Szukaj

Informacje o Volkswagen up! Hatchback 5d

Lata produkcji: 2011 – 2016
Segment: Auta najmniejsze

Mały samochód (segment A) produkowany od 2011 roku. Najmniejszy z miejskich pojazdów Volkswagena, następca modeli Lupo i Fox. Pierwszy prototyp, który poprzedził produkcję malucha VW to up! concept zaprezentowany w 2007 roku. W kolejnych latach niemiecka marka rozwijała swoją koncepcję o kolejne modele studyjne (m.in. Space up! z 2007 r., e-Up! i up! Lite z 2009 r.) Finalnie up! został zbudowany na płycie podłogowej VW Group MQB Platform w ramach volkswagenowskiego projektu NSF (New Small Family), a jego bliźniaczymi modelami są Skoda Citigo i Seat Mii.

czytaj więcej
Powagosław

Najbardziej spójny stylistycznie z trójki maluchów Volkswagena, znacznie ciekawszy od Skody Citigo (nie było to trudne) i dość przyjazny w odbiorze. W tej klasie jest co najmniej pięć lepiej wyglądających samochodów, ale to samo można powiedzieć o każdym innym segmencie, a to właśnie auta VW się sprzedają.

~Powagosław
Luzacjusz

Według mnie przyzwoity, a volkswagenowska prostota jakoś wyszła mu na dobre. Up! to alternatywa wobec krzykliwych maluchów i nudnych-jak-flaki-w-oleju maluchów. Jest w tym jakaś koncepcja.

~Luzacjusz

Volkswagen up! Hatchback 5d – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 4
Średnica zawracania 9,8 m
Długość 3540 mm
Szerokość 1645 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1910 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu 3493 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z tyłu 3118 mm
Wysokość 1489 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1990 mm
Wysokość przy otwartej pokrywie silnika 1622 mm
Rozstaw osi 2420 mm
Rozstaw kół - przód 1428 mm
Rozstaw kół - tył 1424 mm
Prześwit 144 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1009 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 993 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 789 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 947 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1369 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1388 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 959 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 251 l
Wysokość bagażnika 650 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 632 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1252 mm
Kąt natarcia 15,1 stopnie
Kąt rampowy 11 stopnie
Kąt zejścia 23,5 stopnie
Maksymalna ładowność 436 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 50 kg
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia

Wady

- Silnik - Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,9
~baki126
Volkswagen up!
Hatchback 5d 1.0 MPI 75KM 55kW
Szukaliśmy małego autka do miasta i zdecydowaliśmy się na Up!-a, bo akurat Volkswagen oferował rabaty na większość swoich modeli. Wzięliśmy takiego jaki akurat był na placu, czyli 75-konnego 1.0 w najbogatszej specyfikacji high-up!. Przez trzy lata autko zrobiło u nas ponad 50 tysięcy kilometrów i można już nieco o nim powiedzieć. W tej wstępnej części określę Up!-a jako autko "z potencjałem na idealny samochód miejski". No właśnie, z potencjałem. Ma wiele zalet, ale i kilka przykrych (wręcz absurdalnych) elementów, które skutecznie psują pozytywny obraz tego autka. Ale o tym w następnych podpunktach.
4,4
~AUTORYTETmORALNY
Volkswagen up!
Hatchback 5d 1.0 MPI 60KM 44kW
UP! to genialne auto na...autostrady! Tak, tak. Zaskakujące ale prawdziwe. Gdy komuś mówię, że kupiłem UP!-a, to na ogół słyszę, że fajne do miasta, ale wcale nie. Po mieście UP! jest sympatycznym autkiem, które wszędzie da radę zaparkować, ma dość twarde zawieszenie i perkocący (aczkolwiek niezbyt uciążliwie) silnik. Jakość jazdy po drogach zamiejscowych daje podobne wrażenia, ale w nagrodę trasę z Łodzi do Rzeszowa i z powrotem pokonałem ze średnim spalaniem 3,8l/100km- zachowując przepisowe prędkości. Natomiast gdy wyjedziemy na autostradę w UP!-ie budzi się limuzyna. Po przekroczeniu 110km/h silnik cichnie, a auto bardzo pewnie trzyma się drogi. Do 140 można rozmawiać szeptem, a szybciej nie jechałem. Najlepsze moje auto autostradowe, a miałem kilkanaście (Astra,Almera, Linea,Grande Punto...). Wygodny twardy fotel kierowcy dobrze się sprawdza w trasie. 1000 km wyjazd autostradowy zniesiecie bez szczególnego zmęczenia. Autko kryje w sobie jeszcze jedno zaskoczenie. Mimo skromnych wymiarów zewnętrznych, po zajęciu miejsca w fotelu kierowcy, poczujecie się jak w dużym kompakcie. A z zdrugiej strony, czy te wymiary są takie małe? Szerokość jak kiedyś POLONEZ, a wysokość większa o 10 cm- nie może być ciasno. Ponadto auto ma dobry crash test i świetne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa - ESP, boczne poduszki z ochroną głowy, świetne hamulce - wg testów hamuje jak Golf GTI. Czy dziwicie się, że kupiłem już 2?:D Jeżeli macie wątpliwości, to koniecznie wybierzcie się do salonu VW aby zweryfikować to co napisałem. Spalanie na autostradzie około 5l, tylko po Łodzi - równo 6l.
4,3
~dembi5
Volkswagen up!
Hatchback 5d 1.0 MPI 60KM 44kW
Ogólna ocena samochodu jest bardzo dobra. Jest to świetnie przemyślana konstrukcja. Można dostać ja z dobrym wyposażeniem, które gwarantuje nam komfort. Co jest ważne, nie czujemy że prowadzimy tak mały samochód. komfort jest na poziomie kompaktów sprzed kilku kilku lat. Użyte materiały są dobrej jakości, spasowanie elementów także jest na wysokim poziomie. Nieco rażą ubytki w wyposażeniu podstawowym - brak sznureczków podtrzymujących tylną półkę, oraz brak oświetlanie bagażnika. - nie ma na liście opcji. Nie znajdziemy także tylnych nadkoli, co w deszczową pogodę skutkuje pojawianiem sie ekstra doznań akustycznych - niezbyt przyjemnych. w mojej wersji move up nie mam także możliwości odłączenie poduszki powietrznej pasażera. Na plus oceniam design tego samochodu orazszereg rozwiązań z zakresu funkcjonalności - dobre fotele, dużo miejsca z przodu, światła do jazdy dzienej. został zaprojektowany zgodnie z ideą "less is more" jednak momentami chyba konstruktorzy przesadzają.
Średnie spalanie dla Volkswagen up! Hatchback 5d
4,5 – 5,5
l/100 km
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Volkswagen up!
Hatchback 5d 1.0 BlueMotion Technology 75KM 55kW
Tutaj rewelacja. Nie miałem do tej pory aż tak oszczędnego auta. Diesle nie mają szans :) Up! nie ma konkurencji. Może to wpływ wersji bluemotion, czyli system start-stop, opony o niskim oporze toczenia i rekuperacja. Nie wiem. Przy spokojnej jeździe 85 kmh - średnie spalanie na odcinku 25 km wynosi 3,5 L- 3,7L. Przy 100 kmh na trasie spala 4,1 L. Przy 120 kmh 4,7 L. W mieście nieznacznie powyżej 5 L. Najniższy wynik jaki udało się zrobić to zaledwie 3,4 L/100 km w trasie. Spala tyle co komar :)
4,8
Volkswagen up!
Hatchback 5d 1.0 MPI 60KM 44kW
Spalanie niskie. Do pracy mam 17 km. Połowa w mieście Poznań, połowa trasa. Na tej trasie udało mi się uzyskać spalanie na poziomie 3,6l/100km, ale to trzeba się trochę postarać :) generalnie spalanie można określić na poziomie 4,2 w powyższych warunkach jesienią, zimą będzie 4,7. Jak gaz jest do dechy to w Poznaniu potrafi spalić ponad 7, ale trzeba się starać i stać w korku, 1, 2 bieg. Nie wiem jak komuś może spalić 10 to chyba coś nie tak z samochodem, albo to wynik po przejechaniu 500m. na trasie poznań-kraków przez wrocław, 4 dorosłe osoby + połowa trasy z klimą 4,2l/100km.
6,4
Volkswagen up!
Hatchback 5d 1.0 MPI 75KM 55kW
Spalanie średnie z aplikacji Fuelio to 6,73 na dystansie ponad 15 tys km. Jest to spalanie z jazdy po Warszawie i okolicach + klika dłuższych tras. Jazda w warszawskim korku (przejechane 5 km w 40 min) to ponad 9 L. Jazda normalna po Warszawie poniżej 7 L. Jazda na autostradzie: spokojnie 6 L, dynamicznie do 8 L. Komputer zaniża spalanie o ok 0,5 L.

Usterki Volkswagen up!

Liczba wpisów: 4
Mapa silnika, blachy
  • Volkswagen up! Hatchback 5d Facelifting 1.0 65KM 48kW od 2020
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
To nasz drugi up. Wcześniej 60 koni. Nowe Auto po zmianach mapy silnika nie ma w ogóle przyspieszenia, tej drogowej elastyczności. Nie rozumiem, jak można ze wspaniałego samochodu zrobić muła. Silnik ten sam, skrzynia ta sama. Nowe normy spalania zabiły to auto… Druga sprawa to blacha. Dach po prostu pływa przy polerowaniu wosku… jak papier… Gdybym nie miał porównania, ale naprawdę prawie 10 lat zadowolenia z auta popsuł nowy egzemplarz…
Pęknięte światła od środka
  • Volkswagen up!
  • inne
  • 40 tys. km
Dzisiaj zauważyłam nietypowe popękanie prawego tylnego światła. Na początku myślałam, że ktoś uderzył w tył, ale nie było żadnego śladu. Co więcej światła tylne są gładkie, a widać popękany plastik? Od wewnątrz świateł. Na szczęście światła działają poprawnie, ale całość mocno psuje estetykę.
Oczekuje na rozwiązanie
Powtarzający się błąd poduszek powietrznych, świecąca się kontrolka
  • Volkswagen up! Hatchback 3d 1.0 75KM 55kW od 2011
  • instalacja elektryczna
  • 106 tys. km
Problem z powtarzającym się błędem poduszek powietrznych, świecąca się kontrolka poduszek, po skasowaniu błędu kilka dni jazdy i spokoju a potem nie wiadomo skąd i dlaczego zaświeca się kontrolka poduszek na desce rozdzielczej oraz zaświeca się poduszka dla pasażerów na pulpicie przy radiu. Czy VW Polska ogłaszał jakąś akcję serwisową z tym problemem związaną? Auto z 2011 roku
Oczekuje na rozwiązanie
Volkswagen up! Hatchback 5d