta i wymienia olej co 30000 km zaczyna się zbierać osad w misce olejowej i zatyka smok pompy olejowej.Taką opinie podał mechanik serwisu vw i potwierdziły to opinie innych użytkowników tych silników. Jeżeli zareagowaliśmy natychmiast i wyłączyliśmy silnik to po dostarczeni samochodu do warsztatu wystarczy zdemontować miskę olejową i wyczyścić osad który się tam zebrał wyczyścić smok pompy oleju.Potem wystarczy wymieniać olej co 15000km.Zlekceważenie tej usterki skutkuje uszkodzeniem turbiny zatarciem silnika.Jeżeli kupiliśmy samochód używany i mamy podstawy przypuszczać że był wymieniany olej co 30000km to radzę zajrzeć do miski olejowej aby uniknąć przykrej niespodzianki
Oczekuje na rozwiązanie
Skakanie obrotów ,Gaśnie POMOCY!!!
  • Volkswagen Sharan I 1.8 i T 20V 150KM 110kW 1997-2010
  • silnik
Panowie potrzebna mi pomoc i nie wiem gdzie się do tego zwrócić naprawdę jest mi samochód. Samochód mam 6 lat i jeździł 2 lata bez problemu. Pewnego dnia poprostu zgasł na skrzyżowaniu i nie można go było odpalić. był już u 7 mechaników i nadal to się dzieje. wymieniłem : -czujnik położenia wału -czujnik temp.silnika -nowy alternator -przepływomierz -filtr paliwa -różnego typu bezpieczniki -sonde lambda i nic... komputer nic nie pokazywał żadnych błędów w lipcu 2011 założyłem sekwencję i przez miesiąc chodził jak nowy i potem znowu i na każdym zakręcie gaśnie nie wiem co się dzieje panowie pomóżcie,..... z tego co ustalił następny mechanik trzeba zrobić adaptacje na przeczyszczonej przepustnicy ale też nic to nie dało...
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BLOKUJĄCE SIE BIEGI I CIAGNIE NA WCISNIETYM SPRZEGLE
  • Volkswagen Sharan I 1.9 TDI 116KM 85kW 2000-2010
  • układ napędowy
WITAM.JESTEM NIESCZESLIWYM WLASCICIELEM SHARANA 19TDI 2005 6 SKRZYNIA.USTERKA POLEGA NA TYM ZE BLOKUJA SIE BIEGI 1,2 I WSTECZNY.PRZEWAZNIE TRZEBA JE WCISKAC PRZEZ SIŁE A POTEM JE POPROSTU WYRWAC LUB WYLACZYC SILNIK BY WRZOCIC NA LUZ. WYMIENILEM CALE KOMPLETNE SPRZEGLO(DWU MASE,TARCZE, DOCISK,SILOWNIK I POMPKE POD PEDALEM.MIALEM SPOKOJ PRZEZ 15TYS KM.PRZED WYMIANA BYL TEN SAM PROBLEM JEDNAK TERAZ ZNOWU TO SAMO.NIE MAM ZAMIARU ZNOWU WPAKOWAC W NIEGO 3,5 TYSIACA WIEC PROSZE O POMOC.JEST JESZCZE JEDEN BARDZO DZIWNY OBJAW.GDY DODAJE SIE GAZU PEDAŁ SPRZEGŁA PODNOSI SIE A GDY PUSCI SIE GAZ SPRZEGŁO OPADA. CO MU DOLEGA?3 MECHANIKOW W MOJEJ OKOLICY NIE MOZE SOBIE Z TYM PORADZIC.MIAL MOZE KTOS PODOBNY PROBLEM?POZDRAWIAM I PROSZE O POM0C
Problem rozwiązany
72 komentarze
Volkswagen Sharan I