Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volvo S80 I

Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1998 roku. S80 zastąpił w ofercie Volvo serię 960/S90/V90. Zbudowano go na platformie podłogowej Volvo P2 opracowanej wspólnie z Fordem. Stylistycznie model stanowił przełom w porównaniu ze swoimi poprzednikami, zamiast kanciastych kształtów, jego projektanci postawili na bardziej opływową i masywną sylwetkę. Sprzedaż S80 była zadowalająca, przez siedem lat produkcji sprzedano ponad 370 tysięcy egzemplarzy modelu. W 2006 roku został on zastąpiony przez auto drugiej generacji.

Generacje Volvo S80

  • S80 I   1998 - 2006
    Volvo S80 I
    • Wybierz generację

    • S80 II (2006 - teraz)
    • S80 I (1998 - 2006)

Komentarze redakcji

Powagosław: S80 nie olśniewa fajerwerkami stylistycznymi, ale nie sposób nie doceniać jego dyskretnej elegancji. Zamiast efekciarstwa jest efektywność. A efektowny S80 jest na tyle, na ile powinien być samochód w tej klasie.
Luzacjusz: Klasycznie piękny i wysmakowany niczym butelka Hennessy. Pasuje do drogiego garnituru i faceta, który odróżnia Rubika od Rubinsteina.

Silniki Volvo S80 I

Lista silników:
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Volvo S80

Volvo S80 T6 AWD Polestar - moc z północy
 
Nasz test Volvo S80 T6 AWD Polestar

Z dokładnymi informacjami na temat Volvo S80 w wersji Polestar jest trochę tak jak z dniem podczas nocy polarnej - niby są, ale naprawdę ich nie ma. Co mam na myśli? A to, że danych tej wersji próżno szukać w oficjalnym cenniku. Dziwna polityka firmy Volvo sprawia, że taki egzemplarz może być jeszcze...

Czy warto kupić: używane Volvo S80 (od 1998 do 2006)

Szwedzka limuzyna jest świetną propozycją dla osób, które cenią luksus, dobre osiągi i najwyższy poziom bezpieczeństwa w stonowanym "opakowaniu". Czy warto kupić używane Volvo S80?

Volvo jak wino
 
Nasz test

Kolejny już lifting w karierze flagowego modelu Volvo udowadnia, że ta już niemłoda szwedzka limuzyna nic sobie nie robi z upływu czasu i podobnie jak wino, wraz z dojrzewaniem nabiera wyjątkowego smaku.

Szwedzki urok burżuazji - Volvo S80 T6 AWD Executive
 
Nasz test

Segment limuzyn klasy wyższej średniej od lat zdominowany jest przez "niemiecką trójcę". Wielu już próbowało przerwać ten stan rzeczy. Francuzi przegrali za sprawą zbyt awangardowego Renault Vel Satis.

Volvo S80 - niepozorny Szwed

Volvo S80 to idealny samochód dla kogoś, kto szuka auta dużego i komfortowego, natomiast nie chce rzucać się w oczy. Przyjrzyjmy się bliżej koncepcji Szwedów na limuzynę klasy wyższej.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volvo S80

Volvo S80 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volvo S80autoWcentrum - społeczność Volvo S80

najwyższe oktanyAuta - Volvo S80

Volvo S80 BUSINESS 79,49

Volvo S80 sweede1 31,24

Volvo S80 Volvo 36,96

Volvo S80 36,86

Volvo S80 39,49

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volvo S80

tomeez 74,29

RomanH 30,10

Micz1111 30,08

jareckileeds7 30,08

trojan3ster 30,03

CanUsee666 61,04

shymo86 29,46

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volvo S80

KUPNO VOLVO :) - REPLAY
KUPNO VOLVO :) - REPLAY A więc tak,około pół roku temu,kupiliśmy Vivaro,z myślą,że będziemy wozić ludzi ...
Koło dwumasowe:)
Koło dwumasowe:) Większości właścicieli nowszych diesli słyszących słowa "koło dwumasowe" podnos...
No i pękło.
No i pękło. Witam No i stało się, pękło 300 tys. kilometrów w moim Volviku, trochę te ost...
Ponad rok za nami :)
Ponad rok za nami :) Trzy miesiace temu minal rok uzytkowania Volviaka. Byl to dobry rok bez zadnych ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volvo S80

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volvo S80
 

Najpopularniejsza wersja Volvo S80

Volvo S80

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volvo S80
 

Volvo S80 najczęściej porównywane z:

Mercedes Klasa E
350 (306 KM)
Mercedes Klasa E
220 CDI (170 KM)
Mercedes Klasa E
350 (306 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross Premium 2WD 1,6 demo Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross Premium 2WD 1,6 demo
Rocznik: 2013. Przebieg: 10 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 81 190 zł 65 900 zł
Zyskujesz: 15 290 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Nissan Micra TEKNA I - KEY Demonstracyjny Nissan Micra TEKNA I - KEY
Rocznik: 2013. Silnik: 1.2 80KM, benzynowy.
Cena: 54 480 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 580 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volvo S80

Volvo S80
2.0 benzyna
320 000 km, 2003
24 000 PLN
Volvo S80
2.4 diesel 163 KM
168 000 km, 2009
57 900 PLN
Volvo S80
2.4 diesel 185 KM
198 235 km, 2007
49 900 PLN
Volvo S80
2.0 diesel 136 KM
152 000 km, 2008
45 900 PLN

Ocena auta Volvo S80 I

Wybrane opinie

Volvo S80 Sedan 2.4 TDi (130 KM)

Nadal nowoczesne,komfortowe,bezpieczne i prestiżowe auto. Pod wzgledem ilości miejsca , estetyki wewnątrz i wyglądu deski roździelczej bije na głowę nowe BMW 5 i Mercedesa E ; mimo iż jest o 6 lat starsze od BMW lepiej wypada w testach zderzeniwych EuroNCAP; Denerwują szybko zużywające się silentblocki ; poza tym zawieszenie jest troche za twarde na bardzo dziurawe drogi. Więcej wad nie znalazłem ; Volvo S80 to konstrukcja lepsza od poprzednich generacji BMW5 i Mercedesa E,nowocześniejsza,bardziej bezpieczna,przestronniejsza,ładniejsza.Na dobrej i przeciętnej jakości drogach autem po prostu się płynie, w połączeniu z silnikiem D5 zapewnia ogromną frajdę z jazdy z niewielkim zużyciem paliwa. Jeżdżac S80 wybijasz się z tłumu jeżdżącedo BMW 5 i Mercedesami E.

dodał: S80 D5
Volvo S80 Sedan 2.9 i 24V (196 KM)

Niezły wygląd, doskonały prestiż, wygodny i przestronny. Co do niezawodności to się na razie nie wypowiem ale z tego co zauważyłem u siebie i wyczytałem na forach nie odbiega od BMW 5, czy Audi A6 - głównych konkurentów. Łatwo dostać dobrze wyposażony - automat, podgrzewane siedzenia, drewno i skóra, kurtyny SRS, pełna elektryka (oprócz siedzeń, które żadko są elektryczne). Dość łatwo znaleźć egzemplarze z ESP (DSTC), nawigacją i szyberdachem. Egzemplaże z regulacją zawieszenia (four-C) i wentylacją siedzeń są praktycznie nie do zdobycia. Duże są różnice w cenach benzyny i diesla. Dla rocznika 2001 sięgają 3tys Euro.

dodał: stapoz
Volvo S80 Sedan 2.0 20V Turbo (226 KM)

Auto wręcz doskonałe, świetne osiągi, doskonały komfort. Coś niesamowitego za taką cenę. Mercedes, BMW czy tam Audi... Buahahahhaha smiechem ich!!! Wrecz zero porównania. Auto prawie doskonałe. Dlaczego prawie??? Sam nie wiem. W końcu to tylko "blacha". Coś tam zawsze może nawalić ale póki co jedyny problem jaki mnie spotkał podczas eksploatacji tego auta przez już prawie 4 lata to był spalony sygnał dźwiękowy, od tak, taka poważna usterka:D Co do serwisu to wszystko OK. Żadnych problemów. Serwisuje w Bydgoszczy. PZDR.

dodał: NTC
Volvo S80 Sedan 2.4 i 20V (170 KM)

dobry silnik choc troche mułowaty na wolnych obrotac -ale spala ponizej 8l w trasie to niech tak zostanie ,przy wyzszych obrotach dobrze przyspiesza ,ale spalanie szybko rosnie Dobre zabezpieczenie karoserii Bardzo dobry w trasie, po miescie ,na parkingu trzeba sie nameczyc - u mnie nie ma czujnikow parkowania ,nisko zawieszony -wszystkie krawezniki trzeba z daleka omijać

dodał: Szczepan
Volvo S80 Sedan 2.4 i 20V (170 KM)

Wspaniale auto oczywiscie jak wszystko ma drobne usterki ale nie ma na co narzekac. Posiadam to auto w UK i ceny do niego nie sa tak bardzo drogie jak w Polsce wiec na nie tez nie moge narzekac jedyne co moge powiedziec to czemu montowali takie dziwne alufelgi w standardzie? a cena oryginalnych nowych jest duza w porownaniu z innymi czesciami wiec musze jakos przebolec

dodał: Andrzej

Galerie Volvo S80

Volvo S80 Volvo S80 II Facelifting Polestar 3.0 T6 304KM - galeria redakcyjna Volvo S80 - galeria redakcyjna Volvo S80 Volvo S80 Facelifting (2014) Volvo S80 Sedan - galeria społeczności Volvo S80L Facelifting (2014) Volvo S80 2012 Volvo S80 II 2.4 D5 215KM - galeria redakcyjna Volvo S80 2003
Zobacz inne galerie Volvo

Opinie o instalacji LPG

Volvo S80

  • 1.
  • 4,25 Volvo S80 I 2.5 i 20V (210KM) 2005r.
    dodał: marcin, 14.01.2014

    10 stycznia 2014 gazowali mi volvo s80 2.5 turbo,cena instalacji dobra jak na szanujacego sie montera,obsługa,jakosc wykonania,kontakt-wzorowy.telefony odbiera mily starszy pan,posiada ogromna wiedze i widac ze nie nabija ludzi w butelke.konkretny facet.jestem z człuchowa,gazowalem juz u nich kiedys auto ktore do tej pory jezdzi.wyskoczyla mi kontrolka "check engine",zadzwonilem,omowilem problem,dzis wizyta.balem sie troche ze serwis wyglada tak jak co u niektorych-"zaplaciles to spadaj" a tu mile zaskoczenie.uwazam ze na szacunek,zaufanie i dobra reputacje trzeba sobie zapracowac-ludzie z auto eko wlasnie to uczynili i szczerze ich polecam z czystym sumieniem.nie naciagaja na niepotrzebne koszty i nie odwalaja fuszerki. pozdrawiam zespół Auto-Eko PS,kiedys na zagazowane auta przyklejali naklejki na tylna szybe,ta naklejka do tej pory jezdzi na aucie ktore mi zagazowali,trzyma sie dobrze tak jak instalka mimo upływu lat;-)

  • 2.
  • 5,00 Volvo S80 II 3.2 (243KM) 2007r.
    dodał: Tomek, 17.09.2011

    Polecam, instalacja pracuje doskonale ( trochę się obawiałem przed montażem- różne opinie na stronach ) żadnych problemów, przełączenie z benzyny następuje po ok.1-2min. od uruchomienia na zimno, na ciepło dużo szybciej, w sposób niewyczuwalny, jedyny moment kiedy przełączanie można wyczuć to postój na biegu jałowym, podczas jazdy jest idealnie. Jedynym mankamentem to mały zbiornik=42ltr(33ltr-faktycznie) w miejscu koła zapasowego ale to wynika z kształtu tej komory-większy nie wszedł. Polecam, silnik stworzony do takiej instalacji, a jej koszty zwrócą się już po 13-15 miesiącach zwykłej jazdy ( jeżdżę ok 15-20tyś km rocznie )

  • 3.
  • 4,50 Volvo S80 I 2.4 20V (140KM) 2000r.
    dodał: mercurysable, 20.02.2012

    Polecam ten warsztat . To kolejny mój samochód z instalacją gazową zamontowaną w tym warsztacie . Jetem zadowolony , chodzi super , nie ma różnicy czy gaz czy benzyna . Sterownik Zenit Compact i szyna wtryskowa Valtek , a w sumie to dwie . Butla w kole . Samochód pracuje rewelacyjnie . Ja osobiście polecam ten zakład . W sumie to czwarty samochód do którego Ci panowie założyli mi LPG .

  • 4.
  • 5,00 Volvo S80 II 3.2 (243KM) 2007r.
    dodał: Tomek, 14.01.2013

    Witam ponownie, to już drugi mój wpis ( patrz opinia Tomek-poniżej w 2011 ) i dalej jestem z LPG zadowolony. POLECAM ! Silnik pracuje super itd. Co nowego: końcówki pistoletów do napełniania za granicą, to porażka, co kraj to inny system dobrze że chociaż samemu można tankować ( nie muszę czekać na obsługę ) Ogólnie jestem zadowolony.

  • 5.
  • 5,00 Volvo S80 II 2.5 FT (231KM) 2009r.
    dodał: ROCKY, 16.02.2012

    samochód na instalacji pracuje bez zarzutu,ma taką samą moc na benzynie i porównywalne spalanie.Widać,że dobrze i fachowo założona a co najważniejsze dobrze ustawiona mapa.Pełna satysfakcja.

  • 6.
  • 5,00 Volvo S80 I 2.4 i 20V (170KM) 2000r.
    dodał: TK, 19.01.2012

    Volvo to już kolejny samochód, który "gazuję" w tym warsztacie. Zawsze miła i szybka obsługa. Jakość instalacji bez zarzutu.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volvo S80

Volvo S80

75 komentarzy

65 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Volvofan 01~Volvofan 01

Slowa uznania dla producenta Volvo. Szczegolnie pozytywnie oceniam modele s80, xc90 oraz v70. S 80-tka z silnikiem v8 chodzi jak marzenie . Wysoki komfort jazdy, pewnosc prowadzenia, sportowe osiagi, oraz przepiekne brzmienie seryjnego wydechu to tylko niektore z wielu zalet tego modelu. Smuci jedynie fakt ze silnik v8 zostal wycofany z produkcji-przyczyna to prawdopodobnie pseudo ochrona srodowiska. Szkoda ze tak zatroskani o ekologie sa tylko producenci europejscy podczas gdy glowni truciciele srodowiska sa poza starym kontynentem.

~tomek~tomek

s80 z silnikiem 2.5D chyba 140 koni. auto kupiełem z przebiegiem 364000 przy 384000 śiadł automat . volvo , jaguar , i audi , to najgorsze automaty swiata ,nawet proste jak cep okazuja sie niezniszczalne amerykańskie automaty! . ale wracając do volvo to silnik z audi jest ZA SŁĄBY !!! komfort super ,wygłuszenia super , prestiż itd. ale wady to . brak mocy, łuszczący sie lakier na listwach dachowych i bardzo słabe wnetrze , jakosć skór na poziomie japońców albo i gozej i wkońcu centralny głośnik na desce rozdzielczej psuje cały efekt ,poprostu wiemy ,że jest jeden i to posrodku gdyby dali dwa takie po bokach było by super.wersjie 2.8 ,2.9 3.0 t6 itp z 4 biegowymi automatami to dno po prostu musi być pięć inaczej szykujćie 16 tyś(3800 euro) w polsce może taniej . i ostatnia wada to przebiegi benzyna jest okej gazówki mają od+- 320 do 560 tyś km co do diesli to mają od 380tys do 760 a nawet 860 tys km rekord który ostatnio widziełem!!! ( moim rekordżistą jest merc e-klasa z 2004-06 srebrne taxi 1.115.000km!!!)volvo też jeżdzą na taksówkach w kolorach czarny , srebrny ,granatowy, grafit , i nawet volvo II z 2007 na taxi miało już 406 tyś km !!!! na zachodzie KAŻDY POWTAŻAM KAŻDY KOMIS KRĘĆI LICZNIK!!!!jeśli volvo to tylko od osoby prywatnej !!!! benzynowe volvo na traśie robi bez problemu 400- 500 tyś km , a pali podobnie.najlepsza zaleta tej marki to coś czego nie ma jaguar czy merc o bmw nie wspominam nawet . polecam

~Repero~Repero

Jak kupiłem s80 w starszej budzie z silnikiem 2.5 TDI. z przebiegiem 230000km. rocznik 2000. Wiedziałem że jest kręcony, a stan wskazywał na ok 400000km.
Na pierwszy rzut poszły klocki hamulcowe i końcówki wahaczy, tuleje ogranicznika, łącznik stabilizatora, pasek wieloklinowy z naciągaczem, filtry wszystkie i oleje, płyny. Po Pół roku doszło wymiana sprzęgła( zaczęło się ślizgać) z całym układem hydraulicznym sprzęgła oraz świece żarowe i filtry, bo przejechałem 24 tyś. Doszła wymiana oleju w skrzyni i wymiana alternatora, bo rolka sprzęgła się zakleszczyła i zjechała łożysko oraz jedna jak na razie poduszka silnika. Dokupiłem z anglika z małym przebiegiem. Zaczęła mi wyć pompa wspomagania na rozgrzanym silniku i myślałem, że pompa do wymiany, ale nie: okazało się że zbiorniczek jest uszkodzony i wewnętrzna rurka powrotu ułamana, i pieni płyn. Wymiana zbiorniczka na używany pomogła. łączna suma napraw z częściami to 6700 PLN brutto. Niektórym może wydawać się dużo, ale wpierw trzeba sprawdzić co jest do roboty. Ja kupowałem trochę za szybko i sprawdzone zostało tylko zawieszenie w stacji diagnostycznej. Ale mimo to jestem zadowolony. Zero rdzy, auto odpala bez problemu, 140 na autostradzie to pikuś. Ja wiedziałem, że będę musiał doinwestować auto, i dlatego nie dziwię sie wydatkom. Poprzedni użytkownik nie robił w nim nic szczegółnego przez cztery lata, kiedy go sprowadził, stąd u mnie siła rzeczy musiało coś wyjść. Pozdrawiam.
A i polecam warsztat w Warszawie , a właściwie w Ząbkach na ul. Dzikiej.
Naprawdę przykładają się i wiedzą co robią. Mnie zachęcili swoim profesjonalizmem.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volvo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
11 438
Przejechany dystans
6 096 616 km
Zatankowanego paliwa
399 775 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 852
Wydanych pieniędzy
874 094 zł
Średnie wydatki na auto
1 671 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 507
Wydanych pieniędzy
861 599 zł
Średnie wydatki na auto
1 647 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volvo (523)

Testy zderzeniowe Volvo S80

Najnowsze testy zderzeniowe Volvo S80 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Volvo S80

Volvo S80
2000

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volvo

Zużycie paliwa Volvo S80 I

Na podstawie 234 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: VOLVO S80, dodano: 03.05.2011 16:19

Autko bardzo mało pali, ceny części są niskie, częste usterki przedniego zawieszeni, problemy z działaniem mechanizmu opuszczania przednich szyb, często przepalające się żarówki pozycyjne tylnych lamp. Koszt wymiany filtra powietrza, filtra paliwa, filtra kabinowego (przeciwpyłkowego) filtra oleju i oleju około 6 litrów Mobil 10W40 pół syntetyk (filtry FILTRON\MANN) ok 370 zł. Konstrukcja auta jest bardzo prosta nie to co np, zawieszenie AUDI A6 więc mechanicy biorą nie wiele, ceny części w ASO WYSOKIE!!!

pełny raport Volvo Sedan 2.4 TDi

autor: mk, dodano: 26.07.2009 18:58

W miescie wciaga duzo gazu Częste ruszanie lub przyspieszanie robi swoje W trasie natomiast przy plynnej jezdzie udalo mi sie zejsc do 9 litrów Predkosci od 100 do 140 Średnie spalanie pokazywane przez komputer praktycznie nie rozni sie od rzeczywistego Na dobrej trasie przy 140 spalanie chwilowe wynosi 9 litrów Jak na samochod tej wielkosci wynik jest rewelacyjny

pełny raport Volvo Sedan 2.8 24V T6

autor: nowy321, dodano: 19.04.2009 13:03

Jak to biturbo... potrafi zrobic wir w baku ale i byc bardzo oszczedny: jesli mamy do czynienia tylko z miastem to liczmy sie ze spalaniem na poziomie 15l. w trasie natomiast zejdziemy do 10 no 11 litrow ale srednio l]plasuje sie na okolo 12 - 13 litrow (tak pokazuje mi komputer :P) Moim zdanie takie spalanie przy tej masie i mocy jest rewelacyjne

pełny raport Volvo Sedan 2.8 24V T6

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volvo S80 I

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volvo S80 I

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volvo S80 I
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volvo S80, oglądali także