Szukaj

Informacje o Volvo V40 I

Lata produkcji: 1995 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

~Luzacjusz

Oceny Volvo V40 I

Liczba ocen: 790
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~ErGie
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 122KM 90kW
Niby Volvo, ale o szwedzkiej jakości i niezawodności można zapomnieć. V40/S40 to składak; pozostał jedynie dobry szwedzki silnik, zestrojony z wadliwą skrzynia wyciągnięta z Renault, a zawieszenie to Ford/Mitsubishi. Ale od początku... Samochód mam od ponad roku, na dzień dobry po poprzednich właścicielach, trzeba było wymienić kompletny rozrząd (pasek, rolki, pompa wody oraz występujące w tym silniku koło zmiennych faz rozrządu) wydatek w niezależnym serwisie Volvo 1900 zł, bo żaden mechanik nie chciał się takiego serwisu podjąć, więc polecam przyszłym nabywcom zerknąć, kiedy był robiony rozrząd czy coś nie terkocze na zimnym silniku, nie cieknie. Co jakiś czas padają gumy stabilizatora, żeby wymienić je z przodu należy ściągnąć sanki, przez co mechanicy lubią sobie doliczyć, ogólnie elementy zawieszenia nie są trwałe i skomplikowane w wymianie. Wymiana sprzęgła w alternatorze skończyła się koniecznością wymiany całego alternatora i i jeszcze wymianą tego sprzęgła w używce. Ostatnio zaczęło lać z wybieraka skrzyni biegów. Sam zestaw naprawczy jest tani, ale obawiam się, że może wystąpić konieczność zrzucenia całej skrzyni. Części droższe niż Opla, Fiata, Skody, bywa problem z doborem części. Auto wygodne, komfortowe, ponoć super bezpieczne, ale wolę nie testować sprawności poduszek powietrznych. Na duży minus układ klimatyzacji - słabo wydajna w korku, podczas postoju, wydaję mi się, że jest to wina nałożenia na siebie dwóch chłodnic i chłodzenie jednym wentylatorem. Chociażby w Passacie klima mrozi, niezależnie czy się stoi czy się jedzie. Reasumując mieszane odczucia, nie polecam na pierwszy na samochód, lepiej kupić wyśmiewanego Opla albo VW.
4,4
~Radosław
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 122KM 90kW
Auto kupiłem od pierwszego właściciela (salon Polska). Z wygląda ładne, blacha trzyma się naprawdę dobrze jak na te lata (2 przednie błotniki na dole lekko korodują, reszta auta bez korozji, oryginalny lakier na każdym elemencie). Niestety okazało się, że właściciel wykorzystał to, że to auto jest w stanie wiele wybaczyć. Mechanicznie dramat. Po zrobieniu rozrządu, nastawnika olejowego, koła zmiennych faz, wahaczy przód, łączników stabilizatora, termostatu, czujnika temperatury w silniku, świec, tarcz i klocków auto jest nie do poznania. Nie wiedziałem, że auto o aparycji czołgu może tak przyjemnie jeździć. Pewnie trzyma się drogi, silnik chętnie reaguje na pedał gazu (a szczególnie powyżej 3,5 tysiąca obrotów), mimo dużych rozmiarów całkiem przyjemnie się nim manewruje. Po 20 latach wnętrze praktycznie bez większych śladów zużycia. Na plus klimatyzacja automatyczna. Aktualnie w moim egzemplarzu jest problem z odpalaniem (długo kręci, wypadanie zapłonu na 3 cylindrze) i rezystorem nawiewów ale na dniach to ogarnę. Auto naprawdę godne polecenia. Wygodne, pakowne, zaskakująco niewiele pali - ok 9-10l gazu. Jest to świetna propozycja jako auto rodzinne bądź przysłowiowy wół roboczy pod warunkiem regularnego serwisu. Ceny części poza nastawnikiem olejowym i kołem zmiennych faz bardzo przyzwoite. Od siebie polecam i następne auto też będzie maarki Volvo!
4,4
~Michał
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
Posiadam Volvo niecałe dwa miesiące niby krótko ale zdążyłem zrobić nim parę tysięcy kilometrów, dojeżdżałem na co dzień do szkoły i pracy, wyjeżdżałem co jakiś czas w daleką trasę także poznałem w te dwa miesiące bardzo dogłębnie samochód, zwłaszcza, że grzebałem też przy nim. To co mogę na wstępie powiedzieć to, że w porównaniu do mojego poprzedniego Fiata Sieny to jest co najmniej trzy klasy wyżej. 1998 rok a podgrzewane siedzenia, klimatyzacja, podświetlenia przycisków i inne bajerki działają. Mój egzemplarz ma już prawie 300 tys przebiegu, widać po niektórych przedmiotach zajechanie, najbardziej po tapicerce oraz zdartej kierownicy z której czasem się sypie guma co irytuje jednak wszystko się trzyma, nie trzeszczy i spełnia rolę. Może i V40 nie jest w 100% szwedem jednakże tak się zachowuje. Moje Volvo miało już wiele właścicieli i wiele przeżyło jednakże wiem, że jakbym wjechał w drzewo to po pierwsze bym przeżył a po drugie wyjechałbym z powrotem na ulicę i z połową blachy zostawioną na drzewie mógłbym jechać dalej bo po prostu ten stary rumak jest nie do zajechania. Nie mniej już się nie rozwijam dłużej i przechodzę do konkretów. Co wkurza? Hmm... pokrętła i deska taka bez udziwnień, niektórym by się podobało jednakże trudno znaleźć w tym dusze, przyciski od klimatyzacji jakby tasakiem ciosane, ogółem wszystko pod rączką i ergonomicznie ale tak bez uczuć. Wyciszenie mogłoby być lepsze na trasie w końcu samochód rodzinny. Ustawienie fotela niby duży zakres ale też nie powala, poza tym dla wysokiej osoby to tragedia, plecy bolą w dalekiej trasie (jak jedziesz dłużej niż 2 godziny) podsufitka zaraz przy głowie a mam 187 cm wzrostu... wkurzają też drobiazgi w stylu plastików z tyłu przy bagażniku, różnie działającego oświetlenia bagażnika, pedałów, tyłu pojazdu.. ale to już naprawdę drobiazgi, z poważniejszych spraw to nic. Kierowanie świetne, czuły system, bez luzów na kierownicy, promień skrętu obrzydliwy, jakby kołować statkiem towarowym ale czego chcieć od 20 letniego kombi i tak daje naprawdę radę. widoczność świetna, w służbowym Clio z 2018 roku widzę o połowę mniej niż w moim Volvo. Silnik z gazem daję radę, bardzo długie biegi (na 2-gim do 95 km/h, szok), zbiera się dobrze, na autostradzie 140 bez problemu, około 3 tys obrotów na 5 biegu, jeszcze będzie chciał dalej iść bo będzie mu się nudzić i dla niego to mała prędkość, szkoda tylko, że jak pisałem wyciszenie takie sobie bo gdyby nie to to byłaby bajka na takich trasach. Co do zawieszenia to się nie wypowiem bo mam sportowe obniżone po poprzednim właścicielu, tragedia bo psuje komfort jazdy aczkolwiek przynajmniej klei się samochód do asfaltu jak guma do żucia do buta. Ogółem podsumowując już przydługi wywód to w szoku jestem, że te Volvo są w cenie jakiś zardzewiałych Hond czy Seicento, za 2500 w pełni sprawny z wieloma udogodnieniami, poczciwy samochód, nie do zabicia. Dobre Volvo, godne polecenia. Rdza specjalnie nie bierze, serwis nie jest tragicznie drogi a sam samochód choć niezbyt ekonomiczny to w gazie nie da się odczuć na portfelu na co dzień. Polecam

Usterki Volvo V40 I

Liczba wpisów: 67
wskaznik temperatury
  • Volvo V40 I 2.0 T 160KM 118kW 1997-2004
  • układ chłodzenia
witajcie, jade sobie jade i nagle ku mojemu zdziwieniu obroty silnika weszły samoistnie na 1500 , czujnik temperatury opadł na dół. samochodzik zaczął troszke dziwnie chodzic i dławić się. po krótkiej chwili włączył sie wentylator chłodnicy. po zjechaniu na parking i zgaszeniu auta wentylator chodził dalej.za 10 razem dał sie odpalic i to z duzym problemem. zapaliła sie tez kontrolka silnika. uszkodzony czujnik temperatury przy termostacie. zdjąć górną obudowe termostatu, oczywiscie wcześniej upuście troche płynu bo bedziecie go mieli na sobie.po czym jest piekne dojcie do czujnika. wystarczy odkrecic i wkecic drugi najlepiej nowy. po wykasowaniu błedu wszystko wrociło do normy. pozdrawiam VOLVIAKÓW.
Oczekuje na rozwiązanie
przerywanie, dławienie, brak mocy silnika w zakresie od ok 1,5 tys do ok 2,3 tys obr/min
  • Volvo V40 I 2.0 16V 140KM 103kW 1995-1999
  • silnik
Efekt występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Gdy sinik się rozgrzeje samochód przyspiesza ok. Jeżdzę tak od ok 2 lat i nie pogarsza/polepsza się. Do tej pory zostały podjęte następujące czynności: + wymieniono świece + wymieniono przewody zapłonowe + zakupiłem jedną cewkę, podmieniłem z jedną, później z drugą, ale nic się nie zmieniło + wymieniono filtr paliwa oraz powietrza + wymieniono wtryski + wyczyszczono przepustnicę + wymieniono czujnik temperatury płynu chłodzącego = 0 różnicy nie wiadomo
Problem rozwiązany
7 komentarzy
problemy z uruchomieniem silnika
  • Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW 1999-2004
  • silnik
Mam problem z uruchomieniem silnika ,wcześniej zdarzało się to od czasu do czasu obecni występuje prawie co dziennie .niekiedy pomaga kilkukrotne podgrzanie świec a niekiedy muszę użyć urządzenia rozruchowego. Poza tym w trakcie jazdy przy zmianie biegu na wyższy odczuwalny jest spadek mocy i dziwne rzężenie . Dodam tylko że wymieniłem rozrząd paski rolki napinacze,czujnik sekwencji wału ,temperatury oraz świece żarowe.Ponadto wielokrotne diagnostyki silnika (na zimnym czy na rozgrzanym )silniku nic nie wykazały. Jeżeli ktoś może coś doradzić to bardzo proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 23
5,0
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 125KM 92kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 246 tys. km
użytkowana przez: 98 tys. km
Instalacja BRC montowane w firmie Czakram. Przejechałem już na niej blisko 100 tys.km i dopiero teraz mogę coś więcej o tym napisać. Na pewno było warto. Wtryski i reduktor dalej z pierwszego montażu, nie trzeba było nic regenerować ani tym bardziej wymieniać. Jedyne co to filtry, które już po jakimś czasie wymieniałem sobie co 10 tys.km plus sprawdzanie i regulacja luzów....
4,5
Volvo V40 I
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Jeżdżę na instalacji BRC sq24. Serwisowana regularnie co 15 tys km. Po gwarancji serwisu głównie dokonuje sam i wszystko działa jak należy. Obecnie mam przejechane na lpg 130 tys km. Przez cały ten okres użytkowania nic nie wymieniałem poza filtrami. Według mnie bardzo trwała instalacja.
4,0
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
homologacja: AUTOGAZ DUAL SYSTEM sp.z o.o.
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 216 tys. km
użytkowana przez: 155 tys. km
Witam. Moim zdaniem Volvo v40 1,8 115 km to idealna jednostka do gazu moze dlatego ze jednostka wywodzi się z lat 80 i jest to tak naprawde jednostka 1,7 z starszych volvo.Gaz znosi idealnie niespelna 160 tysiecy na gazie nie zrobilo na niej wiekszego wrazenia. Auto podczas instalacji ialo 219 tys km wg licznika
Volvo V40 I