Szukaj

Informacje o Volkswagen Vento 1.9 D 64KM 47kW 1991-1998

Lata produkcji: 1991 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1991-1998. W Europie funkcjonował on zamiast trzeciej generacji Volkswagena Jetta, która oryginalną nazwę zachowała m. in. w USA. Vento zbudowano na bazie trzeciej generacji VW Golfa. Projektantem nadwozia auta był Herbert Schafer. Nazwa Vento zgodna jest z atmosferycznym nazewnictwem niemieckiej marki i po włosku oznacza po prostu „wiatr”. W Europie Vento został zastąpiony przez model Bora. Pod nazwą Vento Volkswagen do dziś sprzedaje kolejne generacje Jetty w Argentynie i w Chile.
czytaj więcej
Produkowany od 1991 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 64 KM (47 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 124 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~tomtom
Volkswagen Vento
Sedan 1.9 D 64KM 47kW
Dobre auto dla kogoś niezamożnego, kto potrzebuje samochodu niezawodnego. Auto wyróżnia się stylistyką, sportowym kształtem. Jestem niezmiernie zadowolony z tego modelu. Największą jego wada jest jednak karoseria, bardzo słabej jakości. Jest to charakterystyczne dla Golfa III i Vento. Dobrze by było garażować, a przy wystąpieniu ognisk rdzy na bierząco szpachlować. Bardzo pozytywnie zaskoczył mnie silnik - który mimo że słabiuteńki, to jednak niezawodny, łątwy w obsłudze i bardzo ekonomiczny. W bagażniku spokojnie zmieszczą się ze 3-4 trupy :D Części tanie jak barszcz biały z kiełbasą. Polecam każdemu, kto ma ograniczone fundusze na samochód, chciałby jeździć czymś nietuzinkowym a jednocześnie nie grzebać w aucie co chwilę.
3,7
~Lithuanian driver
Volkswagen Vento
Sedan 1.9 D 64KM 47kW
Dieslowe Vento jest moim pierwszym volkswagenem i po przesiadce z dieslowej corolli przez cały czas czuję niedosyt w wygodzie i dynamice. Ogólnie rzecz biorąc, największą wadą tego samochodu jest silnik - 1,9-litrowy diesel bez turbinki może i jest oszczędny i łatwy w obsłudze, ale 65 KM to za mało, aby poruszać się żwawo po mieście - w czasie jazdy nie szpanuję, poprostu często muszę zrezygnować z jednego bądź drugiego manewru. Druga znaczna wada to karoseria - jak i każde inne autko, jeśli jest dodatkowo zabezbieczone i doglądane, przetrwa długo. W moim wypadku tak nie było i teraz dno samochodu zaczyna "kwitnąć". Duży plus, jak dla mnie, to wygląd samochodu - forma nadwozia jest dynamiczna i wygląda nawet ciut sportowo. W czarnym metalliku, z przyciemnionymi szyba i na felgach wygląda szpanersko. O wiele ciekawiej i mnie codziennie, niż Golf III. Nadwozie skrywa też dość przestrzenne wnętrze i duży bagażnik. Eksploatuje ten samochód do codziennej spokojnej jazdy w większej części w mieście, dla tego cenię jego ekonomiczność i cenę eksploatacji. Ale z całą pewnością następne auto nie będzie Vento, ani wogule Volkswagenem :)
3,0
~Grzesiek A
Volkswagen Vento
Sedan 1.9 D 64KM 47kW
niektórzy pisza ze zaraz po zakupie (uzywanego) auta wszystko im sie psuje i wystawiaja negatywne opinie ludzie oczu nie macie(moze i nie) przeciez to auto uzywane trzeba sie liczyc ze zrobienirm konkretnego przegladu i dołozeniem do takiego auta aby jezdziło bezawaryjnie co oczywiscie tyczy sie kazdego auta,wracajac do tem jak na moje potrzeby wystarczajace ogromny kufer i koszty utrzymania
Średnie spalanie dla Volkswagen Vento 1.9 D 64KM 47kW 1991-1998
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Volkswagen Vento
Sedan 1.9 D 64KM 47kW
Co do zużycia paliwa, to wynik jest naprawdę godny uwagi i z całą pewnością spodoba się tym, kto lubi oszczędną jazdę - auto jest powolne, ale ekonomiczne. Tak jak i przesiadka z toyoty na vw, tak i wizyta w serwisie zrobiła na mnie wrażenie - w odróżnieniu od japońskich samochodów, volskwagen jest naprawdę tańszy w obsłudze i może się pochwalić szeroką paletą i ceną części zamiennych. Chociaż nie jest ona aż taka wielka, jak to niektórzy twierdzą - dobre i jakościowe części jak i remont też mają swoją cenę.
5,5
Volkswagen Vento
Sedan 1.9 D 64KM 47kW
Oszczędne autko, w miarę wygodne, spalanie bardzo małe, nawet przy moim stylu jazdy (niezbyt oszczędnym). Naprawy jak i części są stosunkowo tanie, silnik to prosta konstrukcja, nie ma się co psuć. ZDECYDOWANIE POLECAM to autko z tym silnikiem.
5,2
Volkswagen Vento
Sedan 1.9 D 64KM 47kW
Re-we-la-cja! 5l ON na 100 km. Dlatego własnie kupiłem ten samochód. Przy pokonywaniu codziennie 80 km, nie czuję ubytków w portfelu. Większosć napraw można samemu wykonać z książką (laptopem) - ja jestem kompletnym idiotą jeśli chodzi o mechanikę a wymieniłem pompę wody z jakąś serwisówką i schematami na komputerze w garażu. Zajęło mi to co prawda ze 3 dni, no ale. . . :D Części bardzo tanie, jak ktoś wybitnie pieniędzy nie ma to może na złomie poszukać, nie ma problemu z dostępnością.

Usterki Volkswagen Vento

Liczba wpisów: 14
falujące obroty na benzynie
  • Volkswagen Vento 1.8 90KM 66kW 1991-1998
  • inne
mam ventylka 92r 1.8(90km) automat.mam problem z falujacymi obrotami na benz.po zapaleniu obroty faluja od 1000 do 500 i tak na przemian oraz slychac pykanie tzn nakjakby gdzies zwarcie bylo na wiazce przewodu tej co sa wtyki do wtrysku,silnika krokowego,zaplonu i czuj.temp.cieczy.na gaz jak przelaczy to obroty roznie trzymaja co inna godzina to inne obroty ale mniej wiecej to jest 1000 albo jakies 850-900.gdy wcisne hamulec to obroty spadaja do nawet800 a gdy wrzuce drive to spadaja do500 i lekko go poszarpuje.gdy puszcze hamulec auto rusza ale sie tak jakby dusilo.komputer wskazuje na blad czuj.halli,silnika krokowego,czuj.temp.cieczy tak jak wczesniej wymienialem.nowa jest sonda lambda,silnik krokowy,czyj.halla,cewka zaplonowa.co moze powodowac takie zachowanie bo mechanicy rozkladaja juz rece.co moge jeszcze sprawdzic.prosze o podpowiedzi.ps.dzisiaj nawet stracil na mocy.jak trzeba to przesle nawet filmik jego zachowania.szkoda go rozebrac na czesci bo naprawde jest to fajne autko mimo tego ze ma juz nabite 310000km... Mechanik twierdzi ze to moze byc monowtrysk, ale mi to na to wogole nie wyglada....
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
zgrzyty przy wciskaniu sprzęgła
  • Volkswagen Vento 1.6 75KM 55kW 1992-1998
  • układ napędowy
mam taki problem ,jestem posiadaczem vento od miesiąca .podczas wciskania sprzęgła przy ruszaniu odzywają się zgrzyty ,piski nie wie co to jest mechanicy każą wymieniać skrzynię narazie czekam co dalej będzie się działo
Oczekuje na rozwiązanie
nie pali jak ciepły
  • Volkswagen Vento 1.9 TD 75KM 55kW 1991-1998
  • układ wtryskowy
pali jak jest mróz -20 zapali zagrzeje się i na ciepłym powyżej 70 stopni pali normalnie gdy ostygnie poniżej 70 stopni pali za trzecim razem kiedy ostygnie poniżej 40 stopni przestaje palić wtedy wymuszam grzanie świec i zapali normalnie ale świece muszą grzać przynajmniej 15 sekund pozdrawiam co to maże być razem
Oczekuje na rozwiązanie
Volkswagen Vento