Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Volvo S60

Model należący do klasy średniej (segment D), zaliczany przy tym do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2000 roku. S60 jest następcą Volvo S70. Pierwszą generację auta zbudowano na płycie podłogowej Volvo P2 wykorzystywanej również w modelach S80 i XC90. Projektantem nadwozia S60 był Brytyjczyk Peter Horbury. W 2005 roku model został poddany modernizacji. W 2010 zaprezentowano S60 drugiej generacji korzystający z rozwiązań stylistycznych prototypów S60 Concept i XC60 Concept. Model zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co produkcyjną wersję XC60.

Generacje Volvo S60

Volvo S60 II

Karoseria Volvo S60 jest niczym dobrze skrojony garnitur - elegancka, wyważona i podążająca za tym, co w modzie określane jest mianem szyku. Jej subtelny i bezpretensjonalny charakter nie oznacza jednak, że prezentuje się nudno, bo sylwetka inspirowana coupe dodaje jej dynamiki, a detale w formie kształtów świateł i ozdobnych wykończeń nadają całości nowoczesnego stylu. Kto chciałby dodać do tego szczyptę sportu, powinien sięgnąć po pakiet R-Design.

Wnętrze wita kierowcę powiewem skandynawskiego chłodu. Nie znajdziemy w nim ani pokaźnych wyświetlaczy, ani efektownych zdobień, dostaniemy za to minimalistyczną, wykończoną porządnymi materiałami deskę rozdzielczą z rzeczowo rozplanowanymi przyciskami obsługi. Za kierownicą łatwo zajmujemy wygodną pozycję, bez problemu odczytujemy informacje z zegarów, trudności sprawia nam natomiast obserwowanie otoczenia zewnętrznego.

Volvo S60 to jeden z najmniejszych sedanów klasy średniej, co przekłada się bezpośrednio na przestronność jego wnętrza. Podczas gdy pierwszy rząd siedzeń rozpieszcza podróżnych ilością wolnego miejsca, z tyłu jest po prostu ciasno (szczególnie nad głową), zaś bagażnik pojemnością nie odbiega od kompaktowych hatchbacków. Pochwały należą się z kolei siedzeniom - zarówno przednie fotele, jak i tylna kanapa gwarantują bardzo wygodną jazdę.

Mniej komfortowe okazuje się natomiast zawieszenie szwedzkiej limuzyny. Choć sprawdza się podczas codziennego podróżowania, od samochodu tego pokroju można byłoby oczekiwać subtelniejszego kompensowania nierówności. Zwłaszcza że zawieszenie nie nadaje się do dynamicznej jazdy - i w tej kwestii jest przyzwoite, ale nie osiąga poziomu konkurencji. Również układ kierowniczy powinien gwarantować większą przyjemność z prowadzenia.

Nieharmonijna praca podwozia zdradza fakt, że Volvo S60 II. generacji to niemłoda już konstrukcja. Sędziwy wiek dobrze maskuje z kolei wyposażenie, w którym nie brakuje w szczególności elektronicznych systemów wspomagających bezpieczeństwo, będących od lat specjalnością skandynawskiej marki. Bohater naszego opisu zachęca do zakupu także ceną, atrakcyjniejszą niż w przypadku konkurencyjnych produktów klasy premium.

Volvo S60 I

Nadwozie to element S60, któremu trudno cokolwiek zarzucić - nie dość, że prezentuje się bardzo prestiżowo i ma kilka interesujących "smaczków" designerskich, to jeszcze jest nadzwyczaj bezpieczne i wzorowo zabezpieczone przed korozją. Pewne uwagi mamy za to do wnętrza szwedzkiego sedana, albowiem deska rozdzielcza jest nieco przeładowana przyciskami, a przestrzeń dla podróżujących z tyłu okazuje się mocno ograniczona. Poza tym, wymienimy same zalety - od czytelnych zegarów, przez dokładny montaż, luksusowe materiały i kapitalne wyposażenie, aż po obszerny i funkcjonalny bagażnik.

Bogactwo wersji silnikowych robi wrażenie, ale najbardziej cieszy fakt, że wszystkie okazują się bardzo trwałe. Dla tych, którzy liczą na jak najniższe koszty eksploatacji najlepszym wyborem będzie albo benzynowy silnik 2.4/140 KM (dobrze współpracuje z LPG, o ile tylko dbamy o regulację instalacji), albo wysokoprężny motor 2.5/140 KM. Jednostki te nie należą do specjalnie żwawych, dlatego miłośnikom szybkiej jazdy radzimy sięgnąć po któregoś z turbodoładowanych "benzyniaków". Układ jezdny auta zapewnia pasażerom nieprawdopodobnie komfortową podróż, ale wymaga uwagi przy pokonywaniu zakrętów.

W kwestii bezawaryjności Volvo S60 I. generacji pokazuje klasę - to solidnie zbudowany samochód, który rzadko zmusza użytkownika do odwiedzenia warsztatu. Niestety, większość egzemplarzy ma gigantyczne przebiegi, które generują niestety pierwsze koszty. Koszty dodajmy bardzo wysokie, bo z racji skomplikowanej konstrukcji oraz wąskiego zaplecza zamienników ceny napraw potrafią zwalić z nóg. Usunięcia defektów najczęściej wymaga zawieszenie, automatyczna skrzynia biegów oraz osprzęt diesli.

Komentarze redakcji

Powagosław: S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.
Luzacjusz: Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.

Publikacje o Volvo S60

Ariel Atom, Triumph Daytona 675, Volvo S60 T6 - sztuka wyboru

Receptur na stworzenie szybkiego pojazdu nie brakuje. Jak bardzo mogą być rozbieżne? Wystarczy rzucić okiem na uczestników naszej konfrontacji - Ariela Atoma, Triumpha Daytona 675 oraz Volvo S60 T6.

Volvo S60 D4 R-Design - pozory mylą
 
Nasz test Volvo S60 D4 R-Design

Szwedzka marka ciężko pracowała na wizerunek producenta superbezpiecznych limuzyn. Ponadprzeciętna radość z jazdy? Mało kto szuka jej w Volvo. Tym bardziej w Volvo z automatyczną skrzynią i turbodieslem pod maską. Pozory okazują się mylące.

Volvo S60 - bo młodość jest w cenie
 
Nasz test Volvo S60 – bo młodość jest w cenie

Każdy chciałby wyglądać młodo i zalotnie. Właśnie dlatego chirurdzy plastyczni mogą sobie pozwolić na własne jachty. Jednak urok jest też ważny w przypadku samochodów. Pod koniec lat 90' XX wieku Volvo postanowiło zerwać z pudełkowatym kształtem i łatką "tatowozu" na koszt młodzieńczego szaleństwa....

Czy warto kupić: używane Volvo S60 (od 2000 do 2009)

Szwedzki konkurent niemieckich limuzyn jest komfortowy, dobrze wyposażony i bardzo bezpieczny. Ceny używanych egzemplarzy nie należą do wygórowanych. Atutem jest też niewielka usterkowość. Czy warto kupić używane Volvo S60?

Krok w dobrym kierunku - Volvo S60
 
Nasz test

Nowe Volvo S60 z pakietem R-Design w krwisto czerwonym kolorze nie tylko świetnie się prezentuje, ale równie entuzjastycznie poczyna sobie na drodze.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volvo S60

Volvo S60 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volvo S60autoWcentrum - społeczność Volvo S60

najwyższe oktanyAuta - Volvo S60

Volvo S60 49,12

Volvo S60 D5 R-DESIGN 59,68

Volvo S60 Wielbłąd 47,81

Volvo S60 Szara Mycha 74,91

Volvo S60 2.4 D5 78,29

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volvo S60

wildpolish 86,06

bartolini9 30,10

patiomkinA 49,98

competizione 80,82

ziggy2002 30,14

PatrykAX 86,97

czoper85 30,00

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volvo S60

Rok z rudzielcem .
Rok z rudzielcem . Minął rok od kiedy jeżdżę 60-ką.W tym czasie pokonałem 15 tys.km.Latem była Chor...
Serwisowanie DPF itd
Serwisowanie DPF itd Czas na maly update w Volvo mojego przyjaciela. Po trzech latach bezproblemowej...
Drobne naprawy
Drobne naprawy W końcu zrobiło się ciepło i śnieg dostał nóg i sobie poszedł więc można wreszci...
Zmiana ogumienia
Zmiana ogumienia Wkońcu można założyć aluski i letnie opony ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volvo S60

od 117 200 zł do 222 300

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (152 - 306 KM): 1.5 T3 DRIVE-E, 2.0 T3 DRIVE-E, 2.0 T4 DRIVE-E, 2.0 T5 DRIVE-E, 2.0 T6 DRIVE-E

 

Diesel (120 - 225 KM): 2.0 D2 DRIVE-E, 2.0 D3 DRIVE-E, 2.0 D4 DRIVE-E, 2.0 D5 DRIVE-E, 2.4 D4 DRIVE-E

Skrzynie biegów

automatyczna: 6-stopniowa, 8-stopniowa

 

manualna: , 6-biegowa
Katalog nowych aut Volvo S60
 

Najpopularniejsza wersja Volvo S60

Volvo S60 2.0 T3 DRIVE-E 152KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

elektryczne szyby
skórzana tapicerka
szyberdach
podgrzewane fotele
tempomat

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet dodatkowego oświetlenia wnętrza - 800
Pakiet Czystego Wnętrza - 280

Cena katalogowa

117 200

Zobacz ofertę Volvo S60 2.0 T3 DRIVE-E 152KM - 4 drzwiowy sedan
 

Volvo S60 najczęściej porównywane z:

BMW Seria 5
525d (218 KM)
Audi A6
1.8 TFSI ultra (190 KM)
Mercedes Klasa E
300 BlueTEC (231 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Volvo S60 Momentum Volvo S60 Momentum
Rocznik: 2010. Przebieg: 108 060 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 55 500 zł
Volvo S60 Kinetic Volvo S60 Kinetic
Rocznik: 2011. Przebieg: 96 372 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 69 900 zł

Używane Volvo S60

Volvo S60
2.4 diesel 185 KM
190 000 km, 2007
34 000 PLN
Volvo S60
2.0 diesel 163 KM
2011
89 900 PLN
Volvo S60
2.4 diesel 163 KM
275 000 km, 2005
33 000 PLN
Volvo S60
2.4 diesel 163 KM
236 000 km, 2003
21 900 PLN

Ocena auta Volvo S60

Wybrane opinie

Volvo S60 Sedan 2.5 (185 KM)

Otrzymalem ten samochod zanim byl oficjalnie w salonach , a potem juz swoj na wlasnosc ... rewelacyjny silnik diesla , prawdziwe zuzycie na przestrzeni 54tys km jest okolo 6.4 na 100 km i to nie jest jazda ekoomiczna , w jezdzie bardzo miejskiej (Paryz i korki) od okolo 6.5 do 7.5 w zaleznosci od "ciezkosci nogi" ... jesli chodzi o elastycznosc i komfort , to malo jest samochodow , ktore moga dorownac na trasie i podczas przyspieszania przy wiekszych predkosciach ... Wady jakie sie pojawily przez ten okre , to glownie choroby wieku dzieciecego : pekniety klips podtrzymujacy podsufitke ( po okolo 20 tys km , w nowych juz tego nie ma) i prawdopodobnie w tej chwili tulejki od stabilizatora w przednim zawieszeniu (koszt okolo 20 euro za sztuke ) - efekt zimowych eskapad po polskich drogach ...

dodał: rymaszewski.pawel@club-internet.fr
Volvo S60 Sedan 2.4 D5 (163 KM)

Volvo S60 D5 to auto o którym zawsze marzyłem i jak narazie jest OK silnik ze 163 KM ma 180 KM wzmocnione hamulce kilka przeróbek np kierownica od R wiele dodatków ułatwiających jazdę i życie (nie wiedziałem że głupie haczyki na torby z zakupami mogą tak pomóc i cieszyć) brak Polskiej mapy w RTI to nieładnie ze strony Volvo (Czechy i Słowacja już mają a my to co trzeci świat?) z karoserią auta nie można nic zrobić mały tunnig i tyle bo jest poprostu piękne. kupując auto oparłem się na ocenie wujka, wsiadł u Dealera do S40 a potem S60 i powiedział że już z 60 nie wysiada ... to mnie przekonało w 100% do tego auta, po tuningu ma kopa , taki nie pozorny harpagan.

dodał: bobi60
Volvo S60 Sedan 2.5T i 20V (210 KM)

5 cylindrów z turbiną bardzo ładnie się zbiera już od niskich obrotów a dzięki spore pojemności silnika nie ma Turbo Dziury. Jak trzeba to ładnie zamruczy a tak jest cichutki. 5-cio biegowy automat, do normalnej jazdy wspaniały, nie stety jak ktoś chce poszaleć po prostu zawolnu, zresztą cały samochód nie bardzo nadaje się do sportowej jazdy, może po za szybkimi prostymi. Tu jest dramat, żółw, po prostu tragedia, masz wrażenie że kierujesz tankowcem po wykonaniu skrętu kierownicą samochód reaguje z baaaaardzo dużym opóźnieniem :( szkoda bo tak naprawdę to jest największa wada :( a i jeszcze jedno promień zawracania jak w starze

dodał: dentysta1
Volvo S60 Sedan 2.4 20V (140 KM)

do 80 tys. było ok, później zaprzyjaźniłem się z właścicielami ASO, gdzie auto spędza więcej czasu niż w trasie. Nigdy nie odmówił posłuszeństaw w trakcie jazdy, ale pada elektryka (przyjeżdżam, wyłączam i już nie zapali - laweta - ASO - już 3 razy), wariują wolne obroty (podobno brudzi się przepustnica i są błędy w sygnale - regulacja i czyszczenie co 8 - 10 tys), po pierwszym mrozie przednia szyba została wymnieniona na gwarancji! Zrobił się mały pajączek na całą szybę :), tempomat bez przerwy się wiesza i przestaje działać (aż do wizyty w ASO). Za naprawy kupiłbym już kolejne!!!!

dodał: Andrzej
Volvo S60 Sedan 2.4 20V (140 KM)

Samochód niezawodny. Wizualnie zwraca na siebie uwagę. Spełnia generalnie swoje oczekiwania. Interesującw rozwiązania typu: nawiew na wszystkie szyby, dwustrefowa klimatyzacja, tempomat, świetne fabryczne nagłośnienie nawet w swej wersji standardowej oraz kilka innych rozwiązań sprwiają, że jazda tym samochodem jest satysfakcjonująca. Jest tylko jedna rysa na tym wizerunku i dziwię się, że nikt tego nie opisał. Otóz monstrualny promień skrętu powoduje spory dyskomfort w jeździe po mieście. Jeździłem wcześniej np. BMW 3, Renault Safrane i podobne. Mając ta

dodał: flash

Galerie Volvo S60

Volvo S60 II Cross Country (2016) Volvo S60 2010 Volvo S60L Petrol Plug-in Hybrid Concept (2014) Volvo S60 R Volvo S60 Polestar (2013) Volvo S60 2007 Volvo S60 R-Design Volvo S60 II Polestar Facelifting (2014) Volvo S60 Volvo S60 I Sedan - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Volvo

Opinie o instalacji LPG

Volvo S60

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volvo S60

Volvo S60

70 komentarzy

53 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Kaziu~Kaziu

Do ~Wojtek: też posiadam volvo S60 2.4 170 KM przebieg 121 tyś km i tak samo jak Wojtek uważam że jest dużo przesadzone o komforcie S60 jak dla mnie to nie wiem czy golf IV nie jest bardziej komfortowy mam jeszcze peugeota 406 kombi taki kapeć ale i tak jest wygodniejszy od volvo s60 . mimo dużej karoseri s60 ma bardzo mało miejsca we wnętrzu z tyłu dla pasażerów nie ma miejsca .Wcześniej posiadałem v70 niby to samo ale jest dłuższy więc i miejsca dużo więcej i naprawde komfortowy.Ale faktem jest że s60 w testach bezpieczeństwa jest bezkonkurencyjne . miejsca mało , na dziurach podskakuje ale po za tymi wadami jest to dzieło sztuki JEST TAK BRZYDKI ŻE AŻ PIĘKNY .Uwielbiam s60 .Kupie jeszcze raz v70 2.4 turbo z manualną skrzynią lub Saab 9,3 rok od 2004

~s60 rozrzad~s60 rozrzad

Volvo s60 2.0T 180km 2007/2008

Czy to prawda że trzeba wymieniać wszystkie wałki rozrządu? Podobno mam rozrząd z 2 ruchomymi wałkami rozrządu. Całość wymiany kosztuje 4600 w dom volvo i 3800 w zwykłym serwisie. Jednen ruchomy wałek to 1200pln. Czyli 1200+1200 za wałki 700 za pasek i pozostałe.. + wymiana.
Czy można wymienić tylko pasek i pozostałe rolki bez wymiany ruchomych wałków?
Z innej beczki czy przy 120km/h także u was zaczyna strasznie szumieć powietrze w środku od strony drzwi, tak jakby uszczelki nie wychwytywały pędu wiatru?

~Marek~Marek

http://oponyzimowepromocja.pl

Tutaj kupisz wszystkie części do Volvo S60 więc jeśli coś to zapraszam

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volvo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
15 478
Przejechany dystans
7 400 876 km
Zatankowanego paliwa
541 581 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 318
Wydanych pieniędzy
1 157 229 zł
Średnie wydatki na auto
1 783 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 484
Wydanych pieniędzy
1 105 902 zł
Średnie wydatki na auto
1 704 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volvo (649)

Testy zderzeniowe Volvo S60

Najnowsze testy zderzeniowe Volvo S60 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Volvo S60

Volvo S60
2001

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volvo

Zużycie paliwa Volvo S60

Na podstawie 384 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: kris, dodano: 20.03.2014 18:41

Silnik tego auta jest mistrzowski.Cicha i równa elegancka praca silnika, przyśpieszenie super.Spalanie jak na tę moc, przyśpieszenie i pojemność 2,4 jest śmieszne.Spalanie śr.to nie całe 6L.Opisuję tu spalanie rzeczywiste a nie ze wskazań komputera.Komputer zaniża o jakieś 0,5L-07L, spalanie.Trasa(700km) w dwie osoby z włączoną klimą i bagażem 4,9L komputer pokazał 4,4. Wada tego auta to zbyt miękkie zawieszenie, przy jeździe po gorszych drogach śmiesznie się zachowuje,ale na dobrych drogach płynie elegancko.

pełny raport Volvo Sedan 2.4 TD DPF

autor: s60@bastylia.co, dodano: 15.04.2010 00:49

Jak dla mnie rewelacja. Nie jeżdżę jak szatan mam gdzieś, że na trasie wyprzedziło mnie stado busów i handlowców i tak ich łapie na pierwszych światłach. Szybko zmieniam biegi, zazwyczaj 2000-2500 obr. i już włączam kolejny, a w dół pozwalam na zejście do 1500 a czasami nawet do 1000. Przy proporcjach 1/4 do 1/3 miasto bez korków, a pozostała część trasy 20 do 100km, mam spalanie ok. 8 litrów.

pełny raport Volvo Sedan 2.4 20V

autor: Paweł, dodano: 07.01.2014 17:54

Jeśli chodzi o spalanie to jest bardzo dobrze. Natomiast gorzej z kosztami przeglądów i napraw. Wprawdzie S60 psuje się rzadko i przeglądy olejowe przy zastosowaniu dobrego oleju i filtrów też nie są częste, to jednak koszty są dość duże. Oczywiście mówię o warsztatach poza ASO. Olej + komplet filtrów to koszt około 450-500zł + koszty wymiany. Części eksploatacyjne zamienniki dobrej jakości (zawieszenie , hamulce) są raczej w średnich cenach, ale pozostałe części są po prostu drogie, każdy liczy za nie jak za Volvo.

pełny raport Volvo Sedan 2.4 D5

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volvo S60

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volvo S60

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volvo S60

Model S60 wprowadzono do produkcji w roku 2000. Jest to samochód dość duży, wyglądem przypomina auto sportowe, więcej jest krągłości czego nie spotkamy w poprzednich wersjach, gdyż są one po prostu tradycyjne ( czytaj kanciaste). W kolejnych latach produkcji poprawiono wygląd samochodu .

Zobacz dane techniczne Volvo S60
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volvo S60, oglądali także