Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volvo S40

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1995 roku. W ofercie szwedzkiej marki S40 zastąpił modele 440 i 460. Pierwsza generacja samochodu powstała w wyniku współpracy z koncernem Mitsubishi i była produkowana w fabryce NedCar w Holandii. Drugą opracowano już po przejęciu szwedzkiej marki przez Ford Motor Company. S40 II budowany jest w belgijskich zakładach w Gandawie. Oprócz podstawowej wersji sedan (S40), model od początku oferowany jest również w odmianie kombi, zwanej V40, a potem V50. Według Forbesa, najlepszy luksusowy samochód dla młodych kierowców.

Generacje Volvo S40

  • Wybierz generację: Volvo S40 II (2004 - teraz)
    Volvo S40 II
    Volvo S40 - widok z przodu Volvo S40 - prawy bok Volvo S40 - lewy bok Volvo S40 - kokpit Volvo S40 - kokpit Volvo S40 - widok ogólny wnętrza z przodu

    Volvo S40 II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja S40 została zaprezentowana w 2004 roku. Model został zbudowany na platformie podłogowej Volvo P1 opracowanej wspólnie z Fordem i Mazdą. Równocześnie z wersją sedan (S40), auto było również dostępne w odmianie...

    więcej o Volvo S40 II

  • Wybierz generację: Volvo S40 I (1995 - 2004)
    Volvo S40 I

    Volvo S40 I

    Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1995 roku. Volvo wypuściło na rynek S40 jako następcę modeli 440 i 460. Samochód był produkowany w holenderskiej fabryce NedCar zbudowanej w wyniku spółki joint venture Volvo i Mitsubishi. S40 był spokrewniony z...

    więcej o Volvo S40 I

Volvo S40 generacja I

Za prezencję nadwozia projektantom S40 należą się słowa uznania - mimo, że gabarytowo auto plasuje się wśród kompaktów, dzięki klasycznej, eleganckiej i masywnej sylwetce prezentuje się niczym limuzyny klasy średniej. Udanie wystylizowano także wnętrze, proponując przy okazji czytelne i uporządkowane miejsce pracy kierowcy. Niestety, w pozostałych kwestiach kabina nieco rozczarowuje - zarówno materiały, jak i montaż wykończenia skłaniają do dyskusji, zaś na tylnej kanapie jest zdecydowanie za ciasno. Wystarczająco obszerny jest za to bagażnik, którego pojemności nie ograniczają zawiasy.

Gama silnikowa Volvo S40 I. generacji to istna mieszanka, jeśli chodzi o pochodzenie - wszystkie diesle zaczerpnięto z Renault, benzynowa wersja 1.8 została zapożyczona od Mitsubishi, a dopiero pozostałe jednostki są konstrukcjami Volvo. I to właśnie te ostatnie okazują się najgodniejsze polecenia - zwłaszcza motor 2.0/140 KM, który stanowi udany kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem i jest bezawaryjny. Silniki Renault i Mitsubishi mają niestety szereg mankamentów. Podwozie dobrze sprawdza się na zakrętach, ale komfort jest nieco ograniczony.

Podobnie jak bliźniacze Mitsubishi Carisma, kompaktowy sedan od Volvo borykał się z wieloma "chorobami wieku dziecięcego", które w trakcie produkcji sukcesywnie usuwano. Najlepiej skusić się więc na egzemplarz po face-liftingu, który przeprowadzono w 1999 roku. Typowymi bolączkami modelu są szybko zużywające się elementy zawieszenia, uszkodzenia skrzyni biegów, wycieki oleju i awarie turbosprężarek w dieslach, usterki przepustnicy w silniku 1.8, jak również defekty elektryki. Ogólna awaryjność S40 nie jest przesadnie wysoka, ale obsługę serwisową utrudniają kosztowne części i utrudniony ich dobór (wynikający z szeregu modernizacji auta).

Komentarze redakcji

Powagosław: Auto godne polecenia. Równie ładne oraz eleganckie tak z zewnątrz, jak i w środku. Do tego wszystkiego to bezpieczeństwo… W S40 nic ci nie grozi.
Luzacjusz: To takie Volvo jak z IKEA - bardzo dobry i przyjemny dla oka wóz za rozsądne pieniądze. Na szczęście, w przeciwieństwie do szwedzkich mebli, S40 nie trzeba samemu składać.

Silniki Volvo S40

Volvo S40 II - jaki silnik wybrać?

Jeśli poza przyjemnym wyglądem nie oczekujecie nic więcej, to w zupełności wystarczą najsłabsze motory. Benzynowy ma 1.6l i 100KM, a diesel – też 1.6l, ale 109KM. Wiadomo – nie powalają, ale poradzą sobie również poza miastem, dlatego wybór takiej wersji nie oznacza końca świata, gdy przyjdzie opuścić teren zabudowany. Jeśli jednak oczekujecie od auta czegoś więcej, to lepiej skusić na większy silnik. 1.8l 125KM to tylko kompromis dla podstawowego 1.6l, ale już 2.0l 145KM pozwala wkroczyć w świat dość dobrej dynamiki, podobnie jak nieco słabszy diesel o takiej samej pojemności. Prawdziwe emocje skrywają mocniejsze, benzynowe 2.4l 170KM, 2.5 T5 230KM oraz wysokoprężny 2.4D5 180KM. Auto nie jest nadzwyczaj ciężkie, dlatego w najsłabszym wydaniu osiąga 100km/h w około 8 sekund – a tak niepozornie wygląda.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Volvo S40

Lepszy brat Focusa - Volvo S40 (2004- )

Globalizacja i dążenie do ograniczenia kosztów produkcji sprawia, że współczesne samochody mają coraz większą liczbę części wspólnych. W przypadku używanych pojazdów staje się to ogromną zaletą, gdyż często obniża koszty utrzymania. Jak sprawy mają się w przypadku Volvo S40?

Zadziorny Szwed - Volvo S40

Volvo ostatnimi czasy postanowiło całkowicie zmienić image marki. Dotąd zawsze kojarzyło się z kanciastymi limuzynami, z których najczęściej korzystały amerykańskie gospodynie domowe. Jednak począwszy od modelu S80 Volvo zupełnie odmieniło swój styl. Jest nowoczesne, ładne i bardzo zaawansowane technologicznie....

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volvo S40

Społeczność kierowców Volvo S40autoWcentrum - społeczność Volvo S40

najwyższe oktanyAuta - Volvo S40

Volvo S40 Volverine 44,51

Volvo S40 czarna perła 52,31

Volvo S40 60,68

Volvo S40 40,37

Volvo S40 AUTOMAT 61,15

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volvo S40

merkucjo 30,15

VW_Volan 30,07

Mobilista 33,47

Homon 30,04

yawabusa 30,18

wer1207 99,56

pebuArtur 30,07

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volvo S40

wycieczka do lasu
wycieczka do lasu Zrobiło się ciepło i wybraliśmy się do lasu. Słonko ładnie świeciło, wiec w lesi...
Podróż zimą
Podróż zimą Trasa Police Jelenia Góra w jedną stronę warunki zimowe 21.02.2013 do Gorzowa Wl...
szyba przednia odłamana
szyba przednia odłamana Cała sytuacja miała miejsce w zeszły piątek. W przedszkolu mojego syna panie prz...
Kupiłem Volvera
Kupiłem Volvera W dniu zakupu najpierw ja pojechałem escortem, było ładnie i ciepło. Zostawiłem ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volvo S40

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volvo S40
 

Najpopularniejsza wersja Volvo S40

Volvo S40

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volvo S40
 

Volvo S40 najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon STYLE Demonstracyjny SEAT Leon STYLE
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 1.2 105KM, benzynowy.
Cena: 84 185 zł 73 900 zł
Zyskujesz: 10 285 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Ford Focus TITANIUM Demonstracyjny Ford Focus TITANIUM
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 200 km. Silnik: 1.0 125KM, benzynowy.
Cena: 92 500 zł 73 200 zł
Zyskujesz: 19 300 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volvo S40

Volvo S40
2.0 diesel 136 KM
120 000 km, 2009
33 500 PLN
Volvo S40
1.8 benzyna 122 KM
157 000 km, 2001
9 500 PLN
Volvo S40
1.6 diesel 110 KM
2009
39 900 PLN
Volvo S40
2.0 diesel 150 KM
42 200 km, 2011
55 900 PLN

Ocena auta Volvo S40

Wybrane opinie

Volvo S40 Sedan 1.8 16V (122 KM)

Kupując miałem lepsze wyobrażenie o tym aucie, renoma, bezpieczeństwo.Być może to prawda ( obym nie musiał się faktycznie przekonywać o doskonałości poduszek,bocznych ,kurtyn i stref bezpiecznego zgniotu.Poprzednio jeździłem carismą 1,6 ( produkowana w tych samych zakładach w Holandii).Stopień satysfakcji identyczny lub nawet większy ( idealna przez 3 lata, koszty utrzymania i przeglądów 50% niższe) cena przy tym samym standardzie o 30 % niższa. Słucham dużo bardzo pochlebnych opinii o S 60.jeżeli jeszcze kliedys skuszę się na Volvo to tylko S 60 bo zamiast S 40 chyba lepiej kupić inną markę .

dodał: robert swi1@ poczta.onet.pl ( podaję swój adres e-mailowy, teraz piszę z komputera mojej żony
Volvo S40 Sedan 1.9 TD (115 KM)

Samochody drogie, jednak warte swojej ceny. Otrzymujesz kapitalną jakość wykonania, brak niedoróbek. Wysokie koszty naprawy/wymian do ominięcia jak ma się dobrego mechanika (ja takiego mam :D). Samochód jest zupełnym zaprzeczeniem statecznej marki samochodów przeznaczonych dla ludzi w wieku emerytalnym. Mój model bierze na zakrętach wiele bardziej sportowych samochodów. Przy mocy 115 km zapewnia w miarę sprawne wyprzedzanie na prostej. Trzeba jednak uważać na nasze koleiny i dziury szczególnie na łukach, bo przy niskim zawieszeniu autko może stracić przyczepność.

dodał: miecio
Volvo S40 Sedan 1.8 16V (115 KM)

JEST POPROSTU JEDYNE W SWOJIM RODZAJU BO PORZECIEŻ VOLVO TO MARKA MAŁO ZNANA W POLSCE ALE MÓWIĄ O NIEJ ŻE VOLVO TO BARDZO BESPIECZNY SAMOCHOD I TO PRAWDA! JEŻDŻE VOLVEM JUŻ 9 LAT A S40 1996 WZIEŁEM NA PROBE I JAK I MODEL Z 2000R TAK I 1996 JEST TAKI SAM NIE ROŻNI SIE NICZYM POZA KSZTAŁTEM BŁOTNIKÓW SPOJLERÓW NOI XENONY W VOLVIE Z 1996.R. NIEMA TAKIECH A JEŚLI BY CHCIAŁ WŁOŻYĆ TO NIEDA RADY PONIEWAŻ MA ON INNY KSZTAŁT BŁOTNIKÓW, MASKI I PRZEDNIEGO SPOJLERA! ALE NIE NO BEZ PORÓWNANIA VOLVO TO JEST SAMOCHÓD!!!!!!!!!!! POLECAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!

dodał: ...:::>Sławek<:::...
Volvo S40 Sedan 1.6 16V (105 KM)

Bardzo dobry samochód, jednak przesadzone ceny obsługi w ASO - przegląd 1000 zł. Z drugiej strony przegląd Escorta w ASO kosztuje tylko 200 zł mniej. Może płaci się za fenomenalne podejście do klienta? W serwisie Volvo czuję się klientem a nie petentem. Wracając do samochodu. Jest godny polecenia dla osób, które nie muszą przewozić wielodzietnej rodziny (ale do tego wynaleziono Vany). Doskonały na długie trasy. Samochód drogi (jak na polskie warunki) ale Volvo to marka i prestiż - za to się płaci.

dodał: MP
Volvo S40 Sedan 1.8 16V (122 KM)

Zastanawiałem się czasami, dlaczego niektórzy piszą, że czują się w nim jak w czołgu. Ja też mam takie wrażenie, ale moje wrażenie wynika z poczucia bezpieczeństwa wewnątrz i solidności wykończenia. W żadnym wypadku przyspieszenia, szybkości itp., czyli z czym najczęściej się kojarzy czołg. Ten samochód świetnie spisuje się na drodze, ma wspaniałą elastyczność i przyspieszenie.

dodał: Peter

Opinie o instalacji LPG

Volvo S40

  • 1.
  • 4,50 Volvo S40 I 1.9 T4 (200KM) 1999r.
    dodał: Żero, 03.07.2012

    Wszyscy mi mówili, że ten silnik tak wysilony i z turbo nie będzie jeździć na gazie. Jak elementy zapłonu są sprawne to jest ok. Zima czy lato. Polecam. Goście wiedzą co robią. Spalanie benzyny 9,5L, spalanie gazu 11,5 L. W trasie schodzi do 10,8. Dużo jak na tę moc? Spadek mocy troszkę czuję, ale nawet jak to jest powyżej 10% to i tak mi dużo zostaje zapasu :) Jak go przegonię do 6,5tys obrotów i rozpędzę do 220km/h to zapala się lambda. Ale potem gaśnie. I jadę dalej.

  • 2.
  • 4,50 Volvo S40 II 1.8 i (125KM) 2006r.
    dodał: Damian, 08.07.2012

    Witam Auto posiadam 10miesięcy i przejechałem już około 15tys. przebieg auta to 135tys ale ja bym powiedział że jest z 250tys ;/ cofnięty jest a w serwisie oczywiście nie potrafili odczytać lecz rachunek potrafili ;P. Wracając do gazu minimum spalania 8.9L a max 10.6L gazu a tak średnio na klimatyzacji ostatnio spalał 9.6L ; 10L do tej instalacji mam dołożony lubryfikator ogólnie jestem zadowolony pozdrawiam :)

  • 3.
  • 4,50 Volvo S40 I 2.0 16V (140KM) 1996r.
    dodał: mirek, 20.12.2009
  • 4.
  • 5,00 Volvo S40 I 1.8 16V (115KM) 1997r.
    dodał: Przemek, 07.08.2011
  • 5.
  • 5,00 Volvo S40 I 1.8 16V (122KM) 2002r.
    dodał: pepe, 13.09.2011
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volvo S40

Volvo S40

134 komentarze

109 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Kus~Kus

Jaka jest roznica miedzy s40 1.9 t4 a 2.0 t4?? Obydwa maja 200koni. wiec jaka roznica??

~MArioKApitan~MArioKApitan

Do ~Mateusz: Witaj kupiłem niedawno S40 2005r 2.4 140KM. Powiem ci że testowałem też ten 1.8 z Forda i chyba radzę sobie darować ten silnik. Samochód jest ciężki i kompletnie nie jedzie. Ten silnik to najlepszy kompromis w tym modelu (mówię oczywiście o benzynie). Bo jak diesel to polecam 2.0 konstrukcja PSA.

~mario~mario

Witam mam volvo s.40 diesla 2006.mam problem z centralnym zamkiem nie otwieraja mi sie jedna strona drzwi tylne i pasarzera także nie działają w nich szyby sprawdzilem bezpieczniki rozlaczylem akumulator i nic. proszę o pomoc to moj adres email mariuszbig@interia.pl

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volvo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
11 640
Przejechany dystans
6 124 356 km
Zatankowanego paliwa
403 748 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 871
Wydanych pieniędzy
882 745 zł
Średnie wydatki na auto
1 688 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 581
Wydanych pieniędzy
866 998 zł
Średnie wydatki na auto
1 658 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volvo (523)

Testy zderzeniowe Volvo S40

Najnowsze testy zderzeniowe Volvo S40 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Volvo S40 2.4i

Volvo S40
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volvo

Zużycie paliwa Volvo S40

Na podstawie 457 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Michasiek, dodano: 20.07.2011 10:54

Spalanie rewelacja. Średnio na pełnym baku do rezerwy (ok. 40L) robię 700km w cyklu mieszanym (80% miasto, 20% krótkie trasy). Silnik bardzo dynamiczny, nie mam problemów z wyprzedzaniem ani w trasie, ani w mieście. W trasie jeżdżę stałą prędkością 90-100km/h oczywiście z wyprzedzaniem do 140km/h i tutaj spalanie w trasie wychodzi mi 4.8L/100km. Maksymalne spalanie jakie odnotowałem to nieco ponad 7L w mieście z włączona klimą w korkach.

pełny raport Volvo Sedan 2.0 D

autor: Turybiusz, dodano: 21.08.2009 13:28

Auto nie należy to najbardziej ekonomicznych. Ale chyba nie jest tak tragicznie. Po problemach z cewką zapłonową i świecami - auto pali średnio w mieście 10,7. Na trasie przy delikatnej jeździe do 120 - 130 km/h zużycie to ok. 8 litrów. No, ale kto tak jeździ? Bardziej dynamicznie czyli przedział 160 - 180km/h zużycie paliwa to mniej więcej 10 litrów. W mega korkach spalanie wynosi ok. 11,5 litra. Ale średnio w mieszanym cyklu 400 km w mieście, 200 w trasie komputer wskazał 10 litrów.

pełny raport Volvo Sedan 1.8 16V

autor: maciek, dodano: 31.12.2007 14:10

Nie spodziewałem się cudów i dlatego nie spotkało mnie rozczarowanie. Auto pali średnio 8 l / 100 km/h i nie chce inaczej. Nie wiem, czy spowodowane jest to moją nieumiejętną jazdą, czy innymi czynnikami. Jeżdżę spokojnie, nie przyspieszam gwałtownie, w trasie raczej wolniej, niż szybciej, w mieście zmieniam biegi poniżej 2500 rpm, staram się stosować wszystkie zalecenia guru od oszczędnej jazdy. W poprzednim aucie (Civic, 1.4 l) też odnotowywałem spore spalanie (miasto 9-10 l, trasa ok. 8 l). Z drugiej strony wydaje mi się, że te 8 litrów to wynik akceptowalny.

pełny raport Volvo Sedan 2.0 D

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volvo S40

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volvo S40

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volvo S40
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volvo S40, oglądali także