Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volvo S60

Lata produkcji: 2000 - teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D), zaliczany przy tym do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2000 roku. S60 jest następcą Volvo S70. Pierwszą generację auta zbudowano na płycie podłogowej Volvo P2 wykorzystywanej również w modelach S80 i XC90. Projektantem nadwozia S60 był Brytyjczyk Peter Horbury. W 2005 roku model został poddany modernizacji. W 2010 zaprezentowano S60 drugiej generacji korzystający z rozwiązań stylistycznych prototypów S60 Concept i XC60 Concept. Model zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co produkcyjną wersję XC60.

Komentarze redakcji

Powagosław: S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.
Luzacjusz: Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.

Volvo S60 II

Karoseria Volvo S60 jest niczym dobrze skrojony garnitur - elegancka, wyważona i podążająca za tym, co w modzie określane jest mianem szyku. Jej subtelny i bezpretensjonalny charakter nie oznacza jednak, że prezentuje się nudno, bo sylwetka inspirowana coupe dodaje jej dynamiki, a detale w formie kształtów świateł i ozdobnych wykończeń nadają całości nowoczesnego stylu. Kto chciałby dodać do tego szczyptę sportu, powinien sięgnąć po pakiet R-Design.

Wnętrze wita kierowcę powiewem skandynawskiego chłodu. Nie znajdziemy w nim ani pokaźnych wyświetlaczy, ani efektownych zdobień, dostaniemy za to minimalistyczną, wykończoną porządnymi materiałami deskę rozdzielczą z rzeczowo rozplanowanymi przyciskami obsługi. Za kierownicą łatwo zajmujemy wygodną pozycję, bez problemu odczytujemy informacje z zegarów, trudności sprawia nam natomiast obserwowanie otoczenia zewnętrznego.

Volvo S60 to jeden z najmniejszych sedanów klasy średniej, co przekłada się bezpośrednio na przestronność jego wnętrza. Podczas gdy pierwszy rząd siedzeń rozpieszcza podróżnych ilością wolnego miejsca, z tyłu jest po prostu ciasno (szczególnie nad głową), zaś bagażnik pojemnością nie odbiega od kompaktowych hatchbacków. Pochwały należą się z kolei siedzeniom - zarówno przednie fotele, jak i tylna kanapa gwarantują bardzo wygodną jazdę.

Mniej komfortowe okazuje się natomiast zawieszenie szwedzkiej limuzyny. Choć sprawdza się podczas codziennego podróżowania, od samochodu tego pokroju można byłoby oczekiwać subtelniejszego kompensowania nierówności. Zwłaszcza że zawieszenie nie nadaje się do dynamicznej jazdy - i w tej kwestii jest przyzwoite, ale nie osiąga poziomu konkurencji. Również układ kierowniczy powinien gwarantować większą przyjemność z prowadzenia.

Nieharmonijna praca podwozia zdradza fakt, że Volvo S60 II. generacji to niemłoda już konstrukcja. Sędziwy wiek dobrze maskuje z kolei wyposażenie, w którym nie brakuje w szczególności elektronicznych systemów wspomagających bezpieczeństwo, będących od lat specjalnością skandynawskiej marki. Bohater naszego opisu zachęca do zakupu także ceną, atrakcyjniejszą niż w przypadku konkurencyjnych produktów klasy premium.

Volvo S60 I

Nadwozie to element S60, któremu trudno cokolwiek zarzucić - nie dość, że prezentuje się bardzo prestiżowo i ma kilka interesujących "smaczków" designerskich, to jeszcze jest nadzwyczaj bezpieczne i wzorowo zabezpieczone przed korozją. Pewne uwagi mamy za to do wnętrza szwedzkiego sedana, albowiem deska rozdzielcza jest nieco przeładowana przyciskami, a przestrzeń dla podróżujących z tyłu okazuje się mocno ograniczona. Poza tym, wymienimy same zalety - od czytelnych zegarów, przez dokładny montaż, luksusowe materiały i kapitalne wyposażenie, aż po obszerny i funkcjonalny bagażnik.

Bogactwo wersji silnikowych robi wrażenie, ale najbardziej cieszy fakt, że wszystkie okazują się bardzo trwałe. Dla tych, którzy liczą na jak najniższe koszty eksploatacji najlepszym wyborem będzie albo benzynowy silnik 2.4/140 KM (dobrze współpracuje z LPG, o ile tylko dbamy o regulację instalacji), albo wysokoprężny motor 2.5/140 KM. Jednostki te nie należą do specjalnie żwawych, dlatego miłośnikom szybkiej jazdy radzimy sięgnąć po któregoś z turbodoładowanych "benzyniaków". Układ jezdny auta zapewnia pasażerom nieprawdopodobnie komfortową podróż, ale wymaga uwagi przy pokonywaniu zakrętów.

W kwestii bezawaryjności Volvo S60 I. generacji pokazuje klasę - to solidnie zbudowany samochód, który rzadko zmusza użytkownika do odwiedzenia warsztatu. Niestety, większość egzemplarzy ma gigantyczne przebiegi, które generują niestety pierwsze koszty. Koszty dodajmy bardzo wysokie, bo z racji skomplikowanej konstrukcji oraz wąskiego zaplecza zamienników ceny napraw potrafią zwalić z nóg. Usunięcia defektów najczęściej wymaga zawieszenie, automatyczna skrzynia biegów oraz osprzęt diesli.

Dane techniczne Volvo S60

Silniki

Moc silników 115-306 KM

Poj. silników 1 498-2 953 cm3

Prędkość maks. 195-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 5,9-12,3 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Volvo S60

Średnia ocena modelu

na podstawie 336 opinii

4.31

Średnia dla segmentu: Wyższa klasa średnia 4.31

Zalety

+ Silnik

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Ergonomia

Wady

- Koszty utrzymania

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Widoczność

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (88%)
NIE (12%)

Wybrane oceny kierowców Volvo S60

Volvo S60 D5 to auto o którym zawsze marzyłem i jak narazie jest OK silnik ze 163 KM ma 180 ... więcejKM wzmocnione hamulce kilka przeróbek np kierownica od R wiele dodatków ułatwiających jazdę i życie (nie wiedziałem że głupie haczyki na torby z zakupami mogą tak pomóc i cieszyć) brak Polskiej mapy w RTI to nieładnie ze strony Volvo (Czechy i Słowacja już mają a my to co trzeci świat?) z karoserią auta nie można nic zrobić mały tunnig i tyle bo jest poprostu piękne. kupując auto oparłem się na ocenie wujka, wsiadł u Dealera do S40 a potem S60 i powiedział że już z 60 nie wysiada ... to mnie przekonało w 100% do tego auta, po tuningu ma kopa , taki nie pozorny harpagan. ukryj
dodano 24.09.2005 przez
Bardzo sie ciesze, ze wybralem to auto. Nie mialem zamiaru kupna Volvo s60. Wjechalem do salonu przypadkowo. Bylem nastawiony na ... więcejkupno nowego Citroena C5, ale ze wzgledu na podejscie do kupujacego w salonie Citroena skutecznie sostalem zniechecony. Myslalem rowniez o Oplu Insignia, ale po jzdzi testowej mialem wrazenie, ze jechalem o klase nizszym autem. VW passat nowy totalnie nie w moim typie, wiec odpadl w przedbiegach. Obsluga w Volvo zupelnie inny swiat. ukryj
dodano 19.09.2011 przez
Fantastyczny i bardzo niepozorny samochód. Dla kogoś kto nie lubi afiszować się z mocą, a lubi z niej korzystać.
dodano 13.05.2013 przez
Moje Volvo S60 było z 2007r. ale z powodu braku możliwości wyboru mojego rocznika zaznaczyłem rok 2005. Autko posiadałem 3,5 ... więcejroku i przejechałem nim 120 tys. km. Niedawno się z nim rozstałem więc czas na ocenę. Ogólnie stwierdzam że Volvo S60 jest wyjątkowo udanym, trwałym i dającym ogromną przyjemność z użytkowania samochodem. Posiadałem w swoim życiu wiele samochodów i to zdecydowanie jest w czołówce najlepszych jakie posiadałem. Więc dlaczego dobrze w nie doskonale?. Z kilku powodów które dokładnie opiszę poniżej a głównie są to: trudny dostęp do fachowców od napraw Volvo i dość trudny dostęp do części zamiennych (poza eksploatacyjnymi) oraz ich wysokie ceny. Słowem samochód niemal doskonały, psujący się rzadko, niestety gdy trzeba coś naprawić to ciężko o fachowca który wiec co robi i nie zedrze skóry, podobnie z cenami części. To jedynie psuło mi nastrój podczas użytkowania S60. Poza tym auto ładne, dające spory prestiż, zrobione z bardzo dobrych materiałów, ze świetnym silnikiem, zawieszeniem, komfortem jazdy i umiarkowanym spalaniem. Ważne jest również to, że ceny zakupu używanych S60 są dość niskie biorąc pod uwagę klasę i jakość samochodu. Oczywiście niezbędne jest bardzo dokładnie sprawdzenie auta przy zakupie przez specjalistę bo łatwo wpakować się w koszt w przypadku zajeżdżonego egzemplarza. Ogólnie gorąco polecam to auto wszystkim, którzy cenią komfort, jakość i bezawaryjność pod warunkiem jednak, że znajdą w swojej okolicy uczciwy warsztat który specjalizuje się w naprawie samochodów Volvo (oczywiście nie mówię o ASO ze względu na koszty). Ja właśnie z powodu braku takiego serwisu w okolicy Kielc (Autorima jest bardzo droga a dodatkowo naprawdę trudno im zaufać) nie zdecydowałem się ponownie na zakup kolejnego Volvo. I był to jedyny powód, miałem dość uczenia się na moim aucie, ewentualnie wycieczek do innych miast. ukryj
dodano 07.01.2014 przez
Zobacz oceny Volvo S60 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Volvo S60

Pb
3,97 - 17,57
Na podstawie 181 raportów spalania
ON
4,77 - 9,27
Na podstawie 172 raportów spalania
LPG
7,63 - 15,27
Na podstawie 44 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Volvo S60

Witam.. Posiadam auto od 4 miesięcy, samochód jest w kraju od 4 - sprowadzony Belgia. Zanim dokonałem zakupu poprosiłem sprzedającego ... więcejo wizytę w autoryzowanym serwisie Volvo ( pomimo iż zarzekał sie, że auto jest w perfekcyjnej kondycji w ASO zawsze znajdą jakiś mankament). Przyczepili sie do zawieszenia wykryli min. tuleje wachaczy dolnych przód i gumy tylnego zawieszenia.. Za przegląd zapłciłem ok 330zł (250 badanie podst. + 80zł badanie grubości lakieru). Troche policzyli ale kto ma sie lepiej znać na Volvo jak nie w Autoryzowanym servisie.. Główną wadą auta jest zawieszenie ( poprostu nie na nasze drogi - choć i tak nie wypada najgorzej na tle innych dobrych marek ). Pocieszający jest fakt ,że częci na allegro sa porównywalne z cenami np. części do opla astry II ( G ) NIE PRZEPLACAJCIE!! Czasy kiedy płaciło się za marke i nie było dobrych zamienników minęły !! Bym zapomniał - promień skrętu pozostawia trochę do życzenia ( Nie zakłdajcie opon powyżej 225 a często i te obcierają o nadkole ). Ogóne wrażenie z prowadzenia Volvo S60 2.4T - pozytywne gdyby nie dość wysokie spalanie w tej wersji silnikowej ale jak to mówią coś za coś. Przyśpieszenie = wygórowany apetyt na paliwo.. Autkiem da sie jeździć oszczednie szczególnie na trasie wtedy spalanie jest w stanie spaść do śedniego 6.9L / 100km. Rozważm założenie instalacji LPG.. Dodam iż posiadam wersję z automatyczną skrzynią biegów co zwieksza zużcie paliwa o ok 1L / 100km ale ta wygoda, szczegónie w mieście :) NA PIĘĆ MOŻIWYCH GWIAZDEK AUTKO OCENIŁ BYM NA 4 GWIAZDKI ukryj
dodano 26.02.2009 przez
Auto rewelacja, bez specjalnych bajerow, ale wygodne jak malo ktore. Komputer pokładowy pokazujacy spalanie to raczej produkt reklamujacy samochod nizli ... więcejobiektywny instrument kontrolny. Niestety raz zdarzylo mi sie, iz pokazywal 80km do tankowania, a zatrzymal sie na drodze, bylem pewien, ze awaria silnika, to tylko brak paliwa :) Na szczescie, bo ceny czesci zamiennych koszmarne, podobnie jak godzina pracy mechanika, w AutoBoss 195zl/h. Chcialbym tyle zarabiac. Rowniez pokazywane srednie spalanie na komputerze nijak sie ma do rzeczywistosci. Pokazuje 5,7l/100km - przy dystrybutorze wychodzi 6,7l/100km, pokazuje 5,5l/100km (wczoraj) - przy dystrybutorze rowniesz 6,7l/100km przy jezdzie mieszanej (650 km trasa, 400 km miasto). 1200km na baku jak mi mowionio, nie da sie przejechac, no chyba ze caly czas z gorki. No ale dosc o spalaniu. Promien skretu to koszmar, tylko idiota mogl cos takiego zaprojektowac, podobno juz to jest poprawione. I jeszcze jeden powazny feler !!! Zazdrosc sasiadow :( do tego stopnia postanowili poprawic sobie samopoczucie, ze porysowali mi drzwi. Ale nie dziwie im sie VOLVO S60 to bajeczka, mimo tego skretu, tego oszukiwania przez komputer, jest cudowny, wysiadac sie z niego po podrozy nie chce. Zajechalem do serwisu AutoBoss (sprzedaja Volvo i Forda). Sprzedawca widzac mnie zaczal zachwalac Forda Mondeo, gdy uslyszal, ze mam S60 tke, to stwierdzil, ze dla forda jestem juz stracony hahaha. Tylko VOLVO. I tak bedzie na wieki wiekow Amen ukryj
dodano 25.07.2009 przez
Powiem tak ... Tym samochodem się nie jeździ tylko płynie. Noo wiadomo wyższa klasa to żadnego kitu nie ma. Ktoś ... więcejpowie że Volvo to drogie w utrzymaniu ... może i tak - ja za wymianę oleju rozrządu i filtrów zapłaciłem 1500zł. Ale za to samochód jest praktycznie bezawaryjny i niezawodny. Nie ma go co porównywać z jakimś fordem czy oplem... Prezencja tego auta jest po prostu niesamowita. Mam go od ponad pół roku i co do spalania mogę powiedzieć że komputer pokazuje średnie spalanie 10.5 , noo wiadomo przy ruszaniu pokazuje 20-30 litrów ale przy jeździe w trasie można zejść do 5 litrów. Mam co prawda zamontowaną instalację LPG w aucie jednakże nie jest ona zbyt często używana. Co do mocy silnika to uważam że jest wystarczająca - można dynamicznie wyprzedzać jak i ruszyć ale to spowoduje oczywiście zwiększone zużycie paliwa. Jedyną wadą tego samochodu jest brak 6 biegu. Przy większych prędkościach trochę mu rośnie spalanie. Skrzynia manualna chodzi tak płynnie i lekko jakby to był automat. JAZDA TYM VOLVO TO SAMA PRZYJEMNOŚĆ. ( Na parkingu nie jest czasem łatwo bo mała widoczność do tył€ i wielkie gabaryty pojazdu utrudniają sprawę ale jak ktoś już wyczuje pojazd to nie ma żadnego problemu.) Ja jestem bardzo zadowolony z kupna i warto było. ukryj
dodano 20.11.2011 przez
Spalanie rzeczywiste liczone wg ilości przejechanych km i wlanej ropy Cykl mieszany, zazwyczaj ponad 900 km, połowa miasto, połowa drogi ... więcejkrajowe z autostradami włącznie bez oszczędzania, spalanie powyżej 7l/100 km ale nigdy powyżej 8l/100 km Najwięcej wyszło mi 8,5l/100 km ale z 3/4 zbiornika przejechane w mieście Najmniej 6,5l/100km ale oszczędzałem jak mogłem i przejechałem tylko 400 km i nie mogłem dalej tak jeździć więc zatankowałem i policzyłem :) Spalanie wg komputera Ze średnim kłamie od 0,5 do 1l/100 km Wiadomo jak przyspieszasz to i chwilowe 99l/100 km potrafi pokazać, a tak to 10-25l/100 km nawet przy umiarkowanym przyspieszaniu Co ciekawe (i to chyba jednak błąd komputera bo powinno raczej być na odwrót) przy ustawionym tempomacie na 140km/h na 5 biegu i około 3000 obr/min spalanie chwilowe niby 5l/100 km a przy 6 biegu przy około 2500 obr/min spalanie 5,5l/100 km. Przy 180km/h na tempomacie i 6 biegu spalanie 7,5l/100 km na idealnie płaskim odcinku wg komputera Wymiana kompletnego rozrządu z pompą wody bynajmniej nie chińską i wszystkie filtry z olejem poniżej 1000 zł bez robocizny Ostatnio na trasie do Chorwacji autostradami przez Słowację, Węgry no i Chorwację na tempomacie 130km/h 6,2 litra na 100 km ! ukryj
dodano 09.06.2012 przez
Spalanie rzeczywiste liczone wg ilości przejechanych km i wlanej ropy Cykl mieszany, zazwyczaj ponad 900 km, połowa miasto, połowa drogi krajowe ... więcejz autostradami włącznie bez oszczędzania, spalanie powyżej 7l/100 km ale nigdy powyżej 8l/100 km Najwięcej wyszło mi 8,5l/100 km ale z 3/4 zbiornika przejechane w mieście Najmniej 6,5l/100km ale oszczędzałem jak mogłem i przejechałem tylko 400 km i nie mogłem dalej tak jeździć więc zatankowałem i policzyłem :) Spalanie wg komputera Ze średnim kłamie od 0,5 do 1l/100 km Wiadomo jak przyspieszasz to i chwilowe 99l/100 km potrafi pokazać, a tak to 10-25l/100 km nawet przy umiarkowanym przyspieszaniu Co ciekawe (i to chyba jednak błąd komputera bo powinno raczej być na odwrót) przy ustawionym tempomacie na 140km/h na 5 biegu i około 3000 obr/min spalanie chwilowe niby 5l/100 km a przy 6 biegu przy około 2500 obr/min spalanie 5,5l/100 km. Przy 180km/h na tempomacie i 6 biegu spalanie 7,5l/100 km na idealnie płaskim odcinku wg komputera ukryj
dodano 09.06.2012 przez
Zobacz raporty spalania Volvo S60 Dodaj raport spalania

Publikacje o Volvo S60

Przeczytaj pozostałe 12 publikacje o Volvo S60

Newsy o Volvo S60

Przeczytaj pozostałe 17 newsów o Volvo S60

Generacje Volvo S60

2010 - teraz
2000 - 2010

Nowe Volvo S60

nowe Volvo S60
Volvo S60
ceny od 117 200 zł do 222 300

Volvo S60 II Sedan Facelifting 2.0 T3 DRIVE-E 152KM od 2015

w pakiecie Base

w cenie katalogowej brutto

117 200 zł

Wyposażenie standardowe
Ręcznie składane zagłówki tylnej kanapy
CITY SAFETY - układ wspomagania hamowania dla prędkości poniżej 50 km/h
elektronicznie sterowany napęd na obie osie AWD (ALL WHEEL DRIVE) z układem Instant Traction (dla D5 AWD aut., T6 AWD)
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet dodatkowego oświetlenia wnętrza (800 zł)
Pakiet Czystego Wnętrza (280 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet dodatkowego oświetlenia wnętrza (800 zł)
Pakiet Czystego Wnętrza (280 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 51 oferty Volvo S60

Dealerzy Volvo

AUTO BRUNO SP. Z O.O.

AUTO BRUNO Volvo Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Pomorska 115B

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO BOSS Volvo Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299A

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO BOSS Volvo Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Volvo S60

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 509

Przejechany dystans

306 049 zł

Zatankowanego paliwa

64 537 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

196

Wydanych pieniędzy

135 651 zł

Średnie wydatki na auto

1 995 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

348

Wydanych pieniędzy

144 102 zł

Średnie wydatki na auto

2 119 zł

ZOBACZ 68 dzienników kosztów Volvo S60 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Volvo S60

Liczba wpisów: 5
komentarzy(1)
komentarzy(2)
komentarzy(3)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Volvo S60 dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Volvo S60

Liczba wpisów: 10
Autko na gazie pracuje lepiej niż na benzynie, po załączeniu się gazu - odczuwalny wzrost mocy, spalanie równe- benz-gaz (średnio- ... więcej10,5 l/100km) Auto przejechało na gazie 195 tys.km, co 100 tys zalecany serwis pompy w zbiorniku- uzupełnienie oleju, czyszczenie filtra i tyle..... ukryj
dodano 12.10.2011 przez
Nie brakuje mu mocy, a spalanie jest w normie. Nie zapala się check i mniej wydaję na stacji podczas tankowania.
dodano 16.05.2014 przez
zapala mi się kontrolka silnika (tylko na LPG), sądzę, że to wina ustawienia instalacji.Poza tym na piątkę.
dodano 07.02.2010 przez
Instalacja by Nikos poprawiona przez Jarka Nawotczynskiego
dodano 17.11.2013 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volvo S60

Skarbnica wiedzy o Volvo S60

Ciekawostki
dodano 01.01.2012 przez
Nowe S60 jest nietypowym samochodem jak na Volvo. Zaawansowane systemy bezpieczeństwa i właściwości praktyczne prawdopodobnie pierwszy raz w historii firmy upakowano w naprawdę ładnym nadwoziu.…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą