Szukaj

Informacje o Volvo V40 I 1.9 T4 200KM 147kW 1997-2004

Lata produkcji: 1997 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1855 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 200 KM (147 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 90 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~mmm
Volvo V40 I
Kombi 1.9 T4 200KM 147kW
Posiadam rocznik 2002. Bryka śmiga aż miło, jak wejdzie w obrót 2000 to przy pociśnięciu idzie jak rakieta, jeszcze nie spotkałem szybszego samochodu. Jasne, że nie po to ten model stworzono, żeby się tylko ścigać, ale 200 koni przydaje się podczas wyprzedzania na trasie. Zaczynając od lakieru (zero rdzy), skończywszy na schowkach, głośnikach i wykończeniu siedzeń, widać że projektanci byli perfekcjonistami. W tym samochodzie wszystko zużywa się naprawdę powoli. Uważam, że volvo z dobrego źródła (radzę unikać komisów) jest obecnie jednym z najlepszych zakupów. Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie. Jest to dobre auto rodzinne, ale jednocześnie sportowe. Jego zalety uwidaczniają się zwłaszcza w warunkach ekstremalnych: mrozy, ulewy, upały. Sylwetka i światła bardzo nowoczesne.
4,2
~Jak
Volvo V40 I
Kombi 1.9 T4 200KM 147kW
Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu. Moj ma juz 5 lat ale nie zmieniam go, bo, po pierwsze: nadal jest niezawodny, a po drugie: nie znajduje konkurenta w rozsadnej cenie, ktory bylby w stanie dostarczyc takich wrazen z jazdy, a jednoczesnie sluzyc jako wygodny samochod rodzinny. Glowne mankamenty to halas (ale rzadko jezdzi sie w zakresie predkosci 180 - 240 km/h), bardzo twarde zawieszenie (to wada w Polsce, ktora podczas uzytkowania samochodu na normalnych drogas staje sie zaleta) i ceny serwisu (ASO, bo mozna znalezc porzadne warsztaty, gdzie ceny sa nawet dziesieciokrotnie nizsze!). W Polsce zdecydowana zaleta w porownaniu z Audi czy BMW jest zdecydowanie mniejsze ryzyko kradziezy.
4,2
~Kamil_Lbn_T4
Volvo V40 I
Kombi 1.9 T4 200KM 147kW
Polecam wszystkim to auto.Doskonale zachowuje się na benzynie i na gazie.Spadek mocy delikatnie daje o sobie znac na Lpg,ale w dalszym ciągu jest pogromcą większości samochodów na naszych drogach.Ja u siebie posiadam instalację BRC polecam.Auto co prawda trochę za sztywne na nasze drogi,ale nikt nie robi zawieszenia z myslą o polskich brakach...
Średnie spalanie dla Volvo V40 I 1.9 T4 200KM 147kW 1997-2004
10,2
l/100 km
12,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,5
Volvo V40 I
Kombi 1.9 T4 200KM 147kW
Instalacja: wtryski HANA 2001 zielone + reduktor KME Silver Turbo + Jednostka sterująca ZENITH. Jestem zadowolony. Zapas mocy pod nogą w stosunku do spalania jest niesamowity. Wyprzedzanie to żaden problem, a na LPG praktycznie jeździ się za grosze. Jazda w trasie 90-120km/h - spalanie LPG ~9,6 l/100km Jazda mieszana 60% miasto 40% trasa - ~11 l/100km Jazda mieszana jak wyżej przy pałowaniu ~17 l/100km Jazda w przedziale 170-230km/h na drodze pozwalającej osiągnąć takie prędkości :P spalanie koło 17-20l niestety :P Z częściami tragedii nie ma, są niewiele droższe niż normalne, oczywiscie omijając ASO. Duża dostępność zamienników.
10,1
Volvo V40 I
Kombi 1.9 T4 200KM 147kW
Zastanawiam się jakim cudem pali wam po 14 litrów. Raz udało mi się osiągnąć taki wynik zimą na klimie przy częstym odpalaniu silnika. Po mieście 10-12 litrów w zależności od stylu jazdy. Trasa? Osiągi znakomite, praktycznie bez redukcji biegów "łykać" można każdego. Prędkość 130 to spalanie w granicach 7,3 litra. W porównaniu do innych samochodów 1.8 czy 1.6 gdzie po mieście palą 10 litrów to ten zdecydowanie wygrywa i przede wszystkim ma dużo więcej zapasu pod pedałem gazu. Pozdrawiam użytkowników tego kultowego auta!
10,7
Volvo V40 I
Kombi 1.9 T4 200KM 147kW
8,2 uzyskałem przy prędkości 120 kmh tempomat, autostrada. 16,5 miasto, klima, częste odpalanie, bardzo dynamicznie. 7,5 trasa szczecin- świnoujście dwupasmówka na tempomacie 120, od goleniowa auto za autem 60-80kmh. Spalanie przy bardzo dynamicznej jeździe na trasie z gwałtownym przyspieszaniem i prędkościami czasem do 190kmh 10,2.

Usterki Volvo V40 I

Liczba wpisów: 67
wskaznik temperatury
  • Volvo V40 I 2.0 T 160KM 118kW 1997-2004
  • układ chłodzenia
witajcie, jade sobie jade i nagle ku mojemu zdziwieniu obroty silnika weszły samoistnie na 1500 , czujnik temperatury opadł na dół. samochodzik zaczął troszke dziwnie chodzic i dławić się. po krótkiej chwili włączył sie wentylator chłodnicy. po zjechaniu na parking i zgaszeniu auta wentylator chodził dalej.za 10 razem dał sie odpalic i to z duzym problemem. zapaliła sie tez kontrolka silnika. uszkodzony czujnik temperatury przy termostacie. zdjąć górną obudowe termostatu, oczywiscie wcześniej upuście troche płynu bo bedziecie go mieli na sobie.po czym jest piekne dojcie do czujnika. wystarczy odkrecic i wkecic drugi najlepiej nowy. po wykasowaniu błedu wszystko wrociło do normy. pozdrawiam VOLVIAKÓW.
Oczekuje na rozwiązanie
przerywanie, dławienie, brak mocy silnika w zakresie od ok 1,5 tys do ok 2,3 tys obr/min
  • Volvo V40 I 2.0 16V 140KM 103kW 1995-1999
  • silnik
Efekt występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Gdy sinik się rozgrzeje samochód przyspiesza ok. Jeżdzę tak od ok 2 lat i nie pogarsza/polepsza się. Do tej pory zostały podjęte następujące czynności: + wymieniono świece + wymieniono przewody zapłonowe + zakupiłem jedną cewkę, podmieniłem z jedną, później z drugą, ale nic się nie zmieniło + wymieniono filtr paliwa oraz powietrza + wymieniono wtryski + wyczyszczono przepustnicę + wymieniono czujnik temperatury płynu chłodzącego = 0 różnicy nie wiadomo
Problem rozwiązany
7 komentarzy
problemy z uruchomieniem silnika
  • Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW 1999-2004
  • silnik
Mam problem z uruchomieniem silnika ,wcześniej zdarzało się to od czasu do czasu obecni występuje prawie co dziennie .niekiedy pomaga kilkukrotne podgrzanie świec a niekiedy muszę użyć urządzenia rozruchowego. Poza tym w trakcie jazdy przy zmianie biegu na wyższy odczuwalny jest spadek mocy i dziwne rzężenie . Dodam tylko że wymieniłem rozrząd paski rolki napinacze,czujnik sekwencji wału ,temperatury oraz świece żarowe.Ponadto wielokrotne diagnostyki silnika (na zimnym czy na rozgrzanym )silniku nic nie wykazały. Jeżeli ktoś może coś doradzić to bardzo proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Volvo V40 I