Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volvo C30

Lata produkcji: 2006 - 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2006 roku. W Polsce dostępny od roku 2007. Najmniejszy samochód w ofercie Volvo, uważany za następcę modelu 480. C30 zbudowano na płycie podłogowej Volvo P1 opracowanej przez inżynierów szwedzkiej marki wspólnie z konstruktorami Forda i Mazdy. Projektantem kompaktowego hatchbacka jest Simon Lamarre. W 2008 roku model został poddany drobnej modernizacji, po której jego wnętrze zostało upodobnione do większego modelu S40/V50, z którym jest spokrewniony.

Komentarze redakcji

Powagosław: Zalety? Oryginalny wygląd, świetny komfort jazdy, dobre i ekonomiczne silniki. Wady? Niewielki bagażnik i wysoka cena. C30 to porządny samochód, ale mniej funkcjonalny niż jego tańsi konkurenci w klasie.
Luzacjusz: Niebanalny wygląd C30 to piękny, dynamiczny przód i fatalny tył, niezgrabny jak nogi Christiny Aguilery. Jak można było zepsuć tak dobry samochód?

Stylizując karoserię swojego kompaktowego modelu, Volvo zdecydowało się na ciekawy manewr - podczas gdy przód ozdobiło stonowaną formą typową dla nowych produktów firmy, części tylnej zafundowało nietuzinkowy design nawiązujący do historii marki. Oprócz interesująco zaprojektowanych lamp, tył wyróżniono bowiem dużą szybą pełniącą rolę klapy bagażnika, co jest bezpośrednim nawiązaniem do modelu P1800 ES. Amatorzy sportowych akcentów stylistycznych powinni poszukać C30 z pakietem R-Design, który objął agresywny body-kit nadwozia oraz drobne zmiany wnętrza.

Skoro już o wnętrzu mowa, pierwsze, co trzeba o nim powiedzieć, to fakt, że jest naprawdę ciasne. Z przodu miejsca jest jeszcze wystarczająco, za to tylne siedzenia nadają się do użytku jedynie dla dzieci - dorosłym zabraknie przestrzeni i na głowę, i na nogi, i na łokcie. Wygodne fotele pierwszego rzędu świetnie sprawdzają się na dłuższej trasie, jednak podczas pokonywania zakrętów daje o sobie znać ich niedostateczne podparcie boczne. Znacznie gorszy jest jednak bagażnik - nie dość, że swoją pojemnością przegrywa z wieloma autami miejskimi, to jeszcze ma niewielki otwór i wysoki próg załadunkowy.

Miejsce pracy kierowcy zostało w Volvo C30 zaprojektowane według zasad doskonale znanych z innych modeli firmy. Pod względem designerskim tablica rozdzielcza wieje skandynawskim chłodem - stonowanej formy nie zakłóca nawet “latająca” konsola środkowa. Kokpit został dopracowany w kwestiach ergonomii obsługi oraz czytelności wskaźników, dzięki czemu łatwo się w nim odnaleźć. Godna szczególnej pochwały jest jakość wykończenia wnętrza - zastosowane materiały dobrze wyglądają i są przyjemne w dotyku, a spasowanie całości okazuje się perfekcyjne. Na miano perfekcyjnej nie zasługuje za to widoczność zapewniona prowadzącemu - widok do tyłu mocno ogranicza niewystarczające przeszklenie kabiny.

Swoje największe zalety kompakt spod znaku Volvo ujawnia podczas jazdy. Dzięki dopracowanemu zawieszeniu samochód chętnie pokonuje ostre zakręty, zachowując cały czas odpowiednią stabilność, a przy tym bez problemu radzi sobie z większością nierówności. Komfortowi sprzyja zresztą nie tylko odpowiednie resorowanie zawieszenia, ale także nadzwyczaj skuteczne wyciszenie kabiny. Na wysoką notę zasługuje ponadto układ kierowniczy, który gwarantuje kierowcy poczucie pełnego panowania nad autem.

Aby wyjechać z salonu nowym Volvo C30, u dilera trzeba było zostawić niemałą sumę pieniędzy. Na rynku wtórnym ceny szwedzkiego auta są już umiarkowane, a i eksploatacja nie powinna być szczególnie kosztowna - rachunki z ASO mogą być wysokie, ale z racji pokrewieństwa technicznego z Fordem Focusem II koszty serwisowania można utrzymać na rozsądnym poziomie. Dużym plusem modelu jest niewielka awaryjność - pomijając koła zamachowe w dieslach, podzespoły mechaniczne są trwałe, a jedynie rozbudowana elektryka lubi czasem zastrajkować.

Dane techniczne Volvo C30

Silniki

Moc silników 100-230 KM

Poj. silników 1 560-2 521 cm3

Prędkość maks. 185-240 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,1-11,8 s

zobacz dane techniczne

Oceny Volvo C30

Średnia ocena modelu

na podstawie 60 opinii

4.34

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Układ jezdny

+ Ergonomia

+ Silnik

Wady

- Widoczność

- Stosunek jakość/cena

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (92%)
NIE (8%)

Wybrane oceny kierowców Volvo C30

Doskonały zakup. Volvo C30 okazało się świetną inwestycją. Auto bardzo komfortowe, dynamiczne i oszczędne. W dodatku świetnie, oryginalnie wygląda! ... więcej ukryj
dodano 12.06.2011 przez
Nie polecam dla samego wyglądu nie warto płacic prawie dwa razy tyke co za Fokusa a dostajemy własnie Fokusa tylko ... więcejw opakowaniu Volvo ukryj
dodano 03.05.2008 przez
Dopiero gdy go kupiłem zrozumiałem skąd brały się pozytywne opinie o tej marce :) A myślałem, że to tylko ford. Myliłem ... więcejsię. ukryj
dodano 07.03.2014 przez
Samochód robi niesamowite wrażenie. Ciekawy design, linie miłe dla oka. Samochód pozwala wyróżnić się z tłumu i cieszyć się niesamowitymi ... więcejwrażeniami z jazdy i podziwiania na parkingu. ukryj
dodano 05.09.2014 przez
Zobacz oceny Volvo C30 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Volvo C30

Pb
4,37 - 12,33
Na podstawie 18 raportów spalania
ON
4,50 - 9,17
Na podstawie 38 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Volvo C30

Niech wierzy kto chce, ale moja opinia jest obiektywna a nie zaniżona. Auto pali mniej niż się spodziewałem. Jestem mechanikiem, ... więcejjeżdżę rozsądnie tak jak dieslem powinno się jeździć. Auto ma DPF,więc jazda do sklepu na narożnik i spowrotem odpada, użytkuję na trasach minimum 30km. Kiedy trzeba cisnę ostro, filtr też lubi być dobrze przepalony :) Po silniku od forda spodziewałem się gorszej kultury pracy, aczkolwiek zdziwieniem było gdy okazało się że wtryski zamontowane w tym silniku są wtryskami volvo, stąd cichsza praca silnika w porównaniu do fordów, peugeotów czy citroenów które zdarza mi się naprawiać. Polecam każdemu kto chce mieć auto inne niż sąsiad, samochód ma swój charakter :) ukryj
dodano 01.11.2013 przez
Tutaj nigdy nie bylo tanio Spalanie w normie w miescie około 10l Nie wolno dac sie nabrać że pali 6.5 Za ... więcejslaby silnik powoduje wysokie spalanie. Ceny serwisu sa zwaroiwane mimo ze mamy fokusa w puszce Volvo placimy jak za Mercedesa. Może kiedys ludzie zmadrzeją i przestana dorabiac serwisy. Posiadam około dziesięciu samochodow kupuję części w hurtowni napraw dokonuję w zaufanych warszatach i placę około 1/5 tego co miałbym zaplacic w "autoryzowanym" serwisie Z doświadczenia wiem że własnie w firmowych serwisach odchodzą najwieksze kanty ukryj
dodano 03.05.2008 przez
Korzystając z nieautoryzowanych serwisów uważam, że ceny są na przyzwoitym poziomie ( dotyczy serwisu olejowego ), co do reszty jeszcze ... więcejnie wiem, bo nie musiałem jeszcze dokonywac żadnych napraw. Jeżdżąc rozsądnie, wykorzystując tempomat, ogrzewanie postojowe, to silnik odwdzięczy się, średnim spalaniem z całego roku wynoszącym w granicach 4,9-5,1 l/100 km. Trasa przy prędkościach autostradowych nad Bałtyk generuje średnie spalanie 4,5 l/100 km. ukryj
dodano 25.02.2015 przez
Może spalić 15 l/100km ale tez 8-9 l/100km, zależy kto jaką ma nogę. W mieście udało mi się uzyskać spalnie ... więcejśrednie 8,3ltr ale trzeba przyznac ze sie starałem. Normalnie miasto to 11-12ltr, w trasie średnio spala 9,3-9,8ltr (mozna zejść do ok.7ltr przy b.umiarkowanej jeżdzie). Oczywiscie Powyższe zależą też od natężnia ruchu na drogach. ukryj
dodano 09.09.2008 przez
Tu również duży plus tego modelu z tym silnikiem. Przy bardzo dynamicznej jeździe w mieście max. spali 7.8l na setkę. ... więcejNormalna jazda 7.3l/100km. Przy bardzo spokojnej, ekonomicznej jaździe można zejść poniżej 7l/100km. Na trasie między 5.8-6.8l/100km. Przy takiej dynamice silnika spalania jest symboliczne. I po co komu hybrydy?! ;) ukryj
dodano 12.06.2011 przez
Zobacz raporty spalania Volvo C30 Dodaj raport spalania

Dealerzy Volvo

AUTO BRUNO SP. Z O.O.

AUTO BRUNO Volvo Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Pomorska 115B

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO BOSS Volvo Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299A

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO BOSS Volvo Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Typowe słabe punkty Volvo C30

Liczba wpisów: 6
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Volvo C30 dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Volvo C30

Liczba wpisów: 2
Powiem tak jest to już 4 moje auto plus kilka aut znajomych. Nigdy się nie rozczarowałem. Polecam wszystkim którym zależy ... więcejna jakości ukryj
dodano 21.07.2013 przez
Instalacja zamontowana w firmie AUTO GAZ CENTRUM Bydgoszcz ul. Fordońska 2 estetycznie i profesjonalnie polecam
dodano 24.10.2013 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volvo C30

Skarbnica wiedzy o Volvo C30

Ciekawostki
dodano 26.08.2011 przez
Volvo C30 jako jedno z pierwszych aut korzysta z opatentowanych układów chroniących przed skutkami uderzeń bocznych (SIPS) jak i układu zmniejszającego ryzyko urazów kręgów szyjnych…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą