Szukaj

Informacje o Volvo 850 Sedan

Lata produkcji: 1991 – 1997
Segment: Klasa średnia
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4660 mm
Szerokość 1760 mm
Wysokość 1400 mm
Rozstaw osi 2665 mm
Rozstaw kół - przód 1521 mm
Rozstaw kół - tył 1468 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 445 l

Oceny Volvo 850 Sedan

Liczba ocen: 176
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Bartolomeo
Volvo 850
Sedan 2.5 20V 170KM 125kW
Kupując 20 letnie auto nie spodziewałem się, że będzie aż tak niezawodne i nie sprawiające problemów w codziennej eksploatacji. Wszystkim stare volvo kojarzy się z autem wielkości tankowca czy chociażby sporej kamienicy a tak nie jest. Wymiarowo jest zbliżone do Octavii czy podobnych aut, których jeździ ogrom na ulicy. Nie trudno jest zaparkować w centrum czy na parkingu pod marketem itp. Owszem promień skrętu pozostawia wiele do życzenia ale można się szybko przyzwyczaić. Niestety nie jest to auto dla kogoś kto nie ma odpowiedniego zaplecza warsztatowego, ponieważ czasem trzeba zajrzeć tu i ówdzie, coś naprawić, coś wymienić jak to przy aucie, które ma już swój przebieg za sobą.
4,7
~Jacek
Volvo 850
Sedan 2.5 20V 170KM 125kW
Auto dla rodziny - super, dla singla - wyłącznie kolekcjonerskie. Produkcję modelu 850 rozpoczęto w roku 1991 w wersji sedan, z silnikiem 2.5 170 KM. W 1993 roku zaprezentowano wersję kombi. Na rok modelowy 1994 auto poddano drobnym zmianom stylistycznym. Najbardziej zauważalną była zmiana wyglądu przednich reflektorów. Zamiast wielkich prostokątów podobnych jak w modelach 740 i 940 zastosowano bardziej smukły kształt przednich lamp. Z czasem wprowadzano kolejne wersje silnikowe. Wersja 850 T5 otrzymała silnik 2.3 turbo o mocy 225 KM, 240 oraz 250 (wersja R). Wyjątek stanowił rynek włoski gdzie ze względów podatkowych (wysokie koszty ubezpieczenia) oferowano model T5 z silnikiem 2.0 turbo o mocy 211 KM. Skrzynię automatyczną można było zamówić z mocniejszymi silnikami (powyżej 2.0). Pod koniec produkcji w 1996 roku pojawił się silnik diesla R5 z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 2.5 140 KM. Podobnie jak jednostka R6 2.4 diesel stosowana w modelach 740/940, silnik ten też pochodził z koncernu Volkswagena, jednak popularność osiągnął dopiero po modernizacji na rok modelowy 1997. Zmieniono m.in. pas przedni, tylne lampy w sedanie, deskę rozdzielczą, boczki drzwi. Wraz z liftingiem nastąpiła zmiana nazwy. Od 1997 roku modele sedan nosiły nazwę S70, a kombi V70. Modele S70/V70 bazujące na modelu 850 produkowano do 2000 roku, kiedy to nastąpiła premiera zupełnie nowych modeli Volvo S60 i V70.
4,9
~piotr1988_17
Volvo 850
Sedan 2.3 T5 225KM 165kW
To auto nie kupi każdy, bo nie każdemu się podoba. I bardzo dobrze, bo nie jest schamiałe i tuningowane. Kanciaste nadwozie, silnik turbo, full wyposażenie łącznie z fotelami elektrycznymi z pamięcią i systemem sips, za nie duże pieniążki mamy auto pancerne i bezpieczne które zaskoczy nie jednego rajdowca;) Części może i droższe niż w innych autach, ale przeważnie wymienia się rzeczy eksploatacyjne więc nie ma tragedii. Jak to mówią ostatnie prawdziwe Volvo, ja bym jeszcze zaliczył do tego grona model S/V70. Polecam to auto każdemu kto potrzebuje solidnego auta, z mocnym silnikiem, nie zastanawiasz się czy dasz radę wyprzedzić czy nie. Gaz i odjeżdżasz;) Uważajcie na modele powypadkowe, rdza jest tego oznaką. Silnik z turbo to też wyzwanie, bo trzeba się z nim umieć obchodzić. Nie każdy o tym wie. Podsumowując za 4-7 tys można kupić to auto i jeździć solidnym autem, klasy wyższej, wyróżniając się z tłumu burakowozów;) Pozdrawiam.
Średnie spalanie dla Volvo 850 Sedan
9,7 – 14,8
l/100 km
6,9
l/100 km
11,3 – 16,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,9
Volvo 850
Sedan 2.5 20V 170KM 125kW
No cóż... jeśli trafimy trupa to będzie potrzebny duży worek pieniędzy, żeby go doprowadzić do stanu używalności. Ja przez ponad pół roku włożyłem blisko 3tys. natomiast chce mieć wszystko zrobione na tip top. Tak, że jak trzeba będzie to wsiądę i pojadę na drugi koniec kraju bez myślenia o tym czy auto da radę czy nie. Części są droższe ale wymienia się je 2 czy 3 razy rzadziej niż u konkurencji. Tuleje tylnej belki kosztują od 200-400 za sztukę. Wymienia się je raz na 15 lat? Spalanie też jest na odpowiednim poziomie. 2.5 170KM i 1400kg wagi musi swoje spalić. Jeśli dla kogoś te 12-14l przeraża to niech sobie odpuści. Ja mam założoną sekwencję i spala mi 13.5/100 w cyklu mieszanym. Po mieście i poza. Przy obecnych cenach paliwa wychodzi tak jakby palił 5l benzyny. Mi to nie przeszkadza ;)
10,2
Volvo 850
Sedan 2.5 10V 144KM 106kW
Wszystko zależy od tego, czego się oczekuje. To nie jest samochód dla skąpca, albo po prostu dla kogoś, kogo nie stać na samochód. Spalanie poniżej 10 l nie zejdzie. W długiej spokojnej trasie poza miastem średnia oczywiście będzie nieco mniejsza, ale w mieście się wyrówna, nawet do 12 l (przy ostrzejszej jeździe, albo w zimie). Ten silnik potrzebuje paliwa. Odwdzięcza się, ale wymaga. Silnik potrzebuje niemal 6 litrów oleju i, w zależności od stanu i przebiegu, potrafi go trochę wchłonąć w ciągu roku. Drogie ubezpieczenie. Samochód jest bardzo trwały, na pewno nie należy do awaryjnych, ale niektóre naprawy mogą być drogie, dlatego, że wymagają wiedzy. Na Śląsku jest ledwie kilka warsztatów, którym można powierzyć bardziej skomplikowane naprawy. To nie jest golf... Tego samochodu nie naprawia się spawarką, taśmą monterską i trytytką. On wtedy umiera bardzo szybko - widziałem takie.
15,4
Volvo 850
Sedan 2.3 T5 225KM 165kW
Auto zdrowe, na hamowni 226 KM i 294 Nm benzyna, 201 KM 294 Nm gaz. Spalanie w warunkach miejskich w Warszawie od 15 litrów gazu w zwyż nawet do 20. Co ciekawe dynamiczna jazda wcale nie oznacza dużo większego spalania w stosunku do szarpanej jazdy w korkach które podbijają spalanie masakrycznie. Zdecydowanie nie lubi miasta choćby ze względu na promień zawracania, natomiast w trasie mistrz, wyprzedzanie bajka, spalanie przy średnio-dynamicznej jeździe w jedynej trasie jaką się udało przejechać autem to 13,2 l/100 km gazu, włącznie z delikatnym upalaniem na lotnisku. Generalnie dobrze znosi gaz.
Volvo 850 Sedan