Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volvo S40

Lata produkcji: 1995 - 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1995 roku. W ofercie szwedzkiej marki S40 zastąpił modele 440 i 460. Pierwsza generacja samochodu powstała w wyniku współpracy z koncernem Mitsubishi i była produkowana w fabryce NedCar w Holandii. Drugą opracowano już po przejęciu szwedzkiej marki przez Ford Motor Company. S40 II budowany jest w belgijskich zakładach w Gandawie. Oprócz podstawowej wersji sedan (S40), model od początku oferowany jest również w odmianie kombi, zwanej V40, a potem V50. Według Forbesa, najlepszy luksusowy samochód dla młodych kierowców.

Komentarze redakcji

Powagosław: Auto godne polecenia. Równie ładne oraz eleganckie tak z zewnątrz, jak i w środku. Do tego wszystkiego to bezpieczeństwo… W S40 nic ci nie grozi.
Luzacjusz: To takie Volvo jak z IKEA - bardzo dobry i przyjemny dla oka wóz za rozsądne pieniądze. Na szczęście, w przeciwieństwie do szwedzkich mebli, S40 nie trzeba samemu składać.

Volvo S40 generacja I

Za prezencję nadwozia projektantom S40 należą się słowa uznania - mimo, że gabarytowo auto plasuje się wśród kompaktów, dzięki klasycznej, eleganckiej i masywnej sylwetce prezentuje się niczym limuzyny klasy średniej. Udanie wystylizowano także wnętrze, proponując przy okazji czytelne i uporządkowane miejsce pracy kierowcy. Niestety, w pozostałych kwestiach kabina nieco rozczarowuje - zarówno materiały, jak i montaż wykończenia skłaniają do dyskusji, zaś na tylnej kanapie jest zdecydowanie za ciasno. Wystarczająco obszerny jest za to bagażnik, którego pojemności nie ograniczają zawiasy.

Gama silnikowa Volvo S40 I. generacji to istna mieszanka, jeśli chodzi o pochodzenie - wszystkie diesle zaczerpnięto z Renault, benzynowa wersja 1.8 została zapożyczona od Mitsubishi, a dopiero pozostałe jednostki są konstrukcjami Volvo. I to właśnie te ostatnie okazują się najgodniejsze polecenia - zwłaszcza motor 2.0/140 KM, który stanowi udany kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem i jest bezawaryjny. Silniki Renault i Mitsubishi mają niestety szereg mankamentów. Podwozie dobrze sprawdza się na zakrętach, ale komfort jest nieco ograniczony.

Podobnie jak bliźniacze Mitsubishi Carisma, kompaktowy sedan od Volvo borykał się z wieloma "chorobami wieku dziecięcego", które w trakcie produkcji sukcesywnie usuwano. Najlepiej skusić się więc na egzemplarz po face-liftingu, który przeprowadzono w 1999 roku. Typowymi bolączkami modelu są szybko zużywające się elementy zawieszenia, uszkodzenia skrzyni biegów, wycieki oleju i awarie turbosprężarek w dieslach, usterki przepustnicy w silniku 1.8, jak również defekty elektryki. Ogólna awaryjność S40 nie jest przesadnie wysoka, ale obsługę serwisową utrudniają kosztowne części i utrudniony ich dobór (wynikający z szeregu modernizacji auta).

Dane techniczne Volvo S40

Silniki

Moc silników 90-230 KM

Poj. silników 1 560-2 521 cm3

Prędkość maks. 180-235 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,1-13,0 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Volvo S40

Średnia ocena modelu

na podstawie 454 opinii

4.20

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Ergonomia

+ Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Widoczność

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (86%)
NIE (14%)

Wybrane oceny kierowców Volvo S40

Bardzo przyjemny samochód - ale na pewno nie "rodzinny". W 100% spełnia moje oczekiwania i potrzeby. Komfortowe zawieszenie i wnętrze ... więcejrozpieszczają. Silnik ma "odpowiednie" parametry do spokojnej (co nie znaczy "flegmatycznej") jazdy. Wygląd na zewnątrz kusi i przyciąga uwagę - moim zdaniem to jeden z najładniejszych samochodów dostępnych w Polsce. ukryj
dodano 31.12.2007 przez
Samochody drogie, jednak warte swojej ceny. Otrzymujesz kapitalną jakość wykonania, brak niedoróbek. Wysokie koszty naprawy/wymian do ominięcia jak ma się ... więcejdobrego mechanika (ja takiego mam :D). Samochód jest zupełnym zaprzeczeniem statecznej marki samochodów przeznaczonych dla ludzi w wieku emerytalnym. Mój model bierze na zakrętach wiele bardziej sportowych samochodów. Przy mocy 115 km zapewnia w miarę sprawne wyprzedzanie na prostej. Trzeba jednak uważać na nasze koleiny i dziury szczególnie na łukach, bo przy niskim zawieszeniu autko może stracić przyczepność. ukryj
dodano 27.10.2006 przez
Nie jest to moje pierwsze auto, ale jedno z najleprzych jakie miałem.Dla mnie jest komfortowe i dobrze się prowadzi.Moę mieć ... więcejjedynie zastrzeżenia do użtych materiałów, które mogły by być lepszej jakości jak choćby pokrycia siedzeń, czy niektóre plastiki. Od Volvo można oczekiwać więcej. ukryj
dodano 03.09.2012 przez
Pisząc krótko rozstaję się obecnie z tym autem, ale zamierzam niebawem powrócić do tej marki. Opinia innej osoby jeżdżącej wcześniej ... więcejPassatem: w porównaniu z V40 Passat to wóz drabiniasty. ukryj
dodano 12.01.2009 przez
Zobacz oceny Volvo S40 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Volvo S40

Pb
5,87 - 15,33
Na podstawie 211 raportów spalania
ON
4,80 - 10,40
Na podstawie 236 raportów spalania
LPG
5,43 - 14,67
Na podstawie 56 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Volvo S40

Ja nie wiem co Wy robicie Panowie, ale ja jeżdżę swoim Volviakiem 80% po mieście i 20% w trasie i ... więcejkomputer w moim autku systematycznie pokazuje mi 7,4 do max 8 l. Często zdarzy mi sie stać w korku, a w Krakowie zdarzają się spooore koreczki, mimo to spalanie skacze max o 0,2 l w górę. Czasem jak jadę w dłuższą trasę to potrafię zejść do 6,8 l. przy średniej prędkości 130 km/h. Zaznaczę jeszcze, że pare miesięcy temu wgrałem w moją Violettę chip´a, także w chwili obecnej zamiast 136KM, mam 168KM i mimo to spalanie jest takie jak wyżej napisałem. Co prawda zanim wgrałem chip´a spalanie wynosiło ok 7,2 litra po mieście i 6,4 w trasie, ale było warto! Dodam, że jestem kierowcą, który dba by autko zanim się przyciśnie to musi się odpowiednio nagrzać, ale jak już nabierze temperatury, to używam turbiny niekiedy nawet i od świateł do świateł (bo wkońcu trzeba mieć trochę frajdy z tylu kucy :)). Czasem jak już zdarzy się poszaleć (czyt. ściganie z kolegami, ruszanie z piskiem ze świateł itd.) to maksymalne spalanie wyniosło 9 l. Obecny przebieg to 172 tys km i auto sprawuje się bez zarzutów!. Spalanie myślę, że w dobrych granicach no i samo auto godne polecenia! :) Jako 24 letni kierowca lubiący przycisnąć pedał gazu, ale dbający o podstawowe zasady eksploatowania samochodu uważam, że nie trzeba być emerytem, żeby osiągać ekonomiczne i w granicach przyzwoitości osiągi jeśli chodzi o spalanie! Pozdrawiam wszystkich Volvomaniaków! :) ukryj
dodano 14.11.2012 przez
Jeszcze niedawno oglądałem tą stronę jako osoba, która chce kupić S40 w wersji T5 i nie do końca chciało mi ... więcejsię wierzyć w te dane i... miałem rację. :-) Dokładniej, kupiłem T5 AWD w automacie i uważam, że jak na taki silnik nie jest źle, choć raczej nie tak jak niektórzy tu piszą, ale to pewnie dlatego, że wcale nim nie jeżdżą, a może nawet nie widzieli go na oczy. No ale do rzeczy. W mieście poniżej 12,5l zejść się po prostu nie da, próbowałem na różne sposoby i jest to po prostu niemożliwe. Nawet włączając tempomat już przy 30km/h i rozpędzając się za jego pomocą - co powodowało na pewno nie małą złość jadących za mną - granica 12l jest nie do ruszenia. Rozpędzając się normalnie i nie przekraczając zbyt często 80km/h (w mieście raczej rzadko się to zdarza) spalanie oscyluje w granicach 14 litrów. Poza miastem jest już trochę lepiej. W okolicach 100km/h - 8l, na tempomacie ok. 7l. Dalej już wraz ze wzrostem prędkości rośnie też spalanie. W mieście z butem osiągnąłem 22l. Prędkośc maksymalna 245km/h, spalanie chwilowe pokazywało 18,5l. A co do reszty to wszystko pięknie, bo moje autko ściągnąłem z Kanady - full opcja, która nie ma jedynie blokady tylnych drzwi (przycisk obok lusterka), 57.000 km, nic nie puka, wszystko działa. Po prostu widać, że nie zaznało jeszcze naszych dróg. :-) Każdemu szczerze polecam, to naprawdę fajne, komfortowe samochody, a w dodatku z całkiem niezłym butem. :-) Pozdrawiam. ukryj
dodano 22.10.2010 przez
Nie jest to auto do miasta, chyba, że ktoś zdecyduje się na instalację LPG. Po prostu. Nie ma przebacz - ... więcej10 litrów łyka spokojnie, zimą z rozkręconym ogrzewaniem wyżłopie nawet 12! Serio-serio :] Nie wierzę w cuda, że komuś to auto pali poniżej 10 litrów w mieście. Jeździłem nim w Łodzi - średnia prędkość/1000km - 22km/h :] Praktycznie co 200 metrów światła, non stop ruszanie i stawanie, większość "jazdy" praktycznie na drugim i trzecim biegu. Cudów nie ma. W trasie - bardzo ładnie, 7-8 litrów przy prędkościach 150-160km/h z czterema osobami na pokładzie to moim zdaniem dobry wynik jak na ten nie najmocniejszy, wolnossący silnik. Ceny części w normie - sprzęgło porządnej marki można kupić za 400zł, amortyzator 150zł sztuka. Rozrząd można zrobić za 300zł z częściami. Także tragedii nie ma. Praktycznie większość części można już do tego modelu znaleźć w zamienniku, niekoniecznie najniżej jakości. ukryj
dodano 27.08.2013 przez
co do spalania jak juz muwilem przy umiejetnej jezdzie w miescie 7.5 l trasa dasie nawet 6 ale niestety jak ... więcejsie depnie to zre nawet do 18 l w miescie krecac go prawie do konca a trzeba zauwarzyc ze nie rusza sie jak na taki apetyt przeglady hmm co do podstaw filtry plyny to normalna cena ale jak juz trzeba cos wymienic to lapcie za portwele bo mozna poplynac ale jak sie chce przykozaczyc i szukac zamiennikow to nie jest tak jak norma do golfa 3 prosze jak wiekrzosc volvo niestety jest to skladak innych aut w tym przypadku to renault 19 i mitsubichi carisma i trzeba wiedziec co zrobilo volvo a co inni produceci i szukac np glowicy do carismy a nie do volvo czasu to troche zajmie ale pare setek da sie oszczedzic ps najepiej dzwonic do serwisu i wciskajac o checi kupienia wyciagnac nr czesci wtery mam do dyspozycji pare czesci do ruznych aut pasujacych i mamy czesci tansze niz do golfa 2 :D ukryj
dodano 10.10.2008 przez
Wspaniałe auto, cudownie trzyma sie drogi, polecam każdemu lubiącemu wygode i co nieco pary pod butem, przyśpieszenie ok 6,5 sec, ... więcejV-max jakieś 220-240 km/h, zakręty... po prostu bajeczne a wszystko to dzięki genialnemu napędowi 4x4 i kontroli trakcji. Prubowaliśmy go wprowadzić w poślizg na trawie, na morkrych liściach przy 40-50 km/h- nie mi sie- tak dobre ma systemy kontroli trakcji. Hamulce to 6-cio tłoczkowe zaciski brembo na tarczach 300mm, zatrzymują Volviaka w miejscu. Jeśli chodzi o spalanie to możemy sie zmieścić w 8,5 litrach przy emeryckiej jeździe do 11 jeśli troszke dynamiczniej. Przy bucie w desce chwilowe spalanie pokazuje 50 LITRÓW!! a sportowa jazda po torze :D daje jakieś 25-45 litrów, raczej standard dla takiego silnika. Trasa to jakieś 10-12 litrów przy 160-170 km/h ukryj
dodano 15.02.2009 przez
Zobacz raporty spalania Volvo S40 Dodaj raport spalania

Generacje Volvo S40

2004 - teraz
1995 - 2004

Dealerzy Volvo

AUTO BRUNO SP. Z O.O.

AUTO BRUNO Volvo Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Pomorska 115B

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO BOSS Volvo Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299A

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO BOSS Volvo Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Volvo S40

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 643

Przejechany dystans

180 907 zł

Zatankowanego paliwa

42 874 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

192

Wydanych pieniędzy

70 034 zł

Średnie wydatki na auto

875 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

459

Wydanych pieniędzy

121 882 zł

Średnie wydatki na auto

1 524 zł

ZOBACZ 80 dzienników kosztów Volvo S40 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Volvo S40

Liczba wpisów: 16
komentarzy(37)
komentarzy(1)
komentarzy(2)
komentarzy(2)
komentarzy(7)
komentarzy(4)
Zobacz inne typowe słabe punkty Volvo S40 dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Volvo S40

Liczba wpisów: 17
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Volvo S40 Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Volvo S40

Liczba wpisów: 6
Wszyscy mi mówili, że ten silnik tak wysilony i z turbo nie będzie jeździć na gazie. Jak elementy zapłonu są ... więcejsprawne to jest ok. Zima czy lato. Polecam. Goście wiedzą co robią. Spalanie benzyny 9,5L, spalanie gazu 11,5 L. W trasie schodzi do 10,8. Dużo jak na tę moc? Spadek mocy troszkę czuję, ale nawet jak to jest powyżej 10% to i tak mi dużo zostaje zapasu :) Jak go przegonię do 6,5tys obrotów i rozpędzę do 220km/h to zapala się lambda. Ale potem gaśnie. I jadę dalej. ukryj
dodano 03.07.2012 przez
Witam Auto posiadam 10miesięcy i przejechałem już około 15tys. przebieg auta to 135tys ale ja bym powiedział że jest z ... więcej250tys ;/ cofnięty jest a w serwisie oczywiście nie potrafili odczytać lecz rachunek potrafili ;P. Wracając do gazu minimum spalania 8.9L a max 10.6L gazu a tak średnio na klimatyzacji ostatnio spalał 9.6L ; 10L do tej instalacji mam dołożony lubryfikator ogólnie jestem zadowolony pozdrawiam :) ukryj
dodano 08.07.2012 przez
JESTEM BARDZO ZADOWOLONA Z USLUG TEJ FIRMY. SAMOCHOD BARDZO DOBRZE CHODZI NA GAZIE. MONTAZ WYKONANY W CIAGU JEDNEGO DNIA. POLECAM!
dodano 14.07.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volvo S40