Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volvo 850 Kombi

Lata produkcji: 1066 - teraz
Segment: Klasa średnia

Dane techniczne Volvo 850 Kombi

Podstawowe parametry Volvo 850 Kombi

Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Pojemność baku
73 l

Wymiary zewnętrzne Volvo 850 Kombi

Długość
4709 mm
Szerokość
1761 mm
Wysokość
1415 mm
Rozstaw osi
2670 mm
Rozstaw kół - przód
1520 mm
Rozstaw kół - tył
1471 mm

Wymiary bagażnika Volvo 850 Kombi

Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone)
1580 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone)
420 l

Opony Volvo 850 Kombi

Szerokość
od 185 do 205 mm
Profil
od 45 do 65 %
Średnica
od 15" do 17"

Szkic techniczny Volvo 850 Kombi

Szkic techniczny Volvo 850 Kombi
zobacz dane techniczne

Oceny Volvo 850 Kombi

Średnia ocena modelu

na podstawie 99 opinii

4.46

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Widoczność

+ Ergonomia

Wady

- Drobne usterki

- Wyciszenie

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (94%)
NIE (6%)

Wybrane oceny kierowców Volvo 850 Kombi

Volvo 850 to doskonałe auto, z epoki kiedy montowano samochody według "innych - lepszych" standardów. Nie ma dziś w tej klasie ... więcejauta odpowiadającemu komfortem i niebywała trwałością etc. modelowi Volvo 850. Zachowana legendarna szwedzką solidność w połaczeniu z nowoczesnościa (przedni naped/silniki/wyposażenie)! ukryj
dodano 03.02.2010 przez
Stary samochód musi się sypać. Najgorszy element to silnik 2.5TDI VW/audi .Ten motor nigdy nie miał dobrych opinii. Gdy był ... więcejnowy może był mniej problemotwórczy ale po latach to zupełna klęska. Jak mawiają starzy mechanicy pięć cylindrów pięć problemów. W ciągu roku wymieniłem w nim wszystko a to i tak albo nie działa albo działa kiepsko. Reszta samochodu lepsza ,może poza zawieszeniem ale o 2 tygodniach bez awarii można zapomnieć. Punto które miałem wcześniej prawie się nie psuło (padał tylko alternator 2x ) i było ok a to autko to taka składanka od różnych producentów no i wyszło to co wyszło. Trochę kupa. ukryj
dodano 02.03.2012 przez
Miałem już kilka samochodów. Przeszedłem już chyba przez wszystkie marki, typy i silniki jakie oferuje i oferowała technika motoryzacyjna. Japońskie, ... więcejeuropejskie, amerykańskie. Silniki z benzynowe, wysokoprężne i zasilane LPG. Ze skrzynią manualną, automatyczną, sekwencyjną i CVT. Sedany, kombi, kabriolety, terenowe, vany i mikrosamochody. Po tym wszystkim mogę śmiało stwierdzić, że najważniejszym dla mnie kryterium jest wygoda. Co prawda komfort dla każdego oznacza coś innego. Jedni wygodę określają jako mnogość gadżetów w aucie klasy B, innym potrzeba amerykańskiego SUV'a z ogromną kanapą i miękkim zawieszeniem. Dla mnie wygoda to kilka ważnych aspektów takich jak: wygodne fotele niekoniecznie regulowane elektrycznie (w końcu robi się to raz), odpowiednio zestrojone zawieszenie, które nie łamie kręgosłupa kiedy przejeżdża się po ziarnku piasku ale też nie buja jak prom do Szwecji. Wygoda to także wyposażenie, które nie pozwoli odczuć dyskomfortu podróżowania (klimatyzacja, wydajne ogrzewanie, dobry system audio). Ważny jest również klimat wnętrza. Nie lubię się czuć jak w statku kosmicznym ale salon wiktoriański też nie jest dobrym miejscem na połykanie kilometrów. Komfort podróży objawia się również brakiem obawy o swoje życie, tzn. swoistym poczuciem solidności i bezawaryjności konstrukcji, którą się właśnie poruszam z prędkościami nierzadko wysokimi. Dodatkowego spokoju doda fakt, że jak zaistnieje taka potrzeba to wyprzedzenie tira odbędzie się płynnie i szybko, a to może zapewnić tylko odpowiednia jednostka napędowa, której kultura pracy nie niepokoi kierowcy podczas spokojnej jazdy na co dzień. Tym jest dla mnie wygoda i to wszystko zapewnił mi ten samochód. Do niedawna powiedziałbym, że kiedyś miałem już Volvo (V40 z benzyną i dieslem) ale teraz wiem, że to nie było Volvo. 850 to jest Volvo! ukryj
dodano 20.01.2014 przez
Wspaniały samochód, wyjątkowy - pierwsze przednionapędowe Volvo, ostatnie Volvo przed wchłonięciem przez Forda. Z silnikiem diesla taniutkie w eksploatacji. Bardzo ... więcejdynamiczne, choć przeszkadza trochę mało precyzyjny układ kierowniczy (przydałoby się progresywne wspomaganie). To jego jedyna wada. Szokująca jakość wykończenia i materiałów. Kiedy wsiadam do nowych kompatków (a szukam nowego samochodu więc zaliczyłem już chyba całą ofertę rynkową) przepaść na korzyść 11 letniego Volvo jest ogromna. W nowych samochodach za 70-90tys tandente plastiki (np SEAT), głupawe eksperymenty z konsolą (Civic, szczególnie tragiczny jest sedan; pomijam już kompletny brak widoczności do tyłu). W 11letnim samochodzie nic nie trzeszczy nie stuka nie odpada. Ogromna przestrzeń, świetna ergonomia. Ponadczasowa uroda!! ukryj
dodano 02.12.2007 przez
Zobacz oceny Volvo 850 Kombi Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Volvo 850 Kombi

Pb
8,40 - 15,67
Na podstawie 50 raportów spalania
ON
6,03 - 11,37
Na podstawie 30 raportów spalania
LPG
6,10 - 17,67
Na podstawie 32 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Volvo 850 Kombi

Wyższej klasy limuzyna lub kombi z silnikiem 2,5 litrowym nie może być na poważnie rozpatrywana w kategorii "ekonomicznego spalania paliwa". Ekonomiczne ... więcejmini-autka, osiągające jakieś mikro spalanie to zupłenie inna klasa i zupełnie inne przeznaczenie! Dlatego nigdy V850 z motorem 2,5 litra nie bedzie spalało 5 litrów, bo nigdy nie było takiej potrzeby! Odbiorcami była klasa średnia lub wyższa, a auta miało spełniać inne warunki niz bezwzględnie niskie spalanie. To samochód luksusowy, bezpieczny, prestiżowy i niezwykle trwały. Ekonomia jest dopiero drugim albo trzecim miejscu. Ale i w tej kategorii nie jest najgorzej. Spalanie w miescie przy "normalnej" jeździe to około 12-14 litrów benzyny. Trasa przy załadunku i 120km/h to około 8 litrów. W razie czego pozostaje wersja z dieslem VW/AUDI (144KM)! ukryj
dodano 03.02.2010 przez
Najlepsze efekty spalania osiągałem w górach i podczas dynamicznej jazdy z hamowaniem silnikiem (ten silnik chyba nic nie spala przy ... więcejhamowaniu?). Przypomnę, że silnik ma już blisko pół bańki, ja robię jakieś 30000 rocznie, a oleju między zmianami nie miałem potrzeby dolewać. W zasadzie wymieniam olej, napełniam bak i nie myślę o samochodzie. Części raczej drogie i nie zawsze są zamienniki (np. jedna z trzech poduszek pod silnik padła - koszt części 475zł + wymiana), ale na szczęście awarii prawie niema. ukryj
dodano 22.10.2010 przez
Gaz- sekwencja. Benzyny palił 1 litr mniej. Nikt nie wie dlaczego tyle pali (powinien sporo mniej) ale jest mało ekonomiczny ... więcej- szczególnie w mieście potrafi spalić ponad 20litrów. W trasie też nie jest dobrze spalanie około 15 litrów. Autko jak najbardziej godne polecenia - prawie bezawaryjne i wygodne, a w większości przypadków również ekonomiczne w paliwie (nawet 20l gazu to mniej niż 10 benzyny czy ropy) Jeśli ktoś zna przyczynę takiego zużycia w moim egzemplażu to poproszę o podpowiedź. ukryj
dodano 23.07.2008 przez
Koszty (pomijając paliwo) są nie najmniejsze. Części są droższe niż większość europejskich konkurentów. Jeżeli jednak zaliczyć Volvo do marek premium ... więcejto już nie jest tak źle. Dla uzmysłowienia poziomu to części są droższe niż do francuzów i tańsze niż VW/Audi. Rekompensuje to cena ubezpieczenia. Volvo uchodzi za markę dla spokojnych ludzi i nie cieszy się popularnością wśród amatorów cudzej własności, więc i ceny składek są akceptowalne. Odradzam drogie ASO. ukryj
dodano 20.01.2014 przez
Jeśli chodzi o spalanie, jest nieźle. Latem w trasie jedynie 6 litrów ropy, zimą najwięcej pali 8,6. Dla porównania BMW z ... więcejsilnikiem 1,6 na gaz spalało od 10 do 18 l gazu. Komfort nieporównywalny. Ceny przeglądów itp. są wysokie. W porównaniu do BMW koszt takiego np rorządu był ponad 3-krotnie wyższy. Przy zmianie oleju też odczuwam różnicę, trochę więcej go wchodzi :) Ale komfort jest niezaprzeczalny, więc coś za coś. Jak to w życiu. ukryj
dodano 27.02.2009 przez
Zobacz raporty spalania Volvo 850 Kombi Dodaj raport spalania

Dealerzy Volvo

AUTO BRUNO SP. Z O.O.

AUTO BRUNO Volvo Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Pomorska 115B

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO BOSS Volvo Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299A

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO BOSS Volvo Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Volvo 850

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

960

Przejechany dystans

58 262 zł

Zatankowanego paliwa

22 700 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

146

Wydanych pieniędzy

70 973 zł

Średnie wydatki na auto

2 447 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

162

Wydanych pieniędzy

45 916 zł

Średnie wydatki na auto

1 583 zł

ZOBACZ 29 dzienników kosztów Volvo 850 Załóż dziennik kosztów

Autodiagnoza Volvo 850

Liczba wpisów: 8
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Volvo 850 Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Volvo 850 Kombi

Liczba wpisów: 3
Wszystkim którzy chcą zamontować GAZ do volvo 850 z silnikiem B5252S, B5202S i B5254S.. odradzam montaż.. no chyba ze lubicie ... więcejwymieniać silniki.. wszystko pięknie pracuje do czasu aż mimo właściwego poziomu oleju i płynu chłodzącego zagotuje wam się płyn, przyklei panewka lub wypalą się gniazda zaworów.. oszczędność żadna i pozorny zysk na około 15 do 20 tys kilometrów.. TE SILNIKI NIE SĄ ZAPROJEKTOWANE DO GAZU... KOSZTY NAPRAW-WYMIAN SILNIKÓW ZMUSIŁY MNIE DO KUPIENIA INNEGO AUTA. ukryj
dodano 21.03.2013 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volvo 850 Kombi