Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volvo S80

Model klasy wyższej (segment E) i flagowy model Volvo produkowany od 1998 roku. Następca Volvo S90. Jeden z pionierów nowej stylistki stosowanej w autach szwedzkiej marki. Niedostępny w wersji kombi, powiązany z nim Volvo V70 jest de facto osobnym modelem spokrewnionym również z modelami S60 i S70. Mimo swojej elitarności, S80 od początku dobrze się sprzedaje. Od 1998 roku auto znalazło ponad 500 tysięcy nabywców. Obecnie na rynku dostępna jest druga generacja modelu.

Generacje Volvo S80

  • Wybierz generację: Volvo S80 II (2006 - teraz)
    Volvo S80 II
    Volvo S80 II Sedan 2.4 D5 215KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Volvo S80 II Sedan 2.4 D5 215KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Volvo S80 II Sedan 2.4 D5 215KM - galeria redakcyjna - przód - inne ujęcie Volvo S80 II Sedan 2.4 D5 215KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni Volvo S80 II Sedan 2.4 D5 215KM - galeria redakcyjna - bagażnik Volvo S80 II Sedan 2.4 D5 215KM - galeria redakcyjna - nawigacja gps

    Volvo S80 II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja S80 debiutowała na rynku w 2006 roku. Samochód został zbudowany na platformie podłogowej Ford EUCD. Nadwozie modelu zostało solidnie odświeżone w stosunku do jego poprzednika. S80 II jest też większy i...

    więcej o Volvo S80 II

  • Wybierz generację: Volvo S80 I (1998 - 2006)
    Volvo S80 I

    Volvo S80 I

    Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1998 roku. S80 zastąpił w ofercie Volvo serię 960/S90/V90. Zbudowano go na platformie podłogowej Volvo P2 opracowanej wspólnie z Fordem. Stylistycznie model stanowił przełom w porównaniu ze swoimi poprzednikami,...

    więcej o Volvo S80 I

Volvo S80 II

Nadwozie S80 nie bije w oczy finezyjną sylwetką, nie ocieka luksusowymi wykończeniami, brak mu też sportowego „zacięcia”. Mimo to, trudno nie przyznać, że prezentuje się naprawdę atrakcyjnie. Dzięki klasycznej bryle i nie rzucającym się w oczy detalach szwedzka limuzyna ujmuje swoją dyskretną elegancją, która budzi zaufanie. Ciekawym detalem, znanym także z innych modeli Volvo, jest „wybrzuszenie” linii bocznej biegnące od przedniego zderzaka, przez maskę i drzwi aż po tylne nadkola.

W subtelną formę „ubrano” również deskę rozdzielczą S80. Jej design jest może nawet zbyt tradycyjny, bowiem takie elementy jak kratki nawiewów wyglądają jakby zostały przeniesione z auta sprzed kilkunastu lat. Sytuację ratują po części efektowne obwódki zegarów czy „płaska” konsola centralna. Niestety, pomimo, że całość prezentuje się bardzo nieskomplikowanie, skomplikowana okazuje się obsługa elementów kokpitu. Problem leży w gąszczu małych przycisków i braku dużego ekranu dotykowego, który mógłby służyć do wygodnego obsługiwania wielu funkcji. Duże pochwały ślemy ku jakości wykończenia – materiały absolutnie najwyższych lotów idą tu w parze ze znakomitym montażem.

Wysokie noty przyznajemy również przestronności wnętrza, z tym, że dotyczy to jedynie przedniego rzędu siedzeń. Bo podczas, gdy kierowca i siedzący obok niego pasażer mają do dyspozycji ogromną ilość miejsca, z tyłu wyższe osoby mogą doświadczyć lekkiego dyskomfortu. Ciasno rzecz jasna nie jest, ale po samochodzie tej wielkości można byłoby spodziewać się czegoś więcej. Trochę dodatkowych centymetrów przydałoby się również w luku bagażowym, choć to już detal. Znacznie ważniejsze jest, że podróżujący topowym modelem Volvo mogą cieszyć się z niesamowicie wygodnych foteli oraz niewiarygodnie skutecznego wyciszenia kabiny.

Do komfortowego wnętrza idealnie pasuje charakterystyka układu jezdnego. Dzięki miękkim nastawom zawieszenia S80 majestatycznie pochłania nawet większe nierówności zapewniając pasażerom izolację od tego, co dzieje się na zewnątrz. Mimo komfortu resorowania wysokiego jak Mt. Everest, szwedzki sedan zapewnia należytą stabilność podczas pokonywania zakrętów. Wizerunek wzoru do naśladowania psuje nieco układ kierowniczy, który nie daje prowadzącemu odpowiedniego czucia jezdni. O bezpieczeństwo jazdy dbają dobre hamulce oraz opcjonalny napęd na cztery koła.

Przynależność do segmentu premium robi swoje – podstawowa wersja flagowej limuzyny Volvo kosztuje tyle, co dwa nieźle wyposażone kompakty. Wybierając którąś z bogatszych odmian i zamawiając jeszcze trochę dodatków cena wzrasta nawet dwukrotnie. Wśród konkurencji – na czele z Audi A6, Mercedesem E i BMW 5 – koszty zakupu wyglądają jednak przyzwoicie. Zwłaszcza, że lista elementów wyposażenia seryjnego potrafi zwalić z nóg.

Volvo S80 I

Jeśli chcesz sprawić sobie coś naprawdę luksusowego, ale omijasz limuzyny spod znaku gwiazdy, szachownicy czy czterech pierścieni, to S80 może być dla Ciebie dobrą propozycją. Dlaczego? Wystarczy spojrzeć na jego nadwozie - okazałe, eleganckie i wyróżniające się kilkoma nietypowymi rozwiązaniami. Bardziej od nadwozia, kusi jednak wnętrze, bo poza bogactwem przestrzeni i ultra-komfortowymi siedzeniami, funduje nam ono wykończenie z najwyższej półki oraz wyposażenie, które powinno zaspokoić najbardziej wysublimowane gusta.

Stając przed wyborem silnika dla topowego Volvo trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie: chcemy czuć pod prawą stopą ogromne rezerwy mocy, czy najbardziej zależy nam na jak najniższych kosztach użytkowania? W pierwszym wypadku najlepiej sięgnąć po któryś z (licznych) turbodoładowanych silników benzynowych, w drugim najrozsądniej wybrać wolnossącego "benzyniaka" 2.4 lub któregoś z diesli. Jak nietrudno odgadnąć, zestrojenie układu jezdnego podporządkowano komfortowi.

Volvo S80 I. generacji da się kupić taniej niż jego konkurentów zza naszej zachodniej granicy, ale atrakcyjne ceny zakupu nie idą w parze z umiarkowanymi kosztami eksploatacji. Wpływają na nie zarówno bardzo drogie części (niektóre dostaniemy tylko w ASO), jak i skomplikowana konstrukcja auta wymagająca fachowej, a co za tym idzie kosztownej obsługi. Od strony mechanicznej, "Szwed" okazuje się bardzo wytrzymałym samochodem, ale wysokie przebiegi powodują zużycie elementów zawieszenia, uszkodzenia "automatu" czy defekty turbosprężarek. Użytkownicy skarżą się poza tym na awarie instalacji elektrycznej.

Komentarze redakcji

Powagosław: S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie.
Luzacjusz: Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina.

Silniki Volvo S80

Volvo S80 II - jaki silnik wybrać?

Z najsłabszych silników, benzynowego 2.0l 145KM i wysokoprężnego 1.6l 110KM, lepiej zrezygnować. Nie potrafią nawet przyspieszyć do „setki” poniżej 11 sekund, a w aucie takiej klasy to żenujące. Z drugiej strony flotom mogą się spodobać – one nie potrzebują piorunujących osiągów, a cena zakupu takiego wozu jest rozsądna. Do „zwykłych” użytkowników jest skierowane coś znacznie ciekawszego. Wśród diesli najlepsze są 2.4 D5 o mocach 175-205KM oraz 2.5 D5 185KM. Przy dużych prędkościach przydałoby się trochę więcej mocy, ale tak czy inaczej do ładnego jak na diesla dźwięku, dokładają niezłe wrażenia z jazdy i ponadto na stosunkowo niskich obrotach zabierają się do pracy. Wśród motorów benzynowych już jeden ze słabszych silników w ofercie, 2.4l o mocy 200-231KM, zapewnia niezłe osiągi i jest godny uwagi. Podobną moc ponad 230KM zapewnia też 3.2l, ale w nim zużycie paliwa to już inna bajka – warto wziąć go dla dźwięku i napędu na wszystkie koła. Drobna dygresja – 2.4l z „automatem” może wydać się niektórym zbyt leniwy, warto wcześniej się nim przejechać. Następny ciekawy motor o oznaczeniu 3.0 T6 ma już 285KM. Do bardzo dobrych osiągów dokłada ładny pomruk podczas pracy. Jeśli taki dźwięk wolicie zamienić na coś bardziej basowego, to na szczycie znajduje się jeszcze jedna, intrygująca jednostka – widlasta „ósemka” o pojemności 4.4l i mocy 315KM. I kto powiedział, że Volvo jest nudne? Pewnie ten, kto wątpił, że może mieć też i tak duże silniki pod maską.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Volvo S80

Volvo S80 T6 AWD Polestar - moc z północy
 
Nasz test Volvo S80 T6 AWD Polestar

Z dokładnymi informacjami na temat Volvo S80 w wersji Polestar jest trochę tak jak z dniem podczas nocy polarnej - niby są, ale naprawdę ich nie ma. Co mam na myśli? A to, że danych tej wersji próżno szukać w oficjalnym cenniku. Dziwna polityka firmy Volvo sprawia, że taki egzemplarz może być jeszcze...

Czy warto kupić: używane Volvo S80 (od 1998 do 2006)

Szwedzka limuzyna jest świetną propozycją dla osób, które cenią luksus, dobre osiągi i najwyższy poziom bezpieczeństwa w stonowanym "opakowaniu". Czy warto kupić używane Volvo S80?

Volvo jak wino
 
Nasz test

Kolejny już lifting w karierze flagowego modelu Volvo udowadnia, że ta już niemłoda szwedzka limuzyna nic sobie nie robi z upływu czasu i podobnie jak wino, wraz z dojrzewaniem nabiera wyjątkowego smaku.

Szwedzki urok burżuazji - Volvo S80 T6 AWD Executive
 
Nasz test

Segment limuzyn klasy wyższej średniej od lat zdominowany jest przez "niemiecką trójcę". Wielu już próbowało przerwać ten stan rzeczy. Francuzi przegrali za sprawą zbyt awangardowego Renault Vel Satis.

Volvo S80 - niepozorny Szwed

Volvo S80 to idealny samochód dla kogoś, kto szuka auta dużego i komfortowego, natomiast nie chce rzucać się w oczy. Przyjrzyjmy się bliżej koncepcji Szwedów na limuzynę klasy wyższej.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volvo S80

Volvo S80 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volvo S80autoWcentrum - społeczność Volvo S80

najwyższe oktanyAuta - Volvo S80

Volvo S80 pajasyk 39,26

Volvo S80 39,49

Volvo S80 67,97

Volvo S80 volvus 61,37

Volvo S80 BUSINESS 79,49

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volvo S80

RomanH 30,10

CanUsee666 61,10

mateuszB 30,19

rzela33 30,14

mr.dodge 30,13

Karollo58 30,08

BanTir 30,11

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volvo S80

Koło dwumasowe:)
Koło dwumasowe:) Większości właścicieli nowszych diesli słyszących słowa "koło dwumasowe" podnos...
No i pękło.
No i pękło. Witam No i stało się, pękło 300 tys. kilometrów w moim Volviku, trochę te ost...
Podróż
Podróż Kolejne kilometry za sobą. Podróż Fraserburgh - Prestwick (Glasgow-Prestwick Air...
Ponad rok za nami :)
Ponad rok za nami :) Trzy miesiace temu minal rok uzytkowania Volviaka. Byl to dobry rok bez zadnych ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volvo S80

od 142 800 zł do 264 300

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (180 - 304 KM): 1.6 T4, 2.0 T5 DRIVE-E, 3.0 T6

 

Diesel (115 - 215 KM): 1.6 D2, 2.0 D3, 2.0 D4 DRIVE-E, 2.4 D5

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa, 8-stopniowa
Katalog nowych aut Volvo S80
 

Najpopularniejsza wersja Volvo S80

Volvo S80 3.0 T6 304KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
szyberdach
podgrzewane fotele
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Czystego Wnętrza (CZIP) - 280
Pakiet CLIMATE COMFORT - 700
Pakiet DRIVER SUPPORT - 13 200

Cena katalogowa

255 500

Zobacz ofertę Volvo S80 3.0 T6 304KM - 4 drzwiowy sedan
 

Volvo S80 najczęściej porównywane z:

Mercedes Klasa E
400 (333 KM)
Skoda Superb
1.8 TSI (160 KM)
BMW Seria 5
M550d xDrive (381 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan Micra TEKNA I - KEY Demonstracyjny Nissan Micra TEKNA I - KEY
Rocznik: 2013. Silnik: 1.2 80KM, benzynowy.
Cena: 54 480 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 580 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi Pajero Pajero Sport 4WD INTENSE PLUS A/T Demonstracyjny Mitsubishi Pajero Pajero Sport 4WD INTENSE PLUS A/T
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 150 km. Silnik: 2.5 178KM, diesel.
Cena: 162 240 zł 132 900 zł
Zyskujesz: 29 340 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volvo S80

Volvo S80
2.0 benzyna
320 000 km, 2003
24 000 PLN
Volvo S80
2.4 diesel 163 KM
168 000 km, 2009
57 900 PLN
Volvo S80
2.4 diesel 185 KM
198 235 km, 2007
49 900 PLN
Volvo S80
2.0 diesel 136 KM
152 000 km, 2008
45 900 PLN

Ocena auta Volvo S80

Wybrane opinie

Volvo S80 Sedan 2.4 TDi (130 KM)

Nadal nowoczesne,komfortowe,bezpieczne i prestiżowe auto. Pod wzgledem ilości miejsca , estetyki wewnątrz i wyglądu deski roździelczej bije na głowę nowe BMW 5 i Mercedesa E ; mimo iż jest o 6 lat starsze od BMW lepiej wypada w testach zderzeniwych EuroNCAP; Denerwują szybko zużywające się silentblocki ; poza tym zawieszenie jest troche za twarde na bardzo dziurawe drogi. Więcej wad nie znalazłem ; Volvo S80 to konstrukcja lepsza od poprzednich generacji BMW5 i Mercedesa E,nowocześniejsza,bardziej bezpieczna,przestronniejsza,ładniejsza.Na dobrej i przeciętnej jakości drogach autem po prostu się płynie, w połączeniu z silnikiem D5 zapewnia ogromną frajdę z jazdy z niewielkim zużyciem paliwa. Jeżdżac S80 wybijasz się z tłumu jeżdżącedo BMW 5 i Mercedesami E.

dodał: S80 D5
Volvo S80 Sedan 2.9 i 24V (196 KM)

Niezły wygląd, doskonały prestiż, wygodny i przestronny. Co do niezawodności to się na razie nie wypowiem ale z tego co zauważyłem u siebie i wyczytałem na forach nie odbiega od BMW 5, czy Audi A6 - głównych konkurentów. Łatwo dostać dobrze wyposażony - automat, podgrzewane siedzenia, drewno i skóra, kurtyny SRS, pełna elektryka (oprócz siedzeń, które żadko są elektryczne). Dość łatwo znaleźć egzemplarze z ESP (DSTC), nawigacją i szyberdachem. Egzemplaże z regulacją zawieszenia (four-C) i wentylacją siedzeń są praktycznie nie do zdobycia. Duże są różnice w cenach benzyny i diesla. Dla rocznika 2001 sięgają 3tys Euro.

dodał: stapoz
Volvo S80 Sedan 2.0 20V Turbo (226 KM)

Auto wręcz doskonałe, świetne osiągi, doskonały komfort. Coś niesamowitego za taką cenę. Mercedes, BMW czy tam Audi... Buahahahhaha smiechem ich!!! Wrecz zero porównania. Auto prawie doskonałe. Dlaczego prawie??? Sam nie wiem. W końcu to tylko "blacha". Coś tam zawsze może nawalić ale póki co jedyny problem jaki mnie spotkał podczas eksploatacji tego auta przez już prawie 4 lata to był spalony sygnał dźwiękowy, od tak, taka poważna usterka:D Co do serwisu to wszystko OK. Żadnych problemów. Serwisuje w Bydgoszczy. PZDR.

dodał: NTC
Volvo S80 Sedan 2.5 T (200 KM)

Dziwi i irytuje uwstecznianie względem poprzedniego modelu, najbardziej przeszkadza ciasnota na fotelu pasażera i tylnych. W opcji z bluetooth może nie współpracować z książką telefoniczną twojego aparatu. Ogólnie model zyskał na świeżości, nowych dodatkach, z zewnątrz wygląda skromniej od konkurencji i poprzedniego modelu. Jestem bardzo zadowolony, jakkolwiek tym razem dokładniej przeanalizowałbym ofertę konkurencji.

dodał: Krzysztof
Volvo S80 Sedan 2.4 i 20V (170 KM)

dobry silnik choc troche mułowaty na wolnych obrotac -ale spala ponizej 8l w trasie to niech tak zostanie ,przy wyzszych obrotach dobrze przyspiesza ,ale spalanie szybko rosnie Dobre zabezpieczenie karoserii Bardzo dobry w trasie, po miescie ,na parkingu trzeba sie nameczyc - u mnie nie ma czujnikow parkowania ,nisko zawieszony -wszystkie krawezniki trzeba z daleka omijać

dodał: Szczepan

Galerie Volvo S80

Volvo S80 - galeria redakcyjna Volvo S80 II Facelifting Polestar 3.0 T6 304KM - galeria redakcyjna Volvo S80 2012 Volvo S80 Volvo S80 Facelifting (2014) Volvo S80L Facelifting (2014) Volvo S80 Volvo S80 II 2.4 D5 215KM - galeria redakcyjna Volvo S80 Sedan - galeria społeczności Volvo S80 2003
Zobacz inne galerie Volvo

Opinie o instalacji LPG

Volvo S80

  • 1.
  • 4,25 Volvo S80 I 2.5 i 20V (210KM) 2005r.
    dodał: marcin, 14.01.2014

    10 stycznia 2014 gazowali mi volvo s80 2.5 turbo,cena instalacji dobra jak na szanujacego sie montera,obsługa,jakosc wykonania,kontakt-wzorowy.telefony odbiera mily starszy pan,posiada ogromna wiedze i widac ze nie nabija ludzi w butelke.konkretny facet.jestem z człuchowa,gazowalem juz u nich kiedys auto ktore do tej pory jezdzi.wyskoczyla mi kontrolka "check engine",zadzwonilem,omowilem problem,dzis wizyta.balem sie troche ze serwis wyglada tak jak co u niektorych-"zaplaciles to spadaj" a tu mile zaskoczenie.uwazam ze na szacunek,zaufanie i dobra reputacje trzeba sobie zapracowac-ludzie z auto eko wlasnie to uczynili i szczerze ich polecam z czystym sumieniem.nie naciagaja na niepotrzebne koszty i nie odwalaja fuszerki. pozdrawiam zespół Auto-Eko PS,kiedys na zagazowane auta przyklejali naklejki na tylna szybe,ta naklejka do tej pory jezdzi na aucie ktore mi zagazowali,trzyma sie dobrze tak jak instalka mimo upływu lat;-)

  • 2.
  • 5,00 Volvo S80 II 3.2 (243KM) 2007r.
    dodał: Tomek, 17.09.2011

    Polecam, instalacja pracuje doskonale ( trochę się obawiałem przed montażem- różne opinie na stronach ) żadnych problemów, przełączenie z benzyny następuje po ok.1-2min. od uruchomienia na zimno, na ciepło dużo szybciej, w sposób niewyczuwalny, jedyny moment kiedy przełączanie można wyczuć to postój na biegu jałowym, podczas jazdy jest idealnie. Jedynym mankamentem to mały zbiornik=42ltr(33ltr-faktycznie) w miejscu koła zapasowego ale to wynika z kształtu tej komory-większy nie wszedł. Polecam, silnik stworzony do takiej instalacji, a jej koszty zwrócą się już po 13-15 miesiącach zwykłej jazdy ( jeżdżę ok 15-20tyś km rocznie )

  • 3.
  • 4,50 Volvo S80 I 2.4 20V (140KM) 2000r.
    dodał: mercurysable, 20.02.2012

    Polecam ten warsztat . To kolejny mój samochód z instalacją gazową zamontowaną w tym warsztacie . Jetem zadowolony , chodzi super , nie ma różnicy czy gaz czy benzyna . Sterownik Zenit Compact i szyna wtryskowa Valtek , a w sumie to dwie . Butla w kole . Samochód pracuje rewelacyjnie . Ja osobiście polecam ten zakład . W sumie to czwarty samochód do którego Ci panowie założyli mi LPG .

  • 4.
  • 5,00 Volvo S80 II 3.2 (243KM) 2007r.
    dodał: Tomek, 14.01.2013

    Witam ponownie, to już drugi mój wpis ( patrz opinia Tomek-poniżej w 2011 ) i dalej jestem z LPG zadowolony. POLECAM ! Silnik pracuje super itd. Co nowego: końcówki pistoletów do napełniania za granicą, to porażka, co kraj to inny system dobrze że chociaż samemu można tankować ( nie muszę czekać na obsługę ) Ogólnie jestem zadowolony.

  • 5.
  • 5,00 Volvo S80 II 2.5 FT (231KM) 2009r.
    dodał: ROCKY, 16.02.2012

    samochód na instalacji pracuje bez zarzutu,ma taką samą moc na benzynie i porównywalne spalanie.Widać,że dobrze i fachowo założona a co najważniejsze dobrze ustawiona mapa.Pełna satysfakcja.

  • 6.
  • 5,00 Volvo S80 I 2.4 i 20V (170KM) 2000r.
    dodał: TK, 19.01.2012

    Volvo to już kolejny samochód, który "gazuję" w tym warsztacie. Zawsze miła i szybka obsługa. Jakość instalacji bez zarzutu.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volvo S80

Volvo S80

75 komentarzy

65 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Volvofan 01~Volvofan 01

Slowa uznania dla producenta Volvo. Szczegolnie pozytywnie oceniam modele s80, xc90 oraz v70. S 80-tka z silnikiem v8 chodzi jak marzenie . Wysoki komfort jazdy, pewnosc prowadzenia, sportowe osiagi, oraz przepiekne brzmienie seryjnego wydechu to tylko niektore z wielu zalet tego modelu. Smuci jedynie fakt ze silnik v8 zostal wycofany z produkcji-przyczyna to prawdopodobnie pseudo ochrona srodowiska. Szkoda ze tak zatroskani o ekologie sa tylko producenci europejscy podczas gdy glowni truciciele srodowiska sa poza starym kontynentem.

~tomek~tomek

s80 z silnikiem 2.5D chyba 140 koni. auto kupiełem z przebiegiem 364000 przy 384000 śiadł automat . volvo , jaguar , i audi , to najgorsze automaty swiata ,nawet proste jak cep okazuja sie niezniszczalne amerykańskie automaty! . ale wracając do volvo to silnik z audi jest ZA SŁĄBY !!! komfort super ,wygłuszenia super , prestiż itd. ale wady to . brak mocy, łuszczący sie lakier na listwach dachowych i bardzo słabe wnetrze , jakosć skór na poziomie japońców albo i gozej i wkońcu centralny głośnik na desce rozdzielczej psuje cały efekt ,poprostu wiemy ,że jest jeden i to posrodku gdyby dali dwa takie po bokach było by super.wersjie 2.8 ,2.9 3.0 t6 itp z 4 biegowymi automatami to dno po prostu musi być pięć inaczej szykujćie 16 tyś(3800 euro) w polsce może taniej . i ostatnia wada to przebiegi benzyna jest okej gazówki mają od+- 320 do 560 tyś km co do diesli to mają od 380tys do 760 a nawet 860 tys km rekord który ostatnio widziełem!!! ( moim rekordżistą jest merc e-klasa z 2004-06 srebrne taxi 1.115.000km!!!)volvo też jeżdzą na taksówkach w kolorach czarny , srebrny ,granatowy, grafit , i nawet volvo II z 2007 na taxi miało już 406 tyś km !!!! na zachodzie KAŻDY POWTAŻAM KAŻDY KOMIS KRĘĆI LICZNIK!!!!jeśli volvo to tylko od osoby prywatnej !!!! benzynowe volvo na traśie robi bez problemu 400- 500 tyś km , a pali podobnie.najlepsza zaleta tej marki to coś czego nie ma jaguar czy merc o bmw nie wspominam nawet . polecam

~Repero~Repero

Jak kupiłem s80 w starszej budzie z silnikiem 2.5 TDI. z przebiegiem 230000km. rocznik 2000. Wiedziałem że jest kręcony, a stan wskazywał na ok 400000km.
Na pierwszy rzut poszły klocki hamulcowe i końcówki wahaczy, tuleje ogranicznika, łącznik stabilizatora, pasek wieloklinowy z naciągaczem, filtry wszystkie i oleje, płyny. Po Pół roku doszło wymiana sprzęgła( zaczęło się ślizgać) z całym układem hydraulicznym sprzęgła oraz świece żarowe i filtry, bo przejechałem 24 tyś. Doszła wymiana oleju w skrzyni i wymiana alternatora, bo rolka sprzęgła się zakleszczyła i zjechała łożysko oraz jedna jak na razie poduszka silnika. Dokupiłem z anglika z małym przebiegiem. Zaczęła mi wyć pompa wspomagania na rozgrzanym silniku i myślałem, że pompa do wymiany, ale nie: okazało się że zbiorniczek jest uszkodzony i wewnętrzna rurka powrotu ułamana, i pieni płyn. Wymiana zbiorniczka na używany pomogła. łączna suma napraw z częściami to 6700 PLN brutto. Niektórym może wydawać się dużo, ale wpierw trzeba sprawdzić co jest do roboty. Ja kupowałem trochę za szybko i sprawdzone zostało tylko zawieszenie w stacji diagnostycznej. Ale mimo to jestem zadowolony. Zero rdzy, auto odpala bez problemu, 140 na autostradzie to pikuś. Ja wiedziałem, że będę musiał doinwestować auto, i dlatego nie dziwię sie wydatkom. Poprzedni użytkownik nie robił w nim nic szczegółnego przez cztery lata, kiedy go sprowadził, stąd u mnie siła rzeczy musiało coś wyjść. Pozdrawiam.
A i polecam warsztat w Warszawie , a właściwie w Ząbkach na ul. Dzikiej.
Naprawdę przykładają się i wiedzą co robią. Mnie zachęcili swoim profesjonalizmem.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volvo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
11 635
Przejechany dystans
5 927 629 km
Zatankowanego paliwa
402 970 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 864
Wydanych pieniędzy
881 249 zł
Średnie wydatki na auto
1 685 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 587
Wydanych pieniędzy
879 194 zł
Średnie wydatki na auto
1 681 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volvo (523)

Testy zderzeniowe Volvo S80

Najnowsze testy zderzeniowe Volvo S80 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Volvo S80

Volvo S80
2000

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volvo

Zużycie paliwa Volvo S80

Na podstawie 287 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: anmor31@wp.pl, dodano: 30.01.2009 23:11

Super auto na dalekie podróże np ... do kościoła. Chwalą je wszyscy którzy mało jeżdżą, kto robi więcej niż 30 tyś rocznie wie co znaczy " niezawodność volvo". Zasada jest prosta serwis raz w miesiącu a ceny z sufitu. Przykład? Centralny zamek = 1500zł a zepsuły mi się po kolei wszystkie. Mój chociaż mało palił ale co z tego skoro po 250 tyś przebiegu silnik się rozsypał. Jaka ulga.. sprzedałem, co z tego, że za bezcen. Świadomość pozbycia się tego złomu - BEZCENNA. Żeby być obiektywnym: bardzo wygodny, świetne prowadzenie. Kup jeśli masz tyle rozumu co i ja miałem.

pełny raport Volvo Sedan 2.0 i T

autor: Volvo S80 2.8 2, dodano: 09.09.2009 23:09

Spalanie OK jak na taki samochód i silnik. Ceny przeglądów i serwisu w AST ASTRONOMICZNE !! z naprawami problem nie wielu mechaników zna się na tych samochodach. Większość podstawowych części można kupić poza ASO cena ok 30% droższa niż np A6 Drogie świece ok 300zł komplet. Bardzo drogie półosie min 600 UŻYWANA

pełny raport Volvo Sedan 2.8 24V T6

autor: tomkosss, dodano: 16.12.2012 22:24

wielkie zaskoczenie w spalaniu. Miałem do tej pory 3 mercedesy okulary... paliły dużo więcej... Tu najlepszy wynik udało mi się zrobić 4.3 na trasie KRK WAWA KRK... natomiast przy spokojnym pykaniu po Krakowie tak do 6.9 l to już był max... co i tak bije okulara 2.7 cdi na łeb na szyje... ale oko w automacie a Łoś w manualu... niespodziewałem się że auto przy tych gabarytach i tej masie poytrafi spalić..... tylko tyle. niby czytałem o tym na autocentrum ( szukałem prawie miesiąc auta bardzo dokładnie śledziłem ten portal i porównywałem szukałem grzebałem...) serdecznie polecam osobą które szukają wygodnej i dużej a zarazem dynamicznej i oszczędnej limuzyny.. Samochód jest dość stonowany designersko... ale może o to chodzi.. ale ma szyk nie jest to smutne jak p.....da audi ani rdzewiejący na piątą sronę merc ani dresowate BMW ( hoc te nowe coraz bardziej mi się podobają ) naprawde serdecznie polecam... warto auto nie wie co to rdza. jest świetnie wyposażone nie psuje się....puki co mam nadzieje ze tak pozostanie polecam

pełny raport Volvo Sedan 2.4 TDi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volvo S80

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volvo S80

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volvo S80
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volvo S80, oglądali także