Szukaj

Informacje o Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 160KM 118kW 2011-2016

Lata produkcji: 2011 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja Volkswagena Tiguana produkowana była w latach 2007-2016. Pierwowzorem koncepcyjnym samochodu był, przedstawiony w roku 2006 na wystawie w Los Angeles, prototyp o nazwie Tiguan Concept. Produkcyjna wersja auta została zaprezentowana rok później podczas targów IAA we Frankfurcie. Pod względem stylistycznym ten kompaktowy SUV odwoływał się do modeli Golf Plus oraz Touareg i powstał na modułowej platformie podłogowej VW Group PQ35 Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf, Audi A3 oraz TT i Skoda Yeti. Model przeszedł facelifting w roku 2011. Mimo że Volkswagen Tiguan drugiej generacji zastąpił Tiguana I w roku 2017, to w niektórych krajach (np. w Stanach Zjednoczonych) jest on nadal dostępny jako Tiguan Limited.
czytaj więcej
Powagosław

Mniejszy brat Touarega jest mniej terenowy od konkurencji. Ta „mniejsza terenowość” najlepiej wyrażona została w wyglądzie Tiguana. Ten samochód wygląda bardzo poprawnie, ale w przypadku SUV-a to nie jest komplement.

~Powagosław
Luzacjusz

Auto dla offroadera-domatora, który po codziennej przejażdżce do pracy (ulicą pod górę, dwa zakręty, a dalej prosto), siada w kapciach na kanapie, a oglądając relację z rajdu Dakar, nerwowo zagryza wargi i myśli: „O Jezusie frasobliwy! Jak oni niszczą te samochody”.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1500-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 160KM 118kW 2011-2016
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,6
Volkswagen Tiguan I
SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 160KM 118kW
Tutaj najgorsza ocena. W mieście przy dość ostrej jeździe ale bez przesady wychodzi 11-12 l/100. Na trasie normalnie 10 l/100. Przy bardzo delikatnej jeździe na trasie (tj. szybkość między 80 - 100 km/h) spalanie wychodzi 8.8 l/100. Przy bardzo ostrej jeździe na dobrej autostradzie (A1 - amberone) przy ciągłej szybkości 185-190 km/h wyszło 14,2 l/100. W serwisie na razie niewiele robiłem ale za wymianę światła cofania (co wymaga zdjęcia zderzaka) + wymianie kół z zimowych na letnie wyszło ok. 400 zł także tanio nie jest ale tragedii też nie ma. (Układ jezdny)
8,5
Volkswagen Tiguan I
SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 160KM 118kW
Jestem bardzo zadowolony zarówno z auta jak i silnika. Mam pojazd w wersji z napędem na 2 koła i manualną skrzynią biegów. silnik 1.4 TSI 160km. Przy spokojnej jeździe drogami krajowymi jadąc 100-110km/h można spokojnie osiągnąć wynik 7,5l/100km. W mieście spalanie wzrasta nieznacznie do 8,5l/100km. Przy bardzo krótkich trasach w cyklu mieszanym po 5-6km dziennie spalanie pokazywane przez komputer to 9l/100. Większe wartości do 9.5l/100km "udało" mi się osiągnąć jedynie pędząc na autostradzie 140-150km/h. (Układ jezdny)
7,0
Volkswagen Tiguan I
SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 160KM 118kW
Niskie (Układ jezdny)
Instalacji elektrycznej i pompy paliwa
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
  • instalacja elektryczna
Witam...proszę o pomoc...po dłuższym postoju podczas wilgotnej pogody lub po wizycie w myjni samochodowej mam trudności z odpaleniem samochodu...próbuję kilkakrotnie i dopiero po dodaniu gazu auto wskakuje na właściwe obroty...niestety chyba ta sporadyczna usterka wpływa na pompę paliwa (raz wymieniona na gwarancji a następnie wymieniona po 6 miesiącach użytkowania)...wygląda na to, że gdzieś dostaje się wilgoć i powoduje spięcia...może ktoś spotkał się z podobną usterką...w ASO nie wiedzą co jest...na komputerze nie ma żadnych błędów...(samochód już od września 2013 boryka się z usterką, której nikt nie może wyeliminować lub nie wiedzą gdzie szukać)...P.S. ostatnio przy próbie uruchomienia paliła się na dłużej kontrolka błędu systemu sterowania silnikiem...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Układ paliwowy - po przekręceniu kluczyka (bez rozruchu silnika) dochodzi "wycie" z tyłu samochodu
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
  • układ wtryskowy
Po dłuższym postoju (np. nocnym) i po opadach deszczu po przekręceniu kluczyka w stacyjce (bez rozruchu silnika) dochodzi do wnętrza kabiny "wycie" z tyłu samochodu. Problem pojawił się od dwóch tygodni. Po zapaleniu silnika hałas niknie. Wcześniej w takich przypadkach następował charakterystyczny odgłos szmeru tak jakby "odpowietrzania". W chwili obecnej mija drugi rok eksploatacji samochodu. Po roku problemem był już układ paliwowy. W opisanych przypadkach następował spadek obrotów silnika do jego zgaśnięcia. W ASO po podłączeniu do komputera nie stwierdzono usterek i zmieniono oprogramowanie. Efekt spalanie wzrosło, ale objawy minęły. Do teraz kiedy pojawiły się niepokojące odgłosy. Proszę o pomoc bo w ASO rozkładają ręce i twierdzą, że nie ma obaw - tak ma być (ale po dwóch latach eksploatacji - chyba jednak coś nie tak).
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria Silnika
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting
  • silnik
  • 256 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
VW Tiguan 2012 r. 2.0 TDI 103KW Dzień po wymianie rozrządu zapaliła się kontrolka DPF następnego dnia kontrolka od świec żarowych auto weszło w tryb awaryjny czy możliwe jest że źle został założony rozrząd proszę o poradę
1 komentarz
Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting