Szukaj

Informacje o Volkswagen Sharan II

Lata produkcji: 2010 – teraz
Segment: VANy
Wprowadzona na rynek w roku 2010 (światowa premiera na wystawie w Genewie) druga generacja Volkswagena Sharana stylistycznie była diametralnie zmienionym modelem. Zaprojektowany został przez Waltera de Silvę, głównego stylistę niemieckiej marki. Według jego idei, wygląd nadwozia Sharana II upodobniony został do innych modeli w gamie Volkswagena (zapoczątkowany przez model Scirocco charakterystyczny przód). Volkswagen Sharan II jest pierwszym samochodem niemieckiego producenta, który powstał na nowej płycie podłogowej, oznaczonej symbolem MQB, na której powstaje także jego bliźniak – Seat Alhambra, oraz szereg innych modeli grupy VAG.
czytaj więcej
Powagosław
Radujmy się, bo Sharan po 15 latach w końcu doczekał się nowego modelu. Radujmy się, bo jest on dużo ładniejszy od poprzednika. Radujmy się, bo w sumie sam w sobie nie jest brzydki, a na rynku są jeszcze ładniejsze samochody w tym segmencie. Radujmy się, jest w czym wybierać. ~Powagosław
Luzacjusz
Już miałem napisać, że z Wolfsburga znów wyjechało auto, ale nie wyszło. A tu i wyjechało, i wyszło. Udało się. Nawet, nawet. Sharan nie jest sexi, ale jest dość zadbany jak na Niemca. ~Luzacjusz

Volkswagen Sharan II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Karoseria

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,7
~MW
Volkswagen Sharan II
Van Facelifting 2.0 TDI SCR 150KM 110kW
Sharan spełnił całkowicie oczekiwania. Rodzinne auto, w którym mieści się 7 osób, a jeśli w 3. rzędzie posadzi się niższych pasażerów, to nikt nie narzeka na brak miejsca. Bez problemu mieszczą się 3 foteliki w 2. rzędzie. Po rozłożeniu foteli w ostatnim rzędzie zostaje więcej miejsca na bagaże niż w Grand Scenicu (jeździłem modelami z 2010 i 2015), którym wcześniej jeździliśmy. Na razie wrażenia i ocena po pierwszym miesiącu, ciężko oceniać bezawaryjność. Mam wersję Trendline z paroma dodatkami (pakiet zimowy, elektr. domykanie drzwi przesuwnych, pakiet chrom, elektr. klapa bagażnika)
2,5
~Mateusz
Volkswagen Sharan II
Van 2.0 TDI-CR BMT 140KM 103kW
VW Sharan 2.0 TDI CR ,,Bluemotion'' 2010r. 120000 tyś przebiegu: rozsypany jeden z dwóch katalizatorów. Brak jakichkolwiek kontrolek podwodował, że nie wiedziałem o usterce, pokruszony wkład ceramiczny ustawił się w poprzek puszki katalizatora, praktycznie zatkał wydech, silnik prawie rozj...jedynym objawem były wiecznie chodzące wentylatory. Frajerstwo w ASO żądało 8 tyś. Na allegro kupiłem za 1500 + 500 zł koszt wymiany. 125000 awaria klimatyzacji: wymiana jakiegoś zaworka 500 zł. W kolejnym sezonie letnim kolejna awaria klimy, przez zaworek spier... gaz za 200 zł. Kolejna awaria: brak możliwości otwarcia prawych tylnych drzwi. Kosztu nie znam, nie naprawiam, dzieci wysiadają lewymi drzwiami. 140000 uszkodzony 1 wtryskiwacz. Leje i klekocze tak, że wstyd tym goownem jechać. Koszt jeszcze nieznany. Moja opinia: takiego goownianego ,,samochodu'' jeszcze nie miałem, niepolecam, trzymajcei się od tego z daleka, wygląda na to, że niemcy wpadli na głupi pomysło dodatkowych dochodów. Nadmienię jeszcze, że ostatnio musiałem wypakować cały bagażnik bo ,,samochód'' zażądał dolania adblue a wlew ukryty jest tak, że trzeba mieć pusty bagażnik i postawić dodatkowe fotele w bagażniku żeby się dostać do wlewu. Nie wiem co niemcom powyżerało mózgi i oceniam ,,samochód'' na 0 w skali 1-10. Następna będzie KIA albo Toyota. Nic niemickiego!
4,7
~Paweł
Volkswagen Sharan II
Van 2.0 TSI 200KM 147kW
Jest drogo i nie rozumiem dlaczego tak drogo ;-) Auto na wypasie, bo ma prawie wszystkie dodatki. Nawigacja (RNS510) muli i ciut drazni - na cale szczescie mapy sa nienajgorsze i aktualne. ParkAssist tj. autokrecenie kierownica z reklamy to lekki bubel (ciezko lapie miejsca parkingowe). Latwiej wymienic czego moj pojazd celowo nie ma - nie ma elektrycznych drzwi i elektrycznej klapy bagaznika + nie ma szyberdachu (tego ciagle zaluje ale zona sie nie przekonala). Plus za hak elektrycznie chowany - wszystkim polecam (idealne rozwiazanie do transportu rowerow). Bardzo sie ciesze ze kupilem hak seryjny. Tempomat jak w starym Audi. Moglby byc aktywny lub miec jakis system precrash.
Średnie spalanie dla Volkswagen Sharan II
9,6 – 11,2
l/100 km
6,4 – 7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
Volkswagen Sharan II
Van Facelifting 2.0 TSI 220KM 162kW
Średnie minimalne zużycie paliwa z jazdy wyłącznie po mieście - po Warszawie w weekend przy małym ruchu i z wykorzystaniem trasy przelotowej tam gdzie było to możliwe. Samochód ma duże spalanie chwilowe przy rozpędzaniu, dlatego warto jechać płynnie. Staram się korzystać z trybu D w DSG (żeglowanie - skrzynia wrzuca na luz gdy puści się gaz) żeby dojeżdżać do świateł, zakrętów, korków itd. Średnie maksymalne to z tras po 2-3 km gdy silnik nawet nie zdążył się rozgrzać. W trasie jechałem dotąd raz, do 140 na liczniku autostradą/ekspresówką więc jest to średnio miarodajne.
9,0
Volkswagen Sharan II
Van 1.4 TSI BMT 150KM 110kW
Na trasie do Chorwacji 1400 km z trzema rowerami na dachu, pełnym bagażnikiem, 4 osoby na pokładzie (2 dorosłe, 2 dzieci) i włączoną klimatyzacją spalił 11 litrów/ 100 km (średnia prędkość na autostradach to 140 km/h. W drodze powrotnej tylko 10 ;-) przy średniej prędkości na autostradach 125 km/h i klimatyzacji włączonej tylko przez 2/3 drogi. Spokojna trasa Warszawa - Kraków 8.2 l/100 km. Podejrzewam, że to około 2 litry na 100 km więcej niż by spalił diesel. Ale cóż, każdy sam musi sobie przekalkulować po ilu latach zwróciłby się wyższy koszt zakupu diesla.
6,0
Volkswagen Sharan II
Van 2.0 TDI-CR BMT 115KM 85kW
Sharan 2.0 tdi 115 km bluemotion ręczna skrzynia. Dystans 1130km Sharan załadowany po dach . Latem.Po Francuskich autostradach , drogach szybkiego ruchu i około 200 km po bocznych drogach i miastach.Prędkość 110-120km/h. Jazda w stylu wakacyjnym, spokojnym bez pośpiechu zgodnie z przepisami francuskimi. Spalanie na kompie 5.1l/100 według ponownego zalania do pełna 5,32l/100 km. Rewelacja!!!
Volkswagen Sharan II