Szukaj

Informacje o Volkswagen Touran I 2.0 TDI 170KM 125kW 2004-2010

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: VANy
Najtańszy Touran ma pod maską benzynowy 1.6l o mocy 102KM. Jest mułowaty, szczególnie załadowany rodzinką i bagażami na wczasy, ale podstawowy motor cieszy się za to dobrą opinią, jeśli chodzi o niezawodność. W wersji z bezpośrednim wtryskiem jest trochę dynamiczniejszy, ale to auto najlepiej wybrać z podwójnie doładowanym 1.4TSI o mocy 140KM. Moc rozwija płynnie, nie czuć nawet przejść pomiędzy wyłączeniem kompresora i uruchomieniem turbosprężarki na wyższych obrotach, a sam sposób pracy tego motoru może się podobać. W razie czego jest też dostępny w wersji bardziej ekstremalnej, 170-konnej. Jeśli nie lubicie mieć w aucie za dużo techniki, która może się zepsuć, to zostaje jeszcze 2-litrowy, 150-konny motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dla miłośników diesli też coś się znajdzie – są dwa motory. 1.9TDI to stara szkoła o niedużej mocy, dlatego spodoba się tylko tym spokojnym kierowcom. Maksymalnie wyciąga 105KM. Nowszy 2.0TDI jest równocześnie lepszy i dostępny w dwóch, rozsądnych wariantach mocy – 140KM i 170KM. Na zimno standardowo jest dość głośny, ale później robi się na tyle przyjemny, że przy wysokich prędkościach bardziej słychać szum kół i wiatr niż jego pracę. Dynamika – już w tym słabszym jest w sam raz.
czytaj więcej
Powagosław
Touran jest jak małżeństwo z rozsądku. Nie zachwyca, trochę przynudza, ale zaspokaja podstawowe oczekiwania. No i to volkswagenowskie ujednolicenie wyszło mu na zdrowie, bo teraz przynajmniej w jego oczach można odnaleźć trochę wigoru. ~Powagosław
Luzacjusz
Little by little. Krok po kroku Touran wspina się po drabinie zmysłowości, pożądania i piękna. Jeszcze wczoraj był cholernie nudny, dziś jest po prostu nudny. Jest szansa, że nasze prawnuki będą kupować Tourana z hasłem: „Ładniejsze niż Ferrari”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,6
~andrzej_tarała
Volkswagen Touran I
Minivan 2.0 TDI 170KM 125kW
Witam posiadam VW Tourana 2006 rok lift 2,0 16V 170 km kod silnika BMN skrzynia manual 6, auto posiadam rok więc mogę coś powiedzieć auto wygodne i to bardzo silnik przyzwoity moim zdaniem najlepszy do tego auta chodzi mi o KM 170 dają radę ,a co do samego silnika to nie wiem czy ja tak chuj... trafiłam przebieg mały sprawdzałem osobiście czy jest prawdziwy i wszystko ok ,a co do silnika już robiłem głowię padł pompowtrysk nie są to tanie rzeczy cały kosz mnie to 5,5 tyś wszystko zostało sprawdzone zrobione wybrałem się z rodziną na wczasy wszystko ok droga powrotna też ok a po tygodniu znów to samo mianowicie zaczął ubywać płyn w zbiorniczku od chłodnicy auto zaczęło dymić ,teraz nie wiem czy ten mechanik co mi robił auto naprawdę sprawdzał mi tą głowicę czy nie teraz mam zamiar kupić cały kompletny silnik i sam go zamontuję i mam nadzieję że moje auto zacznie normalnie jezdzić .Ogółem auto jest fajne wygodne godne polecenia typowe rodzinne auto
4,5
~Simplicity
Volkswagen Touran I
Minivan 2.0 TDI 170KM 125kW
Bardzo funkcjonalne auto, wiele schowków, dobry silnik. Jest to jedyna słuszna jednostka w tym samochodzie. Brak jakichkolwiek problemów z napedem, zawieszenie też wytrzymuje długo, wnętrze zrobione z dobrych materiałów.
4,4
~Dominik
Volkswagen Touran I
Minivan 2.0 TDI 170KM 125kW
Jeździłem wersją przed liftingiem i nie było źle, dlatego zdecydowałem sie na zakup lifta i musze napisać że jest dużo lepiej. Samochód przez cały okres eksploatacji mnie nie zawiódł, silnik super 2,0 tdi 170 KM, zbiera sie fantastycznie, mało pali, nie stwarza żadnych problemów, Auto jest przestronne i wygodne, polecam na dłuższe trasy, wtedy docenia sie walory tego samochodu
Remont kapitalny silnika
  • Volkswagen Touran I 1.9 TDI 100KM 74kW 2003-2010
  • silnik
  • 235 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 11
posiadam vw tourana od 3 lat sprowadzonego z Niemiec przeszło 200tys. po 3 latach miałem remont kapitalny silnika z powodu pękniętego tłoku przyczyna nie znana pompo wtryski całe nie lały a tłok pękł po prostu zmęczenie materiału po za tym miałem wymianę dwu masy i jak na razie tyle z takich poważnych rzeczy z elektryki to tyko świeciła mi się kontrolka od air bag i okazało się że kostka nie łączyła pod siedzeniem kierowcy a inne usterki no wymiany inaczej klocki tarcze przód/tył wężyki hamulcowe tył/i przód też będę wymieniał bo popękane są zawieszenie przednie sprężyny właśnie niedawno wymienione bo jedna strzeliła a po zatym to inne tam rzeczy gumy na wahaczach stabilizatory i inne drobne rzeczy
to automat na niskich obrotach terkocze i szrpie silnikiem i czasem nie zmienia biegów systematycznie i dostaje duzych obrotuw
  • Volkswagen Touran I 1.9 TDI 105KM 77kW 2003-2010
  • układ napędowy
to automat na niskich obrotach terkocze i szarpie silnikiem i czasem nie zmienia biegów systematycznie i dostaje dużych obrotów a także ogrzewanie nie działa jak potrzeba i szukam serwisu z okolic Kielc
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zawieszenie
  • Volkswagen Touran I 1.9 TDI 105KM 77kW 2003-2010
  • nadwozie
Posiadam go od roku, nie długo się cieszyłam ...od jakiegoś czasu zarzuca tyłem - czasami mam wrażenie, ze cały "tańczy". Najgorzej jest na najwyższych biegach. Na stacji diagnostycznej nie znaleziono przyczyny. Fachowcy nie mogą mi pomóc - latem jeździłam na 17*tkach - więc mechanik stwierdził ,że to ta przyczyna. zmieniłam zimowe na 16tki a problem pozostał. Komfort jazdy żaden ! Więc jadę i płaczę ... i już go nie lubię
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volkswagen Touran I