Szukaj

Informacje o Volkswagen Vento 2.8 VR6 174KM 128kW 1992-1998

Lata produkcji: 1992 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1991-1998. W Europie funkcjonował on zamiast trzeciej generacji Volkswagena Jetta, która oryginalną nazwę zachowała m. in. w USA. Vento zbudowano na bazie trzeciej generacji VW Golfa. Projektantem nadwozia auta był Herbert Schafer. Nazwa Vento zgodna jest z atmosferycznym nazewnictwem niemieckiej marki i po włosku oznacza po prostu „wiatr”. W Europie Vento został zastąpiony przez model Bora. Pod nazwą Vento Volkswagen do dziś sprzedaje kolejne generacje Jetty w Argentynie i w Chile.
czytaj więcej
Produkowany od 1992 do 1998 roku
Pojemność skokowa 2792 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 174 KM (128 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 90,3 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Usterki Volkswagen Vento

Liczba wpisów: 14
falujące obroty na benzynie
  • Volkswagen Vento 1.8 90KM 66kW 1991-1998
  • inne
mam ventylka 92r 1.8(90km) automat.mam problem z falujacymi obrotami na benz.po zapaleniu obroty faluja od 1000 do 500 i tak na przemian oraz slychac pykanie tzn nakjakby gdzies zwarcie bylo na wiazce przewodu tej co sa wtyki do wtrysku,silnika krokowego,zaplonu i czuj.temp.cieczy.na gaz jak przelaczy to obroty roznie trzymaja co inna godzina to inne obroty ale mniej wiecej to jest 1000 albo jakies 850-900.gdy wcisne hamulec to obroty spadaja do nawet800 a gdy wrzuce drive to spadaja do500 i lekko go poszarpuje.gdy puszcze hamulec auto rusza ale sie tak jakby dusilo.komputer wskazuje na blad czuj.halli,silnika krokowego,czuj.temp.cieczy tak jak wczesniej wymienialem.nowa jest sonda lambda,silnik krokowy,czyj.halla,cewka zaplonowa.co moze powodowac takie zachowanie bo mechanicy rozkladaja juz rece.co moge jeszcze sprawdzic.prosze o podpowiedzi.ps.dzisiaj nawet stracil na mocy.jak trzeba to przesle nawet filmik jego zachowania.szkoda go rozebrac na czesci bo naprawde jest to fajne autko mimo tego ze ma juz nabite 310000km... Mechanik twierdzi ze to moze byc monowtrysk, ale mi to na to wogole nie wyglada....
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
zgrzyty przy wciskaniu sprzęgła
  • Volkswagen Vento 1.6 75KM 55kW 1992-1998
  • układ napędowy
mam taki problem ,jestem posiadaczem vento od miesiąca .podczas wciskania sprzęgła przy ruszaniu odzywają się zgrzyty ,piski nie wie co to jest mechanicy każą wymieniać skrzynię narazie czekam co dalej będzie się działo
Oczekuje na rozwiązanie
nie pali jak ciepły
  • Volkswagen Vento 1.9 TD 75KM 55kW 1991-1998
  • układ wtryskowy
pali jak jest mróz -20 zapali zagrzeje się i na ciepłym powyżej 70 stopni pali normalnie gdy ostygnie poniżej 70 stopni pali za trzecim razem kiedy ostygnie poniżej 40 stopni przestaje palić wtedy wymuszam grzanie świec i zapali normalnie ale świece muszą grzać przynajmniej 15 sekund pozdrawiam co to maże być razem
Oczekuje na rozwiązanie
Volkswagen Vento