Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volvo S80 I

Lata produkcji: 1998 - 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1998 roku. S80 zastąpił w ofercie Volvo serię 960/S90/V90. Zbudowano go na platformie podłogowej Volvo P2 opracowanej wspólnie z Fordem. Stylistycznie model stanowił przełom w porównaniu ze swoimi poprzednikami, zamiast kanciastych kształtów, jego projektanci postawili na bardziej opływową i masywną sylwetkę. Sprzedaż S80 była zadowalająca, przez siedem lat produkcji sprzedano ponad 370 tysięcy egzemplarzy modelu. W 2006 roku został on zastąpiony przez auto drugiej generacji.

Komentarze redakcji

Powagosław: S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie.
Luzacjusz: Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina.

Dane techniczne Volvo S80 I

Silniki

Moc silników 130-272 KM

Poj. silników 1 984-2 922 cm3

Prędkość maks. 200-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,2-11,9 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Volvo S80 I

Średnia ocena modelu

na podstawie 211 opinii

4.36

Średnia dla segmentu: Wyższa klasa średnia 4.31

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Silnik

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (91%)
NIE (9%)

Wybrane oceny kierowców Volvo S80 I

Dobre luxusowe auto, ciężkie do poruszania się po mieście ,bardzo szybkie, fajnie się prowadzi nawet przy większych prędkościach, większość ... więcejmodeli dobrze wyposażona dosyć drogie w utrzymaniu i problemowe w naprawach. Drugi raz bym nie kupił wolał bym A8 JEDNA RADA SPRAWDŹCIE NAJPIERW CZY MACIE MECHANIKA KTÓRY BĘDZIE CHCIAŁ WAM TO NAPRAWIAĆ. ukryj
dodano 09.09.2009 przez
dobry silnik choc troche mułowaty na wolnych obrotac -ale spala ponizej 8l w trasie to niech tak zostanie ,przy ... więcejwyzszych obrotach dobrze przyspiesza ,ale spalanie szybko rosnie Dobre zabezpieczenie karoserii Bardzo dobry w trasie, po miescie ,na parkingu trzeba sie nameczyc - u mnie nie ma czujnikow parkowania ,nisko zawieszony -wszystkie krawezniki trzeba z daleka omijać ukryj
dodano 09.12.2007 przez
Kupiłem to auto w komisie za 47 000, podczas gdy BMW 530d E39 rocznik 2003 2 lata starszy stał obok ... więcejza 58 000. Powinno mi to dać do myślenia, ale tak się napalałem na Volvo, przede wszystkim dlatego że od zawsze mi się podobało, jestem fanem mocy i lubię mocne silniki (do tej pory miałem same V8, ale dla podwójnie uturbionego R6 postanowiłem zrobić wyjątek). Wcześniej miałem W124 E420, BMW 540i E39 w manualu i A8 D2 4.2. Gdy zacząłem jeździć Volvo rozczarowałem się po całości. Zawsze uważałem Volvo za markę premium, na jaką zresztą jest kreowana, nie sądziłbym się że skoro Ford w tamtych latach był właścicielem tej marki to w środku spotkam tak tandetne i niskiej jakości plastiki. Miałem A4 1.9 TDI która przejechała ponad milion (oczywiście po generalnym remoncie silnika), buda powypadkowa i na nierównościach nic nie trzeszczało w desce, w Volvo po zaledwie 140 tysiącach (przebieg oryginalny, sprawdzany w paru serwisach a buda bezwypadkowa) trzeszczy coś w okolicach schowka. To mówi samo za siebie w kwestii wykonania niemców vs. Volvo. Pochylona do przodu kierownica i wysprzęglająca skrzynia to największe wady tego auta poza tragiczną jakością wykonania. Samochód prowadzi się jak koszmar, uważam że ten model był dobry do D5 w manualu, ale do T6 z automatem w ogóle nie jest przystosowany. Jak zabieram z pedałów nogę to zahaczam o plastik nad nimi, wszystko jest ciasne i niezbyt dobrze zaprojektowane dla wysokich osób powyżej 187 cm. Plusami są superwygodne siedzenia (nawet wychylające się boczki w S klasie się chowają) w niemcach fotele są twarde jak deska do krojenia, tutaj miękkie ale bez przesady i super wyprofilowane włącznie z zagłówkami, audio jakiejś nieznanej marki Pro Logic z wbudowanym w tylną kanapę subwooferem, takiego dobrego nagłośnienia jeszcze nie słyszałem, BOSE się chowa i fajne w modelach poliftingowych LEDowe światła stopu. W sumie plusy na tym się kończą, reszta to same minusy. Gdy wysiadam z samochodu po dłuższej trasie bolą mnie ręce od trzymania pochylonej kierownicy, nogi od pedałów (pedał hamulca wciska się bardzo głęboko i strasznie ciężko go wyczuć, jest nieprecyzyjny w porównaniu do Audi BMW czy Mercedesa). Nie mogę się doczekać kiedy go sprzedam ukryj
dodano 21.12.2011 przez
Jest to moja ulubiona marka ze względu na przyjemność prowadzenia i wygodę. Nie da się ukryć, że auto ma mankamenty ... więcejale nie są to rzeczy które mogłyby zaważyć na negatywnej ocenie. Volvo ma to coś i to się liczy. ukryj
Zobacz oceny Volvo S80 I Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Volvo S80 I

Pb
6,60 - 16,90
Na podstawie 102 raportów spalania
ON
4,33 - 8,83
Na podstawie 96 raportów spalania
LPG
8,50 - 16,60
Na podstawie 46 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Volvo S80 I

Nie rozumiem jak ktoś może pisać, że silnik 2,4 przy takiej masie samochodu pali mu 7 albo 8 litrów LPG. ... więcejObiektywnie patrząc przy mieszanej jeździe miasto/trasa z przewagą trasy i stylu jazdy normalnym ( czyli bez ruszania na piskach ale z wyprzedzaniem i jazdą około 100 - 110 km/h) spalanie LPG wychodzi mi około 11.5 litra na 100 km. Pewnie ktoś by się kłócił, że można jeździć oszczędnie i spalić mniej ale wtedy jazda była by bardzo męcząca i utrudniałoby się ruch innym pojazdom. Volvo s80 to wspaniały, bardzo duży i wygodny sedan niestety trzeba mu depnąć żeby silnik o mocy 140 KM był w stanie dynamicznie przyspieszać. Pozostaje jeszcze jedna kwestia, a mianowicie kupując taki samochód trzeba się z tym liczyć, że koszt eksploatacji będzie wyższy niż w jakimś miejskim samochodziku z silnikiem 1,4 ale za to przyjemność i komfort jazdy jest nieporównywalnie na wyższym poziomie. Do tego przy obecnych cenach paliw (PB 5,60/ON 5,50/LPG 2,30) nawet przy takim spalaniu gazu koszt przejechania 100 km volvo jest praktycznie identyczny co np. Oplem Corsa 2005r. 1.3 diesel. Podsumowując - jestem zadowolony ;) ukryj
dodano 16.08.2013 przez
Tutaj nie wiadomo co zaznaczać. Zaczynając od zużycia paliwa (test na podstawie tankowania pod korek, komputer zaniża o 0,5 litra) ... więcej- jazda tylko miejska z włączonym ogrzewaniem, radiem, systemami trakcji, światłami itp, o zmiennej agresji, na oponach 205 i masą ok. 2 ton - 7,5 litra ropki :) W trasie nim jeszcze nie byłem, na przelotówc emiasto/ obwodnica i dynamicznej jeździe wychodzi jakieś 6 litrów. Podobno da się zejść do 5 litrów. Oczywiście filtry i olej zmieniane na czas. Olej Castrol EDGE syntetyk 0W40. Generalnie leje paliwo spod markowych i sprawdzonych znaków, bo się boję commonrail :) Ceny części orginalnych szokujące, dobrych zamienników też. W ASO za podłączenie do komputera, wymianę olejów (w skrzyni najwyżej uzupełnienie) i fitrów 1200 lub 1900 zł, zależy od ilości przebiegu pojazdu (serwis ASO co rok lub 10000-15000 km). Jak samemu to: olej- 150-250 zł, filtr oleju 30-70zł, paliwa 90-130zł, powietrza 60-120zł. Wymiana tego w zwykłym serwisie Volvo z podłączeniem do kompa i sprawdzeniem innych płynów - 100zł, wymiana klocków 50 zł. ukryj
dodano 28.11.2009 przez
wielkie zaskoczenie w spalaniu. Miałem do tej pory 3 mercedesy okulary... paliły dużo więcej... Tu najlepszy wynik udało mi się ... więcejzrobić 4.3 na trasie KRK WAWA KRK... natomiast przy spokojnym pykaniu po Krakowie tak do 6.9 l to już był max... co i tak bije okulara 2.7 cdi na łeb na szyje... ale oko w automacie a Łoś w manualu... niespodziewałem się że auto przy tych gabarytach i tej masie poytrafi spalić..... tylko tyle. niby czytałem o tym na autocentrum ( szukałem prawie miesiąc auta bardzo dokładnie śledziłem ten portal i porównywałem szukałem grzebałem...) serdecznie polecam osobą które szukają wygodnej i dużej a zarazem dynamicznej i oszczędnej limuzyny.. Samochód jest dość stonowany designersko... ale może o to chodzi.. ale ma szyk nie jest to smutne jak p.....da audi ani rdzewiejący na piątą sronę merc ani dresowate BMW ( hoc te nowe coraz bardziej mi się podobają ) naprawde serdecznie polecam... warto auto nie wie co to rdza. jest świetnie wyposażone nie psuje się....puki co mam nadzieje ze tak pozostanie polecam ukryj
dodano 16.12.2012 przez
Ponownie powtarzam, że należy tankować najlepsze dostępne w waszej okolicy paliwo. Unikniemy kłopotów z koniecznością naprawy czułego na złą, jakość ... więcejpaliwa układu Common Rail a jednocześnie zmniejszymy spalanie o różnicę, która zniweluje do zera zysk na zakupie gorszego paliwa po niższej cenie. Dla przykładu podam wartość średniego spalania z mojego ostatniego wyjazdu z rodziną na wczasy do Bułgarii. Trasa w 30% autostrady następna część to drogi ekspresowe i krajowe ok. 30% i reszta to słabe drogi Bułgarii, Rumunii i Ukrainy. Uzyskany wynik przy normalnej bezpiecznej jeździe ( nie mylić z określeniem „zgodnej z przepisami”) nie przekroczył 6 l/100km. Po przeliczeniu ilości tankowanego paliwa do ilości przejechanych kilometrów wychodziło 5,8l/100km. Uwzględniłem jednak poprawkę na rozbieżności wskazań dystrybutorów. Prawda, że trudno uwierzyć? ukryj
dodano 04.12.2009 przez
Auto jak na wielkość silnika i masę autka uznaję za oszczędne. Jeżdżę przede wszystkim w mieście na krótkich trasach (często ... więcejponiżej 3km) ze względu na odległości w miejscowości w której mieszkam. Podróżuję zarówno sam jak i z całą rodzinką. Spalanie w długiej trasie może być mało dokładne, bo życie "przygwoździło" mnie ostatnio w miejscu, natomiast pozostałe są zdecydowanie bardziej wiarygodne. Niekiedy lubię ostrzej przyspieszyć więc pewnie dało by się zejść niżej, jednak przyjemność z przyciśnięcia pedału gazu do podłogi jest czasami nie do powstrzymania. Szczególnie, że dźwięk silnika zachęca do wkręcania na wyższe obroty. Zwiększone koszty spalania w stosunku do "normalnych" w mniejszym samochodzie rekompensuje zaskakująco dobra cena części zamiennych i niska awaryjność tego auta. ukryj
Zobacz raporty spalania Volvo S80 I Dodaj raport spalania

Publikacje o Volvo S80

Przeczytaj pozostałe 4 publikacje o Volvo S80

Nowe Volvo S80

nowe Volvo S80
Volvo S80
ceny od 172 100 zł do 215 900

Volvo S80 II Sedan Facelifting 2.0 T5 DRIVE-E 245KM od 2013

w pakiecie Summum

w cenie katalogowej brutto

215 900 zł

Wyposażenie standardowe
wykończenie wnętrza SHIMMER GRAPHITE ALUMINIUM
Samoczynnie przyciemniające się lusterko wsteczne oraz lusterka boczne
System mocowania fotelika ISOFIX dla zewnętrznych miejsc tylnej kanapy
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet WINTER PLUS (4 000 zł)
Pakiet XENIUM (6 900 zł)
Pakiet INSCRIPTION (13 800 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet WINTER PLUS (4 000 zł)
Pakiet XENIUM (6 900 zł)
Pakiet INSCRIPTION (13 800 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 5 oferty Volvo S80

Dealerzy Volvo

AUTO BRUNO SP. Z O.O.

AUTO BRUNO Volvo Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Pomorska 115B

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO BOSS Volvo Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299A

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO BOSS Volvo Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Volvo S80

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

813

Przejechany dystans

198 660 zł

Zatankowanego paliwa

41 930 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

175

Wydanych pieniędzy

120 338 zł

Średnie wydatki na auto

3 167 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

173

Wydanych pieniędzy

78 574 zł

Średnie wydatki na auto

2 068 zł

ZOBACZ 38 dzienników kosztów Volvo S80 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Volvo S80 I

Liczba wpisów: 9
komentarzy(7)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
komentarzy(2)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Volvo S80 I dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Volvo S80 I

Liczba wpisów: 13
10 stycznia 2014 gazowali mi volvo s80 2.5 turbo,cena instalacji dobra jak na szanujacego sie montera,obsługa,jakosc wykonania,kontakt-wzorowy.telefony odbiera mily starszy ... więcejpan,posiada ogromna wiedze i widac ze nie nabija ludzi w butelke.konkretny facet.jestem z człuchowa,gazowalem juz u nich kiedys auto ktore do tej pory jezdzi.wyskoczyla mi kontrolka "check engine",zadzwonilem,omowilem problem,dzis wizyta.balem sie troche ze serwis wyglada tak jak co u niektorych-"zaplaciles to spadaj" a tu mile zaskoczenie.uwazam ze na szacunek,zaufanie i dobra reputacje trzeba sobie zapracowac-ludzie z auto eko wlasnie to uczynili i szczerze ich polecam z czystym sumieniem.nie naciagaja na niepotrzebne koszty i nie odwalaja fuszerki. pozdrawiam zespół Auto-Eko PS,kiedys na zagazowane auta przyklejali naklejki na tylna szybe,ta naklejka do tej pory jezdzi na aucie ktore mi zagazowali,trzyma sie dobrze tak jak instalka mimo upływu lat;-) ukryj
dodano 14.01.2014 przez
Polecam ten warsztat . To kolejny mój samochód z instalacją gazową zamontowaną w tym warsztacie . Jetem zadowolony , chodzi ... więcejsuper , nie ma różnicy czy gaz czy benzyna . Sterownik Zenit Compact i szyna wtryskowa Valtek , a w sumie to dwie . Butla w kole . Samochód pracuje rewelacyjnie . Ja osobiście polecam ten zakład . W sumie to czwarty samochód do którego Ci panowie założyli mi LPG . ukryj
dodano 20.02.2012 przez
Założona w AUTKOGAZ Adres : Podleśna 38a, Warszawa Województwo : mazowieckie Telefon : (22) 834 44 26 B.dobra instalacja ,dobrze ... więcejdobrana ,bezawaryjna.Fachowa i konkretna obsługa.Drugi samochód na LPG na pewno też w AUTKOGAZ ukryj
dodano 26.05.2014 przez
Volvo to już kolejny samochód, który "gazuję" w tym warsztacie. Zawsze miła i szybka obsługa. Jakość instalacji bez zarzutu. ... więcej ukryj
dodano 19.01.2012 przez
założyłem u chłopaków sekwencję bo mają dużo dobrych ocen i muszę przyznać że znają się na robocie. są godni polecenia:) ... więcej ukryj
dodano 06.09.2011 przez
Silnik stworzony do LPG.Moc na LPG taka sama jak Benzynie,,,Pracuje SUPER ,Masz pytanie LPG Volvo 601 44 15 45
dodano 06.05.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volvo S80 I