Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volvo S80 I

Lata produkcji: 1998 - 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1998 roku. S80 zastąpił w ofercie Volvo serię 960/S90/V90. Zbudowano go na platformie podłogowej Volvo P2 opracowanej wspólnie z Fordem. Stylistycznie model stanowił przełom w porównaniu ze swoimi poprzednikami, zamiast kanciastych kształtów, jego projektanci postawili na bardziej opływową i masywną sylwetkę. Sprzedaż S80 była zadowalająca, przez siedem lat produkcji sprzedano ponad 370 tysięcy egzemplarzy modelu. W 2006 roku został on zastąpiony przez auto drugiej generacji.

Komentarze redakcji

Powagosław: S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie.
Luzacjusz: Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina.

Dane techniczne Volvo S80 I

Silniki

Moc silników 130-272 KM

Poj. silników 1 984-2 922 cm3

Prędkość maks. 200-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,2-11,9 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Volvo S80 I

Średnia ocena modelu

na podstawie 219 opinii

4.36

Średnia dla segmentu: Wyższa klasa średnia 4.31

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Silnik

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (91%)
NIE (9%)

Wybrane oceny kierowców Volvo S80 I

Dobre luxusowe auto, ciężkie do poruszania się po mieście ,bardzo szybkie, fajnie się prowadzi nawet przy większych prędkościach, większość ... więcejmodeli dobrze wyposażona dosyć drogie w utrzymaniu i problemowe w naprawach. Drugi raz bym nie kupił wolał bym A8 JEDNA RADA SPRAWDŹCIE NAJPIERW CZY MACIE MECHANIKA KTÓRY BĘDZIE CHCIAŁ WAM TO NAPRAWIAĆ. ukryj
dodano 09.09.2009 przez
dobry silnik choc troche mułowaty na wolnych obrotac -ale spala ponizej 8l w trasie to niech tak zostanie ,przy ... więcejwyzszych obrotach dobrze przyspiesza ,ale spalanie szybko rosnie Dobre zabezpieczenie karoserii Bardzo dobry w trasie, po miescie ,na parkingu trzeba sie nameczyc - u mnie nie ma czujnikow parkowania ,nisko zawieszony -wszystkie krawezniki trzeba z daleka omijać ukryj
dodano 09.12.2007 przez
Volvo S80 jest z końca roku 2001, kiedy to rozpoczęto sprzedaż tego modelu z tym silnikiem. Pierwsza rejestracja w 2002 ... więcejroku. Jestem bardzo, ale to bardzo zadowolonym użytkownikiem wspaniałego samochodu marki Volvo modelu S80 z silnikiem D5. Oczywiście nie mniej a może nawet bardzie byłem zadowolony z byłego V850. Nie rekomenduję tutaj jedynie S80 z konkretnie tym silnikiem, ale ogólnie ten model. Szwagier ma S80 w wersji T6 z 296 kucykami i to jest dopiero jazda, pomimo, że jego T6 jest o dwa lata starsze. Polecam wszystkim niezdecydowanym to auto jak i inne Volvo. Te samochody mają to coś, co kochający motoryzację nazwą „duszą samochodu”, są jak wszyscy wiedzą jednymi z najbezpieczniejszych samochodów, jakie produkuje się do obecnej chwili. Biorąc to wszystko pod uwagę mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że dokonałem słusznego wyboru. Pozdrawiam też właścicieli pojazdów ze stajni Alfa Romeo. To moja pierwsza miłość ;-)). Oni też mogą się czuć posiadaczami jedynych niepowtarzalnych i budzących emocje w każdym z nas, maniaków motoryzacji samochodach dających niepowtarzalną radość z ich prowadzenia jak i posiadania. ukryj
dodano 04.12.2009 przez
Choć nigdy wcześniej nie byłem posiadaczem samochodu tej marki, to od zawsze bardziej przypadały mi do gustu jej produkty na ... więcejtle tzw. "wielkiej trójki" z pod znaku BMW, Audi i Mercedesa. Jest to moje pierwsze Volvo i póki co jestem wręcz zachwycony. Lubie duże, wygodne samochody i S80 takie właśnie jest. Samochód ten daje wręcz niesamowite odczucia, które doceni każdy maniak motoryzacji. Jak dla mnie pozwala wyróżnić się właścicielowi na tle oklepanej i przereklamowanej konkurencji niemieckiej. Posiada atrakcyjną linię nadwozia, wyróżniającą się na tle innych samochodów; przestronne, ciekawe wnętrze idealnie wykonane w dziedzinie ergonomii plus do tego bardzo wygodne fotele. Auto dobrze się prowadzi, jest idealne na długie trasy. Zaraz po zakupie przejechałem nim trasę liczącą tysiąc kilometrów i poza zmęczonym wzrokiem nie odczuwałem żadnych większych dolegliwości. Nie polecam natomiast kupna z myślą o jeździe miejskiej, do której wybitnie nie zostało ono stworzone. Ze względu na gabaryty jak i duży promień skrętu w ciasnych zakamarkach nie przemieszcza się zbyt zwinnie. Również ciężej znaleźć miejsce parkingowe. Ogólnie jak na razie nie dostrzegam w tym aucie żadnych większych mankamentów i mogę je polecić każdemu kto szuka auta w celu podróżowania, jak i auta nie na "chwile". Moje następne też z pewnością będzie to VOLVO! ukryj
dodano 04.02.2012 przez
Zobacz oceny Volvo S80 I Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Volvo S80 I

Pb
6,60 - 16,90
Na podstawie 104 raportów spalania
ON
4,33 - 8,83
Na podstawie 99 raportów spalania
LPG
8,50 - 16,60
Na podstawie 50 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Volvo S80 I

Czytając niektóre komentarze to aż się zastanawiam czy to piszą handlarze, którzy chcą sprzedać auto czy po prostu jacyś bajkopisarze. Np. ... więcej~tomkosss pisze: "W mieście MAX 6.9l/100km" ? Nierealne... "Na trasie 4.3l/100km" ? Możliwe, ale jadąc autostradą 70km/h... Jeżdżę Volvo S80 D5 od roku i spalanie: - w mieście min.8l/100km, na nierozgrzanym silniku dużo - koło 13/100km - na trasie da się zejść do 5.5l/100km, ale zazwyczaj wychodzi mi koło 6.5-7l/100km. Jadąc "mocno nieprzepisowo" można spalić dużo więcej. Z auta, jak i spalania jestem bardzo zadowolony. Aż ciężko znaleźć jakieś minusy, chyba jedyne co mi przychodzi na myśl to to, że skrzynia mogła by mieć lepszy refleks, no i promień skrętu mógłby być mniejszy. Zdecydowanie najczęstszą usterką jest problem z elektroniką zegarów i komputera - to chyba jest pewne, że w końcu się popsuje. Nie jest to jednak nic poważnego. Jeżdżę na oleju Liqui Moly i paliwie z Shella. Silnik D5 to bardzo udana jednostka. Zdecydowanie polecam. Myśląc o zmianie auta na lepsze to już tylko półka BMW 7, Audi A8 czy Mercedesa S. Jeździ się jeszcze lepiej, ale ceny napraw i części są już kosmiczne ;) ukryj
dodano 01.02.2016 przez
Nie rozumiem jak ktoś może pisać, że silnik 2,4 przy takiej masie samochodu pali mu 7 albo 8 litrów LPG. ... więcejObiektywnie patrząc przy mieszanej jeździe miasto/trasa z przewagą trasy i stylu jazdy normalnym ( czyli bez ruszania na piskach ale z wyprzedzaniem i jazdą około 100 - 110 km/h) spalanie LPG wychodzi mi około 11.5 litra na 100 km. Pewnie ktoś by się kłócił, że można jeździć oszczędnie i spalić mniej ale wtedy jazda była by bardzo męcząca i utrudniałoby się ruch innym pojazdom. Volvo s80 to wspaniały, bardzo duży i wygodny sedan niestety trzeba mu depnąć żeby silnik o mocy 140 KM był w stanie dynamicznie przyspieszać. Pozostaje jeszcze jedna kwestia, a mianowicie kupując taki samochód trzeba się z tym liczyć, że koszt eksploatacji będzie wyższy niż w jakimś miejskim samochodziku z silnikiem 1,4 ale za to przyjemność i komfort jazdy jest nieporównywalnie na wyższym poziomie. Do tego przy obecnych cenach paliw (PB 5,60/ON 5,50/LPG 2,30) nawet przy takim spalaniu gazu koszt przejechania 100 km volvo jest praktycznie identyczny co np. Oplem Corsa 2005r. 1.3 diesel. Podsumowując - jestem zadowolony ;) ukryj
dodano 16.08.2013 przez
Tutaj nie wiadomo co zaznaczać. Zaczynając od zużycia paliwa (test na podstawie tankowania pod korek, komputer zaniża o 0,5 litra) ... więcej- jazda tylko miejska z włączonym ogrzewaniem, radiem, systemami trakcji, światłami itp, o zmiennej agresji, na oponach 205 i masą ok. 2 ton - 7,5 litra ropki :) W trasie nim jeszcze nie byłem, na przelotówc emiasto/ obwodnica i dynamicznej jeździe wychodzi jakieś 6 litrów. Podobno da się zejść do 5 litrów. Oczywiście filtry i olej zmieniane na czas. Olej Castrol EDGE syntetyk 0W40. Generalnie leje paliwo spod markowych i sprawdzonych znaków, bo się boję commonrail :) Ceny części orginalnych szokujące, dobrych zamienników też. W ASO za podłączenie do komputera, wymianę olejów (w skrzyni najwyżej uzupełnienie) i fitrów 1200 lub 1900 zł, zależy od ilości przebiegu pojazdu (serwis ASO co rok lub 10000-15000 km). Jak samemu to: olej- 150-250 zł, filtr oleju 30-70zł, paliwa 90-130zł, powietrza 60-120zł. Wymiana tego w zwykłym serwisie Volvo z podłączeniem do kompa i sprawdzeniem innych płynów - 100zł, wymiana klocków 50 zł. ukryj
dodano 28.11.2009 przez
wielkie zaskoczenie w spalaniu. Miałem do tej pory 3 mercedesy okulary... paliły dużo więcej... Tu najlepszy wynik udało mi się ... więcejzrobić 4.3 na trasie KRK WAWA KRK... natomiast przy spokojnym pykaniu po Krakowie tak do 6.9 l to już był max... co i tak bije okulara 2.7 cdi na łeb na szyje... ale oko w automacie a Łoś w manualu... niespodziewałem się że auto przy tych gabarytach i tej masie poytrafi spalić..... tylko tyle. niby czytałem o tym na autocentrum ( szukałem prawie miesiąc auta bardzo dokładnie śledziłem ten portal i porównywałem szukałem grzebałem...) serdecznie polecam osobą które szukają wygodnej i dużej a zarazem dynamicznej i oszczędnej limuzyny.. Samochód jest dość stonowany designersko... ale może o to chodzi.. ale ma szyk nie jest to smutne jak p.....da audi ani rdzewiejący na piątą sronę merc ani dresowate BMW ( hoc te nowe coraz bardziej mi się podobają ) naprawde serdecznie polecam... warto auto nie wie co to rdza. jest świetnie wyposażone nie psuje się....puki co mam nadzieje ze tak pozostanie polecam ukryj
dodano 16.12.2012 przez
Auto komfortowe - spalanie adekwatne do mocy i gabarytów, na trasie należy pameitac aby otrzymywać stałe obroty - na tempomacie ... więcejna autostradach spali zawsze okolo 1,5-2 litrów wiecej. Najmniejsze spalanie przy trasie na średnich dystansach to prędkość około 120-130km/h, możną spokojnie zejść na wynik 9 litrów przy włączonej klimatyzacji, najwięcej pali przy prędkościach 85-90 km/h na tempomacie, gdyz silnik pracuje często na "bypass" i wtedy spalanie np trasa Wałbrzych - Zielona Góra to wynik 11L, Natomiast w miescie polecam jazde na manualnej zmianie biegów i utrzymywanie obrotów pomiedzy 1800-2200obr/min - tak wiem nie po to jest automat aby wachlowac - to jest informacja dla tych co chca mało spalic. Ja jestem w pelni zadowolony z jego spalania - teoretycznie służy mi tylko jako holownik do przyczepy kempingowej (1400kg - 6,5m długa) = spalanie sednie na poziomie 16 litrów - na trasach i na autostradach spokojnie można zejść na 13,5-14L - auto wyśmienicie nadaje się na holownik. ukryj
dodano 21.11.2015 przez
Zobacz raporty spalania Volvo S80 I Dodaj raport spalania

Publikacje o Volvo S80

Przeczytaj pozostałe 4 publikacje o Volvo S80

Nowe Volvo S80

nowe Volvo S80
Volvo S80
ceny od 172 100 zł do 215 900

Volvo S80 II Sedan Facelifting 2.0 T5 DRIVE-E 245KM od 2013

w pakiecie Summum

w cenie katalogowej brutto

215 900 zł

Wyposażenie standardowe
elektronicznie sterowana klimatyzacja ECC (dwustrefowa)
8" Adaptacyjny wyświetlacz cyfrowy zegarów Active TFT
8" Adaptacyjny wyświetlacz cyfrowy zegarów Active TFT z aluminiowym ozdobnym wykończeniem
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet WINTER PLUS (4 000 zł)
Pakiet SECURITY (5 600 zł)
Pakiet INSCRIPTION (13 800 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet WINTER PLUS (4 000 zł)
Pakiet SECURITY (5 600 zł)
Pakiet INSCRIPTION (13 800 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 5 oferty Volvo S80
Używane Pewne oferty od dealerów
Znajdź auto używane Sprawdź VIN Raport o stanie technicznym

Dealerzy Volvo

AUTO BRUNO SP. Z O.O.

AUTO BRUNO Volvo Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Pomorska 115B

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO BOSS Volvo Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299A

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO BOSS Volvo Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Dziennik kosztów Volvo S80

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

985

Przejechany dystans

227 129 zł

Zatankowanego paliwa

49 736 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

175

Wydanych pieniędzy

125 501 zł

Średnie wydatki na auto

2 852 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

184

Wydanych pieniędzy

81 610 zł

Średnie wydatki na auto

1 855 zł

ZOBACZ 44 dzienniki kosztów Volvo S80 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Volvo S80 I

Liczba wpisów: 9
komentarzy(7)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
komentarzy(2)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Volvo S80 I dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Volvo S80 I

Liczba wpisów: 14
10 stycznia 2014 gazowali mi volvo s80 2.5 turbo,cena instalacji dobra jak na szanujacego sie montera,obsługa,jakosc wykonania,kontakt-wzorowy.telefony odbiera mily starszy ... więcejpan,posiada ogromna wiedze i widac ze nie nabija ludzi w butelke.konkretny facet.jestem z człuchowa,gazowalem juz u nich kiedys auto ktore do tej pory jezdzi.wyskoczyla mi kontrolka "check engine",zadzwonilem,omowilem problem,dzis wizyta.balem sie troche ze serwis wyglada tak jak co u niektorych-"zaplaciles to spadaj" a tu mile zaskoczenie.uwazam ze na szacunek,zaufanie i dobra reputacje trzeba sobie zapracowac-ludzie z auto eko wlasnie to uczynili i szczerze ich polecam z czystym sumieniem.nie naciagaja na niepotrzebne koszty i nie odwalaja fuszerki. pozdrawiam zespół Auto-Eko PS,kiedys na zagazowane auta przyklejali naklejki na tylna szybe,ta naklejka do tej pory jezdzi na aucie ktore mi zagazowali,trzyma sie dobrze tak jak instalka mimo upływu lat;-) ukryj
dodano 14.01.2014 przez
Polecam ten warsztat . To kolejny mój samochód z instalacją gazową zamontowaną w tym warsztacie . Jetem zadowolony , chodzi ... więcejsuper , nie ma różnicy czy gaz czy benzyna . Sterownik Zenit Compact i szyna wtryskowa Valtek , a w sumie to dwie . Butla w kole . Samochód pracuje rewelacyjnie . Ja osobiście polecam ten zakład . W sumie to czwarty samochód do którego Ci panowie założyli mi LPG . ukryj
dodano 20.02.2012 przez
Założona w AUTKOGAZ Adres : Podleśna 38a, Warszawa Województwo : mazowieckie Telefon : (22) 834 44 26 B.dobra instalacja ,dobrze ... więcejdobrana ,bezawaryjna.Fachowa i konkretna obsługa.Drugi samochód na LPG na pewno też w AUTKOGAZ ukryj
dodano 26.05.2014 przez
Volvo to już kolejny samochód, który "gazuję" w tym warsztacie. Zawsze miła i szybka obsługa. Jakość instalacji bez zarzutu. ... więcej ukryj
dodano 19.01.2012 przez
założyłem u chłopaków sekwencję bo mają dużo dobrych ocen i muszę przyznać że znają się na robocie. są godni polecenia:) ... więcej ukryj
dodano 06.09.2011 przez
Silnik stworzony do LPG.Moc na LPG taka sama jak Benzynie,,,Pracuje SUPER ,Masz pytanie LPG Volvo 601 44 15 45
dodano 06.05.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volvo S80 I