Szukaj

Informacje o Volkswagen Vento 1.8 90KM 66kW 1991-1998

Lata produkcji: 1991 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy Å›redniej (segment C) produkowany w latach 1991-1998. W Europie funkcjonowaÅ‚ on zamiast trzeciej generacji Volkswagena Jetta, która oryginalnÄ… nazwÄ™ zachowaÅ‚a m. in. w USA. Vento zbudowano na bazie trzeciej generacji VW Golfa. Projektantem nadwozia auta byÅ‚ Herbert Schafer. Nazwa Vento zgodna jest z atmosferycznym nazewnictwem niemieckiej marki i po wÅ‚osku oznacza po prostu „wiatr”. W Europie Vento zostaÅ‚ zastÄ…piony przez model Bora. Pod nazwÄ… Vento Volkswagen do dziÅ› sprzedaje kolejne generacje Jetty w Argentynie i w Chile.
czytaj więcej
Produkowany od 1991 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Karoseria
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Vento 1.8 90KM 66kW 1991-1998
8,7
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Volkswagen Vento
Sedan 1.8 90KM 66kW
Jeżeli chodzi o spalanie to rewelacja. Wcześniej miałem golfa 3 z tym samym silnikiem i nie wiele palił ale vento bije go na głowę. Minimalne spalanie w trasie przy 80 km/h non stop wacha się między 6,2 a 6,6 LPG ( jest to wynik podany prze jeździe po drodze ekspresowej przy 80 km/h) średnio przy normalnej jeździe po trasie przy 110-120 km/h spalanie wynosi zawsze 7,5 LPG. średnie spalanie w obojętnie jakich warunkach nigdy nie przekroczyło 9,5 LPG. Jestem osobą która rocznie robi około 30 tys km i wyniki spalania zawsze są powtarzalne. Osobom które mówią że te auto dużo pali proponuje wymiane filtrów ustawienie instalacji i wymianę opon. Pozatym chcem zaznaczyć że nie jeżdżę praktycznie na zimnym silniku gdyż zawsze po odpaleniu robię minimum 30 km. Jeżeli ktoś co 5 km gasi auto to nie ma co się dziwić że potem spalanie wynosi ponad 10 litrów
9,0
Volkswagen Vento
Sedan 1.8 90KM 66kW
Możecie mi wierzyć albo nie ale kupując ten samochód w życiu nie zakładałem że będzie tak mało palił.Przy ekonomicznej jeździe w trasie pali średnio 8,3-8,6 gazu przy załadowanym bagażniku i z czterema osobami na pokładzie. Jadąc sam zszedłem nim do 7,9L/100. Najwięcej spalił na krótkich 7kilometrowych odcinkach w zimie, wówczas wysszło 10,7L . Pali tak mało być może przez to że instalacja gazowa ma dopiero dwa lata.W porównaniu z poprzednią astrą F 1,6 która paliła śrenio 12L no to po prostu elegancko.
9,4
Volkswagen Vento
Sedan 1.8 90KM 66kW
Auto dobrze sobie radzi ale strasznie przyzwyczaiło sie do gazu i lepiej teraz jezdzi na gazie niz na bezynie. Przebieg bliko 300 000 wiec swoje ma. Najoszczedniejsze w trasie przy 90 wtedy mozna bylo oscylowac w okolicy 8,5 litra. Ale na autostradzie przy 120-130 to juz znaczenie gorzej bo okolo 11 litrow. Powyzej tej predkosci mozna liczyc na 12-13 litrow. Te wyniki sa na zimowych oponach 175 tyl 185 przod, na letnich pewnie bedzie troszke lepiej ale minimalne spalanie to raczej bez szans. Jak na wielkosc auto moze byc ale to wersja 90 wiec czasami np. na wzniesienu zdecydownanie brakuje koni. Spalanie akceptowalne szczególniw w gazie, Pozdrawiam.

Usterki Volkswagen Vento

Liczba wpisów: 14
falujÄ…ce obroty na benzynie
  • Volkswagen Vento 1.8 90KM 66kW 1991-1998
  • inne
mam ventylka 92r 1.8(90km) automat.mam problem z falujacymi obrotami na benz.po zapaleniu obroty faluja od 1000 do 500 i tak na przemian oraz slychac pykanie tzn nakjakby gdzies zwarcie bylo na wiazce przewodu tej co sa wtyki do wtrysku,silnika krokowego,zaplonu i czuj.temp.cieczy.na gaz jak przelaczy to obroty roznie trzymaja co inna godzina to inne obroty ale mniej wiecej to jest 1000 albo jakies 850-900.gdy wcisne hamulec to obroty spadaja do nawet800 a gdy wrzuce drive to spadaja do500 i lekko go poszarpuje.gdy puszcze hamulec auto rusza ale sie tak jakby dusilo.komputer wskazuje na blad czuj.halli,silnika krokowego,czuj.temp.cieczy tak jak wczesniej wymienialem.nowa jest sonda lambda,silnik krokowy,czyj.halla,cewka zaplonowa.co moze powodowac takie zachowanie bo mechanicy rozkladaja juz rece.co moge jeszcze sprawdzic.prosze o podpowiedzi.ps.dzisiaj nawet stracil na mocy.jak trzeba to przesle nawet filmik jego zachowania.szkoda go rozebrac na czesci bo naprawde jest to fajne autko mimo tego ze ma juz nabite 310000km... Mechanik twierdzi ze to moze byc monowtrysk, ale mi to na to wogole nie wyglada....
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
zgrzyty przy wciskaniu sprzęgła
  • Volkswagen Vento 1.6 75KM 55kW 1992-1998
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
mam taki problem ,jestem posiadaczem vento od miesiąca .podczas wciskania sprzęgła przy ruszaniu odzywają się zgrzyty ,piski nie wie co to jest mechanicy każą wymieniać skrzynię narazie czekam co dalej będzie się działo
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
nie pali jak ciepły
  • Volkswagen Vento 1.9 TD 75KM 55kW 1991-1998
  • ukÅ‚ad wtryskowy
pali jak jest mróz -20 zapali zagrzeje się i na ciepłym powyżej 70 stopni pali normalnie gdy ostygnie poniżej 70 stopni pali za trzecim razem kiedy ostygnie poniżej 40 stopni przestaje palić wtedy wymuszam grzanie świec i zapali normalnie ale świece muszą grzać przynajmniej 15 sekund pozdrawiam co to maże być razem
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Volkswagen Vento