Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volvo S80

Lata produkcji: 1998 - teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Model klasy wyższej (segment E) i flagowy model Volvo produkowany od 1998 roku. Następca Volvo S90. Jeden z pionierów nowej stylistki stosowanej w autach szwedzkiej marki. Niedostępny w wersji kombi, powiązany z nim Volvo V70 jest de facto osobnym modelem spokrewnionym również z modelami S60 i S70. Mimo swojej elitarności, S80 od początku dobrze się sprzedaje. Od 1998 roku auto znalazło ponad 500 tysięcy nabywców. Obecnie na rynku dostępna jest druga generacja modelu.

Komentarze redakcji

Powagosław: S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie.
Luzacjusz: Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina.

Volvo S80 II

Dyskretna elegancja to w klasie samochodów luksusowych towar coraz bardziej deficytowy. Limuzyny Audi, BMW, Mercedesa, a także Lexusa czy Infiniti coraz częściej zamiast klasyki i szyku proponują dużo nowoczesności oraz jeszcze więcej przepychu. Tęskniącym za subtelnością z pomocą przychodzi Volvo, którego flagowy model nie rzuca się w oczy i nie budzi natychmiastowego pożądania, a zamiast tego wygląda dostojnie i wzbudza zaufanie.

Podobne odczucia wywołuje wnętrze. Stonowane kształty deski rozdzielczej, bardzo dobre materiały wykończeniowe oraz wycyzelowana staranność montażu dają poczucie obcowania z produktem wysokiej klasy i wysokiej jakości. Korzystanie z elektronicznych wskaźników oraz licznych przycisków zdobiących konsolę centralną wymaga przyzwyczajenia, ale mimo to ergonomia obsługi jest więcej niż przyzwoita. Cieszy także świetna pozycja za “kółkiem”.

Projektantów Volvo S80 nie pochwalimy niestety za zagospodarowanie przestrzeni wewnątrz. Choć nadwozie ma spore rozmiary, w środku nie każdy zmieści się bez problemu, a bagażnik ustępuje pojemnością rywalom. Kabina pasażerska punktuje natomiast obszernymi, doskonale wyprofilowanymi i niesamowicie wygodnymi fotelami, jak również kapitalnym wygłuszeniem. Podróżni mogą liczyć ponadto na różnego rodzaju funkcjonalne udogodnienia.

Konkurencja w klasie wyższej jest niezwykle silna, a poziom zaawansowania technicznego - bardzo wysoki. Dlatego nowoczesne limuzyny jeżdżą jak marzenie, czego nie da się niestety powiedzieć o starzejącym się modelu S80. W dyscyplinach pewności pokonywania zakrętów, skuteczności resorowania dziur oraz precyzji działania układu kierowniczego szwedzki sedan ustępuje świeższym konkurentom. Może nie drastycznie, ale na pewno odczuwalnie.

Wieku skandynawskiej konstrukcji nie zdradza na szczęście wyposażenie, bo zarówno pod względem nowoczesności multimediów, jak i skomplikowania systemów bezpieczeństwa auto absolutnie nie ma się czego wstydzić. Do zakupu modelu zachęcają też jego korzystnie skalkulowane ceny. Szkoda tylko, że oferta Volvo S80 II. generacji obejmuje zaledwie kilka pozycji. To znak, iż najwyższy czas na następcę.

Volvo S80 I

Jeśli chcesz sprawić sobie coś naprawdę luksusowego, ale omijasz limuzyny spod znaku gwiazdy, szachownicy czy czterech pierścieni, to S80 może być dla Ciebie dobrą propozycją. Dlaczego? Wystarczy spojrzeć na jego nadwozie - okazałe, eleganckie i wyróżniające się kilkoma nietypowymi rozwiązaniami. Bardziej od nadwozia, kusi jednak wnętrze, bo poza bogactwem przestrzeni i ultra-komfortowymi siedzeniami, funduje nam ono wykończenie z najwyższej półki oraz wyposażenie, które powinno zaspokoić najbardziej wysublimowane gusta.

Stając przed wyborem silnika dla topowego Volvo trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie: chcemy czuć pod prawą stopą ogromne rezerwy mocy, czy najbardziej zależy nam na jak najniższych kosztach użytkowania? W pierwszym wypadku najlepiej sięgnąć po któryś z (licznych) turbodoładowanych silników benzynowych, w drugim najrozsądniej wybrać wolnossącego "benzyniaka" 2.4 lub któregoś z diesli. Jak nietrudno odgadnąć, zestrojenie układu jezdnego podporządkowano komfortowi.

Volvo S80 I. generacji da się kupić taniej niż jego konkurentów zza naszej zachodniej granicy, ale atrakcyjne ceny zakupu nie idą w parze z umiarkowanymi kosztami eksploatacji. Wpływają na nie zarówno bardzo drogie części (niektóre dostaniemy tylko w ASO), jak i skomplikowana konstrukcja auta wymagająca fachowej, a co za tym idzie kosztownej obsługi. Od strony mechanicznej, "Szwed" okazuje się bardzo wytrzymałym samochodem, ale wysokie przebiegi powodują zużycie elementów zawieszenia, uszkodzenia "automatu" czy defekty turbosprężarek. Użytkownicy skarżą się poza tym na awarie instalacji elektrycznej.

Dane techniczne Volvo S80

Silniki

Moc silników 109-315 KM

Poj. silników 1 560-4 414 cm3

Prędkość maks. 190-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,5-12,8 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Volvo S80

Średnia ocena modelu

na podstawie 263 opinii

4.38

Średnia dla segmentu: Wyższa klasa średnia 4.31

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Silnik

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (91%)
NIE (9%)

Wybrane oceny kierowców Volvo S80

To mój drugi wpis o tym aucie, po kolejnych 6 latach i 100.000 km. Po pierwsze: zauważyłem że jest mnóstwo wpisów, ... więcejgdzie właściciele nawet zwykłych pierdziawek we wszystkim zaznaczają "doskonale". Przecież to brednie, nawet w przypadku nowego RR kupionego w przecenie za 10% nie może być wszystko doskonałe. Jedyne wytłumaczenie, że właściciel takiego "cuda" sam się w ten sposób dowartościowuje. Po drugie: poczytałem sobie trochę wpisów oraz "profesjonalnych" testów dot. tego konkretnego auta. I doszedłem do wniosku, że (mówiąc w skrócie) w sporej części są to fantazje ludzi, którzy w tym samochodzie nawet nie siedzieli. Spodziewam się, że wpisy (i testy) dotyczące innych aut są równie bezwartościowe. Szczegóły opisałem w kolejnych kategoriach. ukryj
dodano 08.08.2014 przez
Dobre luxusowe auto, ciężkie do poruszania się po mieście ,bardzo szybkie, fajnie się prowadzi nawet przy większych prędkościach, większość ... więcejmodeli dobrze wyposażona dosyć drogie w utrzymaniu i problemowe w naprawach. Drugi raz bym nie kupił wolał bym A8 JEDNA RADA SPRAWDŹCIE NAJPIERW CZY MACIE MECHANIKA KTÓRY BĘDZIE CHCIAŁ WAM TO NAPRAWIAĆ. ukryj
dodano 09.09.2009 przez
dobry silnik choc troche mułowaty na wolnych obrotac -ale spala ponizej 8l w trasie to niech tak zostanie ,przy ... więcejwyzszych obrotach dobrze przyspiesza ,ale spalanie szybko rosnie Dobre zabezpieczenie karoserii Bardzo dobry w trasie, po miescie ,na parkingu trzeba sie nameczyc - u mnie nie ma czujnikow parkowania ,nisko zawieszony -wszystkie krawezniki trzeba z daleka omijać ukryj
dodano 09.12.2007 przez
Polecam ten samochod szczegolnie z tym silnikiem :) V8. W porownani do poprzedniego auta 530i e60 duzo bardziej komfortowe, niezawodne ... więceji szybsze. ukryj
dodano 02.08.2012 przez
Zobacz oceny Volvo S80 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Volvo S80

Pb
6,60 - 16,90
Na podstawie 121 raportów spalania
ON
4,33 - 9,83
Na podstawie 139 raportów spalania
LPG
8,50 - 17,33
Na podstawie 50 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Volvo S80

Spalanie bardzo uzależnione jest od stylu jazdy, i tak się przedstawia dla tego auta. Wszystkie wyniki mierzone są poprzez przeliczenie ... więcejwlanego paliwa oraz ilość przejechanych kilometrów. Skrzynia biegów AUTOMATYCZNA jazda cały czas z włączoną klimatyzacją. Najmniejszy wynik udało się uzyskać żonie. 7,9 l/100km jazda w trasie w 2 osoby prędkość ok 90km/h 8,9 l/100km jazda w trasie w 2 osoby prędkość ok 130km/h 9,5 l/100km jazda w trasie w 2 osoby prędkość od 120km/h do 150km/h 10,8 l/100km jazda w trasie w 2 osoby prędkość ok 170-180 km/h 10,3 l/100km wakacyjny wyjazd w 4 osoby + cały bagażnik gratów prędkość zróżnicowana od 100km/h na drogach pozamiejskich do 170km/h po autostradzie 12,5 l/100km powolna jazda po mieście 14 l/100km normalna jazda po mieście 15,5 l/100km dynamiczna jazda po mieście 17,4 l/100km największy wynik jaki udało mi się uzyskać szybka jazda po mieście, częste hamowanie i przyspieszania biegi zmieniane przy czerwonym polu ok 7000 odb/min Gdyby cały czas tak jeździć jak przy ostatnim pomiarze spalanie w granicy 20 l/100km byłoby możliwe do osiągnięcia. Co do spalania w cyklu miejskim to bardzo zależy ono od kierowcy dla jednego jazda normalna może odpowiadać mojej jeździe powolnej, ponieważ mam dość ciężką nogę. Ogólnie średnie spalanie jakie mi wyszło po przejechaniu 6300km to 12,1 l/100km jeżdżę 35% w trasie 65% w mieście. Mam w planach założenie instalacji gazowej, jak już to zrobię to za kilka miesięcy dodam raport spalania samochodu zasilanego LPG ukryj
dodano 28.09.2011 przez
Spalanie bardzo uzależnione jest od stylu jazdy, i tak się przedstawia dla tego auta. Wszystkie wyniki mierzone są poprzez przeliczenie ... więcejwlanego paliwa oraz ilość przejechanych kilometrów. Skrzynia biegów AUTOMATYCZNA jazda cały czas z włączoną klimatyzacją. Najmniejszy wynik udało się uzyskać żonie. 7,9 l/100km jazda w trasie w 2 osoby prędkość ok 90km/h 8,9 l/100km jazda w trasie w 2 osoby prędkość ok 130km/h 9,5 l/100km jazda w trasie w 2 osoby prędkość od 120km/h do 150km/h 10,8 l/100km jazda w trasie w 2 osoby prędkość ok 170-180 km/h 10,3 l/100km wakacyjny wyjazd w 4 osoby + cały bagażnik gratów prędkość zróżnicowana od 100km/h na drogach pozamiejskich do 170km/h po autostradzie 12,5 l/100km powolna jazda po mieście 14 l/100km normalna jazda po mieście 15,5 l/100km dynamiczna jazda po mieście 17,4 l/100km największy wynik jaki udało mi się uzyskać szybka jazda po mieście, częste hamowanie i przyspieszania biegi zmieniane przy czerwonym polu ok 7000 odb/min Gdyby cały czas tak jeździć jak przy ostatnim pomiarze spalanie w granicy 20 l/100km byłoby możliwe do osiągnięcia. Co do spalania w cyklu miejskim to bardzo zależy ono od kierowcy dla jednego jazda normalna może odpowiadać mojej jeździe powolnej, ponieważ mam dość ciężką nogę. Ogólnie średnie spalanie jakie mi wyszło po przejechaniu 6300km to 12,1 l/100km jeżdżę 35% w trasie 65% w mieście. Mam w planach założenie instalacji gazowej, jak już to zrobię to za kilka miesięcy dodam raport spalania samochodu zasilanego LPG ukryj
dodano 28.09.2011 przez
Nie rozumiem jak ktoś może pisać, że silnik 2,4 przy takiej masie samochodu pali mu 7 albo 8 litrów LPG. ... więcejObiektywnie patrząc przy mieszanej jeździe miasto/trasa z przewagą trasy i stylu jazdy normalnym ( czyli bez ruszania na piskach ale z wyprzedzaniem i jazdą około 100 - 110 km/h) spalanie LPG wychodzi mi około 11.5 litra na 100 km. Pewnie ktoś by się kłócił, że można jeździć oszczędnie i spalić mniej ale wtedy jazda była by bardzo męcząca i utrudniałoby się ruch innym pojazdom. Volvo s80 to wspaniały, bardzo duży i wygodny sedan niestety trzeba mu depnąć żeby silnik o mocy 140 KM był w stanie dynamicznie przyspieszać. Pozostaje jeszcze jedna kwestia, a mianowicie kupując taki samochód trzeba się z tym liczyć, że koszt eksploatacji będzie wyższy niż w jakimś miejskim samochodziku z silnikiem 1,4 ale za to przyjemność i komfort jazdy jest nieporównywalnie na wyższym poziomie. Do tego przy obecnych cenach paliw (PB 5,60/ON 5,50/LPG 2,30) nawet przy takim spalaniu gazu koszt przejechania 100 km volvo jest praktycznie identyczny co np. Oplem Corsa 2005r. 1.3 diesel. Podsumowując - jestem zadowolony ;) ukryj
dodano 16.08.2013 przez
Tutaj nie wiadomo co zaznaczać. Zaczynając od zużycia paliwa (test na podstawie tankowania pod korek, komputer zaniża o 0,5 litra) ... więcej- jazda tylko miejska z włączonym ogrzewaniem, radiem, systemami trakcji, światłami itp, o zmiennej agresji, na oponach 205 i masą ok. 2 ton - 7,5 litra ropki :) W trasie nim jeszcze nie byłem, na przelotówc emiasto/ obwodnica i dynamicznej jeździe wychodzi jakieś 6 litrów. Podobno da się zejść do 5 litrów. Oczywiście filtry i olej zmieniane na czas. Olej Castrol EDGE syntetyk 0W40. Generalnie leje paliwo spod markowych i sprawdzonych znaków, bo się boję commonrail :) Ceny części orginalnych szokujące, dobrych zamienników też. W ASO za podłączenie do komputera, wymianę olejów (w skrzyni najwyżej uzupełnienie) i fitrów 1200 lub 1900 zł, zależy od ilości przebiegu pojazdu (serwis ASO co rok lub 10000-15000 km). Jak samemu to: olej- 150-250 zł, filtr oleju 30-70zł, paliwa 90-130zł, powietrza 60-120zł. Wymiana tego w zwykłym serwisie Volvo z podłączeniem do kompa i sprawdzeniem innych płynów - 100zł, wymiana klocków 50 zł. ukryj
dodano 28.11.2009 przez
wielkie zaskoczenie w spalaniu. Miałem do tej pory 3 mercedesy okulary... paliły dużo więcej... Tu najlepszy wynik udało mi się ... więcejzrobić 4.3 na trasie KRK WAWA KRK... natomiast przy spokojnym pykaniu po Krakowie tak do 6.9 l to już był max... co i tak bije okulara 2.7 cdi na łeb na szyje... ale oko w automacie a Łoś w manualu... niespodziewałem się że auto przy tych gabarytach i tej masie poytrafi spalić..... tylko tyle. niby czytałem o tym na autocentrum ( szukałem prawie miesiąc auta bardzo dokładnie śledziłem ten portal i porównywałem szukałem grzebałem...) serdecznie polecam osobą które szukają wygodnej i dużej a zarazem dynamicznej i oszczędnej limuzyny.. Samochód jest dość stonowany designersko... ale może o to chodzi.. ale ma szyk nie jest to smutne jak p.....da audi ani rdzewiejący na piątą sronę merc ani dresowate BMW ( hoc te nowe coraz bardziej mi się podobają ) naprawde serdecznie polecam... warto auto nie wie co to rdza. jest świetnie wyposażone nie psuje się....puki co mam nadzieje ze tak pozostanie polecam ukryj
dodano 16.12.2012 przez
Zobacz raporty spalania Volvo S80 Dodaj raport spalania

Publikacje o Volvo S80

Przeczytaj pozostałe 10 publikacje o Volvo S80

Generacje Volvo S80

2006 - teraz
1998 - 2006

Nowe Volvo S80

nowe Volvo S80
Volvo S80
ceny od 172 100 zł do 215 900

Volvo S80 II Sedan Facelifting 2.0 T5 DRIVE-E 245KM od 2013

w pakiecie Summum

w cenie katalogowej brutto

215 900 zł

Wyposażenie standardowe
Podłokietniki przedni i tylny z uchwytami na kubki
Układ recyrkulacji powietrza we wnętrzu samochodu
Chromowane wykończenia (z przodu, dolne listwy drzwi oraz tylne światła)
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet SECURITY (5 600 zł)
Pakiet INTELLISAFE PRO (11 200 zł)
Pakiet INSCRIPTION (13 800 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet SECURITY (5 600 zł)
Pakiet INTELLISAFE PRO (11 200 zł)
Pakiet INSCRIPTION (13 800 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 5 oferty Volvo S80

Dealerzy Volvo

AUTO BRUNO SP. Z O.O.

AUTO BRUNO Volvo Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Pomorska 115B

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO BOSS Volvo Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299A

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO BOSS Volvo Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Volvo S80

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

813

Przejechany dystans

198 660 zł

Zatankowanego paliwa

41 930 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

163

Wydanych pieniędzy

117 882 zł

Średnie wydatki na auto

3 102 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

164

Wydanych pieniędzy

76 403 zł

Średnie wydatki na auto

2 011 zł

ZOBACZ 38 dzienników kosztów Volvo S80 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Volvo S80

Liczba wpisów: 9
komentarzy(7)
komentarzy(2)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Volvo S80 dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Volvo S80

Liczba wpisów: 17
10 stycznia 2014 gazowali mi volvo s80 2.5 turbo,cena instalacji dobra jak na szanujacego sie montera,obsługa,jakosc wykonania,kontakt-wzorowy.telefony odbiera mily starszy ... więcejpan,posiada ogromna wiedze i widac ze nie nabija ludzi w butelke.konkretny facet.jestem z człuchowa,gazowalem juz u nich kiedys auto ktore do tej pory jezdzi.wyskoczyla mi kontrolka "check engine",zadzwonilem,omowilem problem,dzis wizyta.balem sie troche ze serwis wyglada tak jak co u niektorych-"zaplaciles to spadaj" a tu mile zaskoczenie.uwazam ze na szacunek,zaufanie i dobra reputacje trzeba sobie zapracowac-ludzie z auto eko wlasnie to uczynili i szczerze ich polecam z czystym sumieniem.nie naciagaja na niepotrzebne koszty i nie odwalaja fuszerki. pozdrawiam zespół Auto-Eko PS,kiedys na zagazowane auta przyklejali naklejki na tylna szybe,ta naklejka do tej pory jezdzi na aucie ktore mi zagazowali,trzyma sie dobrze tak jak instalka mimo upływu lat;-) ukryj
dodano 14.01.2014 przez
Polecam, instalacja pracuje doskonale ( trochę się obawiałem przed montażem- różne opinie na stronach ) żadnych problemów, przełączenie z benzyny ... więcejnastępuje po ok.1-2min. od uruchomienia na zimno, na ciepło dużo szybciej, w sposób niewyczuwalny, jedyny moment kiedy przełączanie można wyczuć to postój na biegu jałowym, podczas jazdy jest idealnie. Jedynym mankamentem to mały zbiornik=42ltr(33ltr-faktycznie) w miejscu koła zapasowego ale to wynika z kształtu tej komory-większy nie wszedł. Polecam, silnik stworzony do takiej instalacji, a jej koszty zwrócą się już po 13-15 miesiącach zwykłej jazdy ( jeżdżę ok 15-20tyś km rocznie ) ukryj
dodano 17.09.2011 przez
Polecam ten warsztat . To kolejny mój samochód z instalacją gazową zamontowaną w tym warsztacie . Jetem zadowolony , chodzi ... więcejsuper , nie ma różnicy czy gaz czy benzyna . Sterownik Zenit Compact i szyna wtryskowa Valtek , a w sumie to dwie . Butla w kole . Samochód pracuje rewelacyjnie . Ja osobiście polecam ten zakład . W sumie to czwarty samochód do którego Ci panowie założyli mi LPG . ukryj
dodano 20.02.2012 przez
nie wiem ci ludzie co piszą ja jestem starym klientem zakładałem u nich pierwszy samochód 2007 roku to było bmw ... więceje36 2.0 póżniej jakieś 2.5 roku póżniej kupiłem sobie audi a4 1.8 turbo które rozbiłem wiec kupiłem toyote avensis 2.0 9 było 2011 r a teraz jeżdzę sobie volvo s80 3.0 turbo i w zadnym samochodzie nie miałem z nimi jakiś problemów. ukryj
dodano 06.02.2015 przez
Witam ponownie, to już drugi mój wpis ( patrz opinia Tomek-poniżej w 2011 ) i dalej jestem z LPG zadowolony. ... więcejPOLECAM ! Silnik pracuje super itd. Co nowego: końcówki pistoletów do napełniania za granicą, to porażka, co kraj to inny system dobrze że chociaż samemu można tankować ( nie muszę czekać na obsługę ) Ogólnie jestem zadowolony. ukryj
dodano 14.01.2013 przez
Założona w AUTKOGAZ Adres : Podleśna 38a, Warszawa Województwo : mazowieckie Telefon : (22) 834 44 26 B.dobra instalacja ,dobrze ... więcejdobrana ,bezawaryjna.Fachowa i konkretna obsługa.Drugi samochód na LPG na pewno też w AUTKOGAZ ukryj
dodano 26.05.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volvo S80