Szukaj

Informacje o Volkswagen Touran I 2.0 FSI 150KM 110kW 2003-2010

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: VANy
Najtańszy Touran ma pod maską benzynowy 1.6l o mocy 102KM. Jest mułowaty, szczególnie załadowany rodzinką i bagażami na wczasy, ale podstawowy motor cieszy się za to dobrą opinią, jeśli chodzi o niezawodność. W wersji z bezpośrednim wtryskiem jest trochę dynamiczniejszy, ale to auto najlepiej wybrać z podwójnie doładowanym 1.4TSI o mocy 140KM. Moc rozwija płynnie, nie czuć nawet przejść pomiędzy wyłączeniem kompresora i uruchomieniem turbosprężarki na wyższych obrotach, a sam sposób pracy tego motoru może się podobać. W razie czego jest też dostępny w wersji bardziej ekstremalnej, 170-konnej. Jeśli nie lubicie mieć w aucie za dużo techniki, która może się zepsuć, to zostaje jeszcze 2-litrowy, 150-konny motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dla miłośników diesli też coś się znajdzie – są dwa motory. 1.9TDI to stara szkoła o niedużej mocy, dlatego spodoba się tylko tym spokojnym kierowcom. Maksymalnie wyciąga 105KM. Nowszy 2.0TDI jest równocześnie lepszy i dostępny w dwóch, rozsądnych wariantach mocy – 140KM i 170KM. Na zimno standardowo jest dość głośny, ale później robi się na tyle przyjemny, że przy wysokich prędkościach bardziej słychać szum kół i wiatr niż jego pracę. Dynamika – już w tym słabszym jest w sam raz.
czytaj więcej
Powagosław
Touran jest jak małżeństwo z rozsądku. Nie zachwyca, trochę przynudza, ale zaspokaja podstawowe oczekiwania. No i to volkswagenowskie ujednolicenie wyszło mu na zdrowie, bo teraz przynajmniej w jego oczach można odnaleźć trochę wigoru. ~Powagosław
Luzacjusz
Little by little. Krok po kroku Touran wspina się po drabinie zmysłowości, pożądania i piękna. Jeszcze wczoraj był cholernie nudny, dziś jest po prostu nudny. Jest szansa, że nasze prawnuki będą kupować Tourana z hasłem: „Ładniejsze niż Ferrari”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena
Remont kapitalny silnika
  • Volkswagen Touran I 1.9 TDI 100KM 74kW 2003-2010
  • silnik
  • 235 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 11
posiadam vw tourana od 3 lat sprowadzonego z Niemiec przeszło 200tys. po 3 latach miałem remont kapitalny silnika z powodu pękniętego tłoku przyczyna nie znana pompo wtryski całe nie lały a tłok pękł po prostu zmęczenie materiału po za tym miałem wymianę dwu masy i jak na razie tyle z takich poważnych rzeczy z elektryki to tyko świeciła mi się kontrolka od air bag i okazało się że kostka nie łączyła pod siedzeniem kierowcy a inne usterki no wymiany inaczej klocki tarcze przód/tył wężyki hamulcowe tył/i przód też będę wymieniał bo popękane są zawieszenie przednie sprężyny właśnie niedawno wymienione bo jedna strzeliła a po zatym to inne tam rzeczy gumy na wahaczach stabilizatory i inne drobne rzeczy
to automat na niskich obrotach terkocze i szrpie silnikiem i czasem nie zmienia biegów systematycznie i dostaje duzych obrotuw
  • Volkswagen Touran I 1.9 TDI 105KM 77kW 2003-2010
  • układ napędowy
to automat na niskich obrotach terkocze i szarpie silnikiem i czasem nie zmienia biegów systematycznie i dostaje dużych obrotów a także ogrzewanie nie działa jak potrzeba i szukam serwisu z okolic Kielc
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zawieszenie
  • Volkswagen Touran I 1.9 TDI 105KM 77kW 2003-2010
  • nadwozie
Posiadam go od roku, nie długo się cieszyłam ...od jakiegoś czasu zarzuca tyłem - czasami mam wrażenie, ze cały "tańczy". Najgorzej jest na najwyższych biegach. Na stacji diagnostycznej nie znaleziono przyczyny. Fachowcy nie mogą mi pomóc - latem jeździłam na 17*tkach - więc mechanik stwierdził ,że to ta przyczyna. zmieniłam zimowe na 16tki a problem pozostał. Komfort jazdy żaden ! Więc jadę i płaczę ... i już go nie lubię
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volkswagen Touran I