Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Touran Minivan 1.9 TDI

Kompaktowy minivan klasyfikowany w segmencie K i produkowany od 2003 roku. Model uzupełnił linię aut klasy MPV w Volkswagenie, zajmując miejsce obok większego Sharana i mniejszego Golfa Plus. Technicznie spokrewniony z modelem Golf, na niektórych rynkach oferuje się go nawet pod nazwą Golf Touran (np. w Japonii). Nazwa Touran to zbitka słów „Tour” i „Sharan”. Mimo podobnie brzmiącej nazwy, Touran nie ma nic wspólnego ze sprzedawanym w USA VW Routanem. W 2010 roku Volkswagen zaprezentował Tourana drugiej generacji.

Volkswagen Touran (2007) 2.0 TDI 140 KM - galeria redakcyjna - silnik
Volkswagen Touran (2007) 2.0 TDI 140 KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volkswagen Touran (2007) 2.0 TDI 140 KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volkswagen Touran (2007) 2.0 TDI 140 KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Volkswagen Touran (2007) 2.0 TDI 140 KM - galeria redakcyjna - schowek przedni zamknięty
Volkswagen Touran (2007) 2.0 TDI 140 KM - galeria redakcyjna - kokpit
Volkswagen Touran (2007) 2.0 TDI 140 KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

Generacje Volkswagen Touran

  • Wybierz generację: Volkswagen Touran II (2010 - teraz)
    Volkswagen Touran II

    Volkswagen Touran II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2010 roku. Podobnie jak pierwszy Touran, jego następca został zbudowany na tej samej, choć zmodyfikowanej platformie podłogowej VW Group PQ35, którą dzieli z Golfem szóstej...

    więcej o Volkswagen Touran II

  • Wybierz generację: Volkswagen Touran I (2003 - 2010)
    Volkswagen Touran I

    Volkswagen Touran I

    Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2003-2010. Touran uzupełnił ofertę minivanów Volkswagena o średniej wielkości kompaktowego MPV. Model został zbudowany na platformie podłogowej VW Group PQ35, którą dzielił z Golfem piątej generacji. Dostępny...

    więcej o Volkswagen Touran I

Choć w segmencie rodzinnych minivanów są auta, których nadwozia przyciągają wzrok dynamicznymi przetłoczeniami (Mazda 5) czy eleganckimi detalami (Citroen C4 Picasso), produkt Volkswagena zdecydowanie nie należy do tej grupy. Określenie jego karoserii mianem „pudełka na kołach” jest może nieco przesadzone, ale faktem jest, że zarówno sama bryła, jak i poszczególne detale zostały narysowane w oparciu o bardzo kwadratowe kształty. Tyczy to się w szczególności modelu po liftingu z 2010 roku, który upodobnił leciwą już konstrukcję do najświeższych propozycji spod znaku VW.

Zgodnie z oczekiwaniami, designerska prostota (dla wielu wręcz nuda) panuje również w kokpicie Tourana. Kto jednak na stylistykę nie zwraca uwagi, ten miejsce pracy kierowcy będzie opisywać w samych superlatywach. A dlatego, bo pozycja za „kółkiem” okazuje się właściwie perfekcyjna, widoczność na zewnątrz nie jest ograniczona wielkimi słupkami czy wąziutkimi szybami, obsługa wszelkich elementów kokpitu nie sprawia absolutnie żadnych problemów, a wykonanie całości – zarówno ze względu na materiały, jak i spasowanie – zasługuje na najwyższą notę.

Na tym zalety kabiny pasażerskiej się jednak nie kończą. O kolejnych dowiadujemy się po przyglądnięciu się jej wymiarom. Zarówno na długość, jak i szerokość oraz wysokość wygospodarowano mnóstwo przestrzeni, dzięki czemu dwa pierwsze rzędy siedzeń gwarantują pasażerom dużą swobodę ruchów. Znacznie gorzej jest z dodatkowymi „siedzonkami” umieszczonymi w bagażniku, dlatego lepiej je złożyć i cieszyć się z pokaźnego miejsca na bagaże (którego wykorzystanie ułatwia dodatkowo wysoka ładowność). Jeśli chodzi o funkcjonalność wnętrza, stoi ona na wysokim poziomie (schowków czy uchwytów na napoje jest w nim całe mnóstwo), ale niemożność uzyskania płaskiej podłogi po pozbyciu się foteli drugiego rzędu trzeba uznać za jakieś nieporozumienie. Rodzinnemu minivanowi to nie przystoi.

Prowadzenie Tourana to czysta przyjemność. Zasługa w tym przede wszystkim skomplikowanego i dopracowanego zawieszenia, które dzięki sztywnym nastawom pozwala dynamicznie pokonywać ostre zakręty, a mimo to okazuje się skuteczne w kwestii resorowania dziur. W prowadzeniu auta pomaga także precyzyjny układ kierowniczy, który efektywnie przenosi ruchy kołem kierownicy na koła. Nie bez znaczenia są oczywiście wydajne hamulce.

Koszty zakupu to dla niemieckiego minivana niezbyt ciekawa dyscyplina. Bo podczas, gdy podstawowe wersje nie są jeszcze specjalnie drogie, te z bogatszym wyposażeniem i mocniejszymi silnikami podnoszą cenę do bardzo pokaźnych, a tym samym mało konkurencyjnych kwot. Gdy zapragniemy jeszcze zamówić coś z listy wyposażenia opcjonalnego, cena podnosi się do astronomicznych wręcz wartości. Całe szczęście, że już w standardzie wyposażenie okazuje się satysfakcjonujące.

Komentarze redakcji

Powagosław: Touran jest jak małżeństwo z rozsądku. Nie zachwyca, trochę przynudza, ale zaspokaja podstawowe oczekiwania. No i to volkswagenowskie ujednolicenie wyszło mu na zdrowie, bo teraz przynajmniej w jego oczach można odnaleźć trochę wigoru.
Luzacjusz: Little by little. Krok po kroku Touran wspina się po drabinie zmysłowości, pożądania i piękna. Jeszcze wczoraj był cholernie nudny, dziś jest po prostu nudny. Jest szansa, że nasze prawnuki będą kupować Tourana z hasłem: „Ładniejsze niż Ferrari”.

Silniki Volkswagen Touran

Volkswagen Touran II - jaki silnik wybrać?

Co tu dużo mówić - gama jednostek jest zaawansowana, bo nie dość, że jest ich dużo, to jeszcze wszystkie są doładowane i mają bezpośredni wtrysk paliwa. Te podstawowe są jednak w tym aucie za słabe, bo mimo niezłej elastyczności, 105KM nie czyni w tym aucie cudów. Ale juz 2-litrowy diesel zmienia postać rzeczy. Osiąga 140-177KM, chętnie przyspiesza i szybko reaguje na gaz - to niezły wybór. Benzynowy 1.4TSI oferuje podobne osiągi i podobne moce - 140-170 KM. Ma jednak jedna przewagę - również zachwyca elastycznością, ale pracuje dużo subtelniej.

Volkswagen Touran I - jaki silnik wybrać?

Najtańszy Touran ma pod maską benzynowy 1.6l o mocy 102KM. Jest mułowaty, szczególnie załadowany rodzinką i bagażami na wczasy, ale podstawowy motor cieszy się za to dobrą opinią, jeśli chodzi o niezawodność. W wersji z bezpośrednim wtryskiem jest trochę dynamiczniejszy, ale to auto najlepiej wybrać z podwójnie doładowanym 1.4TSI o mocy 140KM. Moc rozwija płynnie, nie czuć nawet przejść pomiędzy wyłączeniem kompresora i uruchomieniem turbosprężarki na wyższych obrotach, a sam sposób pracy tego motoru może się podobać. W razie czego jest też dostępny w wersji bardziej ekstremalnej, 170-konnej. Jeśli nie lubicie mieć w aucie za dużo techniki, która może się zepsuć, to zostaje jeszcze 2-litrowy, 150-konny motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dla miłośników diesli też coś się znajdzie – są dwa motory. 1.9TDI to stara szkoła o niedużej mocy, dlatego spodoba się tylko tym spokojnym kierowcom. Maksymalnie wyciąga 105KM. Nowszy 2.0TDI jest równocześnie lepszy i dostępny w dwóch, rozsądnych wariantach mocy – 140KM i 170KM. Na zimno standardowo jest dość głośny, ale później robi się na tyle przyjemny, że przy wysokich prędkościach bardziej słychać szum kół i wiatr niż jego pracę. Dynamika – już w tym słabszym jest w sam raz.

Silniki Volkswagen Touran Minivan

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Touran

Volkswagen Cross Touran 2.0 TDI - pomieszanie z poplątaniem
 
Nasz test Volkswagen Cross Touran 2.0 TDI

Rodzinny van z oszczędnym i mocnym silnikiem, zwiększonym prześwitem i pakietem stylistycznym. Czy próba udawania modnego crossovera ma sens? Sprawdzamy Volkswagena Cross Touran.

Touran - eksperyment czas zacząć
 
Nasz test

Doświadczenia na zwierzętach są zabronione. Zwykli ludzie bulwersują się już na samą myśl o eksperymentach na czymkolwiek, co oddycha i robi "maślane oczy", bo w końcu jak można skrzywdzić niewinnego gryzonia, który na dodatek wygląda tak bezbronnie. A obrońcy praw zwierząt? Bulwersują się,...

Klasyka gatunku - Volkswagen Touran
 
Nasz test

Jak najkrócej zdefiniować idealne połączenie funkcjonalności, praktyczności i solidności? Po prostu: VW Touran.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Nowe oblicze Tourana

Jeden z najlepiej sprzedających się modeli w swojej klasie przeszedł face-lifting. Zmodyfikowany Touran wpisuje się w proekologiczny trend, charakteryzując się mniejszym zużyciem paliwa i zmniejszoną emisją CO2 w porównaniu do poprzednika. Design zaktualizowano do aktualnie obowiązującego DNA Volkswagena.

Rodzinny sportowiec - Volkswagen Touran

Na początku grudnia miała miejsce premiera drugiej generacji Volkswagena Touran. Po trzech latach przyszła pora na stylistyczną kosmetykę oraz zmodernizowanie palety jednostek napędowych. Dokupić można też system automatycznego parkowania, chociaż na razie nie w Polsce.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volkswagen Touran

Volkswagen Touran na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen TouranautoWcentrum - społeczność Volkswagen Touran

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Touran

Volkswagen Touran RODZINNY VAN 63,62

Volkswagen Touran 1.9 HIGHLINE 49,59

Volkswagen Touran 50,58

Volkswagen Touran 44,88

Volkswagen Touran 56,27

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Touran

bodzio 71,87

chudy90ert 30,04

kotlar84 55,25

skago 62,32

sabunia1 30,02

autoann 30,04

Flip 33,79

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Touran

Wyłamany wspornik.
Wyłamany wspornik. Taki mały pech mnie dzisiaj nawiedził. Pogoda przez chwilę była w miarę przyzwo...
Wrażenia po chiptuningu 2.0 tdi - SUPER
Wrażenia po chiptuningu 2.0 tdi - SUPER Tydzień po chiptuningu. Tylko 165 hp, ale 410 nm zrobiło na mnie ogromne wraż...
Pierwsza rejestracja w kraju i przegląd
Pierwsza rejestracja w kraju i przegląd Dziś wybrałem się do Pani pośredniczki, która załatwi wszystkie formalności zwią...
EGR i Bumper Rubber
EGR i Bumper Rubber W ubiegłym miesiącu postawiłem auto do mechanika, w celu sprawdzenia i naprawy k...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Touran

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Touran
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Touran

Volkswagen Touran

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Touran
 

Volkswagen Touran najczęściej porównywane z:

Toyota Verso
1.6 D-4D (112 KM)
Opel Zafira
1.6 Turbo Ecotec CNG (150 KM)
Mercedes Klasa B
200 BlueEFFICIENCY (156 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Alto COMFORT 1.0 68 KM Demonstracyjny Suzuki Alto COMFORT 1.0 68 KM
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 731 km. Silnik: 1.0 68KM, benzynowy.
Cena: 38 900 zł 29 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai ix35 Comfort Demonstracyjny Hyundai ix35 Comfort
Rocznik: 2014. Przebieg: 2 000 km. Silnik: 1.6 135KM, benzynowy.
Cena: 82 200 zł 73 900 zł
Zyskujesz: 8 300 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Touran

Volkswagen Touran
2.0 diesel 140 KM
2013
109 900 PLN
Volkswagen Touran
1.4 benzyna 140 KM
2013
102 900 PLN
Volkswagen Touran
2.0 diesel 177 KM
13 000 km, 2013
112 000 PLN
Volkswagen Touran
1.9 diesel 105 KM
169 200 km, 2006
25 400 PLN

Ocena auta Volkswagen Touran Minivan 1.9 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 52 opinii
  • 4,11
  • Średnia dla segmentu
    Minivany: 4,32

Wybrane opinie

Volkswagen Touran Minivan 1.9 TDI (105 KM)

Najlepszy minivan na rynku, przed zakupem dokładnie sprawdzałem konkurencję.

dodał: pharman

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Touran

Volkswagen Touran Volkswagen Touran II (2011) Volkswagen Cross Touran 2.0 TDI 177KM - galeria redakcyjna Volkswagen Touran (2007) 2.0 TDI 140 KM - galeria redakcyjna Volkswagen CrossTouran Volkswagen Touran 2007 Volkswagen Touran Cross
Zobacz inne galerie Volkswagen

Volkswagen Touran

120 komentarzy

90 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Mr.Daimler~Mr.Daimler

Do ~waldi: Bzdura totalna,kolego na linii montażowej nikt niema czasu zeby sie za przeproszeniem wysilać a co dopiero patrzeć czy dany samochód idzie na Polskę czy francje ,tak szybko ci to nakresle: wiec cała linia produkcyjna ma około 320 stacji na każda stacje przypada ok 1 minuta 29 sekund a w tym czasie na przykladowej stacji musisz zamontować filtr powietrza (cały moduł ) poukładać wiązke kabli pod komputer zamontować tylny zderzak (w 1,29' pozatym niema tyle miejsca..... Co do USA sie zgodzę na to ze reflektory sa inne (ale to wiadomopozdrawiam

~tomi6973~tomi6973

w jaki sposób mozna zaślepić egr w touranie 1.9 tdi 101 kM

mozabeta124mozabeta124

rogi jak na to co oferuje lepiej kupcie sobie fiata fremonta i dopłaćcie trochę i macie 7 miejsc i do tego 4x4 i klasę i do tego fremont jest mało awaryjny

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
53 203
Przejechany dystans
41 122 442 km
Zatankowanego paliwa
2 097 683 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 464
Wydanych pieniędzy
3 194 347 zł
Średnie wydatki na auto
1 247 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 843
Wydanych pieniędzy
3 446 977 zł
Średnie wydatki na auto
1 346 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 561)

Testy zderzeniowe Volkswagen Touran

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Touran przeprowadzone przez Euro NCAP.

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran
2003

Volkswagen Touran (od 11.2003)

Volkswagen Touran
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Touran Minivan 1.9 TDI

Na podstawie 77 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Tomek, dodano: 10.03.2013 16:16

Spalanie tego autka jest rewelacyjne :) Posiadam 2.0 TDI BKD czyli ten z pękającymi głowicami- przebieg rzeczywisty to 280 tyś. i śmiga :) jadąc do Belgii i z powrotem to 2,5 tyś km spalanie średnie wyszło 6,5l- autko z dużym bagażem z prędkościami ok 160km/h i czasem więcej :) spalanie w mieście zatłoczonym z krótką trasą spalanie wysokie, w zimie nawet 8/100km. poza miastem do 140km/h spalanie 5.5/100, wiadomo jeżeli ktoś jeździ 100 na 6 biegu to spokojnie zejdzie poniżej 5l. Wszystko zależne od traktowania samochodu, trzeba się przyzwyczaić do charakterystyki silnika, 140KM wystarcza żeby się sprawnie poruszać- mina niektórych kierowców bezcenna jak nie mogą uciec minivanowi :) Szczególnie polecam wersję 7os. czasem przydają się dodatkowe siedzenia a wcale nie zabierają miejsca w środku, jedynym mankamentem jest wtedy brak koła zapasowego, na wyposażeniu jest jedynie zestaw naprawczy w sprayu. Bagażnik jest naprawdę pokaźny. ogólnie auto spisuje się rewelacyjnie, na razie nie miałem z nim żadnych niespodzianek, ważne żeby pilnować okresowych przeglądów, wymian oleju filtrów, tankować na większych stacjach a nie od pana Miecia ze stodoły a auto odwdzięczy się bezawaryjnością. Duże, wygodne, z oszczędnym silnikiem tak w 3 słowach.

pełny raport Volkswagen Minivan 2.0 TDI

autor: Acadaptor, dodano: 24.12.2008 22:48

Spalanie jak dla mnie spoko, w mieaszanej jeździe takiej dość ostrej wychodzi ok 7l/100km, jak jeździłem troszeczkę z lżejszą stopą ale niekiedy oczywiście przycisnąłem to 6l/100km w mieszanej. Co mnie dziwi to po trasie co prawdą jak narazie nie długiej bo ok 60KM wcale nie spalił dużo mniej także ok 6l.

pełny raport Volkswagen Minivan 2.0 TDI

autor: Mechanik, dodano: 05.02.2011 23:29

Zgodze się z faktem na danym odcinku można zejsć poniżej 5l/100km jadąc zółwim tempem na 6 biegu racja, tyle że taki silnik musi "oddychać" i panowie panie szanujmy koło dwu masowe nie chipujmy i nie wleczmy się po asfalcie na niskich obrotach na wysokim biegu. O ile mądry kierowca pozna z czystej ciekawości konstrukcje silnika i jego szczegółowe dane techniczne, o tyle dowie się że konstrukcja wiele nie dobiega od 1.9 TDI 130KM, blok jest wzmocniony, skrzynie wytrzyma ale koło padnie nawet przy 140KM jak ktoś nieumiejętnie jezdzi panie ER. Silniki 100kw/136KM nieporozumienie, głowica i blok. Nie wspomne że na mrozie nie butujemy tylko idziemy po rozum do glowy, chwała za dogrzewacz w tym silniku ratuje narwanych co ich noga swedzi i po odpaleniu kreci silnk... teoretycznie. Reasumujać: silnik bardzo dobry, jak coś padnie albo przebieg, ale nie umiejętna jazda, nie spotkałem przyczyny w ropie, chyba że lejemy wybitnie chrzczoną. Spotkałem natomiast bład sterownika, wtrysk tak lał ropę że "wypalił" dziurę w tłoku, a silnik pracował bez zarzutu ...

pełny raport Volkswagen Minivan 2.0 TDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Touran Minivan 1.9 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Touran Minivan 1.9 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Touran I Minivan 1.9 TDI 105KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Touran, oglądali także