Szukaj

Informacje o Volkswagen Vento 1.8 75KM 55kW 1991-1998

Lata produkcji: 1991 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1991-1998. W Europie funkcjonował on zamiast trzeciej generacji Volkswagena Jetta, która oryginalną nazwę zachowała m. in. w USA. Vento zbudowano na bazie trzeciej generacji VW Golfa. Projektantem nadwozia auta był Herbert Schafer. Nazwa Vento zgodna jest z atmosferycznym nazewnictwem niemieckiej marki i po włosku oznacza po prostu „wiatr”. W Europie Vento został zastąpiony przez model Bora. Pod nazwą Vento Volkswagen do dziś sprzedaje kolejne generacje Jetty w Argentynie i w Chile.
czytaj więcej
Produkowany od 1991 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 140 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volkswagen Vento 1.8 75KM 55kW 1991-1998
8,5
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Volkswagen Vento
Sedan 1.8 75KM 55kW
Nie można nazwać tego auta z tym silnikiem oszczędnym. Raz w nocy zimą przy bardzo spokojnej jeździe udało mi się zejść do 6,7/100 (tylko trasa z minimalną ilością miasta, 350km). Spalanie zimą po mieście wynosiło nawet około 20l/100 (krótkie odcinki, silnik nawet się nie zagrzał). Po usunięciu kilku usterek, które mogły generować podwyższały spalanie, jeżdżąc głownie po mieście auto spala mi około 8,3-8,5km na 100km. Silnik rozkręcam do maksymalnie 2 tys obrotów. Na trasie obroty dochodzą do 3 tys (co odpowiada około 110-120km/h na 5biegu). Mocy niestety za mało. Następne autko jak dobrze pójdzie będzie też w benzynie ze względu na ilość km jaką smigam rocznie i cenę benzyniaków, ale z silnikiem powyżej 100konnym. Chciałbym 1.8T albo 2.0 16V ze stajni VW/AUDI lub ewentualnie 1.8-2.0 MB. Napewno te silniki będą bardziej ekonomiczne i dynamiczne od tego 1.8 (75kucy)
7,4
Volkswagen Vento
Sedan 1.8 75KM 55kW
Koszty w tym samochodzie są naprawdę niskie. Moim jedynym kosztem jest tylko paliwo, OC i elementy eksploatacyjne jak hamulce, filtry. W przeciwieństwie do Seata Toledo II nie muszę jeździć z pełnym portfelem na wypadek wezwania lawety.
9,3
Volkswagen Vento
Sedan 1.8 75KM 55kW
Na trase samochodzik bardzo ekonomiczny, nawet przy ostrej jezdzie i wyprzedzaniu spalanie pozostaje w granicach 7-8 litrow. Niestety przy jezdzie na krotkich odcinkach nawet przy bardzo skromnej jezdzie auto pali koszmarnie duzo, ponizej 10 litrow nie zszedlem.

Usterki Volkswagen Vento

Liczba wpisów: 14
falujące obroty na benzynie
  • Volkswagen Vento 1.8 90KM 66kW 1991-1998
  • inne
mam ventylka 92r 1.8(90km) automat.mam problem z falujacymi obrotami na benz.po zapaleniu obroty faluja od 1000 do 500 i tak na przemian oraz slychac pykanie tzn nakjakby gdzies zwarcie bylo na wiazce przewodu tej co sa wtyki do wtrysku,silnika krokowego,zaplonu i czuj.temp.cieczy.na gaz jak przelaczy to obroty roznie trzymaja co inna godzina to inne obroty ale mniej wiecej to jest 1000 albo jakies 850-900.gdy wcisne hamulec to obroty spadaja do nawet800 a gdy wrzuce drive to spadaja do500 i lekko go poszarpuje.gdy puszcze hamulec auto rusza ale sie tak jakby dusilo.komputer wskazuje na blad czuj.halli,silnika krokowego,czuj.temp.cieczy tak jak wczesniej wymienialem.nowa jest sonda lambda,silnik krokowy,czyj.halla,cewka zaplonowa.co moze powodowac takie zachowanie bo mechanicy rozkladaja juz rece.co moge jeszcze sprawdzic.prosze o podpowiedzi.ps.dzisiaj nawet stracil na mocy.jak trzeba to przesle nawet filmik jego zachowania.szkoda go rozebrac na czesci bo naprawde jest to fajne autko mimo tego ze ma juz nabite 310000km... Mechanik twierdzi ze to moze byc monowtrysk, ale mi to na to wogole nie wyglada....
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
zgrzyty przy wciskaniu sprzęgła
  • Volkswagen Vento 1.6 75KM 55kW 1992-1998
  • układ napędowy
mam taki problem ,jestem posiadaczem vento od miesiąca .podczas wciskania sprzęgła przy ruszaniu odzywają się zgrzyty ,piski nie wie co to jest mechanicy każą wymieniać skrzynię narazie czekam co dalej będzie się działo
Oczekuje na rozwiązanie
nie pali jak ciepły
  • Volkswagen Vento 1.9 TD 75KM 55kW 1991-1998
  • układ wtryskowy
pali jak jest mróz -20 zapali zagrzeje się i na ciepłym powyżej 70 stopni pali normalnie gdy ostygnie poniżej 70 stopni pali za trzecim razem kiedy ostygnie poniżej 40 stopni przestaje palić wtedy wymuszam grzanie świec i zapali normalnie ale świece muszą grzać przynajmniej 15 sekund pozdrawiam co to maże być razem
Oczekuje na rozwiązanie
Volkswagen Vento