Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volkswagen Touran

Lata produkcji: 2003 - teraz
Segment: Minivany
Kompaktowy minivan klasyfikowany w segmencie K i produkowany od 2003 roku. Model uzupełnił linię aut klasy MPV w Volkswagenie, zajmując miejsce obok większego Sharana i mniejszego Golfa Plus. Technicznie spokrewniony z modelem Golf, na niektórych rynkach oferuje się go nawet pod nazwą Golf Touran (np. w Japonii). Nazwa Touran to zbitka słów „Tour” i „Sharan”. Mimo podobnie brzmiącej nazwy, Touran nie ma nic wspólnego ze sprzedawanym w USA VW Routanem. W 2010 roku Volkswagen zaprezentował Tourana drugiej generacji.

Komentarze redakcji

Powagosław: Touran jest jak małżeństwo z rozsądku. Nie zachwyca, trochę przynudza, ale zaspokaja podstawowe oczekiwania. No i to volkswagenowskie ujednolicenie wyszło mu na zdrowie, bo teraz przynajmniej w jego oczach można odnaleźć trochę wigoru.
Luzacjusz: Little by little. Krok po kroku Touran wspina się po drabinie zmysłowości, pożądania i piękna. Jeszcze wczoraj był cholernie nudny, dziś jest po prostu nudny. Jest szansa, że nasze prawnuki będą kupować Tourana z hasłem: „Ładniejsze niż Ferrari”.

Choć w segmencie rodzinnych minivanów są auta, których nadwozia przyciągają wzrok dynamicznymi przetłoczeniami (Mazda 5) czy eleganckimi detalami (Citroen C4 Picasso), produkt Volkswagena zdecydowanie nie należy do tej grupy. Określenie jego karoserii mianem „pudełka na kołach” jest może nieco przesadzone, ale faktem jest, że zarówno sama bryła, jak i poszczególne detale zostały narysowane w oparciu o bardzo kwadratowe kształty. Tyczy to się w szczególności modelu po liftingu z 2010 roku, który upodobnił leciwą już konstrukcję do najświeższych propozycji spod znaku VW.

Zgodnie z oczekiwaniami, designerska prostota (dla wielu wręcz nuda) panuje również w kokpicie Tourana. Kto jednak na stylistykę nie zwraca uwagi, ten miejsce pracy kierowcy będzie opisywać w samych superlatywach. A dlatego, bo pozycja za „kółkiem” okazuje się właściwie perfekcyjna, widoczność na zewnątrz nie jest ograniczona wielkimi słupkami czy wąziutkimi szybami, obsługa wszelkich elementów kokpitu nie sprawia absolutnie żadnych problemów, a wykonanie całości – zarówno ze względu na materiały, jak i spasowanie – zasługuje na najwyższą notę.

Na tym zalety kabiny pasażerskiej się jednak nie kończą. O kolejnych dowiadujemy się po przyglądnięciu się jej wymiarom. Zarówno na długość, jak i szerokość oraz wysokość wygospodarowano mnóstwo przestrzeni, dzięki czemu dwa pierwsze rzędy siedzeń gwarantują pasażerom dużą swobodę ruchów. Znacznie gorzej jest z dodatkowymi „siedzonkami” umieszczonymi w bagażniku, dlatego lepiej je złożyć i cieszyć się z pokaźnego miejsca na bagaże (którego wykorzystanie ułatwia dodatkowo wysoka ładowność). Jeśli chodzi o funkcjonalność wnętrza, stoi ona na wysokim poziomie (schowków czy uchwytów na napoje jest w nim całe mnóstwo), ale niemożność uzyskania płaskiej podłogi po pozbyciu się foteli drugiego rzędu trzeba uznać za jakieś nieporozumienie. Rodzinnemu minivanowi to nie przystoi.

Prowadzenie Tourana to czysta przyjemność. Zasługa w tym przede wszystkim skomplikowanego i dopracowanego zawieszenia, które dzięki sztywnym nastawom pozwala dynamicznie pokonywać ostre zakręty, a mimo to okazuje się skuteczne w kwestii resorowania dziur. W prowadzeniu auta pomaga także precyzyjny układ kierowniczy, który efektywnie przenosi ruchy kołem kierownicy na koła. Nie bez znaczenia są oczywiście wydajne hamulce.

Koszty zakupu to dla niemieckiego minivana niezbyt ciekawa dyscyplina. Bo podczas, gdy podstawowe wersje nie są jeszcze specjalnie drogie, te z bogatszym wyposażeniem i mocniejszymi silnikami podnoszą cenę do bardzo pokaźnych, a tym samym mało konkurencyjnych kwot. Gdy zapragniemy jeszcze zamówić coś z listy wyposażenia opcjonalnego, cena podnosi się do astronomicznych wręcz wartości. Całe szczęście, że już w standardzie wyposażenie okazuje się satysfakcjonujące.

Dane techniczne Volkswagen Touran

Silniki

Moc silników 90-177 KM

Poj. silników 1 197-1 984 cm3

Prędkość maks. 171-214 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,5-14,9 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Volkswagen Touran

Średnia ocena modelu

na podstawie 281 opinii

4.14

Średnia dla segmentu: Minivany 4.15

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

+ Skrzynia biegów

Wady

- Drobne usterki

- Stosunek jakość/cena

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (80%)
NIE (20%)

Wybrane oceny kierowców Volkswagen Touran

Warto zastanowić się nad wersją Comfortline no i pakietami. BlueMotion nie warto kupować na Polskę. Samemu można dokupić na Allegro ... więcejkoło dojazdowe, które mieści się pod pokrywą (w standardzie jest tylko zestaw naprawczy +kompresorek).Bagażnik chyba największy w tej klasie(przy 5 miejscach),duży wózek dziecięcy mieści się bez składania. Bardzo duża ilość różnego rodzaju schowków chociaż większość z nich dostępna jest z pozycji kierowcy lub pasażera siedzącego z przodu (siedząc w drugim rzędzie schowków trochę za mało). Warto zainwestować w biksenony; jakość oświetlenia, doświetlanie statyczne i dynamiczne zakrętów robią wrażenie, nawet jak zobaczy się ile płynu do spryskiwaczy idzie na spryskanie reflektorów (automatycznie przy spryskiwaniu szyby przedniej). Zawsze można na tą chwilę wyłączyć ksenony. Trzeba przyzwyczaić się do skokowo i dosyć ciężko otwieranych drzwi, ale sprawiają wrażenie solidnych i zamykają się lekko. Trudno zamknąć pokrywę bagażnika bez "palcowania" z zewnątrz. Ale to są dla mnie drobiazgi. ukryj
dodano 15.05.2011 przez
Drugi raz bym nie kupił do przebiegu 25tyś byłem zakochany w tym samochodzie myslałem że go bede miał kolejne 4 ... więcejlata bo swietnie mi się nim jezdziło ale bardzo szybko zostałem ściągnięty na ziemie poprzednik był najgorszym ałtem w swojej klasie , ale człowiek głupi i uwierzył panom z VW że teraz jest inaczej bujda auto jest niedopracowane. ukryj
dodano 09.02.2013 przez
auto godne polecenia dla osób z rodzinami ja mam wersję 7-os. mały koszt utrzymania.
dodano 11.07.2012 przez
Auto bardzo pakowne, niezawodne, nie za szybkie, nie rzuca się w oczy
dodano 06.05.2009 przez
Zobacz oceny Volkswagen Touran Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Volkswagen Touran

Pb
6,33 - 9,67
Na podstawie 34 raportów spalania
ON
4,57 - 9,67
Na podstawie 270 raportów spalania
LPG
5,60 - 8,40
Na podstawie 2 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Volkswagen Touran

Chcecie chipować wasza sprawa, dodam coś od siebie do tej jednostki napędowej. Jak dla mnie silnik w sam raz i ... więcejnie potrzebuje dodatkowego doładowania. Wszyscy wiemy że posiada wysoki moment obrotowy który przy nie umiejętnej jeździe powoduje koniecznośc wymiany koła dwu masowego, a niestety przeciętny kierowca traktuje diesla jak silnik benzynowy. Są to jednostki wbrew pozorą wrażliwe i nie tak trwałe tak niegdyś tytani pracy Diesel i setki tysięcy kilometrów bez napraw. Otóż co mam na myśli, silnik ten,poza tuningiem elektronicznym ni nadaje się do jakichkolwiek przeróbek mechanicznych ! Korpus odlew żeliwa, głowica tłoki stop aluminium uniemożliwiając jaki kolwiek szlif etc.(wszytko da się zrobić na własną odpowiedzialność i na krótką metę) koło dwu masowe fabrycznie zostało wzmocnione, co daje do myślenia, swoźnie tłoka są wykonane z mosiądzu korbowody wzmocnione, wał korbowy pracuje na 5 łożyskach, gdzi srodkowe jest wzmocnione ze względu na wysoki moment obrotowy, tłoki mają spacjalną konstrukcję wspomagająca ich chłodzenie, silnik posiada ponaddto chłodnice oleju silnikowego,co już daje do myślenia, układ smarowania silnika jest taki sam jak w 1.9 TDI dodam tyle że żadna z części mimo podobieństw w konstrukcji nie pasuje z modelu wcześnieszego, średnice cylindrów tłoków, łożysk odbiegają średnicą pod każdym względem. Sprawia to że każdy kolejny silnik diesla VW coraz mniej nadaje się do naprawy u przeciętnego mechanika. Oczywiście silnik jest zabezpieczony elktronicznie przed uszkodzniem, co nie zabezpiecza jednak przed uszkodzeniem typu "zmecznie materiału" niemal każda modyfikacja sterownika silnika(chip)zdejmuje blokade z silnika, co za tym idzie wzrost mocy i dorzynanie jednostki która nie posiada ograniczeń ją zabezpieczających, wpływających na jej trwałość, więc jak ktoś chipuje auto robi to dla wyłącznie dla siebie. Nie kupiłbym takiego pojazdu, kupiłbym natomiast auto fabrycznie przystosowane, czy wręcz sportowe o dużej mocy, przystosowane to extremalnych obciązeń. Więc kto nie wiem czy "Orze Pole" to niech uważa na kamienie w ziemi. 140 KM akurat na ten samochód, jeszce lepsza konfiguracja Golf lub Passat, kto vana nie trawi. Pozdrawiam zadowolonych użytkowników Tourana. ukryj
dodano 24.02.2011 przez
Przesiadłem się z Opla Zafiry 102KM na 140KM VW niebo a ziemia ! Pierwsza jazda autobahn w Niemczech (kupiłem w ... więcejsalonie VW z gwarancją mechaniczną na rok czasu i oryginalnym przebiegiem 78tys i ks serwisową 3 lata temu przepłaciłem względem ceny w Polsce, ale mam auto dla siebie pewne nie "klejone" i kręcone przebiegiem) rakieta opel daleki ideału, 200km/h zaden problem, fakt czuć że silnik w tej chwili pracuje inaczej jak na ropie z Niemiec, mimo tego bezawaryjny bez zadnego wkładu finansowego. Spalanie jakie podałem jak każdy chyba wie komputer przynajmniej w wersji Highline, nie znam żadnego użytkownika Tourana, podaje średnie zurzycie paliwa na danym odcinku, można dawać w "pędzel" spalanie wyjdzie 8,5 l zgasić silnik zrobić zakupy, wracając do domu zejść do 6l/100, jadąc na rezerwie 6 bieg przez Mazury 80km/h śr. 4.6-4.8l, szczegół. Uważam na długiej trasie nie jest filozofia na 60 l zrobić 900-950 km przy tempomacie i bez stresu siedząc komuś na zderzaku bo będe 15 min prędzej. Jak ktoś ma ochotę pościgać się można, smiało BMW 3 2.0 z naszym torq 320nhm mozna pogonić ;) widok twarzy kierowcy bezcenny :) fakt przezwyczaić mozna się szybko do mocy 140KM, silnik 170KM nie zrobił by tu już strasznej róznicy. Co kierowca to opinia. ukryj
dodano 04.02.2011 przez
Spalanie tego autka jest rewelacyjne :) Posiadam 2.0 TDI BKD czyli ten z pękającymi głowicami- przebieg rzeczywisty to 280 tyś. ... więceji śmiga :) jadąc do Belgii i z powrotem to 2,5 tyś km spalanie średnie wyszło 6,5l- autko z dużym bagażem z prędkościami ok 160km/h i czasem więcej :) spalanie w mieście zatłoczonym z krótką trasą spalanie wysokie, w zimie nawet 8/100km. poza miastem do 140km/h spalanie 5.5/100, wiadomo jeżeli ktoś jeździ 100 na 6 biegu to spokojnie zejdzie poniżej 5l. Wszystko zależne od traktowania samochodu, trzeba się przyzwyczaić do charakterystyki silnika, 140KM wystarcza żeby się sprawnie poruszać- mina niektórych kierowców bezcenna jak nie mogą uciec minivanowi :) Szczególnie polecam wersję 7os. czasem przydają się dodatkowe siedzenia a wcale nie zabierają miejsca w środku, jedynym mankamentem jest wtedy brak koła zapasowego, na wyposażeniu jest jedynie zestaw naprawczy w sprayu. Bagażnik jest naprawdę pokaźny. ogólnie auto spisuje się rewelacyjnie, na razie nie miałem z nim żadnych niespodzianek, ważne żeby pilnować okresowych przeglądów, wymian oleju filtrów, tankować na większych stacjach a nie od pana Miecia ze stodoły a auto odwdzięczy się bezawaryjnością. Duże, wygodne, z oszczędnym silnikiem tak w 3 słowach. ukryj
dodano 10.03.2013 przez
Zgodze się z faktem na danym odcinku można zejsć poniżej 5l/100km jadąc zółwim tempem na 6 biegu racja, tyle że ... więcejtaki silnik musi "oddychać" i panowie panie szanujmy koło dwu masowe nie chipujmy i nie wleczmy się po asfalcie na niskich obrotach na wysokim biegu. O ile mądry kierowca pozna z czystej ciekawości konstrukcje silnika i jego szczegółowe dane techniczne, o tyle dowie się że konstrukcja wiele nie dobiega od 1.9 TDI 130KM, blok jest wzmocniony, skrzynie wytrzyma ale koło padnie nawet przy 140KM jak ktoś nieumiejętnie jezdzi panie ER. Silniki 100kw/136KM nieporozumienie, głowica i blok. Nie wspomne że na mrozie nie butujemy tylko idziemy po rozum do glowy, chwała za dogrzewacz w tym silniku ratuje narwanych co ich noga swedzi i po odpaleniu kreci silnk... teoretycznie. Reasumujać: silnik bardzo dobry, jak coś padnie albo przebieg, ale nie umiejętna jazda, nie spotkałem przyczyny w ropie, chyba że lejemy wybitnie chrzczoną. Spotkałem natomiast bład sterownika, wtrysk tak lał ropę że "wypalił" dziurę w tłoku, a silnik pracował bez zarzutu ... ukryj
dodano 05.02.2011 przez
Już przy silniku napisałem ile pali mój samochód. Uważam , że jak ktoś umie oszczędnie jeździć to Touran z silnikiem ... więcej1.4 TSI 140 Km pozwala na to. Widzę oszczędniejsze spalanie bezpośredniego wtrysku w porównaniu z wcześniejszym silnikiem benzynowym 1.6 16 v. Ja nie narzekam. Świadomie wybrałem benzyniaka a w zamian otrzymałem silnik o niskim zużyciu paliwa wysokiej kulturze pracy ogromnej elastycznośći a do tego żwawy. Zużycie paliwa jest stabilne i przewidywalne. Minimalnie udaje się uzyskać 6.1, 6.2 litra ale w długiej trasie przy zastosowaniu wszystkich zasad oszczędnej jazdy. Żadnych wyścigów i prędkość 100km/h. Przy prędkości 120km/h na autostradzie A4 spalanie wynosiło 7.5 Dane podaje z wyjazdów wakacyjnych 5 osób ( ale troje dzieci) i pełen bagażnik-obciążenie bliskie maksymalnego. W mieście spalanie minimalne to 8.5 ale częściej przy zimnym silniku i na krótkich trasach spokojnie 11 litrów. Jeżdżę tylko na pb 98. ukryj
dodano 01.04.2009 przez
Zobacz raporty spalania Volkswagen Touran Dodaj raport spalania

Publikacje o Volkswagen Touran

Przeczytaj pozostałe 12 publikacje o Volkswagen Touran

Newsy o Volkswagen Touran

Przeczytaj pozostałe 4 newsy o Volkswagen Touran

Generacje Volkswagen Touran

Nowe Volkswagen Touran

nowe Volkswagen Touran
Volkswagen Touran
ceny od 75 490 zł do 117 990

Volkswagen Touran II Minivan 1.2 105KM od 2010

w pakiecie Trendline

w cenie katalogowej brutto

75 490 zł

Wyposażenie standardowe
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej z tyłu w technologii LED
Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach
Szyby elektrycznie sterowane z przodu i z tyłu
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Koło zapasowe (1 100 zł)
Pakiet Komfort (3 590 zł)
Pakiet Wzmocnione zawieszenie (1 810 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Koło zapasowe (1 100 zł)
Pakiet Komfort (3 590 zł)
Pakiet Wzmocnione zawieszenie (1 810 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 11 oferty Volkswagen Touran

Dealerzy Volkswagen

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Modlnica

małopolskie, Modlnica, Adama Rożańskiego 28-30

Więcej

WOJTANOWICZ

WOJTANOWICZ Volkswagen Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Strachowskiego 21-25

Więcej

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Nowy Sącz

małopolskie, Nowy Sącz, Tarnowska 159

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Poznań

wielkopolskie, Poznań, Krańcowa 40/42

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Suchy Las

wielkopolskie, Suchy Las, Obornicka 149

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Volkswagen Touran

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

2 881

Przejechany dystans

613 690 zł

Zatankowanego paliwa

114 448 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

355

Wydanych pieniędzy

184 144 zł

Średnie wydatki na auto

2 455 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

646

Wydanych pieniędzy

193 940 zł

Średnie wydatki na auto

2 586 zł

ZOBACZ 75 dzienników kosztów Volkswagen Touran Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Volkswagen Touran

Liczba wpisów: 14
komentarzy(1)
komentarzy(23)
komentarzy(3)
komentarzy(1)
komentarzy(12)
komentarzy(5)
Zobacz inne typowe słabe punkty Volkswagen Touran dodaj typowy słaby punkt

Modele z tego samego segmentu