Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volkswagen Touareg I

Lata produkcji: 2002 - 2010
Segment: Duże SUVy

Komentarze redakcji

Powagosław: Bez zbędnych fajerwerków powstał samochód ładniejszy od swojego poprzednika i znacznie ładniejszy od wielu rynkowych konkurentów. Zachowawcza sylwetka? Jeśli dobrze skomponowane proporcje i eleganckie linie to synonim asekuranctwa, to niech tak asekurują się wszyscy projektanci.
Luzacjusz: Może jest nudny i bez polotu. Może wygląda jak przerośnięty Golf skrzyżowany z Polo. Może udaje krewnego Porsche. Może jest jak cover znanej piosenki, a nie oryginał. Ale to cover, który śpiewa Joe Cocker, a robi to on często lepiej od pierwowzoru. Zresztą, zapytajcie Beatlesów.

Jaki slinik wybrać?

Dostępnych silników jest znacznie więcej, niż mogłoby się wydawać. Takie auto bardziej opłaca się brać z dieslem niż motorem benzynowym – w salonie są tańsze i w zakupie i w eksploatacji. Najmniejszy 2.5TDI ma 174KM. Jest dobry, ale nie w Touregu – w nim lepiej go omijać. Półkę wyżej jest już 3.0TDI liczący 225KM i tu już robi się trochę ciekawiej. Auto samo w sobie jest dobrze wyciszone, więc o dokuczliwy dla niektórych dźwięk motoru wysokoprężnego możecie być spokojni. 3-litrówka jest na tyle dobra, że z większością aut na drodze da sobie radę, ale gdy trafi się mocniejszy kompakt, to może być już mniej zabawnie. Wtedy lepsza będzie wersja wzmocniona do 240KM lub flagowy diesel V10 o pojemności 5.0l i mocy grubo ponad 300KM. Prawdziwe monstrum i jeden z największych diesli na rynku. Jeśli silnik benzynowy, to najlepiej któryś z tych flagowych, bo te tańsze są nieopłacalne w stosunku do możliwości i kosztów jednostek wysokoprężnych. 4.2l 310-350KM lub 6.0 W12 450KM jeżdżą tak samo jak brzmią – obłędnie, a ponadto tylko one potrafią zagwarantować w Touregu osiągi na tak wysokim poziomie.

Dane techniczne Volkswagen Touareg I

Silniki

Moc silników 174-450 KM

Poj. silników 2 461-5 998 cm3

Prędkość maks. 188-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 5,9-12,9 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Volkswagen Touareg I

Średnia ocena modelu

na podstawie 129 opinii

4.25

Średnia dla segmentu: Duże SUVy 4.19

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Silnik

Wady

- Drobne usterki

- Stosunek jakość/cena

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (83%)
NIE (17%)

Wybrane oceny kierowców Volkswagen Touareg I

Początkowo 100% zachwytu z czasem po 119tyś km zdanie mam nieco odmiene . Pojawilo sie ok 10 - 20 drobnych ... więcejawarii ( auto za 250 tyś ) ale to drobiazgi lecz pompowtryskiwacze i to 2 x to nie drobiazg( tankowanie jedynie na dobrych stacjach )dodatkowo spalanie miało być max 18 litra na 100 jest nawet 30 zimą w mieście a tak normalnie latem to 19 - 25 litra na 100 km . Konkurencja bije VW na głowe. Koszty naprawy są tak wysokie że lepiej BMW sobie kupić to auto jest prestizowe a WV NIE!!! i nigdy nie będzie to kolejny klocek na drodze. Silnik 5.0 TDI Volvo , BMW , Merc z 3.0 biorą mnie jak chcą ! totalna załamka NIE polecam VW szkoda pieniędzy a dodatkowo moje auto za 250 tyś jest teraz warte? 85 tyś zł dlaczego bo to WV ! ! ! ukryj
dodano 02.10.2012 przez
Samochod absolutnie rewelacyjny.Smiesza mnie opinie tu co poniektorych swiadcza tylko ze nie sa do ... więcejkonca normalni bo wiadomo ze nawet sie nie otarli o taki samochod.Tak tylko nawiasem powiem ze nie ma wogole takiego silnika 5.0 benzyna wiec jeden z drugim nie robcie z siebie glupszych niz jestescie bo nawet wymyslac trzeba potrafic.Ale jaki jest sens bezmyslnym psuciu tego typu stron ,po to tylko zeby sie wyglupic? Samochod polecam tym ktorych stac na takie samochody ,raczej nie plecam wersji 2.5 ( za slaba ),najlepszy kompromis to 3.0tdi,V10 i W12 to juz bajka ale to drogie zabawki. ukryj
dodano 26.06.2006 przez
Reasumując: Jeździłem samochodami niemieckimi różnymi modelami BMW serii 3,5,7, audi A6, Vectra, amerykańskimi Jeepy oraz Chrysler, japońskimi Mitsubishi (osobowe i ... więcejterenowe)i wieloma innymi ale nie było samochodu, który tak bardzo przypadłby mi do gustu. Czuć w tym samochodzie moc, bezpieczeństwo i masę pojazdu. Nie jest to samochód dla przysłowiowego Kowalskiego, dla którego samochód jest jedynie urządzeniem do przemieszczania się z punktu A do punktu B. Jest to rodzaj samochodu do którego miło jest usiąść, odpalić silnik, włączyć fajną muzyczkę przez perfekcyjnie działające audio i odpoczywać wsłuchując się w pomruk wydechu z silnej V8. Ale coś takiego zrozumieją tylko ludzie mojego pokroju dla których szeroko pojęta motoryzacja to hobby i sposób na życie. ukryj
dodano 13.10.2009 przez
Jestem zadowolony z tego auta, komfort , sportowe możliwości,mocny w terenie,bezpieczny, ale pamiętać trzeba że ważny jest silnik 3,0 TDI ... więcejbo tylko on jest najlepszy w Touaregach. ukryj
dodano 10.03.2011 przez
Zobacz oceny Volkswagen Touareg I Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Volkswagen Touareg I

Pb
10,17 - 22,33
Na podstawie 34 raportów spalania
ON
7,57 - 22,50
Na podstawie 124 raportów spalania
LPG
16,00 - 30,10
Na podstawie 20 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Volkswagen Touareg I

Witam, Spalanie da się przeżyć. Przed chipem miasto 17 trasa 11, po chipie robionym w Niemczech na 422 km i ... więcej1080 nM spalanie dużo mniejsze i dużo większe :) z tym chipem można zejść poniżej 9 litrów ale bardzo spokojną nogą, najniżej po chipie co odnotowałem to 8.9 litra, za to najwyżej to 28 litrów (trochę się spieszyłem) :) Duża różnica w spalaniu zanotowana przy zróżnicownym paliwie. Najdroższego diesla schodziło nawet 3 litry mniej. aczkolwiek przed chipem na trasach robiłem średnio 10 - 11, a po mieście Wrocław nawet w zimie poszło 22. Ogólne wrażenie bardzo pozytywne. Jeżeli ktoś planuje zakup takiego auta musi mieć na niego trochę kasy, bo jak coś padnie, to lepiej sprzedać. W serwisie VW wymiana żarówki ksenonowej 350 zł. Jednak wszystko przesłania jakość wykonania i luksus. Po mieście automat schodzi do ostatniego biegu. Trochę słaba widoczność do tyłu ale kamera cofania mi pomaga z czujnikami w parze. Tak jak wcześniej wspomniałem auto dla ludzi z kasą. Apropo chip´a trzeba uważać bo można zajechać skrzynię. Żadnych powerboxów, tylko mapować silnik i zmieniać sterowniki bo inaczej wariuje skrzynia (na tempomacie przy stałej prędkości 110 km/h zmienia co chwile biegi). Nie oszczędzać na chińskich częściach i na oponach. Osobiście od razu po zakupie zmieniłem system hamowania na brembo. 2,5 tony ciężko to wyhamować. Nie było to tanie ale dużo dało. Proszę pamiętać, że moje wyniki spalania mogą być zawyżone, jeżdzę na 22" felgach! ukryj
dodano 23.04.2012 przez
R5 po lifcie, z uatomatem - wiec i stały napęd na 4 buty. Cicho, miękko, wygodnie. Spalanie ani duze, ani ... więcejmałe. Ale nie ma sposobu, zeby jeżdzic tym ekonomicznie. Nawet próby testowe "na emeryta z fabi...nie dały rezultatu ponizej 10 l/100km. Martwiłem się poprzednimi opiniami, ze brakuje mu mocy...biedy nie ma...! Szukałem zamontowanej w nim kamery rozpoznającej znaki "terenu zabudowanego"...bo spalanie mooocno idzie w góre. Części w zamiennikach naprawdę na niskim poziomie cenowym (łożysko z piastą 200pln, uszczelka pod turbine 40pln) Tyle wiem co wymieniłem.(mechanik - a to naprawdę mistrz świata - wkurzał się za to ile musiał zdemontować części, żeby dostać się do uszczelki turbiny...he he he - 2 dni dłubania) Touareg to ciekawa przygoda na kilka miesiecy...żenić się z tym nie będę. Wykończenie naprawdę ok, spasowanie i jakośc materiałów bez uwag, gabaryt prawie duży, funkcjonalnością przegrywa z moim poprzednim pathfinderem. W sumie polecam...dla szukających bezpiecznego, wygodnego auta rodzinnego do ruchu miejskiego i ew. dalszych podrózy o ile dzieci są stasze i nie ma potrzeby zanierania ze soba połowy dobytku. Nawet przy 1 dziecku...zmieszczenie bagaży urlopowych to naprawdę sztuka!!! Całokształtem...jeżdzi wygodnie...ale dupy nie urywa... ukryj
dodano 24.07.2012 przez
Witam !!! Kupując ten pojazd znałem opinie, że jest wyjątkowo nieekonomiczny, ale nie spodziewałem się tak dużego spalania mimo iż ... więcejjeżdżę oszczędnie. Jazda w ruchu miejskim, ale mam na myśli prawdziwy ruch miejski (ruch, światła, korek itp.) - średnie spalanie wskazuje min. 25 l/100 km. W związku z powyższym zdecydowałem się na LPG i teraz na zbiorniku do którego fizycznie wchodzi 33 litry gazu przejadę max. 177 km przy mieszanej jeździe. Na trasie zrobiłem raz około 200 km na zbiorniku (33 litry). Ostatnio odkryłem, że jeżdżąc normalnie bez zwracania uwagi na ekonomikę wskazanie ekonomizera zbytnio się nie zmieniło (max. 1 litr więcej) i zrobiłem 165 km na zbiorniku. Komfort jazdy jest super, nie widzę większej różnicy jeżeli chodzi o moc pomiędzy silnikami 3,2, i 4,2 bo jeździłem obydwoma, przy czym 4,2 którym jeździłem spala w mieście 28 LPG. Auto waży ok. 2,5 tony i czuć, że tyle waży podczas ruszania więc trudno się dziwić, że takie jest spalanie. POZDRAWIAM ! ukryj
dodano 13.05.2012 przez
Witam! Zanim kupiłem turka sprawdzałem na forum jakie ma spalanie. Z info jakie uzyskałem było dla mnie ono do zaakceptowania. ... więcejPo przejechaniu blisko 35000 km mogę śmiało wydać opinię o spalaniu. Jadąc spolojnie autostradą nie przekraczając 100km/h wraz z dojazdem do domu bez mocnego gazowania (miasto) osiągnąłem wynik 6,6 litra/100km. Byłem tym wynikiem mocno zaskoczony... Jazda autostradą 120-140km/h można osiągnąć wynik w granicach 8,0 litrów (jadąc autostradą ze śląska do brzeska potem do krynicy górskiej) Podróż do pracy ok 20km potrzebuje ON w granicach 7,5 (lato)-8,5 (zima) litra/100km. Teren miejski wystarczy mu 10,0 litrów. Niejednokrotnie był ciężki but na gazie. Podsumowując, jak na takie bydle to spalanie godne uwagi. Nie żałuję zakupu i polecam go innym. ukryj
dodano 11.03.2013 przez
Ekonomiczność? jakbym opisywał Fiestę, Astrę czy Punto pewnie miałoby to jakieś znaczenie. Opisuję samochód z mocą 310KM z silnikiem 4,2 ... więcejlitra, więc oczekiwanie, że napiszę iż pali on 6l/100 km nie jest przez nikogo oczekiwane. W związku ze spalaniem na poziomie 13l - trasa i 25l - miasto zainstalowałem w tym samochodzie instalację LPG Prinsa ( moim zdaniem jedna z najlepszych na rynku, przystosowanych do dużych mocy ) i problem został rozwiązany. Nie mam potrzeby kalkulowania czy jazda na tzw "całą pałę" spowoduje że ten potwór połknie 30litrów czy będę połykał kolejne kilometry w lanserskim tempie i spali około 15 litrów. Przelicznik jest prosty, ile by nie spalił kwotę dzielę na 2,5 i robi się śmiesznie. ukryj
dodano 13.10.2009 przez
Zobacz raporty spalania Volkswagen Touareg I Dodaj raport spalania

Publikacje o Volkswagen Touareg

Przeczytaj pozostałe 13 publikacje o Volkswagen Touareg

Newsy o Volkswagen Touareg

Przeczytaj pozostałe 15 newsów o Volkswagen Touareg

Lista silników Volkswagen Touareg I

Jaki slinik wybrać?

Dostępnych silników jest znacznie więcej, niż mogłoby się wydawać. Takie auto bardziej opłaca się brać z dieslem niż motorem benzynowym – w salonie są tańsze i w zakupie i w eksploatacji. Najmniejszy 2.5TDI ma 174KM. Jest dobry, ale nie w Touregu – w nim lepiej go omijać. Półkę wyżej jest już 3.0TDI liczący 225KM i tu już robi się trochę ciekawiej. Auto samo w sobie jest dobrze wyciszone, więc o dokuczliwy dla niektórych dźwięk motoru wysokoprężnego możecie być spokojni. 3-litrówka jest na tyle dobra, że z większością aut na drodze da sobie radę, ale gdy trafi się mocniejszy kompakt, to może być już mniej zabawnie. Wtedy lepsza będzie wersja wzmocniona do 240KM lub flagowy diesel V10 o pojemności 5.0l i mocy grubo ponad 300KM. Prawdziwe monstrum i jeden z największych diesli na rynku. Jeśli silnik benzynowy, to najlepiej któryś z tych flagowych, bo te tańsze są nieopłacalne w stosunku do możliwości i kosztów jednostek wysokoprężnych. 4.2l 310-350KM lub 6.0 W12 450KM jeżdżą tak samo jak brzmią – obłędnie, a ponadto tylko one potrafią zagwarantować w Touregu osiągi na tak wysokim poziomie.

Nowe Volkswagen Touareg

nowe Volkswagen Touareg
Volkswagen Touareg
ceny od 231 590 zł do 294 700

Volkswagen Touareg II SUV Facelifting 3.0 V6 TDI BlueMotion 262KM od 2014

w pakiecie Perfectline R-Style

w cenie katalogowej brutto

294 700 zł

Wyposażenie standardowe
dolne części zderzaków oraz progi w kolorze nadwozia
Obręcze kół ze stopu metali lekkich Girona Volkswagen Exclusive 8 1/2 J X 19
Czujnik deszczu
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Ambiente (2 220 zł)
Pakiet Kierowcy (11 030 zł)
Pakiet Design Chrome & Style dla pakietu R-Line (1 800 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Ambiente (2 220 zł)
Pakiet Kierowcy (11 030 zł)
Pakiet Design Chrome & Style dla pakietu R-Line (1 800 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 2 oferty Volkswagen Touareg

Dealerzy Volkswagen

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Modlnica

małopolskie, Modlnica, Adama Rożańskiego 28-30

Więcej

WOJTANOWICZ

WOJTANOWICZ Volkswagen Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Strachowskiego 21-25

Więcej

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Nowy Sącz

małopolskie, Nowy Sącz, Tarnowska 159

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Poznań

wielkopolskie, Poznań, Krańcowa 40/42

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Suchy Las

wielkopolskie, Suchy Las, Obornicka 149

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Volkswagen Touareg

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

360

Przejechany dystans

84 995 zł

Zatankowanego paliwa

19 264 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

40

Wydanych pieniędzy

46 028 zł

Średnie wydatki na auto

4 184 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

107

Wydanych pieniędzy

45 007 zł

Średnie wydatki na auto

4 092 zł

ZOBACZ 11 dzienników kosztów Volkswagen Touareg Załóż dziennik kosztów

Opinie o instalacjach LPG w Volkswagen Touareg I

Liczba wpisów: 9
Samochód kupiłem od znajomego handlarza który uczciwie sprowadził go z niemczech , samochód był uszkodzony z prawej strony delikatnie , ... więcejpo naprawieniu zdecydowałem się założyć instalacje gazową za namową kolegi który miał już auto na lpg , przy tak dużym silniku bardzo mądra decyzja ceny lpg a ceny benzyny mówią same za siebie , instalacja bardzo dobra nie czuje żadnej różnicy między benzyny a lpg. ukryj
dodano 29.06.2015 przez
Chłopaki wiedza co robią elektryka ładnie puszczona sam nie wiem gdzie oni pochowali te kable a tyle ich było pozostałe ... więcejczęści od instalacji w miarę możliwości ukryte nie ma żadnej różnicy miedzy praca na gazie czy na benzynie samo przełączeni jest w ogóle nie odczuwalne po prostu wszystko jest w porządku ukryj
dodano 04.02.2013 przez
bardzo dużo jeżdzę.spalanie na trasie 10-11l/100 km.miasto 12-15l/100km.nie zauważam spadku mocy .podobno jest to zasługa wtryskiwaczy i ich specjalnego montażu. ... więcejpolecam ukryj
dodano 29.12.2011 przez
gzw zbrosławice górą,jedyna firma w Polsce co zna sie na inatalacjach lpg:):)mam 3.6fsi i chodzi na gazie dzieki tej firmie:) ... więcej ukryj
dodano 12.04.2014 przez
Zdecydowanie polecam tą markę.Silnik pracuje bez zarzutów.
dodano 06.10.2011 przez
Auto na gazie bajka!!!Firma montująca super!!!
dodano 08.12.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Touareg I

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Touareg

Ciekawostki
dodano 10.10.2012 przez
Podczas tego przedsięwzięcia dzieło niemieckich inżynierów wjechało na wysokość 6080 mnp wulkanu Ojos del Salado, który jest najwyższym wulkanem świata oraz drugą co do wysokości…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą